مزدا

بررسی مزدا CX-5 گرند تورینگ AWD مدل ۲۰۱۶

وقتی صحبت از کراس‌اورهای شاسی‌بلند کوچک می‌شود، در بین اولین چیزهایی که به ذهن می‌رسند، حتماً خبری از ویژگی‌های اسپرت و لذت رانندگی نیست. بسیاری از خانواده‌ها، یک شاسی‌بلند را به خاطر مشخصاتی چون ظرفیت حمل وسایل، قابلیت یک خودروی ۵ در، قابلیت انطباق‌پذیری در وضعیت‌های آب‌وهوایی مختلف و صندلی‌های مناسب برای مسافرت‌های خانوادگی خریداری می‌کنند. امّا مزدا CX-5 این چارچوب را بر هم زده است و با دینامیک رانندگی خود می‌تواند فضای متفاوتی را در بین شاسی‌بلندهای کوچک برای مزدا ایجاد کند.

Mazda CX-5 Grand Touring AWD
Mazda CX-5 Grand Touring AWD
خودرویی که در اینجا بررسی شده، بالاترین تریم مزدا CX-5 مدل ۲۰۱۶ با عنوان گرند تورینگ AWD است.
Mazda CX-5 Grand Touring AWD 2016
Mazda CX-5 Grand Touring AWD 2016
تازه‌های مدل ۲۰۱۶

در مزدا CX-5 مدل ۲۰۱۶، مواردی را مانند یک سری تغییرات اندک در طراحی خارجی، بهینه‌سازی مواد به کار رفته در طراحی داخل کابین، تیونینگ تجدیدنظر شده سیستم تعلیق، اضافه‌شدن عایق‌کاری صدا و یک رابط کاربری تازه برای سیستم اطلاعات و سرگرمی شاهد هستیم. از جمله آپشن‌های جدید نیز می‌توان به امکاناتی چون چراغ‌های جلوی LED، کروز کنترل انطباقی، هشدار ترافیک پشت‌سر و همین‌طور سیستم هشدار عبور از خط اشاره کرد. در مدل ۲۰۱۶، اتصال بلوتوث برای گوشی و صدا به صورت استاندارد ارائه شده است.

Mazda CX-5 Grand Touring AWD 2016
Mazda CX-5 Grand Touring AWD 2016
آپشن‌های CX-5 گرند تورینگ AWD

مزدا CX-5 گرند تورینگ AWD با قیمت ۲۹ هزار و ۴۷۰ دلار، بالاترین مدل در این سری است. در خودروی تست‌شده از پکیج آپشن GT I-ActiveSense به ارزش ۱۵۰۰ دلار استفاده شده است که شامل کروز کنترل انطباقی، سیستم هشدار عبور از خط و کنترل نوربالای خودکار است. همچنین پکیج «تکنولوژی گرند تورینگ» به ارزش ۱۵۰۵ دلار شامل امکاناتی مانند سیستم راهبری، چراغ‌های جلوی و نوربالای LED، چراغ‌های مه‌شکن LED، چراغ ترکیبی LED در عقب، آینه‌های بغل با نور تنظیم‌شونده خودکار و سیستم پشتیبانی ترمز شهری هوشمند (SCBS) است.
در نتیجه، قیمت کلی خودروی تست‌شده همراه با آپشن‌ها به ۳۴۱۴۰ دلار رسیده است.

Mazda CX-5 Grand Touring AWD 2016
Mazda CX-5 Grand Touring AWD 2016
کابین

کابین CX-5 دارای یک نوع سادگی است که همین موضوع باعث جذابیت آن شده است. در طراحی مدرن داخل CX-5 از مواد با کیفیت بالایی کمک گرفته شده است. در مدل‌های گرند تورینگ از عناصر لوکس‌تری مانند صندلی‌های چرمی اسپرت، گرم‌کن صندلی‌های جلو و حالت اتوماتیک تقریباً برای همه‌چیز! استفاده شده است.

Mazda CX-5 Grand Touring AWD 2016
Mazda CX-5 Grand Touring AWD 2016
در همین حال، با استفاده از تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت و همین‌طور فرمان مورب تلسکوپی، به‌راحتی می‌توان موقعیت رانندگی مناسب خود را پیدا کرد. شمارنده‌ها به راحتی قابل‌تشخیص هستند و صفحه‌نمایش ۷ اینچی لمسی جدید سیستم اطلاعات و سرگرمی حالت بسیار بهینه‌تری پیدا کرده است. با این حال، هنوز هم کارهایی مانند عوض کانال رادیو با دردسرهایی همراه است.
Mazda CX-5 Grand Touring AWD 2016
Mazda CX-5 Grand Touring AWD 2016
در عقب، خانواده‌ها از صندلی‌های جادار و فضای پای اضافی در CX-5 راضی خواهند بود. صندلی‌های عقب می‌توانند به‌راحتی سه بچه کم‌سن‌وسال را در خود جای دهند و در همین حال، دارای یک مکانیزم جمع‌شدن خلاقانه هستند. در مدل گرند تورینگ، ارتفاع صندلی قبل از جمع‌شدن کاهش می‌یابد. در نتیجه، یک فضای تقریباً صاف برای حمل وسایل ایجاد می‌شود. وقتی صندلی‌ها در بالا قرار داشته باشند، ظرفیت حمل وسایل در این خودرو به اندازه ۹۶۶ لیتر است؛ ولی در حالی که صندلی‌های عقب جمع‌شده باشند، این ظرفیت به ۱۸۳۵ لیتر می‌رسد. مشخصات موتور و مصرف سوخت

CX-5 گرند تورینگ برای پیشرانه از یک موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کند که قدرتی برابر ۱۸۴ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری به اندازه ۲۵۰/۸ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این موتور با یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته همراه است که برای آن یک حالت «اسپرت» نیز درنظر گرفته شده است. همچنین برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای مصرف سوخت مدل‌های CX-5 AWD در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر، ۹/۸ لیتر، در جاده ۷/۸۴ لیتر و به‌صورت ترکیبی ۹/۰۵ لیتر است.

دینامیک رانندگی

محل تست این خودرو، جاده‌های کوهستانی ایالت کلرادوی امریکا و تپه‌های با شیب تُند بوده که محل مناسبی برای آزمایش یک کراس‌اور کوچک است. با این که اندکی کمبود قدرت در برخی جاها احساس می‌شد، ولی برای اکثر خانواده‌ها که در جاده‌های صاف از آن استفاده می‌کنند، CX-5 می‌تواند قدرت زیادی در بیشتر شرایط رانندگی فراهم کند.

Mazda CX-5 Grand Touring AWD
Mazda CX-5 Grand Touring AWD
این خودروی شاسی‌بلند در شهر شبیه به یک وسیله نقلیه کوچک عمل می‌کند و شخصیتی اسپرتی دارد. برای رانندگی روزانه شهری، دینامیک رانندگی موجود در این مدل، بهتر از هر کراس‌اور کوچک دیگری است. در پیچ‌های تُند کوهستانی، CX-5 قابلیت‌های مناسبی در پیچیدن به‌عنوان خودرویی حاضر در این کلاس نشان می‌دهد. سیستم فرمان، ترمزها و تعلیق بیشتر از این که برای راحتی بیشتر تنظیم شده باشند، حالت اسپرت پیدا کرده‌اند.
Mazda CX-5 Grand Touring AWD
Mazda CX-5 Grand Touring AWD
در مسیر بزرگراه، مزدا دارای یک سواری نرم و راحت است و با سایر خودروهای این کلاس قابل‌مقایسه است. گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز شیفت‌های سریع و نرمی دارد و حالت «اسپورت» نیز به راننده اجازه می‌دهد که لذت بیشتری از رانندگی ببرد.
Mazda CX-5 Grand Touring AWD
Mazda CX-5 Grand Touring AWD
جمع‌بندی

چیزی که مزدا CX-5 گرند تورینگ مدل ۲۰۱۶ را از سایر کراس‌اورهای کوچک متمایز می‌کند، دینامیک رانندگی آن است. CX-5 دارای شخصیتی با لذت و هیجان رانندگی است که با دقت فرمان و هندلینگ اسپرتی همراه است.

CX-5 دارای تمام ویژگی‌هایی است که خانواده‌ها به دنبال آن هستند؛ راحتی، کاربردی‌بودن، فضای حمل وسایل مناسب و مصرف سوخت مناسب.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (247 ديدگاه)

    بین کراس اوور های کوچک نمونه ی خیلی خوبیه، به قشقایی ترجیحش میدم

    1. SAEED

      ۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (480 ديدگاه)

      در جواب به Yunes و محمد جان باید بگم
      قشقایی رقیب مستقیم مزدا CX-5 نیست
      CX-5 رو میشه با این CUV ها مستقیما مقایسه کرد :

      1. Honda CR-V
      2. Ford Escape
      3. Toyota Rav 4
      4. Volks Wagen Tiguan
      5. Hyundai Santa Fe Sport

      1. M///

        ۸ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سعید جان کلاس قشقایی هم که CUV هست دیگه.
        به نظرم رقبای قابلی ان.

    2. mehdi

      ۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      باورتون میشه که این تو تبریز ارس پلاکش 80 میلیون تومانه؟ هم قیمت با جیلی و لیفان و مگان

      1. Ali

        ۹ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (51 ديدگاه)

        بله دوست عزیز اینجا تو خوزستان هم همین حدود هسش اروند پلاکش ولی متاسفانه بیشتر مردم سمت کره ای ها رفتن .

      2. نگار

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چطوری؟؟؟
        میشه اونوقت تهرانم ازش استفاده کرد؟؟؟؟

  2. Yunes

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    به نظر منم ماشین جمع و جور خوبیه اما من توی ایران این مدلو ندیدم.
    این مدل وارد بشه رقیب اصلی اسپورتیج و توسان میشه.
    البته با سانتافه های 2500 سی سی وارداتی ایرانم میشه مقایسه اش کرد.

  3. جی تی ار

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    عجب ماشین زیبا و کاملیه. این کمپانی مزدادر طراحی کابین وطراحی بدنه واقعا بلوغ را گذرانده است و در بین ژاپنی های غیر لوکس, به نظرم حرفه ای ترین طراحی هارا داراشده است.
    تقریبا به تمام رقباش ترجیحش می دهم…

  4. Frankenestein

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (45 ديدگاه)

    اگه از من بپرسن با کیفیت ترین خودرو ساز ژاپن کدوم یکیه میگم مزدا…….

    دیدم که میگم…..
    هم از یه مزدا3 که پسر عموم از سال 86 تا حالا پدرشو در اورده و تا حالا اخ نگفته هنوز مثل روز اولش سر حاله…..در حالی که 290 هزار کیلومتر راه رفته

    هم از یه مزدا وانت که برای همسایمون هست و از 20 سال پیش دستش بود و باهاش میرفت سر زمین کشاورزی…..
    شهریور سال پیش اسقاطش کرد یه وانت پیکان گرفت…..

    نوروز همه مبارک…..
    امیدوارم سال خوبی داشته باشین…
    ارادتمند همه ” نیما “

    1. Ali

      ۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (51 ديدگاه)

      حق با شماست اما با عرض پوزش شما هنوز تجربه کار با تویوتا رو نداشتین،من تو خوزستان زندگی میکنم و تا حالا بهتر از تویوتا ندیدم ،مزدا هم خوبه ولی اختلاف زیادی با هم دارن.
      در حال حاضر من خودم یه بنز C ;کلاس دارم البته پلاک اروند و قصد دارم بفروشم لکسوس یا RAV4 بخرم.

  5. علی

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    عالی شیک

  6. مجتبی

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    با سلام
    منم مزدارو خیلی قبول دارم مخصوصا زیر پای ما ایرانیا خیلی خوب دووم میاره
    اما در مورد این ماشین باید بگم یکم ظاهرش سادست و توظاهر رقیب زیاد داره ولی قیمت مناسب هندلینگ و راحتی رانندگی خوب و طراحی داخلی متقاعد کننده از مزایاشه.

  7. مجتبی(ساروی)

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (551 ديدگاه)

    عاشق مزدام طراحی شیک موتور پرتوان هندلینگ عالی امکانات و اپشن های عالی واقعا مه چی تمومه

  8. افشین نوری

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    من یه سوال برام پیش اومد ::: چرا این مزدا ها اینقدر خوشگل اند ؟؟

    **عید همتون مبارک دوستان **

  9. سعید

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    مزداهای جدید خیلی دوست داشتنی شدن.
    این ماشین تو کلاس خودش بهترینه،زیبا،با کیفیت،رانندگی خوب،آپشن های زیاد،تو سایت caranddriver رتبه 1 رو داره

  10. hamid66

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    […] این خودرو سازا داخلی.اسم خودشونو گذاشتن مشتری مدار،خداوکیلی یه ایربگ میزارن که خودش بلا جون مردمه بعد دو میلیون میکشن رو یه ماشین که در حد اسباب بازیای جدید هم امکانات نداره، اقا این چیزارو نشر بدید بزارید مردم حقشونو طلب کنن مگه ما چیکار کردیم که باید بازیچه دست […] بشیم ، این حرفا ربط به […]نداره انسانیته هر سال به خاظر این سهل انگاریا چند نفر کشته میشن ، پراید کیسه هوا میخواد؟ این ماشین سال 2000 از صنعت کره حذف شده، جانشینش کیا ریو بود که الان 110 میلیون قیمتشه ،وقتی این پراید واسشون اصل درامده چه کاری اصلا ارتقاش بدن، الان که من این متنو نوشتم چند نفر با پراید راهی اون دنیا شدن و ما مردم ایران حقمونه

    1. افشین

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      کاملا باهات موافقم حمید آقا ……افسوس

  11. شایان

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جالبه. معنی کلمه ی Pride میشه غرور. من موندم کجای این ماشینو نگاه کنم تا حس غرور بهم دست بده!

  12. رحیم

    ۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین خیلی عالی و زیبایی هست.تو یه سایت دیگه هم خوندم این ماشین بهترین ماشین در بین کراس اورهای دنیا شده.لایک به مزدا cx 5 و مزدا شیش

  13. ali

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت مزداx5 چنده؟؟؟؟

  14. علی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باسلام.من حدود۷ ساله که ازتهران نقل مکان کردم جزیره کیش.تهران که بودم ۴۰۵ داشتم و اونموقع خیلی راضی بودم.کیش اومدم اولین ماشینم یه فورد فیوژن بود اونموقع بود که متوجه شدم ماشنهای داخل ایران رو اصلا نمیشه مقایسه کرد با آمریکایی بعد اون یه فوردایدج لیمیتد فول مدل ۲۰۱۰ گرفتم که الان هم دارم.اوناکه تجربه دارن میدونن چی میگم.موتور ۳۵۰۰ با۶ سیلندر.باوجود وزن اتاق که ۱۳۵۰ وشاسی بلند ماشین معنی واقعی شتاب اولیه و قدرت موتور و راحتی درایو ماشین بجای خودشون خدایی من باهاش ۱۷۰ تا سرعت میرم اگه کیلومترو نبینی میگی ۶۰ تا میره.دارم عوضش میکنم چون بخاطر قدرت موتور بالای ۲۵۰۰ ازکیش خروج نمیدن.هم هیوندا توسان هم اسپورتیج و هم نیسان جوک و سواری گرفتم بخدا انگار اسباب بازی بودن برام.تنها ماشینی که تونست راضی کنه منو مزدا سی ایکس ۵ بود که وجدانی عالی بود.فقط دلم واسه مردم کشورم میسوزه که این هزینه بالا رو واسه خودرو انجام میدن و ۲۰ میلیون میدن پرایدی که جونشون درخطره سوار میشن.خدا جواب کسایی که دارن خوشی و آسایش و ازمردم دریغ میکنن اونجور که لایقشونه بده چون مردم ما لیاقتشون خیلی بیشتر از این زندگی و امکانات ایرانه.

    1. Reza

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببخشید علی آقا داخل کیش شما مزدا cx 5 رو چند میلیون خریدی ؟

  15. امین

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام . من چند روزی هست که یه مدل 2016 این ماشین با حجم موتور 2500 سی سی را به قیمت 68میلیون تومان با پلاک اروند خریدم . قبل از اون هم یه فورد ایدج داشتم . هر دوی این ماشینا عالین .کیفیت اجزای داخلی اون از هیوندا و تویتا بهتره . با مزدا cx5 واقعا لذت رانندگی با هیجان رو احساس میکنی .

    1. کامبیز

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام امین جان
      شما صفرشو ۶۸ ملیون گرفتی؟ قیمت کف گمرک گرند تورینگ این خودرو حدود ۱۲۰ ملیونه.

  16. كيان

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام پلاک ملی کی میاد تو بازار ایران با چه قیمتی هم تری و هم فایوش cx

  17. امین

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام . ماشین من مدلش 2016 و نیمه فول هست و چون یه گلگیرش کمی رنگ داشت قیمتش خیلی مناسب بود .

  18. آرش

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز به نظر من ماشین بسیار خوبیه من چند ساله که کانادا زندگی میکنم و مدت تقریبا یکسال این ماشینو داشتم همه چیزش خوبه فقط صندلیهای عقبش خوب نیست و یه کم جاش تنگه ولی مدتیه هوندا crvدارم که قابلیتهای بهتری داره وتریم داخلی زیباتری داره و اقتصادی تره

  19. هاني

    ۱۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام – خودم این مدلو گرفتم – عالیه – نسبت به توسان و اسپرتیج که محشره – هم نرمه – هم صدای موتور توکابین نمیاد و هم خیلی چیزای دیکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا