چندین سال است که مزدا ۲ یکی از دلپذیرترین سوپرمینی های بازار بوده و جایگزینی شیک و هیجانانگیز از نظر سواری برای خودروهایی همچون فورد فیستا و پژو ۲۰۸ محسوب میشود. نسل فعلی این خودرو ۵ سال پیش عرضه شده و به همین خاطر فیس لیفتی روی آن صورت گرفته که از جمله تغییرات آن میتوان به برخی بهبودهای فنی جالب اشاره کرد.
مزدا در بریتانیا روی پیشرانهها و تریم هایی تمرکز کرده که بیشترین جذابیت را برای مشتریان داشتهاند. به همین خاطر این خودرو همچنان در مدل پایه با قدرت ۷۵ اسبی عرضه شده است. این مدل پایه SE-L نام دارد. جالب اینکه نام SE-L در سایر محصولات مزدا برای مدلهای رده میانی بکار میرود. این خودرو از تجهیزات مناسبی همچون رینگهای ۱۵ اینچی، چراغهای جلوی LED، سیستم تهویه مطبوع و کروز کنترل سود میبرد. قیمت پایه این خودرو نیز ۱۵۷۹۵ پوند میباشد.
ما مدل مجهز به پیشرانه ۹۰ اسب بخاری را تست کردیم که با تریم های SE-L، Nav، Sport Nav و GT Sport Nav عرضه میشود. تمامی این مدلها از سیستم اطلاعات سرگرمی بهتر مجهز به صفحهنمایش ۷ اینچی، اندروید اتو، اپل کارپلی، ترمز شهری هوشمند و دستیار حفظ خودرو بین خطوط سود میبرند. برای خرید این خودرو باید هزار پوند بیشتر در مقایسه با نسخه SE-L بپردازید که با توجه به قدرت و تجهیزات بیشتر، حداقل روی کاغذ انتخاب خوبی به نظر میرسد.
مدلهای Sport Nav که قیمت ۱۷۴۹۵ پوندی دارند از تجهیزات بیشتری مثل رینگهای ۱۶ اینچی برخوردار هستند درحالیکه مدل GT Sport Nav به صندلیهای چرمی، دوربین دندهعقب، هدآپ دیسپلی رنگی و صندلیها و فرمان گرم شونده مجهز شده است. البته وجود این تجهیزات با قیمت بیشتر همراه شده بهگونهای که بهای پایه این مدل ۱۸۲۹۵ پوند است.
متأسفانه فقدان توربو باعث شده پیشرانه در دورهای بالایی از نفس بیفتد و مزدا نیز این نقیصه را تا حدی با ارائه گیربکس دستی جبران کرده است. البته گیربکس اتوماتیک تنها بهصورت سفارشی برای مدل Sport Nav وجود دارد. نسبتهای گیربکس دستی به حدی طولانی هستند که مزدا ۲ را مناسب رکوردهای سرعت دریاچه نمک بونویل میکنند! برای مثال کافی است سرعت خودرو را بخواهید از ۱۰۰ به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت برسانید که در پشت آمپرها شاهد اشاره کامپیوتر خودرو به معکوس به دنده چهار خواهید بود. همین نسبتهای دنده باعث شده مزدا ۲ در جادههای پر پیچ و خم به خودرویی کاملاً ترسو بدل شود. مزدا ۲ خودرویی شهری است و بنابراین در سرعتهای حدود ۶۰ کیلومتر در ساعت بیشتر خوشحال خواهد بود.
باید اعتراف کرد گیربکس دستی خودرو عملکرد خوبی دارد اما هنوز هم دفعات بیشتری از آن استفاده خواهید کرد و دور پیشرانه به نقطهای خواهد رسید که صدای آن را میشنوید. نتیجه نهایی این است که پرفورمنس و آرامش کابین خودرو در مقایسه با رقبای مجهز به پیشرانههای توربو کمتر از حد انتظار است.
شاسی نیز شاهد بهبودهایی در دامپرهای عقب و فرمان بوده و اگرچه تفاوت بین این بخشها در دو نسخه قبل و بعد از فیس لیفت مثل تفاوت شب و روز نیست اما مزدا ۲ همچنان یکی از بهترین خودروهای کلاس از نظر دینامیکی میباشد. سواری خودرو در شهر شاید کمی سفت باشد اما برای قضاوت نهایی دراینباره بهتر است ما مدل مجهز به رینگهای ۱۵ اینچی را نیز تست کنیم؛ اما تکان های بدنه محدود بوده و فرمان نیز دقیق و بالانس شده است.
سیستم اطلاعات سرگرمی مزدا ۲ همان سرعت نمونه بکار رفته در مزدا ۳ جدید را ندارد بنابراین صفحه لمسی خودرو به اندازه سیستمهای برخی رقبا تیز و باکیفیت نیست. البته همه مدلها به جز نسخه پایه بهصورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو برخوردار هستند و با استفاده از آنها میتوانید اینترفیس خود مزدا را نادیده بگیرید.
صندوقعقب خودرو فضای متوسط ۲۸۰ لیتری داشته و در برابر برخی رقبا کم میآورد. برای مثال نسل جدید رنو کلیو بیش از ۱۰۰ لیتر جادارتر از مزدا ۲ است.
مشخصات مزدا ۲ ۹۰PS GT Sport Nav
- قیمت: ۱۸۲۹۵ پوند
- پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: ۸۹ اسب بخار/۱۴۸ نیوتون متر
- گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Malt hill
۵ دی ۱۳۹۸گرون نیست؟
امیر
۶ دی ۱۳۹۸کلا ماشین تو انگلیس گران تر از خیلی از کشورهای دیگر است
car lover
۵ دی ۱۳۹۸خودروی ضعفای اونا
خودروی لاکچری ما..
جالبه میتونید سرچ کنید Average salary of sweeper in glasgow
(گلسگو یکی از شهر های مهم اسکاتلنده(درواقع مهم تریتش))
سالی 20000تاست
نمیخاد بیاید جامه بدرید که هزینه ها بالاس چون خودمون دیگه هزینه ها(نسبت درامد به هزینه منظورمه) رو ترکوندیم ادمای زیادی رو هممون میشناسیم که ماهی ی شب برنج خالی میخورن(چیجوریشم دیگه بماند:((((
بهرحال میشه سالی ی مزدا تو
حالا ما مهندس کامپیوترش به زور بتونه سالی یه 206 دست دویه 500 پوندی بخره
AMANTE
۵ دی ۱۳۹۸مزدا 2 اصلا ماشین زشت و بدی نیست. اما وقتی به رقبای اصلی نگاهی بندازیم.
1_ Ford Fiesta
2_ Peugeot 208
3_ Renault clio
4 _VW Polo
با اینکه فیستا و پولو کاملا ماشین های جدیدی نیستن و یک فیس لیفت و آپدیت از نسل قبلی هستن ولی بازم دست برتر رو نسبت به مزدا 2 دارن.
یک چیز که در مزدا 2 نیست حس اسپورت و جسور بودن در ظاهر ماشین هست و اینطور که از این تست به نظر میاد در باطن هم همینطور هست.
mohammadnabi familghadakchi
۶ دی ۱۳۹۸ژاپنیها توی تعلیق حرف ندارن
عکس از هایلوکس رو در آدرس زیر ببینید.
https://www.linkedin.com/in/mohammadnabi-familghadakchi-38213019a
کدوم ماشینه که اینقدر انعطاف پذیر باشه
مزدا هم همینطور، اولویتش لذت رانندگیه.