قریب به ۱۰۰ هزار دستگاه از اتومبیلهای مزدا ۶ مدل سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به دلیل وجود مشکل در سیستم کنترل فشار تایر از سوی این خودروساز ژاپنی فراخوان شدند.
به نظر میرسد سامانه TPMS مورد استفاده در این اتومبیل در برخی شرایط خاص نمیتواند راننده را از کم شدن باد تایرها مطلع کند. از طرفی کم شدن باد تایرها میتواند روی هندلینگ و قدرت ترمزگیری اتومبیل تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل کمپانی مزدا از جانب سازمان (NHTSA) موظف شده تا طی یک فراخوان این مشکل را برطرف کند.مشکل چیست:
اگر در هر چهار چرخ اتومبیل مذکور، تحت تأثیر شرایط جوی تغییر فشار رخ دهد، سیستم TPMS نمیتواند شرایط را تحلیل کرده و به راننده گزارش دهد و این مغایر با استانداردهای امروزی است. در واقع این سیستم در صورت کارکرد مؤثر باید بتواند بعد از اینکه در هر کدام از تایرها ۲۵ درصد کمبود باد نسبت به حالت استاندارد که از سوی کمپانی سازنده تعریف شده، رخ بدهد راننده را مطلع نماید.
چاره چیست:دقیقاً ۹۹,۷۱۱ دستگاه از اتومبیلهای مزدا ۶ که در بازهٔ زمانی اکتبر ۲۰۱۲ تا اکتبر ۲۰۱۴ و در Hofu ژاپن تولید شدهاند این مشکل را دارند. و از روز ۵ ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ کمپانی مزدا مشکل فوق را طی یک فراخوان و با یک بروز رسانی ساده نرمافزاری رفع خواهد کرد.
علی
۱۲ آذر ۱۳۹۳اصول اول اعتماد اینه مشتری مداری احساس مسولیت واقعی
مرتضی
۱۲ آذر ۱۳۹۳به همین دلیل کمپانی مزدا از جانب سازمان (NHTSA) موظف شده تا طی یک فراخوان این مشکل را برطرف کند. مشتری مداری؟؟؟ یا اجبار؟؟ سیستم نظارتی بالا سر اینا تو کشورهای مختلف قویه در حالی که هیچ نظارت قوی در ایرا نیست و اینا دارن ترک تازی میکنند!
سجاد
۱۲ آذر ۱۳۹۳نه عزیز من!
اینطورا هم که شما فکر میکنی نیست . . .
برخلاف تصور شما در این کشورها بدلیل داشتن بازار و اقتصاد آزاد ، با کمترین نظارت از طرف دولت میشه فعالیت اقتصادی کرد .
برای مثال در مورد اتومبیل مگر در موارد خاص مثل آلودگی و ایمنی که در صورت مشکل دار بودن ، در واقع برای دولت هزینه ایجاد میکنن ، نظارت خاصی روی تولید نیست .
.
و وجود رقابت خود به خود کیفیت رو بالا میبره .
.
و جالب اینکه تقریباً تمام این استانداردهای معتبری که در زمینه خودروسازی اعطا میشه ، از طرف شرکتهای خصوصیه!
NHTSA هم گرچه دولیته ، اما درواقع بر اساس سیاستی عمل میکنه که “بهترینها” وارد بازار آمریکا بشن ، و نه هر ماشینی و یا یه سری ماشین های خاص!
مثلاً نمیره به مزدا بگه فلان مشکلت رو رفع کن بعد دوباره برگرد ، بلکه میگه تو فلان مشکل جزئی رو داری که تویوتا با فلان مدلش نداره ، پس تو برو تویوتا بجات بیاد .
.
(ما تو ایران نظارت دولتی داریم ، خیلی سفت و سختش رو هم داریم ، اما چون بازار بسته ست کمپانیها میخوان دولت رو دور بزنن . چون در هر صورت مشتری مجبوره جنس اونها رو بخره . چه با ایربگ چه بی ایربگ ، چه با ABS چه بی ABS)
مرتضی
۱۵ آذر ۱۳۹۳من در مورد دولتی و خصوصی بودن سیستم نظارتی حرفی نزدم تا اونجایی که یادم میاد!!
ASTON MARTin
۱۳ آذر ۱۳۹۳اینجا فشار سنجای اپاراتیا اینقدر خرابه که ادم میکشه اونجا خود ماشین فشار سنج داره استانداردشم بین اللمللی بررسی میشه :|
Just germany...
۱۲ آذر ۱۳۹۳405 این همه آتش گرفت این همه آدم تاحالا توش سوختن
یادم نمیاد حتی ایران خودرو عذرخواهی کرده باشه
E 36
۱۲ آذر ۱۳۹۳نمایندگی های ایرانخودرو ماشین صفر کیلومتر خودشو پذیرش نمیکنه واسه رفع نقص یا تعمیر ، برای تعمیر کولر 8 تا نمایندگی رفتم پیچوندنم ! آخر بیرون دادم درست کردن
4MATIC
۱۲ آذر ۱۳۹۳چه عجب بالاخره مزداهم یه ماشینو فراخوان کرد تازه اونم مشکلش ساده هست چونtpms خیلی کاربرد نداره
به نظرم توزاپن اول نیسان بعد تویوتا بیشترین فراخوان را دارند
amimir
۱۲ آذر ۱۳۹۳دوست عزیز مزدا در ایران خودمون هم طبق یک برنامه سی پی ام فراخوان داد و یک پمپ هیدرولیک 350000 تومانی را رایگان تعویض کرد.
Ali
۱۳ آذر ۱۳۹۳دوست عزیز تویوتا فراخوان هاش از نیسان خیلی بیشتره
"Amir"
۱۲ آذر ۱۳۹۳مشکلشون با این ماشین اینه اونوقت ماشینای ما آدمو ب فنا میده انگار ن انگار
مصطفی
۱۲ آذر ۱۳۹۳ببینید چه قدر به فکر مشتریاشون هستن اونوقت تو ایران…
امیدبرتر
۱۲ آذر ۱۳۹۳این هم از مزدایی که میگفتید بهترینه!
ali g35
۱۳ آذر ۱۳۹۳آقا امید مزدا مزدا اگه بهترین نباشه بدون شک جزو بهترینهاست . بد نیست بدونی فراخوان دادن یه نقطه ضعف نیست بلکه باعث رفع عیب یه ماشین میشه .
MjM
۱۲ آذر ۱۳۹۳توایرانم به مشتریا فراخوان میدن….میگن ماشینی که ثبت نام کردی نداریم بجاش بیاید یه چی دیگه ببرید اینقدرم اضافه بریزید حساب!
hamid
۱۲ آذر ۱۳۹۳نمی دونم ما مسلمونیم یا اونا
مجتبی(ساروی)
۱۲ آذر ۱۳۹۳عبادت به جز خدمت خلق نیست به تسبیح و سجاده و دلق نیست
Ehsan
۱۲ آذر ۱۳۹۳مهم اینکه ادم باشیم یا باشند به دین نیست
سعید
۱۲ آذر ۱۳۹۳فراخوان تمام تولیدات ایران خودرووسایپا به علت انواع واقسام ایرادات
امیر محمد
۱۲ آذر ۱۳۹۳چه مسوولیت پذیر هستن
ahmad
۱۳ آذر ۱۳۹۳آدم وقتی این جور خبرا رو میخونه فقط واسه خودش حسرت میخوره که چرا باید توی ایران به دنیا بیاد.
ماشین های ایران خودرو و سایپا کلن از همون بدو تحویل از کمپانی دچار نقص فنی هستن!
ایربگ ماشین من نقص داشت و چراغش روشن میشد رفتم ایرانخودور بر میگرده میگه عیبی نداره حالا مگه چی شده!
انوش
۵ اسفند ۱۳۹۳واقعا خودروسزای ایران باید یاد بگیرند که احساس مسعولیت یعنی چه . من خودم مکانیکم هر روز با افت فشار کیفیت در ایران مواجه هستیم . اگر چه چند سال پیش مدیر عامل شرکت تویوتا نیز به دلیل مشکل در پدال گاز همه سری ماشینها را فراخوان داد و از مشتریانش عذر خواهی کرد .. ولی متاسفانه در ایران ………………………..!!!!!!!!!!!
علی
۴ مرداد ۱۳۹۴مییییییییییییییییییییخوااااااااام