مزدا ۲ جدید بعد از عرضه موفقیتآمیز در ژاپن و حتی انتخاب به عنوان خودروی سال ژاپن، به زودی در بازارهای جهانی از جمله اروپایی نیز عرضه خواهد شد.
در اروپا مدل دیزلی با تکنولوژی اسکای اکتیو D با حجم ۱.۵ لیتر و توربوشارژر احتمالاً بیشتر مورد استقبال قرار میگیرد. این مدل قدرت ۱۰۵ اسبی و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متری را به همراه دارد. این میزان گشتاور بین دورهای ۱۴۰۰ تا ۳۲۰۰ در دسترس خواه بود. مصرف سوخت متوسط این مدل توربودیزلی تنها ۳.۴ لیتر در صد کیلومتر میباشد. میزان آلایندگی دی اکسید کربن آن نیز فقط ۸۹ گرم در هر کیلومتر است.انتقال نیروی استاندارد این مدل، یک گیربکس شش سرعته دستی است. این گیربکس نیز در مزدا با عنوان SkyActiv-MT شناخته میشود. سه موتور بنزینی اسکای اکتیو G نیز با حجم ۱.۵ لیتر و در سه نسخه با سه خروجی موتور قابل انتخاب است. مدل پایه ۷۵ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و ۱۳۵ نیوتن متر در دور ۳۸۰۰ تولید میکند. مدل وسطی هم ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتن متر گشتاور دارد. بالاترین قدرت خروجی این موتور در نسخه ای با ۱۱۵ اسب بخار حاصل میگردد. نسخههای بنزینی هم مصرف سوختی بین ۴.۵ تا ۴.۹ لیتر در صد کیلومتر دارند. میزان آلایندگی آنها نیز ۱۰۵ تا ۱۱۵ گرم CO2 در هر کیلومتر است. برای انتقال نیرو هم مدل دستی در نسخههای پایین تر و مدل اتوماتیک شش سرعته در مدلهای بالاتر قرار میگیرند.
مهدی
۲۲ مهر ۱۳۹۳امکان داره این مدل تو ایران هم بیاد؟
DRAGONBORN
۲۲ مهر ۱۳۹۳بیشتر طراحی زنانه داره
XxX
۲۲ مهر ۱۳۹۳داخلش سادست ولی شیکه
رضا.2272
۲۲ مهر ۱۳۹۳به امید روزی که ما هم بتونیم این ماشینا رو با قیمت واقعی بخریم
حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودروی داخلی
۲۲ مهر ۱۳۹۳من از همین الان اشک تو چشمام جمع شده از این همه زیبایی . کارایی . مصرف کم به صورت حیرت انگیز.وحتما همه میدونید این خودرو با رویکردی از فورد فستیوا ساخته شد که همه ایرانیان خدمت این ماشین ارادت دارند حال اینکه این کجا وآن کجا(فورد فستیوا همان پراید خودمان است که دست به دست چرخید و….)
DRAGONBORN
۲۲ مهر ۱۳۹۳اون قضیه تارعنکبوت تو موتورهای مزدا چی بود بچه ها؟
*MAK MISEL*
۲۲ مهر ۱۳۹۳ماشین خوشگلیه و به درد زنای پولدار میخوره!
قرمزش انصافا خیلی خوشگله
*MAK MISEL*
۲۲ مهر ۱۳۹۳تار عنکبوتیاش فقط ایرانی بود داداش!
یعنی برامون اینقدرررررررررررررر ارزش قایلن ماشللاه تو ماشینامون تار عنکبوت پیدا میشه!
میلاد
۲۲ مهر ۱۳۹۳مزدا،
شیک و خوشگل،کم مصرف با موتوری بس پیزوری با کمبود گشتاور در دورهای پایین و میانی.
احسان آرسنالی
۲۲ مهر ۱۳۹۳میخواستی رو ماشین 14هزار دلاری موتور 6 سیلندر بزارن!!!!؟
برو رقیباش رو ببین هیوندای i20 و پولو و اینا همشون موتور 1 لیتری دارن تو مدل پایه
*MAK MISEL*
۲۲ مهر ۱۳۹۳الان دقیقا چرا این نسلش نمیاد تو ایران؟
بعد میگن ما ابر قد قدیم!
میلاد
۲۲ مهر ۱۳۹۳موتور دیزلش رو که اصلا بحث نمی کنیم.چون نه تا حالا با دیزل سواری رانندگی کردم و عمرا ایران نمیاد.
من کاری به اعداد و ارقام ندارم.ضعف موتور مزدا یه چیز کلی هست.موتور 6 سیلندرشم نسبت به بقیه ی 6 سیلندرا ضعیفه.
hrf
۲۲ مهر ۱۳۹۳چرا الکی میزنی دوست عزیز؟ اتفاقا موتورهای اسکای اکتیو تو همه ی دورها گشتاور خوبی داره. کاملا مخالفم با حرفتون
میلاد
۲۳ مهر ۱۳۹۳همچین حرف از موتورای اسکای اکتیو می زنی انگار 20 ساله مزدای اسکای اکتیو میرونی. :)
اعداد و ارقام رو ولش کن.بشین پشتش باهاش رانندگی کن.
من با دو نسل از مزدا 3 رانندگی کردم.فوق العاده کم جونه موتورش.موتور پرایدم نمونه ی بارز شاهکار مزداس.
860 کیلو وزنو یه ذره که سربالایی می شه باید بهش معکوس بدی. :|
hrf
۲۳ مهر ۱۳۹۳روندم ک میگم مخالفم. مزدا 6 و مزدا 3 رو من دو نسل از هر کدوم رو روندم هیچوقت تو هیچ دوری کمبود گشتاور احساس نکردم. مخصوصا مزدا 6 نسل جدید خیییلی راحت شتاب میگیره. با مزدا 2 مادرم هم خیلی رانندگی کردم نسبت ب کلاس خودرویی خودش موتور بسیار روونی داره. نباید از این کلاس انتظار موتور 6 سیلندر داشت میلاد جان
میلاد
۲۳ مهر ۱۳۹۳دقیقا مشکل اینجاست که تا حالا با ماشینی غیر از مزدا رانندگی نکردی.
بشین پشت میتسو-بنز-بی ام و-نیسان که بفهمی گشتاور یعنی چی.
روون بودن موتور چه ربطی به گشتاور داره؟!!
موتور هوندا فوق العاده روونه پس از همه ی ماشینا گشتاورش بیش تره؟!
hrf
۲۳ مهر ۱۳۹۳میلاد جان من فقط با مزدا نروندم وگرنه اصلا نمیتونستم مقایسه کنم و اصلا فرقشو نمیفهمیدم. من دارم مزدا 6 رو با تویوتا کمری 4 سیلندر و هوندا اکورد 4 سیلندر مقایسه میکنم. مزدا 6 رو ک نمیشه با دوج چاجر یا ماکسیما مقایسه کرد.
یونس
۲۲ مهر ۱۳۹۳همیشه بهترین چیز ها اول میره اروپا آخر آخر که دیگه داشت تولیدش متوقف می شد میاد تو ایران.
البته از حق نگذریم کلاس s وc جدید مرسدس بنز و مازراتی زود وارد بازار شد
parseh net30
۲۲ مهر ۱۳۹۳خداییش مزدا هم طراحیه جدیدش تو کل مدلاش عالی از آب دراومده. حیف که دست یافتنش واسه ما ایرانیا فقط مال پولداراست ن مردم عادی
MASOOUD
۲۲ مهر ۱۳۹۳مزدا 2 ماشینی شهری از هر لحاظ تاپه، طراحی داخلی و خارجی، موتور و حتی آپشن های مختلفی که داره، بدور از تعصب این خودرو میتونه رقیب قدری برای بزرگان این کلاس باشه.
DRAGONBORN
۲۲ مهر ۱۳۹۳تودوزی سیاه و سفیدش کنتراست خوبی داره
مگه نه؟؟؟
یه پسر
۲۲ مهر ۱۳۹۳من به شخصه خیلی این تیپ ماشین ها رو دوست دارم
منظورم هاچ بک های نسبتا کوچیک یا کوچیک رو
اما متاسفانه بدرد خیابون های ایران نمی خوره
علتش هم وجود نیسان و دوستان هست
یه مشکل ناراحت دیگه ای هم که هست اینه که پژو ها با اون هیشکل و شاسی شون بعد یه مدت اتاقشون دائم تو دست اندازه ها می کوبه
اینا که ماشینای ظریف و ساخته شده واسه اروپا ان تو چاله چوله ها کاری با هات می کنن که گریه ات بگیره
البت این اتفاق حداقل بعد سه سال واسه ادم می افته
حالا جدا از اون یه سوال
من ماشینم خیلی تو دست انداز ها می کوبه
میشه قطعه ای رو عوض کرد
مثل کمک فنری چیزی
که این مشکل بر طرف بشه؟؟
*MAK MISEL*
۲۲ مهر ۱۳۹۳ماشینت چیه داداش؟اگر پرشیاست باید بگم که مادر زادی این مشکلو داره
لاکی استریک
۲۲ مهر ۱۳۹۳نسل قبلیش که خیلی ازش راشیم جدیدش بیاد جدیدشو میگیرم
MASOOUD
۲۲ مهر ۱۳۹۳من جمله: Hyundai i10 ,Mitsubishi Mirage, Volkswagen Polo , Toyota Yaris, Toyota Aygo , Suzuki Swift
DRAGONBORN
۲۲ مهر ۱۳۹۳خودروی جم و جوریه
DRAGONBORN
۲۲ مهر ۱۳۹۳اگه بخوای تو ترافیک تهران گیر نکنی باید از اینا بخری نه اس کلاس
من
۲۲ مهر ۱۳۹۳یه سوال دنده ششم توی گیربکس شش سرعته دستی کجاست ؟ اگه جای دنده عقب توی 5 سرعته هاست دنده عقب کجاست
ehsan
۲۲ مهر ۱۳۹۳اون دنده ای که شما تو ذهنته با این دنده دستی فرق میکنه اگه در مورد خودروهای اتومات که تبدیل به دستی هم میشن ( مثل مزدا3 )تحقیق کنی مشکلت حل میشه. حرکت دنده در 2 جهت جلو و عقب برای کاهش و افزایش دنده هست ضمنا شماره دنده رو رو نمایشگر کیلومترشمار میتونی ببینی
hrf
۲۲ مهر ۱۳۹۳داداش دقیقا جای دنده عقب توی ماشینای 5 دنده خودمون دنده 6 هس. دنده عقبم یه دندونه میره سمت راست در راستای دنده 6
فرهاد
۲۲ مهر ۱۳۹۳عکس سر دنده ی ماشینو نگاه کن میفهمی
DRAGONBORN
۲۲ مهر ۱۳۹۳مزدا 6 یه چیز دیگست
REZA . JUST HYUNDAI
۲۴ مهر ۱۳۹۳طراحی مزدا همیشه عالی است
Ahmad..F12
۲۵ مهر ۱۳۹۳بسیار عالی
از نظر تکنولوژی ساخت خیلی نسبت به نسل قبل پیشرفت داشته
امکاناتش بیشتر و مجهزتر شده
وزنش عالیه و قدرت و گشتاور مناسبی هم داره، گیربکس شش سرعته هم گزینۀ خوبیه که روی اون نصبه
طراحی داخلی و خارجی هم کاملاً به روز و زیباست