امروز و یک تست گوزن دیگر! این تست ایمنی اهمیتی به نوع خودرو نمیدهد و مهم نیست که آن خودرو یک محصول لوکس باشد یا قدبلندی پرقدرت! در حقیقت لوگوی یک خودروساز هیچ تضمینی برای موفقیت در این تست ایمنی نیست.
دستاندرکاران وبسایت km77.com این بار دست روی مزدا MX-30 گذاشتهاند. تاکنون چیزهای زیادی درباره اولین محصول تمام الکتریکی این برند گفته شده که اکثر آنها به باتری کوچک MX-30 انتقاد کردهاند؛ اما از نظر ایمنی این خودرو حرفهایی برای گفتن دارد و در تست گوزن نیز عملکرد خوبی داشته است.
همانگونه که میدانید تست گوزن سنگ محکی برای مانورهای ناگهانی خودروها در مواجهه با یک مانع همچون گوزن بوده و خب تست مهمی برای سنجش ایمنی یک خودرو به شمار میرود.
MX-30 در سرعت ۷۴ کیلومتر در ساعت عملکرد خوبی داشته و با مخروطهای مسیر موردنظر برخورد نکرده است. این خودرو در سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت نیز تقریباً خوب عمل کرده هرچند به یکی از مخروطها برخورد کرده است.
تست کنندگان اعلام کردهاند این خودروی الکتریکی چابک بوده و هندلینگ راحتی دارد اما در سرعتها و پیچهای تنگ شاهد دخالت بیش از حد سیستمهای الکترونیکی خواهید بود.
مزدا CX-30 که ابعاد مشابهی داشته اما نسبت به MX-30 سبکتر است عملکرد مشابهی در همین تست داشته و تست گوزن را با سرعت ۷۴ کیلومتر در ساعت پشت سر گذاشته است. این دو محصول مزدا بهتر از نسل جدید فولکسواگن گلفی عمل کردهاند که بهترین سرعت آن ۶۹ کیلومتر در ساعت بوده است. دیگر خودروی بحثبرانگیز تست گوزن مرسدس بنز CLA کوپه بوده که تنها با سرعت ۶۶ کیلومتر در ساعت تست را پشت سر گذاشته است.
[دانلود ویدئو]
سامورایی از قله فوجی
۱۰ آذر ۱۳۹۹ماشین های مزدا همیشه هندلینگ خوبی دارن
مزدا
۱۰ آذر ۱۳۹۹جانم مزدا
برند بی ادعا و قوی و همیشه در صحنه
که دل همه رو میبره
Benzema
۱۱ آذر ۱۳۹۹جالب بدونید بهترین خودرو تو این تست همین زانتیا های دهه ۹۰ که تو ایران هم تولید شد هستن!!! حتی از همه کول های پورشه و فراری بهتر!
مهدی
۱۱ آذر ۱۳۹۹هندلینگ فقط لنسر
MOHAMMAD.n.r
۱۰ آذر ۱۳۹۹با توجه به کراس اوور بودن و وزن بالای باتری که روی تست موس تاثیر منفی میزاره، عملکرد خیلی خوبی داشت.
علی آقا
۱۰ آذر ۱۳۹۹اتفاقا وزن بالای باتری که کف خودرو جاسازی شده مرکز ثقل رو میاره پایین و هندلینگ رو بهبود میده.
MOHAMMAD.n.r
۱۰ آذر ۱۳۹۹علی جان فکر کنم منظور من رو درست متوجه نشدید.
هر چه وزن بیشتر باشه روی تست موس تاثیر منفی میزاره، حالا اگر این وزن توی ارتفاع کمتری پخش شده باشه تاثیر منفی کمتری رو هندلینگ میزاره و اگر در ارتفاع بالاتر پخش شده باشه تاثیر منفی بیشتری داره(همون مرکز ثقل که خودتون فرمودید)
ولی همچنان تاثیر منفی وزن وجود داره و فقط بسته به نحوه پخش اون وزن روی چرخها و… اون تاثیر منفی کم و زیاد میشه.
باتری اکثر خودروهای برقی یا پلاگین کف خودرو هست مثل اوتلندر و… چون جای کمتری میگره و مرکز ثقل رو میاره پایین. پس این موضوع ققط به نفع مزدا نیست و سایر رقبا هم این شرایط رو دارن.
ارادت??
علی آقا
۱۲ آذر ۱۳۹۹نمیدونم. شاید. به نظر منطقی میاد.
Aryan kia
۱۰ آذر ۱۳۹۹به نظر من مزدا روح دار ترین ماشین ژاپنی هست مثل موستانگ و لامبورگینی روح داره
واقعا مزدا دلبره و همه عاشقشن
البته سوبارو هم از روح داشتن مستثنا نیست
میثم
۱۰ آذر ۱۳۹۹همین دیروز تو مطلب خداحافظی پاسات گفتم از نظر فنی قافیه رو به ژاپنیها باختن، یه دوستی گفت “عجب”
یه ژاپنی ارزون اقتصادی روی مرسدس و گلف و آئودی رو تو همین تست کم کرده
برید تستهای مزدا 6 رو ببینید
مهدی،:امید اینده
۱۰ آذر ۱۳۹۹خدایی یه مزدا gt میطلبه برا این دل ها
امیر
۱۰ آذر ۱۳۹۹محصولات ژاپنی غیر از تویوتا و میتسوبیشی در این تست موفق تر از محصولات اروپایی هستن!
مخصوصا سوبارو و بعدش مزدا
فوق العاده هستن..
میثم
۱۰ آذر ۱۳۹۹البته امیر جان تویوتا پریوس و chr این تست رو خیلی خوب پاس کردن.
امیر
۱۱ آذر ۱۳۹۹بله درسته این دو خودرو بدلیل باتری ها هندلینگ بهتری دارن و مخصوصا chr ک پلت فرم جدیدی داره
قطعا با تغییر نسل محصولات تویوتا در اینده، مشکلات هندلینگ بسیار ضعیفش هم حل میشه
behnam1012
۱۰ آذر ۱۳۹۹مزدا تو ژاپنی ها حکم بی ام و رو داره ???