تا چند ماه پیش گفته میشد مزدا سالگرد یکصد ساله شدن خود در سال ۲۰۲۰ را با تولید یک خودروی اسپورت جدید که دارای قوای محرکه روتاری خواهد بود جشن میگیرد؛ اما این موضوع رخ نخواهد داد…
مدیر بخش تحقیق و توسعه مزدا در خلال کنفرانس خبری ترتیب داده شده در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۷ گفته که این کمپانی سرمایه لازم برای تولید چنین خودرویی تا سال ۲۰۲۰ را ندارد.
او گفت:
البته نباید تمام امیدهای خود را از دست داد زیرا مدیر مرکز تحقیقات فنی شرکت گفته که تلاشها برای تولید پیشرانه روتاری جدید ادامه داشته و این موضوع جدای از نسخه الکتریکی افزایش دهنده محدوده حرکتی تولیدی در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.ما نمیتوانیم تا سال ۲۰۲۰ خودروی RX ویژن را عرضه کنیم زیرا سرمایه کافی برای تجاریسازی این خودرو را نداریم.
این مدیر ارشد تصریح کرد:
او ادامه میدهد:اگر ما با تکنولوژی اسکای اکتیو X به موفقیت برسیم احتمالاً میتوانیم سرمایه لازم برای تزریق در چالش بعدی را داشته باشیم سپس میتوانیم درباره حرکت رو به جلو قضاوت نماییم. این موضوع برای ساخت RX ویژن در جشن صدسالگی بسیار دیر خواهد بود.
اما ما هنوز در حال توسعه پیشرانههای روتاری به عنوان خودرویی اسپورت هستیم. تکنولوژی به خوبی رو به جلو میرود اما اگر این مدل را بعدا عرضه کنیم باید تکنولوژی جدیدی نظیر رانندگی خودکار و الکتریکیسازی را به آن اضافه کنیم.
مختار
۹ آبان ۱۳۹۶فعلا تمام شرکتا اکثر پولهاشون رو برای خودروهای الکتریکی وسیستم خودران سرمایه گذاری میکنن تا آینده ی شرکتشون رو تضمین کنن نه اینکه تو حال چند تا خودرو نوستالژی بزنن
Pooriya_German_BMW
۹ آبان ۱۳۹۶تنها برند ژاپنی هست که دوستش دارم و احترام زیادی واسش قائلم
مزدا طراحی های زیبا و منطقی داره رانندگیش پویا و سرزنده هست
مثل تویوتا پر ادعا نیست و رانندگیش مثل تویوتا و هوندا حس مرده نیست
برند فوق العاده بی ادعا و واقعن بهترین برند ژاپنی هست
❤️❤️❤️❤️❤️مزدا❤️❤️❤️❤️❤️❤️
#ali.m#
۹ آبان ۱۳۹۶مزدا هیچ وقت بهترین خودروساز ژاپنی نبوده و نیست.
هوندا هم هیچ وقت رانندگی با حس مردن نداره.
Mohamad
۹ آبان ۱۳۹۶تویوتا آمار و ارقام و افتخاراتش ادعا میکنند نه خودش
کجا دیده شده تویوتا ادعا کنه؟!!!!
کجا دیده شده بگن هوندا رانندگی مرده ای داره!!!!!!
این اطلاعات و این تنفر از کجا میاد توروخدا راستگو بگو؟!
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۹ آبان ۱۳۹۶به نظرم مزدا بودجه زیادی رو صرف تحقیق و توسعه موتور روتاری کرده وبه همین سبب
بودجه لازم برای تجاری سازی محصول رو نداره
نکته دیگه اینه که شاید موتور جدید هنوز نتونسته
از نظر فنی به جایی برسه که بشه به تولید انبوه رسوندش و هنو کار زیادی داره
سید مهران میرابوالقاسمی
۹ آبان ۱۳۹۶من همچنان منتظر می مونم تا مزدا موتور روتاری بسازه.
#ali.m#
۹ آبان ۱۳۹۶برگ برنده ی مزدا همین طراحی عالی هندلینگ خوب و پیشرانه های فوق العادشه .
وگرنه به اندازه تویوتا و هوندا کم خرج نیست .
منم منتظر موتور های وانکل هستم تا ببینم چی از اب در میان.
پرهام
۹ آبان ۱۳۹۶این موتور روتاری هویت مزداست مثل باکسر سوبارو !!! ولی واقعا جای خالیه RX شدیدا احساس میشه هرچند ما نتونیم برونیمش ولی دیدنش حتی تو یه سایت یا مجله هم میتونه لذت بخش باشه .