مزدا

کسب حداکثر امتیاز ایمنی توسط مزدا CX-3

برخلاف دوقلوی اروپایی خود که تنها ۴ ستاره‌ی ایمنی را از یورو انکاپ دریافت نموده، مزدا CX-3 آمریکای شمالی حداکثر امتیاز ایمنی یعنی Top Safety Pick Plus را در تست‌های صورت گرفته توسط IIHS به دست آورد.

mazda cx-3 iihs crash test

2016-mazda-cx-3-named-iihs-top-safety-pick
این کراس اوور جمع‌وجور تست‌های غلتیدن و تصادف متنوعی را پشت سر گذاشته و امتیاز “خوب” را در پنج بخش ساختار بدنه که شامل تست تصادف اورلپ کوچک (که در دنیای واقعی مسئول تقریباً ۲۵ درصد تلفات است) نیز می‌باشد دریافت نموده است.

تجهیزات استاندارد این خودرو دربردارنده‌ی تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک پشت به همراه سیستم نوردهی جلوی تطبیق‌پذیر، لامپ‌های روز روشن و هدآپ دیسپلی می‌باشد. خریداران همچنین می‌توانند پکیج Grand Touring i-ActiveSense را که شامل ترمز هوشمند شهری، کروز کنترل مزدا، سیستم کنترل نوربالا، هشدار خروج از خط، چراغ‌های اتوماتیک و برف‌پاک‌کن‌های هوشمند است را سفارش دهند. همه‌ی مدل‌های مزدا CX-3 با سیستم اطلاعات سرگرمی‌ای تحویل داده می‌شوند که دارای صفحه‌نمایش لمسی ۷ اینچی می‌باشد و از پیشرانه‌ی اسکای اکتیو جی ۲ لیتری که ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۸ نیوتون متر گشتاور دارد استفاده می‌کنند. این نیروی محرکه می‌تواند از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلویی یا همه‌ی چرخ‌ها انتقال یابد. مزدا قبول سفارش‌ها برای این خودرو را از اوایل جولای شروع خواهد کرد. قیمت آغازین خودرو نسبت به قبل بدون تغییر مانده و بدون احتساب هزینه‌ی تحویل ۹۰۰ دلاری، قیمت این خودرو از ۱۹۹۶۰ دلار آغاز می‌شود.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. سهیل

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (222 ديدگاه)

    دم این ژاپنی ساز ها گرم که توی بحث ایمنی همیشه جزو بهترین ها بودن درسته پرفومنسشون اندازه امریکا و اروپا خییییلی بالانیس اما توی دوام و اصطحلاک و کارایی حرف اول رو میزنن توی دنیا

    1. Soroosh

      ۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (41 ديدگاه)

      جداااا؟؟؟
      نه بابا؟؟؟
      عجب
      که پرفرمنسشون قدر بقیه نیس??!
      ***

      1. رضا

        ۱ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (243 ديدگاه)

        ادب مرد به ز دولت اوست

    2. امید

      ۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (33 ديدگاه)

      سهیل خان شما داری میگی پرفورمنس خودروهای ژاپنی اندازه امریکایی و اروپایی نیست.
      بعد میگی ژاپنیها توی کارایی حرف اول را میزنن.
      میشه بفرماییاد تفاوت پرفورمنس و کارایی چیه؟؟؟؟؟

      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۱ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        ژاپن پیشرفت خیلی سریع داشته از بعد جنگ جهانی.همین خودش کلی

      2. Sina rajabi

        ۱ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (234 ديدگاه)

        دقیقا امید جان
        حرفت باید طلا گرفت
        خیلی از دوستان فقط تلفظ این کلمه رو یاد گرفتن هی تکرارش هم میکنن و تازه رای هم میدن که کی بالاتره کی پایین تر
        من از خودم شروع میکنم و میگم ماها هیچ کدوم در حد این نیستیم که بگیم پرفرمنس این بالاتره اون پایین تر این اینجوره اون اونجور
        مگه الکیه
        در ضمن بنظر من الان دیگه انقدر فاصله کمپانی ها نزدیکه که همون کارشناسا هم نمیتونن بگن کی اونجوره کی اینجوره

        1. كوروش

          ۱ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1129 ديدگاه)

          بابا بی خیال مگه همه کشور ها که در باره ماشین نظر میدن در حد مثلا بوگاتی هستند
          کی میگه نمی شه در باره ماشین نظر داد ۱۰۰ تا موضوع مهم تر رو ملت دانشمند ما می برن زیر سوال این که یک هزارم اونم نیست

          اینجا سایت ماشینه در باره ماشین هم صحبت میشه وقتی بخش نظرات داره پس یعنی همه می تونن نظر بدن حد و مشتق و …. هم نداره
          ممنون

    3. اسی

      ۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      یبار دیگم گفته بودم همین که بشینی پشت فرمون ماشینای ژاپن خیالت از همه چی راحته.شک نکنین

  2. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    اگه بیاد ایران بالای210میفروشن قطعا
    یکی از آشنا ها که تو گمرک کار میکنه میگه تویوتا راو4 حدود90میلیون برای وارد کننده آب میخوره اما میبینیم که بیشتر از 100درصد میذارن روش
    ?

    1. Hamid...Audi

      ۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (713 ديدگاه)

      خیلی وقت بود از این کامنتی خنده دار ندیده بودم…
      دوست عزیز شما یه سر به هزینه های واردات بزن بعد اینجوری بگو.قیمت فول آپشن ماشین بدون هزینه های واردات بیشتر از 90 میلیونه که با هزینه های واردات حدودا همون 200 میلیون میشه.

      1. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

        ۱ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (137 ديدگاه)

        خوب شما مطلب رو نگرفتی
        منظور منم همون هزینه های وارداته که توجیب یک خانواده مطرح در زمینه سیاست میره قسمت عمدش

    2. hamid

      ۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (61 ديدگاه)

      البته آشناتون نقش اداره خودشون را ندیده گرفته که نزدیکه صدو ده درصد عوارض و مالیات به اون نود میلیون تعلق میگیره .

  3. بنتلی

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خیییلی عالی.مزدا فقط ی فکری برا ایمنی میاتا هم بکنه خیلی خوب میشه.ب نظرم دیگه باید تست ایمنی رو سخت تر کنن و با شش ستاره ایمنی رو مشخص کنن.اینجوری اختلاف خودرو ها بهتر مشخص میشه. ___حمید جان ،دوست عزیز،صد و ده درصدو از کجا آوردی؟تاحالا ب اختلاف قیمت خودروی ژاپنی با کره ای دقت کردی؟درسته گمرک خیلی میکشه روش ولی نه تا این حد!بقیه پدرسوخته بازیه واردکنندس ک در این بین ب خاطر محبوبیت بیشتر خودرو ژاپنی بین مردم میخوان بیشتر سود کنن.

    1. ATS

      ۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (544 ديدگاه)

      باز خوبه که این کراس اوور کوچیک ایمنیش خیلی بهتر از ماسل کاراس

  4. shahin

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    گروه بهمن بردار بیار دیگه اینو جان مادرت.خیلی نازه.مزدا همه مدلای جدیدش اگه وارد بازار بشه عالی میفروشه.همین نیو مزدا بعد ۵ سال تو بازار بودن موقع باز تولید رکورد فروش ماشین های بازه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون رو شکست با ۶۰۰ دستگاه تو نصف سال.وای که اگه جدیداش بیاد

  5. حميد

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    کاش شاسی های مزدا وارد میشدخیلی با حالند

  6. Sajjad Ahmadi

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    ژاپن واقعا بیشتر به فکر آسایش و امنیته

  7. احمد باقری

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه.

  8. Amir

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    بچه ها یه سوال میپرسم میدونم بی ربطه ولی لطفا جواب بدید سانتافه های فول اپشن ۲۰۱۵که تو ایران هست رادار دارن یا اینکه رادار فقط مال سانتافه های ۲۰۱۶نیوفیسه؟؟؟

  9. moein

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خیلی هم عالی

  10. سید مهران

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (260 ديدگاه)

    مزدا میاتا به عنوان بهترین بهترین ها شناخته شد و تا حالا هیچ ماشینی هم بهترین عملکرد وبهتریم طراحی بیرون وبهترین طراحی داخل را کسب نکرده بود که مزدا میاتا همه را درو کرد.مزدا خیلی ماشین دوست داشتنیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا