در مسابقات درگ که این روزها فراوان در پدال منتشر میشوند، معمولاً محصولات مزدا را نمیبینیم زیرا این شرکت طی سالهای اخیر از بخش اسپرت فاصله گرفته و بیشتر روی خودروهای خانوادگی تمرکز دارد. حال اما محصول جدیدی از خط تولید مزدا بیرون آمده که پیشرانهٔ قدرتمند توربو و سامانهٔ چهارچرخ محرک را به هاچبک کامپکت ۳ افزوده است. این فرمول موفقی برای ارائهٔ پرفورمنس است اما آیا آنقدر داغ هست که بتواند قهرمان رالی یعنی سوباروی WRX و هاچبک داغ باسابقهای مثل فولکسواگن گلف R را مغلوب کند؟
برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تراتل هاوس این سه ماشین را طی یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار داده است. پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربوشارژ مزدا ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد که پیشرفت قابلتوجهی برای این خودرو محسوب میشود اما هنوز هم در پس سوبارو WRX با ۲۶۸ اسب بخار قرار دارد و به میزان قابلتوجهی از گلف R با ۲۸۸ اسب بخار ضعیفتر است؛ بنابراین روی کاغذ این برای مزدا خوب به نظر نمیرسد اما همهچیز در قدرت خلاصه نمیشود و متغیرهای زیادی در یک مسابقهٔ درگ دخیل هستند.
یکی از مهمترین موارد گیربکس است که نقطهضعف سوبارو محسوب میشود زیرا WRX به یک گیربکس کسلکنندهٔ CVT مجهز است. از سوی دیگر، در گلف نیز لانچ کنترل خاموش است زیرا در مزدا چنین سیستمی وجود ندارد و همه میدانیم که در درگ لانچ چقدر مهم است؛ و نهایتاً هرچند مزدا کمترین قدرت را دارد اما با اختلاف از بیشترین گشتاور برخوردار است؛ اما با همهٔ اینها، مزدا هنوز هم حریف فولکسواگن نمیشود و گلف R در هر دو مسابقه (درگ و رولینگ) زودتر از خط پایان عبور میکند. البته مزدا در درگ ایستاده در ابتدا از دو رقیب فاصله گرفت و در رولینگ هم گشتاور بیشتر خود را نشان داد.
مشخصات فنی
سوبارو WRX | فولکسواگن گلف R | مزدا ۳ توربو | |
پیشرانه | ۲ لیتری H4 توربو | ۲ لیتری I4 توربو | ۲.۵ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۲۶۸ اسب بخار | ۲۸۸ اسب بخار | ۲۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۰ نیوتن متر | ۳۸۰ نیوتن متر | ۴۳۵ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۷ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۵۱۵ کیلوگرم | ۱۵۳۰ کیلوگرم | ۱۵۳۰ کیلوگرم |
قیمت | ۳۲,۵۹۵ دلار | ۴۲,۳۹۰ دلار | ۳۳,۳۹۵ دلار |
NAVID۰۰۹۸
۴ آذر ۱۳۹۹توجه کنید به مزاد .
دقیقاً تلفیقی هست از دو خودروی سوبارو و فولکس (( شهری و وحشی )) یه جورایی میشه گفت شخصیتی کاریزماتیک داره .
Hadi
۴ آذر ۱۳۹۹انتخاب من بین این سه تا سوبارو هستش…
این ماشین واقعاً فوق العادس…
کسی میدونه نسل جدیدش کی میاد؟
Hadi
۴ آذر ۱۳۹۹سوبارو انتخاب منه
به همه دلایل تکراری که قبلاً گفتم
نسل جدیدش کی میاد؟
Malt hill
۴ آذر ۱۳۹۹مزدا واقعا جذابه
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۴ آذر ۱۳۹۹فقط سوبارو
سلطان همیشگی رالی
کوشا
۴ آذر ۱۳۹۹نتیجه ی درگ کاملا مشخص بود. ولی به نظرم به صرفه ترین ماشین این درگ wrx بود. هیچکی تو ایران شاید به اندازه ی من طرفدار wrx نیست! این دنیا که خراب شد ولی امیدوارم تو دنیای دیگه بتونم یکیشو داشته باشم:(((
میثم
۴ آذر ۱۳۹۹بزنی اون دنیا هم مثل این دنیا باشه
ما هم تو ایران اونجا ??????
ارشیاSVJ
۴ آذر ۱۳۹۹????
میثم
۴ آذر ۱۳۹۹سوبارو اگه گیربکس دستی باشه خیلی وحشیه
Ahmadreza2002
۴ آذر ۱۳۹۹به قیمت ها که نگاه کنین متوجه ازرش در برابر مبلغ پرداختی مزدا میشید
سامورایی از قله فوجی
۴ آذر ۱۳۹۹مزدا ترکیبی از یه ماشین شهری و اسپورته و به نظرم از همشون بهتره
ارش
۴ آذر ۱۳۹۹مزدا زیباترین فولکس بهترین .سوبارو هم دوست داشتنی.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹پدال من نیم ساعت نشستم نظر نوشتم و بررسی کردم این ماشین هارو چرا پاکش کردییییی
میثم
۴ آذر ۱۳۹۹باهات خصومت شخصی داره ???
امیر.عارف
۴ آذر ۱۳۹۹تازگیها از این کارها زیاد میکنه فکر کنم سانسورچی پدال عوض شده و این یکی اعصاب نداره
فرشاد
۴ آذر ۱۳۹۹فلوکس ک خیلی گرونتر از بقیشونه
با توجه ب پول پرداختی مزدا بهترین گزینه هست از دید من
حسین وی
۵ آذر ۱۳۹۹زیباترین رخ و کابین و مزدا داره