مزدا

چرا مزدا به پیشرانه‌های کوچک توربو علاقه ندارد؟!

در مسابقه سخت خودروسازان برای پاس کردن قوانین مصرف سوخت آینده مزدا معتقد است پیشرانه جدید اسکای اکتیو X جایگزین بهتری نسبت به رویه مدرن خودروسازان در استفاده از پیشرانه‌های کم‌حجم توربو است. پیشرانه جدید این خودروساز ژاپنی از اشتعال فشرده‌سازی استفاده می‌کند که توسط جرقه کنترل شده و بدین ترتیب فرایند احتراق عموماً بدون استفاده از شمع‌ها اتفاق می‌افتد. در عوض، پیشرانه جدید مزدا با فشرده کردن مخلوط سوخت/هوا تا زمان مشتعل شدن همانند یک پیشرانه دیزلی عمل می‌کند.


مهندس قوای محرکه مزدا در آمریکای شمالی Jay Chen می‌گوید:

ما ضرورتاً به رویه‌ای که دیگر خودروسازان در پیش گرفته‌اند معتقد نیستیم. ما عقیده داریم پیشرانه احتراق داخلی باقی می‌ماند و اعتقاد داریم که روش ما بهتر است.

او ادامه می‌دهد:

مزدا ۳ را در دنده‌های سنگین‌تر برانید و آن موقع دقیقاً می‌دانید که سواری آن چگونه است.


مهندسان مزدا معتقدند رویه کنونی خودروسازان در استفاده از پیشرانه‌های کم‌حجم توربو و گیربکس‌های CVT یک روش ساده برای به دست آوردن مصرف سوخت خوب در تست‌ها است. این کمپانی می‌گوید قوای محرکه سایر خودروسازان طیف عملکرد محدود و کمی داشته و برای سواری در جاده‌های معمولی خیلی خوب نیستند.


البته مزدا از پیشرانه توربو استفاده کرده است. برای مثال پیشرانه جدید ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی اسکای اکتیو G 2.5 T که قدرت ۲۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری دارد در CX-9 و مزدا ۶ بکار می‌رود.


اولین محصولات مزدا که از پیشرانه‌های اسکای اکتیو X سود خواهند برد در سال ۲۰۱۹ پدیدار خواهند شد و نسخه‌های پلاگین هیبریدی نیز در سال ۲۰۲۱ وارد بازار خواهند شد. مهندس مزدا می‌گوید نسل فعلی میاتا در میان مدل‌هایی که از پیشرانه جدید استفاده خواهند کرد نیست. تصاویر جاسوسی نشان داده‌اند که این خودروساز قبلاً در حال تست تکنولوژی اسکای اکتیو X زیر کاپوت نمونه‌های اصلاح شده مزدا ۳ کنونی بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    چون کارش درسته

  2. E 36

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (917 ديدگاه)

    کارش خیلی درسته مزدا…

  3. Mercede kaviani

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز شاهین احمدزاده
    وتشکر بسیار برای مقایسه وطلب فوق العاده عالی شما
    بله همیشه مزدا با تکنولوزی ترین کمپانی اتوموبیل سازی ژاپنی بوده هست و خواهد
    فراموش نکنیم زمانی را که تنها مسول رفع نقایص و اقتصادی کردن انجین ها وانکل بود
    با تشکر دوستدار شما مرسده کاویانی

  4. مسعود

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (221 ديدگاه)

    اگه منطقه آزاد بودم با اینکه عشق مرسدسم ولی حتما مزدا 3 یا 6 میخریدم

  5. شاهين

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    واقعا دوست داشتنیه این خودروساز

  6. Saeed

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    این یعنی چی؟

    مزدا 3 را دنده‌های سنگین‌تر برانید و آن موقع دقیقاً می‌دانید که سواری آن چگونه است.

  7. فرید

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (77 ديدگاه)

    خاک برسرگروه بهمن که نتوانست تمام مدل های این خودرو محبوب راوارد ایران بکند.

  8. ساسان.م

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (338 ديدگاه)

    جوونم مزدا , آهسته میره آهسته میاد
    کاری به کار کسی نداره سرشو میندازه پایین کار خودشو میکنه
    امیدوارم سرمایه بیشتری نصیبش بشه و امیدوارم ویران خودرو و سایپا ورشکست بشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا