خط تولید مزدا ۳ سدان و هاچبک با اضافه شدن پیشرانهای جدید در بازار اروپا گسترش مییابد.
پیشرانهی جدید که از عهدهی استاندارد یورو ۶ برمیآید نمونهای توربودیزل و ۱.۵ لیتری است که از نسبت تراکم پایین ۱۴.۸ به ۱ بهره میبرد و از توربوشارژر با هندسهی توربوی متغیر استفاده میکند. این پیشرانه توانایی تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت را دارد.
مزدا ۳ با این پیشرانه مصرف تحسینبرانگیز ۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر را دارد و در هر کیلومتر تنها ۹۹ گرم دیاکسید کربن تولید میکند. علاوه بر این، نویزها و لرزشهای پیشرانه با تکنولوژی صدای طبیعی کاهش یافته است.
این پیشرانه از مزدا ۲ و شاسیبلند CX-3 گرفته شده و پیشازاین در انگلستان در دسترس بوده، جایی که این پیشرانه در خودروی کامپکت ۲۷۳۳۳ دلاری استفاده شده است.
علاوه بر نسخهی دیزلی جدید، نسخهی مخصوصی از هاچبک نیز باعث افزایش تعداد مدلها شده است. این هاچبک از رینگهای تیرهی ۱۸ اینچی جدید استفاده کرده و به کیت آئرو مجهز است که تنها در مدلهای فرمان راست قابل سفارش است. چرم نیمه سیاه نیز در کابین دیده میشود و همچنین رادیو DAB، دوربین عقب و برخی جزئیات دیگر نیز بهصورت استاندارد در این نسخه نصب شدهاند.
این تجهیزات به صفحهنمایش لمسی و رنگی ۷ اینچی مزدا ۳ عادی اضافه شده و طبق تریم انتخابی تجهیزات ایمنی غیرفعالی همچون هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، کروز کنترل مزدا و ترمز شهری هوشمند نیز میتوانند بهصورت استاندارد یا آپشنال انتخاب شوند.
ali ayat
۵ خرداد ۱۳۹۵موتور دیزل به نظر خیلی ها بسیار بهتر از موتور های بنزینی هست ولی در واقع هرگز اینجور نیست نمونه بنزینی بسیار بهتر از نمونه دیزلی هست
فرامرز
۵ خرداد ۱۳۹۵تو اروپا موتورهای دیزل خیلی محبوب هستن. اولین دلیل هم مصرف پایینشون هست. مثلاْ ب ام و ۳۲۰ دیزلی با موتور ۱۸۴ اسب بخاری و ۴۰۰ نیوتن متری فقط ۱۲۰ گرم دی اکسید کربن تولید میکنه و ۴.۶ لیتر سوخت تو ۱۰۰ کیلومتر میسوزونه. با توجه به چنین مصرفی و این که قیمت گازوئیل ۲۰-۳۰ درصد ارزونتر از بنزین هست برای افرادی که خیلی به مسافرت علاقه دارن مقرون به صرفه خواهد بود. علیرغم قیمت بالای سوخت (۵-۶ برابر قیمت سوخت در ایران) تو اروپا مردم خیلی مسافرت میرن و خودروهایی با استفاده کاملاْ شخصی و کارکرد ۱۰۰ هزار کیلومتر در سال دور از ذهن نیست.
احسان آرسنالی
۵ خرداد ۱۳۹۵تو اروپا مالیات ها به طرز وحشتناکی سنگین ه.
دلیل انتخاب موتور دیزل همین مالیات سنگینی هست که برای آلایندگی میزارند. به همین خاطر طی ۲۰ سال گذشته موتور دیزل دیگه از بخش اجباری خارج شده و به صورت فرهنگ درآمده؛ طوری که بچه ها فکر میکنند دیزل بهتر از بنزینی هست کهه قطعا دیزل بهتره فقط فرقش اینکه دیزل قدرتی ه و بنزین سرعتی
پویان
۵ خرداد ۱۳۹۵مزدا عالیه .با وجود مزدا و تویوتا و نیسان و هوندا چرا مردم میرن کره ای میگیرن
علی
۵ خرداد ۱۳۹۵برای اینکه مزدا و نیسان تو ایران عرضه نمیشن و تویوتا و هوندا خیلی گرونن
بهنام طیبی
۵ خرداد ۱۳۹۵چه عجب پویان عزیز از خودروسازان دیگه خوب گفت.خداییش پویان خودروسازی ژاپن ببین دیگه نگو پژو خوبه
پویان
۵ خرداد ۱۳۹۵کی من از مزدا یا بقیه بد گفتم؟
پویان
۵ خرداد ۱۳۹۵به نظرت پجو خوب نیست .لابد میخوای پجو 405 ساخت 1987 رو با مزدا مقایسه کنی!!!
بهنام طیبی
۵ خرداد ۱۳۹۵پویان عزیزمی ولی بروز باش توگذشته زندگی نکن
فقط انگلستان
۵ خرداد ۱۳۹۵من از کجا بدونم
همون بهتر که ندونم
رضا پ
۶ خرداد ۱۳۹۵چون امتیازمونتاژ و وارداتشون دست گروه خودروسازی بهمن و پارس خودرو هستش مزدا و نیسان نه مونتاژ میشن و نه واردات دارن هوندا هم که واردات ،تبلیغات ، بازاریابی و خدمات درست و حسابی نداره
shahin
۵ خرداد ۱۳۹۵اقا کاش واقعا یکی بره از گروه بهمن بپرسه چرا بسترن و ماشینای چینی دیگه رو وارد میکنی اما مزدا های جدید رو نمیاره.اینجوری تنوع واسه انتخاب هم بیشتر میشه.فرض کنید دو مدل شاسی بلند و دو مدل سدان از مزدا بیاد تو بازار.هم بازار رقابتی تر میشه هم اینکه حق انتخاب مشتری بیشتر میشه.ضمن اینکه موتورهای مزدا ۳و ۶ هردو زیر ۲۵۰۰ هستن و دلیل حجم موتوری هم نداره این کم کاری بهمن خودرو
بهرام
۵ خرداد ۱۳۹۵آقا شاهین دلیل اینکه خودروسازی بهمن چینی وارد میکنه اینه که مثلا یه خودروی 25 هزار دلاری رو وقتی وارد میکنه به دلیل وضعیت بازار نمیتونه زیاد روش بکشه و باید با قیمت (کمی ) منطقی عرضه کنه و سود کلانی نداره ولی ماشینای مثلا 15 هزار دلاری چینی رو میاره با قیمت نجومی 80 ، 90 میلیون میده دست مردم و سود هنگفتی به جیب میزنه مردم ایران هم که چشم بسته میرن سراغ چینای به نسبت ارزون
نوید جهرمی
۵ خرداد ۱۳۹۵خدا از سرشون نگذره با این کار و کردشون.
اون از وانت از رده خارجش. این از مزدا 3 تولید کردنش. اینم از مونتاژ چینی کردنش.
کاش درش رو گل گرفته بودن شاید ی پدر آمرزیده ای مزداها رو به کشور میاورد که اینقدر عقده نشه برامون.
———————
قانون هم نامردی میکنه. وقتی یکی نمیتونه نباید ازش حمایت کنن.
ب یکی که توانش رو داره اجازه بدن وارد بازار بشه.یا لاقل واردات شناسنامه ای رو آزاد کنن تا هر کس هر ماشینی دلش میخواد وارد کنه. اینجا که خدمات پس از فروش معنایی نداره. پس برای چی ب بهانه ی این خدمات باید محدود بشیم؟
پویان
۵ خرداد ۱۳۹۵میگم شما ماشینای قدیمی فرانسه رو میبینید فکر میکنید صنعت خودرو فرانسه همینه .بیاید ماشینای جدیدش رو نگاه کنید
بهنام طیبی
۵ خرداد ۱۳۹۵مثال بزن و رقیبش هم بگو
پویان
۵ خرداد ۱۳۹۵فلوئنس و کیا اپتیما
بهنام طیبی
۵ خرداد ۱۳۹۵رنو باهات موافقم ولی پژو اصلا
رضا پ
۶ خرداد ۱۳۹۵کجا بیائیم؟
احمد باقری
۵ خرداد ۱۳۹۵طراحی باحالی داره، مخصوصا نمونه هاچبک.
hamid
۵ خرداد ۱۳۹۵نمونه هاچ بکش عالیه ولی تو مناطق ازادانزلی نمونه فولش اصلا وارد نمیشه قیمتش انزلی 55 قالپاق و رینگ دار 58 تا 60 تومنه.موتور 1600 cc فاقد سنسور سانروف led مانیتور موس صندلی چرم صندلی دستی تک خروجی اگزوز شتابش خیلی کمه ولی مدل سدانش فول 2000cc ,وارد میشه با اینکه یه کلاس پایینتر از اپتیماست ولی قیمته فولش با اپتیما 2400 cc فول برابره واسه این 90درصد مزداهای وارد شده مدل پایه هستن
MaZi Zo0M Z0oM
۶ خرداد ۱۳۹۵اینکه میگید چرا گروه بهمن سواریهای جدید مزدا رو تولید یا وارد نمیکنه،اولا بحث توجیه پذیری اقتصادی جهت راه اندازی خط مونتاژ و استقرار جیگ ها و فیکسچرها و … هست که باید برای تیراژ معینی از مونتاژ برنامه ریزی شده باشه که پروژه برای سرمایه گذار در طی چند سال سودآوری داشته باشه.به همین خاطر هست که از سال پیش تا الان همچنان داریم مزدا3 نسل دوم رو مونتاژ میکنیم چرا که به ظرفیت تعیین شده از قبل برسیم و سرمایه گذاری جهت خرید و نصب تجهیزات خط تولید،سرمایه اولیه رو برگردونه + سودی که در این مدت خواب سرمایه بهش تعلق میگیره.از طرفی هم اینطوری ها که برخی از دوستان فکر میکنند هم نیست که ما هر مدل مزدا یی رو بخواهیم وارد کنیم یا مونتاژ کنیم،طرف خارجی بگه بفرمایید این قطعات یا این خودروی ساخت ژاپن خدمت شما.هم به سیاست های شرکت مادر مرتبط هست و هم برنامه ریزی برای تولید و همچنین شرایط خودروی مورد نظر بر مبنای منطقه جغزافیایی و …
تا حالا به این موضوع فکر کردید که چرا مزداهای موجود در مناطق آزاد اکثرا مدلهای پایه و فاقد آپشن های متداول بازار اروپا یا آمریکا هستند؟جوابش مشخصه و یک جمله است.شرکت مزدا ژاپن اصلا کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رو آدم حساب نمیکنه و مدلهایی که در این کشورها عرضه میکنه در حداقل پرفورمنس یا پرفورمنس معمولی و با امکانات و آپشنهای کم عرضه میکنه.نمونه اش مقایسه امکانات و پرفورمنس مزدا3 نسل دوم که در ایران مونتاژ میشد و میشه با نمونه عرضه شده در کشورهای عربی است که حتی به مناطق آزاد هم وارد شد،اما همشون با موتور 1600 و گیربکس 4 دنده اتوماتیک.هر کی مخالفه بره تحقیق و بررسی کنه که مزدا3 نسل دوم تو چند تا کشور با موتور 2.0 لیتری و گیربکس 5 دنده با پدل شیفتر عرضه شده،پاسخش رو بیاد تو TT به من و بقیه دوستان لطف بگه!
الان هم که با این مصوبه جدیدی که هم ابلاغ کردند مبنی بر داخلی سازی خودروهای مونتاژی و خروج از حالت صرفا مونتاژ کاری،در مونتاژ خودروهای روز قطعا دچار مشکلاتی خواهیم شد و شرکت مادر اجازه خرابکاری نام و اعتبار خودش رو با داخلی سازی قطعات به ما نمیده!