مزدا

بررسی مزدا CX-3 مدل 2016

مزدا ۳، مزدا ۶ و مزدا CX-5 همگی برای ما مدل‌های محبوبی بوده‌اند و برای سال ۲۰۱۶ کمپانی مزدا یک عضو جدید به خانواده دوست‌داشتنی محصولات خودش اضافه کرده است. این عضو جدید CX-3 نام دارد و به نظر می‌رسد که به‌خوبی قادر است راه برادرهای بزرگ‌تر خودش را ادامه دهد.

2016 Mazda CX-3
۲۰۱۶ Mazda CX-3
مزدا CX-3 در اصل بر پایه پلت فرم مزدا ۲ ساخته شده و خودرویی در کلاس نسبتاً شلوغ کراس‌اوورهای جمع‌وجور است و در ردیف اتومبیلی چون هوندا HR-V و فیات 500X و شورولت ترکس قرار می‌گیرد. البته CX-3 با طول کلی ۴۲۷۴ میلی‌متر نسبت به HR-V جمع‌وجور تر بوده و ۳۱ سانتی‌متر از برادر بزرگ‌تر خودش یعنی CX-5 نیز طول کمتری دارد.
2016 Mazda CX-3
۲۰۱۶ Mazda CX-3
ارتفاع CX-3 نسبت به سطح زمین ۱۵۲.۴ میلی‌متر بوده و با طرح سقف کشیده برای رقبای خودش شاخ‌وشانه می‌کشد.
2016 Mazda CX-3
۲۰۱۶ Mazda CX-3
مزدا CX-3 مثل تمام اعضای خانواده‌اش لباسی با زبان طراحی KODO به تن کرده و از نظر ظاهری شباهتی انکارناپذیر به دیگر محصولات مزدا دارد و صد البته کاستی‌هایی هم که CX-5 و CX-9 داشتند را برطرف کرده است.
2016 Mazda CX-3
۲۰۱۶ Mazda CX-3
مزدا CX-3 چهره اسپرتی دارد و از این نظر در نقطه مقابل اکثر مدل‌های کراس‌اوور جمع‌وجور با ظاهر کسل‌کننده قرار می‌گیرد. این خودرو از چند ویژگی ظاهری بهره می‌برد که نمای آن را بهتر کرده است ازجمله این موارد می‌توان به رینگ چرخ‌های سفارشی ۱۸ اینچی، چراغ‌های LED جلو سفارشی، خروجی اگزوز دوگانه و شیشه عقب با پوشش ستون C که به بهبود دید عقب کمک می‌کند، اشاره کرد.
2016 Mazda CX-3
۲۰۱۶ Mazda CX-3
CX-3 از همان موتور آشنای ۲ لیتری ۴ سیلندر با فناوری اسکای اکتیو که در اکثر مدل‌های مزدا استفاده شده بهره می‌برد. قوای این موتور در CX-3 کمی کاهش داشته و به ۱۴۶ اسب‌بخار رسیده است و میزان گشتاور موتور هم ۱۴۶ پوند فوت (۱۹۸ نیوتن‌متر) می‌باشد. دلیل کاهش قدرت موتور در مزدا CX-3 عدم امکان استفاده از منیفولد اگزوز استاندارد موتور ۲ لیتری در این اتومبیل است.
2016 Mazda CX-3
۲۰۱۶ Mazda CX-3
به‌مانند کراس‌اوورهای مدرن امروزی، مزدا CX-3 را هم می‌توان با سامانه انتقال قدرت به جلو یا تمام چرخ محرک سفارش داد. فارغ از اینکه چه نوع محور محرکی برای اتومبیل خود سفارش دهید، گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک تنها انتخاب شما برای انتقال قدرت خواهد بود. برای کسانی که خلأ پدال کلاچ را حس می‌کنند در گیربکس اتوماتیک خودرو حالت Sport تدارک دیده شده و امکان تعویض دنده از پشت فرمان به‌وسیله Paddle Shifter فراهم آمده است. البته خریدارانی که مایل هستند اتومبیلشان پایداری بیشتری داشته باشد می‌توانند نمونه تمام چرخ محرک I-ACTIV را سفارش دهند. رینگ چرخ‌های مدل پایه اتومبیل آر نوع ۱۶ اینچی بوده و می‌توان به‌صورت سفارشی نمونه ۱۸ اینچی را هم برگزید.
2016 Mazda CX-3
۲۰۱۶ Mazda CX-3
اما نباید فریب اسپرت بودن CX-3 را حداقل در عملکردهای مربوط به خط مستقیم خورد. حتی با وجود قدرت مناسب و معقول و وزن سبک بدنه، سریع‌ترین CX-3 در ۹ ثانیه از حالت سکون به ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که به نظر کمی کند است اما باید در نظر داشت که قوای محرکه CX-3 با تمرکز بر روی بهره‌وری مونتاژ شده و گونه دیفرانسیل جلو CX-3 در شهر ۸.۱ لیتر و در بزرگراه ۶.۷۲ لیتر سوخت مصرف می‌کند.
2016 Mazda CX-3
۲۰۱۶ Mazda CX-3
با این حال، اعداد مربوط به شتاب و سرعت می‌تواند کمی گمراه‌کننده باشد اما باید بدانید که مزدا CX-3 با موتور ۲ لیتری در رانندگی شهری چندان دست و پا بسته نیست. موتور سریعاً قدرت لازم را تولید می‌کند و تحت شتاب گیری‌های سخت صدای بسیار گیرایی را تولید می‌نماید. اما هنگام شتاب گیری در بزرگراه و یا در حال بالا رفتن از شیب‌هاست که به فقدان قدرت کافی موتور پی می‌برید هرچند با توجه به اینکه خودرو مورد تست ۴ نفر سرنشین به همراه اسباب و وسایل را با خود حمل می‌کرد کشش کم اتومبیل قابل توجیه است.
2016 Mazda CX-3
۲۰۱۶ Mazda CX-3
وزن مدل پایه CX-3 کمی بیشتر از ۱۲۶۸ کیلوگرم بوده و از این نظر نسبت به کلیدی‌ترین رقبایش یعنی جیپ رنگید و شورولت ترکس سبک‌تر است با این شرایط CX-3 به جاده‌های باریک حمله برده و با حالت کاملاً شگفت‌انگیز راه را پشت سر می‌گذارد هم‌چنین CX-3 حرکات گهواره‌ای معمول بسیاری از کراس‌اوورها را ندارد و اتومبیل به فرامین راننده به سرعت پاسخ می‌دهد در واقع CX-3 تعادل بسیار خوبی بین راحتی رانندگی و هندلینگ چالاک را ارائه می‌دهد.
2016 Mazda CX-3 Interior
۲۰۱۶ Mazda CX-3 Interior
طراحی داخلی CX-3 مثل مزداهای دیگر کاملاً مدرن است. یک صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی تبلت مانند به‌صورت استاندارد بر روی اتومبیل تعبیه شده که توسط کنترل دوار موجود در داشبورد مرکزی کنترل می‌شود. کیفیت مواد استفاده شده در کابین ترکیبی از خوب و بد است اما حتی مواد ارزان‌قیمتی استفاده شده در کابین به گونه آراسته شده‌اند که بسیار گران‌تر از چیزی که هستند به نظر می‌رسند. راحتی صندلی‌ها در CX-3 بسیار خوب است به‌خصوص در تریم های بالا که پوشش صندلی‌ها از نوع چرم و جیر می‌باشد وضعیت بهتر هم می‌شود. فضای سر برای سرنشینان ردیف جلو بسیار خوب است و بعد از چند ساعت رانندگی کمترین خستگی میزان را احساس می‌کنید. اما کمبود مزدا CX-3 در داخل کابین نبود arm rest برای سرنشینان ردیف عقب است.
2016 Mazda CX-3 Interior
۲۰۱۶ Mazda CX-3 Interior
جدیدترین دست‌پرورده مزدا هم‌چنین از امکانات امنیتی مثل نظارت نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، سامانه تشخیص تصادف جلو، نمایشگر سربالا و هشدار خروج از خط بهره می‌برد.
2016 Mazda CX-3 Interior
۲۰۱۶ Mazda CX-3 Interior
درست است که CX-3 یک کراس‌اوور جمع‌وجور می‌باشد اما مزدا می‌خواهد بزرگسالان هم در ردیف عقب این خودرو احساس راحتی کنند. طراحی صندلی‌ها و نحوه قرارگیری آن‌ها مثل صندلی‌های سالن سینما بوده و سرنشینان ردیف دوم در ارتفاع بالاتری نسبت به سرنشینان ردیف اول قرار می‌گیرند. نگارنده با ۶ فوت (۱۸۳ سانتی‌متر) قد کاملاً در صندلی ردیف دوم احساس راحتی کرده و با توجه به فضای پای ۸۹ سانتی‌متری ردیف عقب زانوانش به‌صورت مختصر با صندلی جلو سایش داشته است. حجم صندوق عقب چندان قابل‌توجه نیست و تنها ۴۵۳ لیتر حجم دارد که در صورت سفارش ساب ووفر به ۴۰۷ لیتر کاهش می‌یابد البته صندلی‌های عقب قابل تا شدن هستند و در صورت خوابانیدن آن‌ها ظرفیت فضای بار به ۱۵۲۹ لیتر می‌رسد.
2016 Mazda CX-3
۲۰۱۶ Mazda CX-3
امکانات داخلی تریم اسپرت مزدا CX-3 مدل ۲۰۱۶ شامل استارت دکمه‌ای، تهویه هوا، کروز کنترل، یک پورت USB به‌منظور اتصال به MP3، اتصال بلوتوث، صفحه نمایش ۷ اینچی و هشدار اتوماتیک به پلیس می‌شود.
2016 Mazda CX-3
۲۰۱۶ Mazda CX-3
تریم های تورینگ و گرند تورینگ امکانات اضافه‌تری شامل چراغ‌های جلو تطبیق‌پذیر LED و سقف شیشه‌ای مونوروف دارند.
2016 Mazda CX-3
۲۰۱۶ Mazda CX-3
به نظر می‌رسد که مزدا بار دیگر کار خودش را به‌خوبی انجام داده است. CX-3 مدل ۲۰۱۶ ترکیبی از فرمول راحتی، اسپرتی و بهره‌وری را در یک پکیج جذاب ارائه می‌دهد. مزدا CX-3 یک مدل کاملاً رقابتی بوده و در واقع برگ برنده دیگری برای مزدا محسوب می‌شود. طبق گفته‌های مزدا تاریخ عرضه CX-3 به بازار تابستان پیش رو خواهد بود هرچند قیمت این خودرو حداقل تا زمان‌های نزدیک به عرضه مشخص نخواهد شد اما با مدنظر قرار دادن قیمت رقبای این خودرو می‌توان در نظر داشت که CX-3 قیمتی در حدود ۲۰,۰۰۰ دلار داشته باشد.
  • فرم بدنه و ظرفیت سرنشین: کراس‌اوور جمع‌وجور / ۵ نفر
  • آرایش، حجم، قدرت و گشتاور موتور: ۴ سیلندر خطی / ۲ لیتر/ ۱۴۶ اسب‌بخار / ۱۴۶ پوند فوت
  • شتاب صفر تا ۹۶.۶ کیلومتر: ۹ ثانیه
  • قیمت: ۲۰,۰۰۰ دلار (تخمینی)
  • میزان مصرف سوخت: ۸.۱ لیتر شهر / ۶.۷۲ لیتر بزرگراه (تخمینی)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. ويكي

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    ماشین تو شهری جمع و جور خوبیه… مزاد تو طراحی جدیدش خوب داره پیشرفت میکنه

    1. zippo

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      البته قبول دارم ماشین حوبیه اما هیچ وقت به گرد پای المانی هام نمیرسه
      تا وقتی ماشین المانی و اروپایی هست که پولشو حروم میکنه واسه ماشین اسیایی

      1. مایکل جکسون - تریلر

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (576 ديدگاه)

        آقای zippo برعکس فکر میکنی . چون اون کسی که پولشو برای ماشینای آلمانی و اروپایی خرج کرده در حقیقت پول بی زبون رو حروم کرده و دو دستی ریخته توی سطل آشغال . تو خجالت نمیکشی این حرف به درد نخور را میزنی ؟؟ این حرفت غیر از دروغ چیز دیگه ای نیست . واقعا برات متاسفم .

    2. taksin

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ماشین زیبا و خوبیه ولی از لحاظ قدرت موتور و کشش یه کم جا داره , ای کاش غیر این موتور یه موتور پرقدرت تر یا مثلا یه مدل با توربو شارژر هم عرضه کنن. مزدا اسمش بزرگتر از ایناست#

  2. احسان(احسان سابق)

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    طراحی جدید مزدا خیلی خوب جواب میده.ظاهر اسپرت و لوکس برای یک ماشین معمولی و داخلی ساده اما ارامش بخش و غیر خسته کننده خوب جواب میده

  3. american muscle

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    خییییییییییییییییییییییلی باحاله .هم خوشکل هم قوی.مشکیش خیلی خوشکل تره

  4. navid

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3761 ديدگاه)

    لا اقل قیافه اش از رقیباش بهتره

  5. یه پسر

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    واقعا قشنگه
    حیف که مزدا وارد ایران نمیشه

  6. حسین(عشق پرایدوخخخخ)

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    بسیار زیبا و دوستداشتنی…درود بر شرفتان ای اونور آبیایی که با صداقت به فکر محصولتون هستین نه پول زدن از جیب مردم…درود بر شرفتان.ورزشکاران دلاوران نام اوران…

    1. شایان

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (89 ديدگاه)

      آخه اگه بخوان هم نمیتونن پول بزنن از جیب مردم بازار آزاد همینه.

  7. شایان

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1340 ديدگاه)

    در حد ژاپن همین

    1. امیرحسین (Lion26)

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (256 ديدگاه)

      یعنی چی که در حد ژاپن همین؟؟؟؟؟

      Just France.

  8. walid

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (102 ديدگاه)

    خیلی هم خوب

  9. Jeremy

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اگر گیربکش فقط اتوماتیکه پس این عکس چه می گوید؟
    http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/05/2016-Mazda-CX-3-130.jpg

  10. کافر مقدس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1627 ديدگاه)

    یعنی یک رنگ نبودن Fender و Flare ( گلگیر و بند و بساطش) با بدنه توهینی ست به بشریت:D

    ببینید از این زاویه چقدر تو ذوق میزنه رنگ مجزای گلگیر با بدنه :| (مخصوصا خطی که از بدنه مییاد رو گلگیر عقب)

    http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/05/2016-Mazda-CX-3-108.jpg

    باز اگر بدنه روشن یا سفید رنگ باشد قابل تحمل تر است
    http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201412/mazda-cx-3-racing-co-3_800x0w.jpg

    قیمت 20هزار تا همش؟ 3تا ندید میخوام با این قیمت:D ندید هم تو ایران میفروشم دونه ای 150هزار دلار:P

  11. شروین

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (509 ديدگاه)

    مزدا حرف نداره. من واقعا ماشیناشو دوست دارم.

  12. علی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (586 ديدگاه)

    اهورا مزدا!

  13. سامان از تبریز

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3200 ديدگاه)

    تخم جن عجب خوشکله
    طراحیش شبیه اینفینیتی qx37 هستش
    مخصوصا چراغهای عقبش

  14. hamid reza

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    از نظر طراحی حرفی واسه گفتن نذاشته این کوچولوی خوش خط و خال. کاش یک توع موتور قوی تر هم براش در نظر میگرفتن

    1. محمد

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      موتور قوی تر برای این سایز خودرو یعنی توربو شارژر که بنزین ایران مخصوصا شهرستان سازگاری نداره از نظر بنده همین موتور معمولی بهتره

  15. حامد قدسی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (262 ديدگاه)

    واقعا همه چیزش عالیه رنگ قرمزش هم که حرف نداره.
    بیاد ایران خوبه.
    حدودا قیمتش چقدر میشه راستی؟
    فکر نمی کنم 150تا بیشتر بشه؟(چون تو کلاس خیلی بزرگ و لوکس نیست)

  16. ارمان

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1289 ديدگاه)

    خوشکل خوشتیپ با وقار

  17. سعید

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1470 ديدگاه)

    چقدر جلوپنجره مزدا قشنگه

  18. ویشتاسپ

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (324 ديدگاه)

    کیفیتش خوبه تکنولوژیشم که قطعا خوبه
    طراحی خارجیش مثل همیشه زیباست
    اما
    من هیچوقت با طراحی داخلی مزدا ارتباط برقرار نکردم.مخصوصا فرمون و امپر هاش

  19. Archi Khan

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    نظر سنجی :
    هوندا HR-V + + +
    مزدا CX-3 – – –

  20. احمد باقری

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    هرچند که برای بهره وری بهتر از این موتور استفاده شده است ولی به هر حال باید قدرتش کمی بیشتر بود.

  21. محمدحسین

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این بهتره یا اسپورتیج؟؟؟

  22. پیمان

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خواهشا اگه کسی خبر داره که ی وارد ایران میشه یا احتمالش هست حتما بگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا