پاییز امسال و در نمایشگاه خودروی پاریس از نسل جدید مزدا ۶ رونمایی خواهد شد. مزدا ۶ جدید بر مبنای خودروی کانسپت تاکری (Takeri) ساخته می شود و تفاوت آن با نسل پیشین مثل تفاوت زمین و آسمان است!
مزدا ۶ همواره یک خودروی سدان لوکس اما معمولی بوده که از کمبود پرستیژ رنج می برده و در برابر رقبای معروفتر خود نیز برگ برنده ای برای رو کردن نداشته تا خریداران را مجذوب خود کند. اما مزدا با توسعه فن آوری اسکای اکتیو برای افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت و آلودگی در کنار طراحی متفاوت برگرفته از سبک موسوم به کودو قصد دارد خریداران این کلاس از خودروها را میخکوب کند.
طراحی بدنه همانند خودروهای جدیدتر مزدا نظیر کراس اوور CX-5 از یک الگوی اسپرت و جان پسند بنام کودو (Kodo) پیروی می کند که شامل چراغهای باریک و جلوپنجره همانند پوزه کوسه و گلگیرهای برجسته و سقف منحنی می شود.
نسل آینده مزدا ۶ سبکتر و قوی تر از نسل فعلی خواهد بود. تصاویری که مشاهده می کنید بر اساس کانسپت تاکری رندر شده اند. نمونه های واقعی تغییراتی جزئی در دستگیره درها و اندازه دریچه جلوپنجره را شامل خواهند شد. در مورد پیشرانه های مزدا ۶ یک موتور دیزل نیز قابل انتخاب خواهد بود. موتور شش سیلندر ۳.۷ لیتری مورد استفاده در CX-5 نیز با خروجی ۲۷۲ اسب بخار و همچنین یک پیشرانه هایبریدی در این خودرو قابل نصب خواهند بود.
برآورد قیمت نسل جدید مزدا ۶ احتمالا در سطح سدانهای فهلی خواهد بود که قیمت پایه ۲۱,۵۲۰ دلار دارند. البته برای تعیین قیمت واقعی این خودرو هنوز باید صبر کرد.
مزدا ۶ نسل دوم که از سال ۲۰۰۸ تاکنون تولید می شود، سال آینده جای خود را به خودروی نسل سوم می دهد تا طیف بیشتری از خریداران و مخصوصا جوان ترها را به این سوی شرکت مزدا جذب کند. باید دید که سرانجام رقابت مزدا ۶ جدید با شورولت مالیبو، فورد فیوژن، هوندا آکورد، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، نیسان آلتیما و تویوتای کمری به کجا می انجامد. بنظر که رقابت سختی برای سازنده هاست اما برای خریداران مزایای بیشتری خواهد داشت.
Farshid
۱۵ تیر ۱۳۹۱بهمن خودرو […] باید این ماشین ها را با قیمت خوب بیاره به جای این محصولات چینی آشغال!!
بهزاد
۱۵ تیر ۱۳۹۱بدون شک فروش خوبی خواهد داشت فقط مسئله مهم ظرفیت تولید کارخانه های مزدا هست که ببینیم میتونن پاسخگوی این خودروی بی نظیر رو برای سیل مشتریان باشند یا نه؟
بهزاد
۱۶ تیر ۱۳۹۱پشتش یه کپی از سوناتا 2011 !!
سجاد
۱۵ تیر ۱۳۹۱همه خودروسازها دارن پیشرفت جهشى میکنن ما داریم پسرفت جهشى میکنیم.
خیلى قشنگه!اگه با قیمت مناسب وارد بشه میتونه رقیب سرسختى براى خودروهاى مذکور در مقاله باشه!حداقلش اینه که تا این باشه مردم نمیرن سمت خودروهاى کره اى!!
رضا
۱۵ تیر ۱۳۹۱جالبه سبک چراغها و اون انحنای روی چراغ آدما یاد تمساح میندازه. اگه خوب به چشای تمساح نگاه کرده باشید میتونید این موضوع را خوب درک کنید. در مورد پیشرفت دوست عزیزم صحبت نکن که ما ایرانی ها با تمام امکانات و پتانسیل و نخبگانی که داریم اما به خاطر سیستم […] امکان پیشرفت از این بیشتر وجود نداشته و طبق حرف خودتون پسرفت داریم. خیلی ماشین خوشکلیه. امیدوارم هر جای دنیا دولتهایی که برای رفاه و آسایش و آرامش و لذت زندگی که برای تمام اقشار جامعه می اندیشند و نه گروه خاصی که اصولا پولدارها نامیده میشوند بتونند با ورود این محصول لذت رانندگی را هر چند حق طبیعی هر ملتی است هدیه بدهند. نه مثل ما که از داشتن این گونه […] محروم هستیم و اصلا به فکر مردم خصوصا قشر فقیر و متوسط نیستند. فقط با ورود ماشین های لوکس حسرت رانندگی و لذت رانندگی را به دل اینگونه اقشار میگذارند تا به منافع شخصی و مالی خودشون برسند.یک دلیل میارم برای حرفم. سالهاست که ما ماشینهامون بدون اربگ هست مثلا پراید. خیلی از انسانها را میشناسم به خاطر همین موضوع جونشونا از دست دادن. مثل دوست خودم که تازه دکتر شده بود و نیسانی با او تصادف و دوستم را از بین برد. اما کسی را میشناسم با سانتافه بدترین تصادف را کرد اما خوشبختانه جون سالم به در برد. حالا قضاوت با شماست.فقط اینا میدونم ما لایق بهترین ها هستیم. حتی […]!
سینا
۱۵ تیر ۱۳۹۱واقعا این می خواد سال آینده تولید بشه با این حساب مزدا داره از نظر طراحی 10سال از زمان خودش جلوتر میره(شاهکاره)
Sam
۱۶ تیر ۱۳۹۱به نظر میاد طرح داخل تغییرات زیادی بکنه چون دریچه های تهویه و …تو طرح کانسپت دیده نمیشه ولی بی صبرانه منتظرم بیاد که اگه تا حدود ١٠٠تومان باشه ایشالا بگیرم وتا اون موقع با آریون خودم حال میکنم
سینا
۱۶ تیر ۱۳۹۱الان فقط می خواستی بگی تویوتا آریون داری دیگه !!!والا ما که این جور چیزا رو تو خواب هم نمیتونیم ببینیم ولی اگر خریدی یه بوق هم واسه ما بزن ما با بوقش هم حال می کنیم
Sam
۱۶ تیر ۱۳۹۱ما نوکر همه شما هستیم وبله من آریون دارم ولی آریون داشتن مگه کلاس داره!!!!!!!؟؟؟؟؟؟کلاس به منش و رفتار انسان هستش
امیدوارم تا اون موقع عوارض مسخره برداشته بشه و همه با هم از اینجور ماشینا داشته باشیم
حق هر ایرانی هستش که بهترینها رو برای رفاه خانواده اش داشته باشه چراکه کشور فقیر و بی پولی نیستیم
رضا
۱۶ تیر ۱۳۹۱سلام آقا من کامنتم خیلی خیلی سانسور شده بود! . بخشی از کامنتم کلا حذف شده بود که نوشته بودم کشوری که دولت و حکومتش به فکر جان و مال مردم نباشه نه اسلامی است و نه انسانی! این که منظورم با کشورم نبود. چون تو کشور من واقعا به فکر جان و مال مردمش هستند و اینا هر روز از طریق چشمانی که خداوند هدیه کرده میتونیم ببینیم. در کشور من هیچگاه حق و نا حق نشده. عدالت همیشه برقراره. دولتی هامون شب ها و روزها فقط فقط به فکر مردم اند و اصلا جز این دقدقه ای ندارند. حالا بازم دلیلی واسه سانسور وجود داره؟؟؟ خواهشا موضع گیری نکنید در قبال کامنت ها و نظرات مردم. بگذارید واقعیت ها گفته بشه. ما بدون توهین کامنت میگذاریم. شما هم رعایت کنید.
Sam
۱۶ تیر ۱۳۹۱حرف آقا رضا کاملاً صحیح و درست هستش
لااقل بگذارید مردم عقده گشایی کنن اینطور
و اینکه حقیقتی را که از شنیدنش در تاریکترین جاهای قلبتان میترسید روزی بر روی بامها فریاد خواهید زد
علیرضا
۱۶ تیر ۱۳۹۱بعد بگید کره ای ها کپی می کنن. این که ظاهرش خود هیونداست . عجب به طراحان ژاپنی با این همه سابقه
احمد
۱۶ تیر ۱۳۹۱جان من بذاریم این سایت لااقل فیلتر نشه
پرهام
۱۶ تیر ۱۳۹۱بعد بگید کره ای ها کپی می کنن. این که ظاهرش خود هیونداست . عجب به طراحان ژاپنی با این همه سابقه!
محمدعلی
۱۶ تیر ۱۳۹۱پژو 405 و پراید هم از سال 1985 تا الان تو ایران تغییری نکردن مزدا رو شما ببینین هر مدل تغییر اساسی می کنه
sunmartin
۱۶ تیر ۱۳۹۱با این خبر که مزدا هم دیگه در بهمن خودرو تولید نمیشه و جای اون رو چند خودروی زاقارت چینی (کاش حد اقل سیستم جدید بودن) پر میکنه که 8 سوپاپ و از پلت فرم های قدیمی مزدا استفاده میکنند و …قیمت های نجومی “بین 25 تا 30” وارد تاپیک مزدا میشم
بهزاد
۱۶ تیر ۱۳۹۱واقعا گاهی آدم از این نظرات دوستان شاخ در میاره! این کجاش کپی هیوندای هست؟ خود هیوندای که در فلسفه ی طراحی جدیدش حسابی از خجالت فورد در اومده! و کیا هم که اصلا توجهی به محصولات هوندا ننداخته و این طرح هارو از مریخ آورده!
پرهام
۱۶ تیر ۱۳۹۱برادر من، اگر کیا از هوندا کپی کرده اشکال داره قبول ولی از نظر شما مزدا اشکال نداره از هیوندای کپی کنه! پس فرق این ژاپنی ژآپنی که راه انداختید چیه؟
هیوندای یک طراحی مشخص داره و 2 ساله داره باهاش پیش میره و لی ظاهرا طراحان مزدا هم بدجوری درگیر هیوندای شدن.
رضا
۱۷ تیر ۱۳۹۱هرگز نخواب کوروش ای مهر آریایی بی نام تو وطن نیز نام و نشان ندارد. نام و نشان ندارد!
TCTT
۱۷ تیر ۱۳۹۱سلام
خدمت دوستانی که فکر میکنن طراحی این ماشین کپی برداری از خودروهای کره ای چون سوناتاست بگم که سخت در اشتباهند
واقعاً خنده داره خودروساز موفق ژاپنی چون مزدا بیاد از یه طراحی ضعیف کره ای چون سوناتا کپی برداری کنه
نمیگم سوناتا قشنگ نیست ، طراحیش دوام و اصالت و هماهنگی لازمو نداره و خیلی زود عادی میشه
ضمناً طراحی اولیه این خودرو که مربوط به مدل کانسپت شیناریه از طراحی سوناتا قدیمی تره
پس قضیه برعکسه و کپی کار همیشگی کره ست نه ژاپن
موفق باشید
بهزاد
۱۷ تیر ۱۳۹۱متاسفانه دوستان هنوز فرق طرحهای سیال با خطوط شکسته رو نمیدونن و ایده های خودرو سازان رو در نمایشگاههای سالیانه رو دنبال نمیکنن تا با فلسفه طراحی یک شرکت آشنا بشن.
مثلا ایده ی جلو پنجره ای که لبخند میزنه از نسل کنونی مزدا 3 وارد این شرکت شد و کم کم به دیگر تولیدات مزدا داره رسوخ پیدا میکنه و چراغهای ابرو مانند و خیلی دیگه از اصول طراحی که مزدا رو متمایز میکنه. و به یک باره صحبت از کپی کاری از هیوندای میشه! هرچی هم که بگیم فایده نداره!
tctt عزیز به نکته ی خوبی اشاره کردی و موضوع دوام در طرح رو عنوان کردی که چرا طرحهای هیوندای زود خسته کننده میشه! چون طرحهای این شرکت بالانس خوبی از تمام زوایا ندارند و اگر شما از روبرو و پهلو و پشت نگاه کنید متوجه منظورم میشید.
Ali
۱۸ تیر ۱۳۹۱حالا که فعلاَ کانسپته . تازه اگه با اون نگاه دوستان نگاه کنیم از بغل هم شبیه جگواره پس کپی اندر کپیه . ولی واقعاَ اینطوری نیست من که فقط خلاقیت با توجه به اصالت در طراحی دیدم . واقعاُ خوشگله
حمید
۱۸ تیر ۱۳۹۱خدمت دوستان عزیز عرض کنم حین رونمایی نسل جدید مزدا 3 مدیر طراحی تیم مزدا3 گفت ما هم می خوایم مثل کیا موتورز یک رویه ثابت در طراحی داشته باشیم هر چند که طراحی مزدا3 جدید شبیه پژو شده یک اتفاق بوده!
این چیزی بود که اون آقا گفت. حالا شما دوستان متاسفانه از اون آقا ژاپنی تر و مزدا تر هستید من چی بگم؟
بهزاد
۱۸ تیر ۱۳۹۱متاسفانه دوستان یک نگاه سطحی به مسائل میندازن.
سال ورود نسل جدید مزدا3 2009 بود و حداقل از 3 سال قبل آغاز به طراحی شده بود و در این سالها اصلا طراحی یکپارچه وارد استودیو کیا نشده بود و واقعا دوستان به جای دادن اطلاعات نادرست سعی کنند چیزی یاد بگیرند و لذت ببرند.
چه وجه مشترکی بین مزدا 6 و محصولات پژو وجود داره؟
پژو در طراحیش از چراغهای بزرگ و طرحهای قوه ای استفاده میکنه و اصلا وجه مشترکی با هم ندارند!
اگر میخواهید ببینید کره ایها چطور خودرو ساز شدن برید یکم تاریخچه ی این شرکت رو مطالعه کنید نه اینکه اینجا بگید ژاپنی تر! یا بگید صنعت اتومبیل جهان وابسته به قطعه سازان کره ای هست یا تاریخچه درست کنید!
هنوز نمیدونید که مرسدس از هارمن کاردون و بلاوپونک سیستم میخره و رو ماشیناش نصب میکنه و فکر میکنید که هیوندای براش میسازه بیشتر از این نمیشه توقع داشت.
زمان طراحی مزدا 3 کیا داشت ریو و اپیروس تولید میکرد و نمیدونم این صحبت رو از کجا پیدا کردید!
حمید
۱۸ تیر ۱۳۹۱دوست گرامی شما که از همه چیز اطلاع دارید. بفرمایید اولین کنفرانس خبری مدیر طراحی مزدا رو در استرالیا بخونید، همونجا به طراحی کیا موتورز اشاره کرده. انشااله که دست از تعصب بردارید.
بهزاد
۱۸ تیر ۱۳۹۱دوست عزیز تعصبی در کار نیست اینجا جای تبادل نظر به صورت دوستانه هست و استفاده از تجربیات و اطلاعات همدیگر.
این شما هستید که روی محصولات کره ای تعصب دارید و هر جا بر علیه اون خبری باشه یا نظری سریع دلخور میشید. و فکر میکنید هیوندای در سدر خبرهاست! برید سایتهای اروپایی و آمریکایی رو نگاه کنید ببینید همه ی خودرو سازان در خبرها هستند و…
و همین مقایسه مزدا با پژو! هرطور شده میخواهید c5 رو با آئودی نسبت بدید!
وقتی میگیم موتور جنسیس در آخن آلمان طراحی شده ناراحت میشید و این گفته کجاش ناراحت کنندست؟ تازه خیلی هم خوبه که در آلمان طراحی شده و نشان از به روز بودنش داره.
وقتی میگید بازار فرانسه رقابتی نیست و کره رقابتیه معلومه که اصلا از wto خبر ندارید.
TCTT
۲۰ تیر ۱۳۹۱ممنون بابت صحبتهای دوست خوبم بهزاد
ژاپن توجه زیادی به محصولات کره ای نداره و هدفش رقابت با بزرگان اروپاییه
این کره ایها هستند که سعی در رقابت با ژاپنیها دارند
کیا هم اگر طرحهای خوبی ارائه میده بخاطر وجود طراح اسبق آئودیه و این موضوع از شباهت زیاد کادنزا با محصولات آئودی مشخصه
حالا بذارین یکم بحثو بازتر کنیم و قسمتهای دیگه رو هم مورد بررسی قرار بدیم
من تجربه خودروهای ژاپنی و کره ایو دارم
هیچ وقت سراغ ماشین کره ای نمیرم چون فقط ظاهرو امکانات داره
کره ایها نه کیفیت و دوام ژاپنیهارو دارن نه تکنولوژی و تجربه
من یکی از دوستانم چند وقت پیش یه جنسیس سدان گرفت
از امکاناتو راحتیش راضی بود ولی بعد از دوماه کمکهاش مشکل پیدا کرد و ترمزهاشم ضعیف عمل میکرد
لبا کلی دردسر کمکهاشو که حدود 4 میلیون قیمتش بودو با گارانتی تعویض کرد
بعدشم با لکسوس IS عوض کرد و خیلیم راضیه و تابحال هیچ مشکلی باهاش نداشته
ولی باز براش عبرت نشدو در کنارش یه سانتافه 3500 هم خرید
اونم با اینکه صفره شیشه شور عقبو زنون چراغاش مشکل داره..!!!
مصرفشم که بالا ، فقط چون جاداره و امکاناتش خوبه نفروخته
از نظر راندمان موتوری و اتلاف نیرو هم باز کره ایها ضعف دارند
اینو ما بارها تست کردیم و کره ایها ضعیف عمل کردند
اگر خواستین بیشتر راجبش بحث میکنیم
موفق باشید
رضا
۲۱ تیر ۱۳۹۱آقای tctt عزیز باید بگم که من سخت با ادبیات شما مشکل داشتم. و البته با نظر کاملا محترمتون. اما دوست عزیز باید بگم که به نظر شخص من خوب مطلق و بد مطلق توی جهان مادی ما اصلا صدق نمیکنه. منظور من اینه که اگر دوست شما جنسیس شون مشکل داشته از طرفی خیلی خیلی خیلی خیلی جنسیس ها هستند که اصلا مشکلی ندارند و کما اینکه لگزز هایی هم هستند که مشکل دارند. از نظر من که تخصص مواد دارم( البته جوون کم تجربه آس و پاسی بیش نیستم و البته کوچیک شما)معتقد هستم که هیوندایی توی بعضی موارد(توی بعضی موارد) از سطح کیفیتی مواد کمتر ( واقعا جزیی و غیر قابل تامل) نسبت به رقبای خودش به سر میبره. ولی اینا فکر کنم با آپشن های بالا تر جبران کرده. نمیدونم فکر کنم. اما این که ما بخوایم بین خودروهای آسیایی بگیم کدوم بد و کدوم خوبه را واقعا خیلی خیلی مشکله و واقعا کار بزرگان هست اما از نظر من که متخصص مواد هستم این امر نا گفتنی ست. البته میدونم که لگزز شاخه امریکایی تویوتا هست و قطعا خیلی میتونه فابل اعتمادتر باشه و شاید هم همینطور باشه! ولی من حتی معتقد هستم که توی کلاس خاص خودروها مثلا 2000 سی سی و هم کلاس تمام خودروهای آسیایی با بی ام دبلیو و بنز همسطح هستند. من این حرف را بی خودی نمیزنم بلکه از شناختم روی مواد میگم. اما خیلی دوست داشتم بدونم کاربران محترم موافق من هست یا نه. امیدوارم همه نظر بدن تا روشن باشه!؟؟؟؟؟
بهزاد
۲۱ تیر ۱۳۹۱کلاس خودروها از روی ابعاد بدنه و نوع کاربری طبقه بندی میشه و فرم بدنه مثل هاچ بک و …نه از روی حجم موتور!
از نظر راندمان موتور یعنی نسبت حجم به اسب بخار و مصرف سوخت در حال حاضر ماشینهای بی ام و با دارا بودن توربو از عملکرد خیلی خوبی بهره مند هستند نسبت به رغیبان آسیایی.
رضا جان وقتی صحبت از کیفیت مواد میشه با 2 مسئله روبروییم, یکی مواد داخلی و قابل لمس و دیگری قطعات فنی. چرا قیمت اتومبیلهای آلمانی و حتی لوکس ژاپنی مثل لکسوس و اینفینیتی به نسبت کره ایها بالاتره؟
چون اگر کیا یا هیوندای از فلزات مرغوبی مثل آلومینیوم و منیزیم و فیبر کربن استفاده کنند و همون چرم رو در صندلیها دیگه به اون قیمت نخواهند بود و نمیتونند با افزایش قیمت به رغابت بپردازند.
این بحث آپشن جدیدا در مورد کره ایها خیلی مد شده!
یکم توضیح بدید آپشنهایی که داره چیه و مطمئنید دیگران فاقد اون هستند؟
رضا
۲۱ تیر ۱۳۹۱بهزاد عزیز راستش منظور من از کلاس این بود که دو ماشین که تماما در یک سطح هستند مثلا جنسیس و بی ام دبلیو 320 تقریبا در یک سطح هستند و نمیشه گفت کدوم بهتره! واقعا نمیشه گفت کدوم بهتره. و من توی کامنتم اشاره کردم که شاید با آپشن های بالا بتونه تلافی کنه. این نظر خودم بود و اگه من بودم بهشون این پیشنهاد را میکردم. چون مردم بیشتر به فکر آپشن های بیشتر هستند تا اینکه بدونن مثلا جنس سرسیلندر یا پیستون ویا غیره چی هست و به چه طریقی توسط چه مکانیزم و تکنولوژی تولید شده. راستی منظورم از مواد مواد پلاستیکی و چرمی نبود. مواد یعنی همون آلومینیوم منیزیم و فیبر کربن و… تا نانو مواد. بهزاد جان آخه دوستان باید بدونن که آسیایی ها واقعا بشدت پیشرفت کردن و واقعا قابل تحسینه! این موضوع واقعا قابل لمسه و دوستان باید بدونن که آسیایی ها الان واقعا قابل احترام اعتماد و تحسین هستند. نمیدونم منظورم را درست تونستم بفهمونم یا نه؟ اما از شما هم بابت وقتی که گذاشتید و بحثی بوجود اومد ممنونم.
arya
۴ مرداد ۱۳۹۱ممنون از صحبتهایه اقا رضا و بهزاد جان بسیار علمی بود و من خیلی لذت بردم کاشکی همیشه بحث ها این گونه باشه
ابراهیم
۲۵ شهریور ۱۳۹۱نظرات رو خوندم و بسیار لذت بردم . به نظر خودم ( عشق است ماشین های آسیایی ) اول ژاپنی بعد کره ای
ایمان
۲۲ بهمن ۱۳۹۱من هفته گذشته یه سفر به کیش داشتم تازه فهمیدم سیستم خودروهای داخلی ما تا چه حد فاجعه است واقعا برام دردناک بود من در کلانشهر اصفهان در یک شهری که مثلا تو دنیا حرف واسه گفتن داره با پرداخت پول یک شورولت کامارو یه ماکسیمای 10000 تا کارکرده با 1000 منت بهم می دن چرا یه عده با جبر برای سود جلوی واردات ازادو گرفتن؟چرا سایپا پراید 3 میلیونیشو می گه 20 میلیون؟چی من از یه عرب ملخ خور تو امارات کمتره که من سواره یه ام وی ام قراضم اون ماشین امریکایی سوار می شه؟چرا با دیدن عکس یک مزدا حسرت می خوریم؟چرا وقتی پراید 20 میلونه مردم حمله می کنن که بخرن؟چرا ما اینقدر عقب افتاده ایم؟چرا ما اینقدر عقب افتاده ایم؟چرا ما اینقدر عقب افتاده ایم؟…….
حمادی
۲۴ آبان ۱۳۹۲تو گوه خوری درست صحبت کن
مسعود فرزانه
۱۳ بهمن ۱۳۹۲الان که با این حرفای که می زنید دارم بهتون شک می کنم که تاسر یک چیز کم میارین قصد خراب کردن هم رو دارین ولی تا جایی که من یادمه مزدا جزو اولین ماشین های لوکس بود که وارد کشور شد وهمه بهش به چشم یک ماشین آخرین سیستم نگاه می کردن زمانی بود که مزدا 3 بود 52میلون ماشین آخرین سیستم هیوندا بود ورنا 17میلیون سانتافه و سوناتا نبود که اون زمان پرادو 2006 بود ماشین کلاس بالا بعد خودرو سازها به فکر شدن شما همین الان برید توی سایت مزدا ماشین داره در حدقیمت آستون مارتین این مدل بالا یک ماشین است باقیمت پایین.
مسعود فرزانه
۱۳ بهمن ۱۳۹۲الان که با این حرفای که می زنید دارم بهتون شک می کنم که تاسر یک چیز کم میارین قصد خراب کردن هم رو دارین ولی تا جایی که من یادمه مزدا جزو اولین ماشین های لوکس بود که وارد کشور شد وهمه بهش به چشم یک ماشین آخرین سیستم نگاه می کردن زمانی بود که مزدا 3 بود 52میلون ماشین آخرین سیستم هیوندا بود ورنا 17میلیون سانتافه و سوناتا نبود که اون زمان پرادو 2006 بود ماشین کلاس بالا بعد خودرو سازها به فکر شدن شما همین الان برید توی سایت مزدا ماشین داره در حدقیمت آستون مارتین این مدل بالا یک ماشین است باقیمت پایین بحث الکی نکنید