این خودرو که در ژاپن با نام آتنزا (Atenza) به فروش میرسد، از اسفند سال ۲۰۰۲ در تأسیسات Hofu متولد شد و بعد از مزدا ۳ که در ژاپن با نام الکسا (Axela) شناخته میشود، دومین رشد فروش را نشان میدهد. مزدا ۶ جدید که اکنون در ژاپن تولید میشود، از دو موتور بنزینی ۲.۰ و ۲.۵ لیتری با تکنولوژی اسکای اکتیو G و با قدرت ۱۵۳ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر برای مدل اولی و ۱۸۵ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر برای موتور بزرگتر سود میبرد. مزدا چند سالی است که پس از فاصله گرفتن از فورد و رهایی از طراحیهای متوسط سابق، با توجه بیشتر به تکنولوژی اسکای اکتیو برای بهبود راندمان و در عین حال استفاده از طراحی اسپرت و جوانپسند، مجدداً به روزهای اوج خود بازگشته است.
۵۳ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
مسعود
۲ دی ۱۳۹۳زمانی که کارخانه مزدا تصمیم بگیره این خودرو از خط تولید خارج کنه زمانی که بهمن خودرو تصمیم به وارد کردن میکنه به امید اون روزی که این خودروی خوب وارد کشورمان بشود
من
۲ دی ۱۳۹۳اگه اونجوری بشه خوبه که. الان با این وضعیت بازار چینی مینی دیگه همون حالتم اتفاق نمیفته.
NCR
۳ دی ۱۳۹۳تازه اگه وارد ایران بشه انقدر آپشن هاشو دستکاری می کنن که بشه مثله مزدا 3
MPS
۱۸ بهمن ۱۳۹۳داداش مزدا3 گروه بهمن آپشناش از مزدا6 که مناطق آزاد داره میاد بیشتره..خودم دارم که میگم.
shahin
۳ دی ۱۳۹۳قیمتشم مد نظر بگیرید!!! مزدا سه صد میلیون تومن
پیکان جوانان
۴ دی ۱۳۹۳اومده تو بازار به صورت وارداتی 175-180 میلیون قیمت خورده
shayan
۳ بهمن ۱۳۹۳مسعود جان وارد شد.
MaZi Zo0M Z0oM
۴ فروردین ۱۳۹۴آقا مسعود اشتباه نکن،خودروهای سواری مزدا در ایران همواره با اعمال بروزرسانی های متعددی که نسخه های جهانی داشته،فقط اندکی با تأخیر،در نمونه های مونتاژی نیز بروزرسانی ها صورت گرفته.فقط در بحث مزدا323 هست که پس از توقف تولید جهانی در سال 2003،ما تا سه سال بعدش داشتیم مزدا323 رو البته در 5 تیپ تجهیزاتی با 2 مدل گیربکس،مونتاژ میکردیم.که در نهایت بمدد اینکه مزدا همواره خواهان عرضه محصولات جدید بود،مونتاژ مزدا323 در ایران هم به پایان رسید و نمونه مزدا3 فیس لیفت سال 2006 نیز در سال 86 عرضه شد و حتی آپدیت مدل 2007 هم که شامل تغییر رنگ نریم داخلی و LED چراغ های عقب بود هم در 6 ماهه دوم سال 87 در نمونه های مونتاژ ایران اعمال شد.سپس مدل 2010 آن در 3 ماهه آغازین سال 89 وارد بازار داخلی کشورمان شد.با وجود بروزرسانی دیگری که در مدلهای 2012 انجام شد که منجر به تغییر نمای سپر جلو و تغییر نورپردازی داخل خودرو و برقی شدن صندلی راننده و نصب آیینه الکتروکرومیک و چند تغییر دیگر شد،این نمونه تحت عنوان تیپ3FL از 3 ماهه سوم سال 91 وارد خیابان های ایران شد.و با اتمام عرضه جهانی مزدا3 نسل دوم،مونتاژ این خودرو هم در ایران به پایان رسید.حتی مونتاژ نسل دوم مزدا2 مدل 2008 که در ایران از سال 90-92 انجام شد هم،نسخه مدل روز جهانی بود با موتور 1.5 لیتری که بیشترین حجم موتور این مدل هم در ایران و هم در سایر کشورها بود.پس مطمئن باشید اگر مزدا تولید خودرویی رو متوقف کنه،ادامه تولید اون مدل در ایران آعاز نخواهد شد.بلکه این ذات ایرانخودرو و سایپاست که همواره قصد عرضه خودرویی که در جهان دیگر عرضه نمیشود،رو به ایران دارند.
AliZeus
۲ دی ۱۳۹۳طراحی داخلی و خارجی قشنگ..کیفیتم ژاپن…فقط حیف توربو نیس…
amir
۳ دی ۱۳۹۳من چپ شدنش رو در منطقه آزاد دیدم به نسبت قیمت بدنه خوبی داره و راننده زنده بیرون آمد
salfa22xxx
۳ دی ۱۳۹۳واقعا درووووود بر ژاپن
ای ماشین از نظر طراحی واقعا حرفی برای گفتن باقی نذاشته
شاید نمای جلوش رو میشه اینگونه تعبیر کرد
لبخندی خشن!
بنده خدا
۳ دی ۱۳۹۳سلام.اگه بیاد بالای 150تومنه…چه بدرد میخوره وقتی پولدارا فقط بخرن…ولی جالب بوستورن بی 50 بر روی پلت فرم قدیمی این ماشین ساخته شده…قیمت مزدا3 الان120تومنه دادا…
عليرضا
۳ دی ۱۳۹۳۱۷۵ قیمت خورده، دوستداران بشتابند
شاهین
۳ دی ۱۳۹۳سلام
خودروهای مزدا واقعا سرشون به تنشون می ارزه.
قیمت مناسب،طراحی عالی و از همه مهم تر اینکه مزدا ادعایی نداره! چراغ خاموش میره جلو و کارش رو به نحو احسن انجام میده.
توی خودروساز های ژاپنی،مزدا و نیسان حرف ندارن.(نیسان=BMW ژاپنی)
میلاد
۳ دی ۱۳۹۳نه شاهین جون،
نیسان=پورشه ژاپنی
توی خودروسازهای ژاپن هم میتسو و نیسان حرف ندارن :D
شاهین
۳ دی ۱۳۹۳میلاد جون سلام
داداش من از خودم نگفتم! چند جایی خوندم که به لکسوس میگن بنز ژاپنی و به نیسان هم میگن BMW ژاپنی(بخاطر خصوصیات اسپرت و جوون پسندش).
ارادت
میلاد
۳ دی ۱۳۹۳من کوچیکتم شاهین جون.
حرفت واسم سنده.
حرفای منو جدی نگیر.
شاهین
۳ دی ۱۳۹۳داداش این چه حرفیه! شما تاج سر مایی.
مخلصتم میلاد جون
ارادت
جی تی ار
۳ دی ۱۳۹۳آره شاهین,داداش حرفت واقعا روحساب بود.
این مدل هم که واقعا عالیه وبه شخصه به کمری وحتی شاید به آکورد ترجیحش بدم.چون توی یه مقایسه که فکرکنم تومجله ماشین بود,ازاین دوتا بهترشد.
بهرامی
۳ دی ۱۳۹۳چرا تو این گزارش از عکس رایانه ای استفاده کردید؟ انگار که این خودرو هنوز تولید نشده و در مرحله طراحیه که عکسی از اون در دسترس ندارید!!
MAFIA
۳ دی ۱۳۹۳درسته این برند به اندازه دیگر برندهای هموطن یعنی لکسوس و اینفینیتی و آکیورا خوب نیست ولی بازم قابل احترامه.
ارمان
۳ دی ۱۳۹۳هیچکدوم از این برندها ماشینی با این قیمت و این سایز ندارن برادر اونها کمپانی هایی هستن ماشینهای لوکس و گرون میسازن و صد البته با کیفیت مقایسه شما مثل مقایسه بی ام و سری 3 هستش با هامر , تقریبا ربتی به هم ندارن
سپهر
۳ دی ۱۳۹۳ماشین های مزدا هم قدرت موتور خوبی داره هم خیلی جوون پسنده خود من واقعا خودرو هاشو خیلی میپسندم البته برای اکثرا همین طوره به نظرم طراحی داخلی فوق العاده ای هم داره البته به شرطی که زیر 150 تومن باشه.
همه جای دنیا صنعت خودروسازیشون روبه پیشرفته جز ایران که روبه پسرفته وهرروز بدتر از دیروزه.جای تاسف داره.
4MATIC
۳ دی ۱۳۹۳یعنی اگه این مزدا6 بیاد توایران وقیمتشم مناسب باشه مثلا حدود240ملیون فکرنکنم دیگه کسی سمت گرنجور وکادنزا وکلا سمت کره ای ها بره
saeid
۳ دی ۱۳۹۳بسم حق
نه خیالت راحت
همین الانش قیاس با تویوتا نتایج خوبی و نشون میده
بوقل یکی از دوستان کره میاد از بس اپشن رو ماشیناش میذاره
که مردم خیال میکنن خیلی از تویوتا سرتره
ولی افسوس …
که بنظر من پول هدر دادنه
مزدام طرفدارای خاض خودشو داره
کمک فنرای خشک این ماشین شاید نتونه همه رو مثل من و تو متقاعد به خریدش کنه :)
باید قبول کرد که مزدا سدان هم بسازه
خانوادگی هم باشه
باز یه ماشین اسپرته
و برای کسایی که هیچ گونه ارتباطی با خودروهای اسپرت و حال و هواشون ندارن
شاید گزینه خوبی نباشه …
parseh net30
۳ دی ۱۳۹۳اخمش مارو کشته
4MATIC
۳ دی ۱۳۹۳واقعا ارگونومی راننده وسرنشیناش عالیه
ولی مزدا6یه رقیب سرسخت به نا م اینفینیتیQ50داره
saeid
۳ دی ۱۳۹۳بسم حق
فک نکنما
اون موتورش شیش سیلندرنه پسر
حجمش موتورشم 3.5 و 3.7 اگه درست بگم
قیاسشون کار درستی نیست
چون حجم موتورشون کمی فرق میکنه
و شاید به همون نسبت قیمت اون ها کمی متفاوت بشه
پس در نتیجه هرکدوم با توجه به هزینشون
مشتری های خاص خودشونو دارن :)
ارمان
۳ دی ۱۳۹۳اقای سعید درست میگه تنها شباهتشون سایز ماشینهاست. اینفینیتی کی یو 50 یه ماشین لوکس هستش و قیمت بیسش بیشتر از فول مزدا هست بزرگترین رقبای مزدا هوندا اکورد 2.5 و تویوتا کمریه
شلبى
۳ دی ۱۳۹۳خیلى ماشین خوبیه و واقعا طراحیه زیبا و دلچسبى داره ،کاش به ایران وارد میشد ،قابل مقایسه با این کره اى ها نیست
4MATIC
۳ دی ۱۳۹۳داش سعید حرفت درسته مردم عقلشون به چشمشونه مثل خودم چون منم هیوندا رو به خاطر طراحی واپشن به تویوتا ترجیح می دم ولی مز دا هم زاپنیه وطراحیشم عالیه واپشن هاشم راضی کننده هست واگرقیمتش خوب باشه
شرط می بندم بازارو می ترکونه
حتما اگه مزدا3 مدل2014 هم بیاد توایران بازار کرولا وسراتو والنترا وهونداسیویکو…. رو قبضه می کنه
saeid
۳ دی ۱۳۹۳بسم حق
به قول دوستان گفتنی
big like
مزدا تنها ایراد نسل قبلش
فضای کم سرنشین عقب و شاگرد راننده بود ( بعلت داشتن داشبرد بزرگ )
االبته از اونجایی که خوبیاشم کم نبود
خیلیا براحتی ازش چشم پوشوندن
ولی امیدوارم تو نسل جدید بهتر رو این مساییلشم فکر کرده باشن
وگرنه از لحاظ حس اسپرت بودن و جذابیت رانندگی
از هم رده های خودش سرتره
البته هر کس نظر خودشو داره :)
saeid
۳ دی ۱۳۹۳راستی در مورد اپشن هم
اپشن های مزدا واقعا در اکثر موارد فک کنم از کره های بیشتر بوده
اشتباه مردم در اینکه بعضا خیال میکنن اپشن مزدا از هیوندا کمتره
اینه که مزدا سال 2012 تولیدی ایرانو با هیوندا ها و کیاهایی مقایسه میکنن
که بعلت وارداتشون ( نه مونتاژ ) هر لحظه نسل جدیدشونو به بازار تزریق میکنن
در حالی که اگه مزدا 2015 با هیوندا 2015 مقایسه بشه
شاید کلا فکر مردم حتی در زمینه اپشن هام به طرف زاپنی ها سوق پیدا کنه :)
علی آقا
۳ دی ۱۳۹۳بعضی از مردم یه جور میگن از جنس کره ای بهتره یا… که یکی ندونه فکر میکنه صنعت خودروی کره در حد ایرانه!
نه دوستان، کره ای ها هم خیلی خیلی پیشرفت کردن. نسبت به ژاپنی ها چندان عقب نیستند.
متعصب نباشید.
Un4given
۳ دی ۱۳۹۳من چند وقت پیش کیش بودم، اتفاقا از این مزدا6ها خیلی زیاد شده تو جزیره همینطور juke. خداییش تا نبینینش به عظمت و ظرافتش پی نمیبرین. باور کنین شاید مسخره بنظر برسه اما حس استون مارتین رو داره. حداقل که برای من اینطور بود .
4MATIC
۳ دی ۱۳۹۳علی اقا اولا ادم به خودش اقا نمی گه که شما اسم اواتارت(علی اقا)هست
دوما یعنی کره از زاپن پیشرفته تره؟؟؟؟
مامتعصب نیستیم ولی حتما یه چیزی هست که همه می گن ماشین کره ای یه چرخ ماشین زاپنی نیست
علی آقا
۵ دی ۱۳۹۳همه از رو علم و آگاهی صحبت نمیکنن. ژاپنیها در حال درجا زدن هستن اما کرهایها با چه سرعتی دارن پیشرفت میکنن.
ارمان
۳ دی ۱۳۹۳منطقه ازادش هست ماشین عالی هستش بیس اپشنش رو میشه با حدود 77 تومن خرید همیچیزش خوبه مخصوصا مصرف سوختش که عالیه یعنی با بنزینای غیر استاندارد ایران هم خوبه و بسیار زیاد فروخته خیلی زیاد شده
مجتبی(ساروی)
۳ دی ۱۳۹۳تو زیر صد تومن که ما چند تاشو سوار شدیم هیچی مثله مزدا 3حس اسپرت و جوا
نی و شادابی رو بهم القا نکردخیلی دوسش دارم البته مزدا6رو که ندیدم ولی حتما چون بعد از مردا3اومده حتما ایراداتش رو برطرف گرده و بهتر شده
علی آقا
۵ دی ۱۳۹۳مزدا ۶ یک رده جدا از مزدا ۳ هست. ربطی به هم ندارن.
ali-rpm
۳ دی ۱۳۹۳هیچ کس منکره پیشرفت صنعت خودرو سازی کره نیست.اونا یک سیاستیو پیش گرفتن (طراحی اقراق آمیز-اپشن زیاد)که نتیجشم گرفتن.به هر حال اینم یک نوع سیاسته. ولی ما همچنان طرفدار اصالتیم!!!
سعید
۳ دی ۱۳۹۳بدسلیقه ترین طراحان خودروداخل ایران هستندمخصوصاطراحان بدسلیقه سمندکه حال آدم بهم میخوره
saeid
۳ دی ۱۳۹۳بسم حق
بد سلیقه نیستن
یه بحثی هس به نام سرمایه گذاری و پول
که تا وقتی نشه هزاران طراح مطرحم تو کشور باشن باز چیزی تغییر نمیکنه
در مورد سمندم به یه نکته باید توجه کرد
این ماشین مال الان نیست
مال حدود سال 80 ایناست
در زمان خودش باید قبول کرد طراحیه قابل قبولی و داشت
همون زمانی که معلوم نبود کره کجا بود !
مشکل از اونجا شروع شد که تو کشوری هستی که ببینن یه جا پول توش هست
تا ذره اخر که بشه ازش پول درمیارن بعد ارتقاش میدن
مخصوصا اگه راه رقبا رو با یه چیزی به نام عوارض ببندی :)
واسه همینم سمند سمند موند و کره شد کره !
سعید
۳ دی ۱۳۹۳به خداپول هم باشه بازهم اینابدسلیقه هستن
saeid
۳ دی ۱۳۹۳بسم حق
داداشی
یه نگاه به این مطلب بنداز که سال 91 تو همین پدال نوشته شده بود
http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%BE%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%AA%D9%88%D9%86/comment-page-4/
کانسپتی به نام پیتون که نمیگم عالی بود
ولی حداقل من از سرنوشتش خبری ندارم …
عدم حمایت از طراح = عدم پیشرفت صنعت ملی
حالا تو هر زمینه ای …
مسعود
۳ دی ۱۳۹۳قیمت مزدا3 2015 فول 2000 در منطقه ازاد حدود 90 میلیونه مزدا6 هم حدود 115 تومنه
مسعود
۳ دی ۱۳۹۳من خودم یه مزدا3 2015 فول اپشن خریدم هفته اینده میادش.وقتی اومد واستون تستش میکنم
4MATIC
۳ دی ۱۳۹۳داش سعید عیب های مزدا3نیو فقط اینا نبود:
1فضای کم ردیف عقب
2قطعات جانبی خیلیییی گرون
3سواری خشک
4ضعف سیستم صوتی حتی فلش هم نمی خورد
5قیمت زیاد
saeid
۳ دی ۱۳۹۳بسم حق
قطعات جانبی گرون که مشکل همه محصولات خارجین که با بالا رفتن دلار گرون شدن
یادش بخیر وقتی مزدا 3 نیو 40 تومن بود همه چیش به همین نسبت ارزون تر بود
البته زیاد به گذشته برنرگدیم بهتره … : )))
در مورد سواری خشکش
یه اسپرت سوار میخواد مثل یه پسر جوون
البته واسه خونواده هاییم که با کمک خشک مشکلی نداشته باشن دلچسبه
پس بنظر من اصلا عیب نیست بلکه اصالت یک خودرو اسپرته
اگه کسی خودرو نرم هم ردشو میخواد باید بره یه کمری بخره :)
سیستم صوتی اصلی ماشین فک کنم مانیتور دار بود که وارد ایران نشد
البته اگه اشتباه نکرده باشم .
فلش رو هم خیلی از خودروهای خارجی دیگه فک نکنم بخورن
که فک کنم به علت ایمنی سیستم خودرو باشه
چون زیاد در این مورد اطلاع ندارم نظر کارشناسی نمیدم
البته یه ورودی aux تو کنسولش هست ولی فک کنم دم ایرانیا گرم
به جایی وصلش نکردن تو مونتاژ : ))) اخه هرچی تستش کرده بودیم یبار
تو یه مزدا به ضبط وصل نشد : )))))
قیمت نسل جدیدش هم که پیشرفته تره 18000 دلاره اگه درست بگم
اگه مملکت ما یهو در گیر بحران ارز نمیشد و عوارض شدید گمرکی نداشتیم
واقعا خودرو گرونی محسوب نمیشه !
بهزاد
۴ دی ۱۳۹۳ای خدا یکی تو این مملکت پیدا شه دوباره mazda بیاره مخصوصا cross over ها شو.
حسن
۲۳ اسفند ۱۳۹۳آخ یاد اون مزدا 1000دنده فرمونی قدیم بخیر واسه خودش سالاری بود
omid
۱۶ خرداد ۱۳۹۴اقا یه مزدا 3 نیو بهم زد تصادف کردم زد به پراید پراید زد بهم پراید تا ناموس جمع شد پشتت منم ماشینم سونتا بود یکم جمع شد مزدا گلگیرش هیچی نشد فقط ترک گرفت به راهش ادامه داد عالیه مزدا منم دارم میگیرم البته یه روزی تو کشورمون همه مون بگیری دیه کسی کمتر از مردا زیر پاش نباشه به امید اون روز امین
نوری
۱۷ آذر ۱۳۹۵سلام من مزدا 6 پلاک منطق انزلی دارم ماشین عالی است فقط یک مقداربزرگ است برای پارک مشکل داریم روی جاده یخی کنترل بسیار خوبی دارد