مزدا

مزدا در حال تدارک پیشرانه احتراق داخلی بسیار کارا

ظاهراً مزدا نوآوری عمده‌ای را برای پیشرانه‌های احتراق داخلی تدارک دیده و این نوآوری می‌تواند حدود ۳۰ درصد مصرف سوخت را کاهش دهد.

2017-mazda3
احتراق متراکم همگن HCCI نام پیچیده‌ی این سیستم است که به بیان ساده بجای استفاده از شمع از متراکم سازی مخلوط هوا و بنزین در سیلندر تا زمان جرقه و اشتعال سود برده می‌شود. این روش احتراق باعث می‌شود پیشرانه‌ی بنزینی همانند پیشرانه‌ی دیزلی معمولی کار کند.

mazda3 skyactiv hybrid
طبق گفته‌های Nikkei پیشرانه‌ی جدید با این تکنولوژی چشمگیر در سال ۲۰۱۸ و روی مزدا ۳ نصب خواهد شد. این پیشرانه بخشی از برنامه‌ی پیشرانه اسکای اکتیو ۲ مزدا برای بهبود مصرف سوخت است. این خبر ادعا می‌کند با استفاده از HCCI به ازای ۳۰ کیلومتر پیمایش تنها ۱ لیتر سوخت مصرف می‌شود.

mazda3 skyactiv hybrid
مدیر مزدا، میتسو هیتومی در خلال مصاحبه با اتوموتیو نیوز به مزیت‌های تکنولوژی اسکای اکتیو ۲ اشاره کرده است. او ادعا کرده این پیشرانه ۳۰ درصد کاراتر بوده و گفته که:

اگر ما می‌خواهیم از همین‌جا مصرف سوخت را به شدت بهبود بخشیم تنها مسیر از طریق پروسه‌ی اشتعال سوخت است.

پیشرانه‌ی مزدا اولین کاربرد انبوه HCCI برای خودروها خواهد بود. خودروسازان پیش از این آزمایش‌هایی درباره‌ی تکنولوژی یاد شده داشته‌اند. برای مثال جنرال موتورز در سال ۲۰۰۷ قوای محرکه‌ی مفهومی‌ای را برای ساترن و اوپل توسعه داد که نسبت به فرایند اشتعال معمولی باعث بهبود ۱۵ درصدی مصرف سوخت می‌شد. تیم‌های فرمول ۱ نیز تحقیقاتی درباره‌ی نسخه‌ای از HCCI داشته‌اند که احتراق جت نامیده می‌شود.

Mazda SkyActiv
Mazda SkyActiv
این خودروساز ژاپنی همچنین در حال توسعه‌ی خودرویی الکتریکی برای تولید در سال ۲۰۱۹ است. طبق شایعات منتشر شده پیشرانه‌ی روتاری کم‌حجمی نیز شاید به‌صورت آپشن در دسترس باشد. این پیشرانه احتمالاً در مدل‌های کنونی شرکت قابل سفارش خواهد بود.

2015 Mazda2 skyactive
به‌هرحال باید منتظر آینده باشیم تا ببینیم این خودروساز بی حاشیه و دوست‌داشتنی چه نوآوری‌هایی خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. pooriya

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    به نظر من مزدا بهترین خودرو ساز ژاپنی هست بی ادعا سخت کوش باکیفیت و جذابیت و همه چیز مزدا خوبه هندلینگ عالی و طراحی‌های بروز و منطقی ای کاش از چنگ بهمن موتور در میومد تا بتونیم جدید ترین ماشیناشو بصورت وارداتی و اورژینال ژاپنی سوار شیم من تا بحال از هر دو نسل مزدا ۳ و مزدا ۳۲۳ قدیم داشتم در یک کلام فوق‌العاده و بی نظیره مزدا اصلا با رقباش از جمله تویوتا کورولا و رنو مگان قابل قیاس نیست مزدا ۳ مدل ۸۹ چهار سال سوار بودم بدون هیچ مشکلی فقط تعویض روغن و لنت و یک بار سرویس جلو بندی مزدا ????

    1. sina

      ۳۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2662 ديدگاه)

      من هوندا رو بیشتر دوست دارم که متاسفاه اونم تو چنگال فامیلی موتور گیر افتاده :(

  2. سامان اذری

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    ایول مزدا
    هر 30 کیلومتر 1 لیتر
    یعنی صدی 3.3 لیتر ??? حتی کمتر از هایبریدی ها

    1. Parker

      ۳۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      نه سامان عزیز :

      مصرف سوخت ترکیبی BMW I8 صدی 2.1 لیتر هست !
      این یعنی هنر BMW.

      ولی مصرف سوخت ترکیبی همین BMW I8 وقتی باتری ها خالی بشن و فقط موتور 1.5 لیتری 3 سیلندر توربو کار کنه صدی 8.11 لیتر هست !
      این یعنی هنر مزدا 😍😍😍

      (البته بخش زیادی از مصرف i8 برای شارژ موتور الکتریکی هست وگرنه مصرف سوخت این سوپراسپرت خیلی کمتر میشد. موتور 3 سیلندر 1.5 لیتری توربو قدرت و گشتاور حدود 250 براش خیلی عالیه. اگر موتور ایکتریکی هم کار کنه قدرت i8 به 375 و گشتاورش به 585 نیوتن متر میرسه.)

      همیشه عاشق مزدا بودم. همه ی موتور هاش زیر 2.5 لیتر هستند…. کاش وارد میشد و از لذت سواریش بهره میبردیم… مزدا عشقه…

      تو اونجا و من اینجا ، امان از درد دوری
      من ماندم و رویا ها نه شوق و نه سروری…
      با آرزوی سلامتی برای خوانندش

      1. سامان اذری

        ۳۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (3218 ديدگاه)

        مجید جان من هایبریدی گفتم نه پلاگین هایبرید ?

        1. Parker

          ۳۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          حالا هر چی 😂😂😂

          راست میگی رفیق. 😬😬😬

          هیبریدی هر چی گشتم پیدا نکردم… ایول مزدا 😍😍😍

  3. pooriya

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    اگه مزدا بصورت وارداتی عرضه میشد همه ی مدلاش می‌تونست وارد شه چون همه ی موتور های مزدا زیر ۲.۵ لیتره از مزدا CX9 بگیر تابیاد مزدا ۲ اگر میومد به طور حتم کار همه ی برند های رقیب از جمله هیوندای و کیا و رنو تموم بود ولی افسوس ک نمیاد???

  4. pooriya

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    ی چیز دیگه اینکه سال ۸۳ که مزدا ۳۲۳ اف ال عرضه شد رقیب اصلی زانتیا بود که خیلی سرتر و بهتر از زانتیا بود ولی بدلیل شرکت عرضه کننده ضعیف و خدمات پس از فروش نامناسب و نبود تعمیرگاه مجاز از زانتیا شکست خورد وگرنه همین الان مزدا 323 سالم و تمیز بهتر از زانتیا ی پر استهلاکه

  5. امیر.عارف

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    زنده باد فکر برتر. سازندگان اجنبی تو فکر پیشرفت تکنولوژی و ارتقاع علم بسیار پر تلاش شبانه روز کار میکنند. تولید کنندگان وطنی با تغییر اسم و چراقها، کاهش ضخامت ورق مصرفی ماشین،کاهش کیفیت لوازم خودرو و ……شبانه روز در تلاشند که چه بهونه ای جور کنند برای افزایش قیمت لگنهای تولیدی

  6. یاسین

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    واقعا مزدا بی حاشیه بی ادعا و خیلی خیلی سختکوشه برندی که خیلی خیلی برای مصرف کننده احترام قائله و این ایده برای اینکه ماشین های بنزینی کارآمد تر بشن یعنی یه اینده نگریه هوشمندانه

  7. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    واقعا مزدا بی حاشیه و دوست داشتنیه ما یه مزدا ۱۶۰۰ مدل ۶۸ داریم داره عینه ساعت کار می کنه و این یعنی مزدا محبوب قلب ها.واقعا مزدا را از تخ دل دوسش دارم.

  8. sina

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2662 ديدگاه)

    مزدا-هوندا-تویوتا : مثلث عشق من

  9. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    ای کاش مزدا به فکر تولید ار ایکس ویژن باشه واقعا ماشین خیره کننده ای هستش از هر لحاظ.

  10. shah.

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    مزدا همیشه دوست داشتنی بوده و هر کس که به خودرو علاقه داره به احتمال زیاد به محصولات مزدا علاقه منده.
    خودروسازی که واقعا نوآوره و همواره سعی داشته که همه ویژگیهای خوب رو در محصولاتش پیاده کنه.

  11. shahin

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    مزدا در یک کلام عالیه.ظاهر عالی.آپشن عالی.موتور کم مصرف و پر توان.همه اون چیزی که من از یه ماشین میخام رو تو تک تک مدلاش داره

  12. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    مزدا با این تکنولوژی انقلابی در مصرف سوخت خودروهای احتراق داخلی به پا می کنه که همگان تعجب خواهند کرد همه رو میارن به هیبرید ولی مزدا همچنان موتورهای احتراق داخلی را زنده نگه می داره برای اینده. واین است مزدا.

  13. Hesam

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این ماشین فوق العادس بی نظیره باید با بنز کلاس خودش مقایسه بشه نه ماشینه دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا