مزدامیتسوبیشی

دوئل میتسوبیشی لنسر و مزدا 3

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور آخر، قسمت ششم، چهارمین دوئل از گروه سدان‌های کامپکت

نتایج دوئل قبلی بین هوندا سیویک و فیات تیپو

مجموع آراء: ۱۱۰۷

آراء هوندا سیویک: ۸۷۴

آراء فیات تیپو: ۲۳۳

پیروز دوئل: هوندا سیویک با کسب ۷۹ درصد از کل آراء

 

فولکس‌واگن جتا تویوتا کرولا
فولکس‌واگن جتا
پژو ۴۰۸ شورلت کروز
پژو ۴۰۸
هوندا سیویک فیات تیپو
هوندا سیویک
مزدا ۳ میتسوبیشی لنسر
؟

 

مزدا ۳

تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۳

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: اسکای‌اکتیو مزدا

امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۴۳,۷۹۴ دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۳۳,۲۹۷ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۷۵,۰۱۸ دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۵۵,۳۸۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۳ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۶ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۵ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۱ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

میتسوبیشی لنسر

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳

نسل کنونی: پنجم

پلت‌فرم: GS میتسوبیشی

امتیاز از کارانددرایور: ۱.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱,۸۰۶ دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۶۵۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۲,۷۲۵ دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳,۳۰۲ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۱ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۳۴ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۱ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

مزدا ۳ میتسوبیشی لنسر
پیشرانه ۲.۵ لیتری I4 ۲.۴ لیتری I4
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۱۸۵ اسب بخار ۱۷۰ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر ۲۲۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک جلو چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۸ ثانیه ۸.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۴ ثانیه ۱۶.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۷.۸ لیتر (ترکیبی) ۹.۴ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۵۰ لیتر ۵۵ لیتر
وزن ۱۳۹۲ کیلوگرم ۱۴۶۸ کیلوگرم
طول ۴.۵۸ متر ۴.۶۲ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۰ متر ۲.۶۳ متر
حجم صندوق بار ۳۴۰ لیتر ۳۴۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه آمریکا ۱۸,۹۹۰ دلار ۱۸,۶۳۰ دلار
قیمت موردبررسی ۲۲,۰۳۵ دلار ۲۱,۱۳۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 
[polldaddy poll=10171834]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. Radin

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    بدون شکککک مزداا

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. محمد

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      بدون شکککک

    2. مزدا

      ۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      مزدا خیلللی عشقه??

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. nima

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (345 ديدگاه)

    من لنسر رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. سامان اذری

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    خداحافظ لنسر
    خداحافظ ماشینی که یه زمانی برا خودش افسانه بود و همه از شنیدن اسمت جفت میکردن

  4. F22RAPTOR

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    لنسر تو این مدل چهار چرخ متحرکه
    و جدا ازین خیلی ظاهر جذابی داره

  5. amin

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    خب من تو ایران تجربه هر 2 این خودرو ها رو داشتم و الان هم لنسر دارم
    اگرچه مزدا 3 خودروی عالی ای هست و جای هیچ حرفی نمیزاره اما لنسر یه چیز دیگه ست و فقط وقتی سوارش و باهاش میزنی به دل خیابون و پیچ و خم جاده اونجاست که هیچوقت و در هیچ شرایطی بهت نه نمیگه و هیچوقت دست رد به سینه راننده و خواسته هاش نمیزنه و اونموقع متوجه ذات خاص و روح میتسو لنسر میشی.
    لنسر یه ماشین خاصه نه صرفا یه ماشین خوب

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. شاهین

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (856 ديدگاه)

      من هم جفتشونو داشتم.البته مزدا رو طولانی تر داشتم. به هیچ هنوان گیربکس خنگ و اوسکل cvt رو نمیشه با گیربکس باهوش و عالیه مزدا 3 مقایسه کرد. حالا بماند که مزدای من 2011 بود و لنسرم 2015 ولی بازم مزدا سر پیچ و شتاب اولیه و تکنولوژی قورتش میداد. و اینکه مزدای تو این مسابقه کلا ژاپنیه ,موتورش 2500 سی سی هست و تکنولوژی های مصرف سوخت و سیستم تعلیقش فقط تو ماشین های سگمنت لوکس هست و با این مدلی که تو گروه بهمن مونتاژ میشه فرسنگ ها فاصله داره.

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Nariman

        ۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (150 ديدگاه)

        گیربکس لنسر خنگ و اوسکوله؟؟!!!
        داداش شما معلومه تا حالا لنسر از نزدیک هم ندیدی چه برسه داشته باشی!!!!
        الان دیگه به چینیا هم نمیشه گفت خنگ و اوسکول!!!!

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. شاهين

          ۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (856 ديدگاه)

          باشه باشه

    2. کوروش

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      راستش مزدا همه جوره سرتره اصلا لنسر به سرعتی که در پیچ بخواهد دست رد بزنه نمی رسه گیربکسش هم در جاده کفی بسیار روی مخ هستش لنسر واقعا ماشین شاهکاری بود ولی خود میتسو یه تنه نابودش کرد

      1. amin

        ۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        آره
        حتما سراتو سایپا به اون سرعت میرسه!!!!!

        1. کوروش

          ۲ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (1129 ديدگاه)

          بله معلومه خیلی راحت ترم می رسه آدم بعضی وقت از نظر برخی ها از شگفتی نمی داند چی بگه شما لابد کمری گرند سوار بشوید شتابش را با ۴۵۸ می خواهید مقایسه کنید

          آقا اصلا می دانی چیه حس من ایراد داره وگرنه لنسر اصلا لازم نیست پدال گازش را تا پیچ فاینال فشار بدی….

      2. کاوه

        ۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (146 ديدگاه)

        فاصله شتاب صفر تا صدشون دو برابر فاصله صفر تا چهارصدشونه. در مسافت طولانی لنس. به لحاظ شتاب و هندلینگ مزدا ۳ رو شکست می ده. مزدا ماشین فوق العاده ایه اما اگر لذت رانندگی می خواهید فقط میتسو. تا امتحان نکنید بخصوص توی گردنه و جاده های سربالایی و پرپیچ و خم برتری لنسرو نمی فهمید.

        1. شاهين

          ۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (856 ديدگاه)

          لنسر موتورش ضعیف تره، اسب بخارش و گشتاورش کمتره،تاپ اسپید یا سرعت نهایی کمتری داره،گیربکس سی وی تی داره! میشه لطفا بفرمایین با استدلال به چه دلیلی میفرمایین تو کفی مزدا رو میگیره و شتابش بهتره؟! با منطق تعصب حتما…من میتسو رو دوس دارم ولی نه این میتسوی زانو زده در مقابل رنوی فرانسوی ها و ورشکسته

    3. کاوه

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (146 ديدگاه)

      آقا شاهین توی کفی مزذا جلوست اما هرچی دور موتور بالا میره ضریب بهره و ری لنسر اوج میگیره. الان جک اس پنج اسب بخارش از خیلی کراس اوورا بهتره اما ای اس ایکس توی گردنه ها راحت اس پنجو میگیره. البته توسان و اسپورتیج و سانتافه و سورنتو را هم میگیره. می خوام بگم اعداد و ارقام مهمن اما در دسترس بودن همیشگی اون اسبا و گشتاورهام مهمه. توی میتسو و توی گردنه و سربالایی همیشه در دسترسن. ارادت.

      1. کوروش

        ۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1129 ديدگاه)

        حرف شما درباره s5 درست ولی عزیز من تجربه لنسر را در یک سفر یکروزه از فیروزکوه به ساری داشتم گاهی هم مسیر شیب نسبتا تند داره واقعا با لنسر در تخته گاز به هیوندایی اوانته قدیمی نرسیدم یا درسربالایی واقعا صدای موتور نشان دهنده فشار به موتور بوده اما کشش مناسبی نداشت درصورتی ماشین ۱۰ هزار کیلومتر بیشتر راه نرفته و نو بود

      2. مانی

        ۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        در دسترس بودن قدرت و گشتاور چه ربطی‌ به کفی و گردنه داره؟
        باید نمودار قدرت و گشتاور رو دید که معلوم بشه تو چه دور
        موتوری چه میزان قدرت و گشتاور در دسترسه
        تو گردنه‌ها مهم اینه که موتور تو هر دوری گشتاور زیادی تحویل بده

        1. کاوه

          ۲ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (146 ديدگاه)

          مهندس نمودارو نگاه کنید حرف منو تایید می کنه.نیاز به این پاسخ شما. و نداشت. این که قدرت و گشتاور توی کفی و گردنه فرقی نمی کنن رو با آب طلا بنویسیدش. حیفه.

        2. مانی

          ۳ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          خخخخ باشه باشه
          اونجایی که گفتی‌ تو میتسو تو سر بالایی و گردنه همیشه در دسترسن
          خودش گویا ی همه چیز هست
          آب طلا چرا دادم مجسمت رو از طلا بسازن ببرن تو سر بالایی
          Loro Parque
          نصب کنن

        3. کاوه

          ۳ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (146 ديدگاه)

          استاد، طنزتم مثل مهندسیته. خداحفظت کنه برای اطرافیانت که فکر کنم ازت فرارین. زنده باشی.

      3. @mohammad

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (17 ديدگاه)

        همه جک اس 5 رو به شتابش می شناسند ، بعد یه ماشین با 145 اسب بخار چطور میخواد جک رو بگیره؟؟،!!

  6. Solid Snake

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    خیلی دوست داشتم به لنسر رای بدم
    اما این لنسر با اون لنسر افسانه‌ای خیلی فاصله داره
    یه زمانی میتسوبیشی تو ماشینای اسپرت و کامپکت بهترین بود
    اما دیگه نیس

    رای من مزدا 3

  7. شاهین

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خدایی مزدا 3 از کل ماشین هایی که تو سگمنت و گروه خودش هستن خیلی سر تره. حالا بیچاره لنسر قربانی شد. موتور 2500 سی سی مزدا روی این اتاق جذاب با اون تکنولوژی های منحصر به فرد داشتنش تو تهران فقط یه رویاس. میدونید با این شتاب مزدا 3 تو ایران تقریبا میشه همه ماشین های قدر رو سوسک کرد؟شتاب زیر 7 ثانیه الان مختص x4(در حالت اسپرت پلاس) و جنسیس کوپه کم کارکرد و بنز و پورشه های کوپه هست که خیلی حال میده با یه سدان20 هزار دلاری بری به جنگ اون لوکس ها

  8. آrمaن

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (88 ديدگاه)

    میخواستم به لنسر رای بدم ولی اون نمره کار اند درایور و اختلاف فروش فاحش و مشخصات فنی رو که دیدم نظرم عوض شد! نمره ۱/۵ اخه؟؟؟!!!

  9. amin

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    4چرخ محرک بودن لنسر مغفول مانده که قطعا توانایی های حرکتیش رو بسیار بالاتر میبره
    دوستان پیشنهاد میکن در یوتیوب فیلم مسابقه لنسر اوو با اسکی باز ها (evo vs skier) رو ببینید.خیلی جالبه

  10. Amir

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    انصافا مزدا بهتره لنسر هم خودروی قابل احترامیه اما واقعا نمیشه از مزدا گذشت.بنده خودم مزدا ۳ مدل ۹۱ گرفتم باور کنید در طی این ۶ سال روز به روز بیشتر عاشقش میشم ابدا تا الان اذیتم نکرده.

  11. حمیدرضا

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    مزدا منطقی تره به نظر من

  12. Omid

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    چه بلایی سر لنسر اوردن ؟ یه موقعی افسانه بود .
    به لنسر رای دادم تا لااقل با اختلاف کمتری ببازه
    لنسر همونی بود که با سوپر کار کل مینداخت نه این

  13. Landscape

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    هر دو رو دوست دارم اما لنسر برای من یه چیز دیگست

  14. حسین وی

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    مسابقه نهایی بین هوندا و مزدا خواهد بود

  15. mahdy

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    امتیاز لنسر از کار اند درایو منو کشته

  16. سام

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    با نهایت احترام به مدل جاودانه لنسر،من در این لحظه به مزدا 3 رأی می دهم.

  17. پرهام

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    از همه نظر مزدا سرتره و این لنسر در کنارش خیلی قدیمیه .

  18. sina7

    ۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (436 ديدگاه)

    و ما همچنان شاهد مزدای گروه بهمن…

  19. مانی

    ۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اون ذهنیتی که از میتسو داشتیم
    بخاطر ماشین‌های فوق‌العاده مثله
    پاجرو،گالانت و لنسر بود
    متاسفانه دیگه میتسو اون میتسو سابق نیست

  20. (Saeed(peugeot

    ۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    مزدا دوست دارم هرچند میتسو هم عالیه
    رای من مزدا

  21. امید

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    منم مزدا3 ( حتی همین مزدا3 نیو گروه بهمن ) البته مزدا3 نسل چهارم خودش یک شاهکاره از هر لحاظ
    البته ما حدود بیست و پنج سال پیش دوج گالانت داشتیم و باید بگم همون موقع که تقریبا 15 سال عمرش بود بازم فوق العاده بود

  22. مهدی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط لنسر لنسر لنسر

    هندلینگ رو 100

    تنها ماشینی در جهانه که تا شیب 15 درجه هیچ کس، هیچ کس در دنیا نمی تونه چپش کنه
    از لحاظ هندلینگ حتی بالاتر از ماشین هایی مثل سوبارو امپرزا، نیسان اسکای لاین جی تی آر و کلا بالاتر از همه ماشین های جهانه
    حالا مزدا 3 که جای خود دارد

    لطفا کمی راجع به لنسر و توانایی هاش تحقیق کنید
    برنامه استارت هم کلی ازش تعریف کرد
    التماس تفکر

  23. هادی

    ۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    هر دوتا رو دوست دارم ولی مزدا سرتره و قبافه جذاب که حالاحالاها هیچ ماشینی بهش نمیرسه و از قبافه و مد نمیفته
    مزدا مثل آهنگهای معین و هایده و داریوش و ابی و مرضیه و … هست که هیچوقت صداشون کهنه نمیشه و مانده گاره بلکه برای 1000 سال
    سیستم صوتی لنسر بهتر بود ولی حذف شد

  24. pooya

    ۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    لنسر یک اعجوبه ی عجیبیه من سوار شدم شتابگیریش نسبت به مزدا ۳ وحشتناکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا