شاید شما هم بعد از رونمایی مزدا ۳ هاچ بک دنبال مدل سدان میگشتید و میخواستید بدانید طراحی نسخه خانوادگیتر به چه شکلی است؟جواب اینجاست،مانند نسل قدیمی که هاچ بک و سدان آن هیچ تفاوتی با هم نداشتند،هاچ بک و سدان نسل جدید هم هیچ تفاوتی با هم دارند و تنها فضای بار مدل سدان بیشتر شده است.
اگر با دقت به تصاویر نگاه نکنیم فکر میکنیم این خودرو مزدا ۶ است!اما وقتی که به ابعاد و دیگر جزئیات مثل کوچک بودن چراغهای جلو توجه کنیم تازه متوجه میشویم که این خودرو مزدا۳ سدان است.
بیشتر پیشرانه های مدل سدان مشابه با مدل هاچ بک است،برای مثال پیشرانه های اسکای اکتیو ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۰ اسب بخار،۲ لیتری با قدرت ۱۶۵ و ۱۲۰ اسب بخار و یک پیشرانه دیزل ۲.۲ لیتری با قدرت ۱۵۰ اسب بخار برای هر دو مدل هاچ بک و سدان موجود است.البته مزدا این قول را داده است که خریداران ایالت متحده میتوانند موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر هم برای این خودرو سفارش دهند.
اطلاعات بیشتر هنوز در دسترس نیست.
علیرضا
۱۳ تیر ۱۳۹۲سید علیرضا سیادتی به تنهایی بار این مجله رو به دوش می کشد ؟!
سید علیرضا سیادتی
۱۳ تیر ۱۳۹۲خیر،هم اکنون مجله پدال 5 نویسنده دارد که 4 نفر از آن ها فعال هستند.
با تشکر)
slr722
۱۳ تیر ۱۳۹۲اقای علیرضا سیادتی شکسته نفسی نفرمایید…
slr722
۱۳ تیر ۱۳۹۲شکل ظاهر مزدا کمی سوسوله…
اما برخلاف شکل و ظاهر واقعا سگ جونه…
مزدا یه ماشین ژاپنی با کیفیته…
رضا
۱۳ تیر ۱۳۹۲ماشین خوبیه ولی قبلی ها خوشگل تر بودن
VAHID JINPACHI
۱۳ تیر ۱۳۹۲نسل جدید مزدا 3 واقعا محشره . طراحی زیبا و خیلی قشنگی داره ولی ایرادش اینه که خیلی کوپه . اگه چند نفر داخلش بنشینند تو دست انداز تهش می گیره. البته این تقصیر خیابان های ایرانه نه تقصیر مزدا.
امیدوارم که با قیمت مناسب عرضه بشه و براش ارزوی موفقییت می کنم.
Infinite
۱۳ تیر ۱۳۹۲به نظر من در نسل جدید مزدا 3 ، تغییرات واقعا زیادهستند. فرم و شکل ماشین با گذشته خیلی فرق داره. نسل قبلی مزدا 3 از نمای جانبی فرقی با نسل قبلش نداشت اما نمای جانبی توی این نسل کاملا با گذشته فرق کرده.
جاوید
۱۳ تیر ۱۳۹۲ای قربون دسته دندش!
دنده عقبش هم بالا میخوره بغل یک
Infinite
۱۳ تیر ۱۳۹۲*******************************************
پدال عزیز خواهش میکنم از VŪHL 05 مطلب بذار. خیلی خیلی ماشین توپیه!!!
*******************************************
*عرفان*
۱۳ تیر ۱۳۹۲شبیه خودرو های اینفینیتی
مخصوصا کاپوت جلوش که در امتداد شیب به طور ناگهانی در سپر قطع شده و از همه بیشتر جلو پنجرش که این شباهت را دو چندان کرده
و چراغ عقبش که دیگه نگو کپی برداری از infiniti-fx50
hamid x
۱۴ تیر ۱۳۹۲ولی در کل تو طراحی به بلوغ کامل رسیده ودیگه کسی نمیتونه ازش ایراد یگیره و همه پسند شده.
جلوشم که حس جلو پنجره bmwسری 4 رو میده
parsa
۱۳ تیر ۱۳۹۲در دنیا ی آدمها عالی بسیار زیبا….در ایران ما توی عکس میبینیم میگیم چراغ عقب کپی از فلان جلوش زشت زیبا…در کل خیلی عالی امید وارم به همه برسه….
*عرفان*
۱۳ تیر ۱۳۹۲خب اولا ما عکس و میبینیم اینجا پشت فرمون نیمیشینیم که زیر پاشو حس کنیم
ثانیا کپی برداری از برند دیگه نشانه ی خلاقیت نیس نشانه ی ضعف در طراحی
ثالثا من در نگاه اول حس کردم این شباهت زیادی به infiniti-fx50 داره
عليرضا
۱۳ تیر ۱۳۹۲با مزدا 6 مو نمی زنه!
masoud
۱۳ تیر ۱۳۹۲جای پلاک خیلی بده!!!
مزدا معلوم نیست چیکار میکنه
یه بار جلو پنجره حذف میشه یه بار کوچیک میشه یه بار پوزش کوچیک میشه ولی جلو پنجره بزرگ میشه…
خوبی مزدا؟ : )
امین
۱۴ تیر ۱۳۹۲دقیقا حرف خودمو زدی …….
جو پنجرش به دلم نمی چسبه
شهرام
۲۱ تیر ۱۳۹۲اگر واقعا اندازه جلو پنجره با محاسبه حجم هوای ورودی برای خنک کاری موتور بدست اومده با این پلاکهای متری خودمون تقریبا حجم هوا نصف میشه و در درازمدت مسئله ساز خواهد شد.ولی اگر صرفا برای زیبائی که یعیده که هیچ.کلا مزدا3 در تمام ورژنهاش ماشین بسیار خوبیه ولی برای ایران ساخته نشده:1-کف بسیار پائین ماشین 2-فضای تنگ عقب.
مجید
۲ مرداد ۱۳۹۲موتور 2 لیتری نسل قبل 148 اسب قدرت داشت اما موتور جدیدش 120 اسبه؟ مگه میشه؟
مهدي
۱۶ اسفند ۱۳۹۲سلام به تمامی دوستان
بنده از سال ۸۶ فقط مزدا سه سوار میشم و کاملا به این ماشین بی آزار و تند و تیز آشنا هستم. فقط نمی دونم تو ژاپن راجع به سپر جلوی این اتومبیل چه فکری میکنند که هرچه می گذره سپر جلو دیگه کم کم داره نا پدید میشه ؟!؟!؟
آیلین
۱۳ فروردین ۱۳۹۳ای خدا کی میشه یدونه مزدا 3 داشته باشم
عشقمه…