با بهکارگیری طراحی بهروز شده، تکنولوژیهای جدید و مواد بهبود یافته در کابین، مزدا CX-5 جدید میتواند خطری واقعی برای خودروهای لوکس در کلاس شاسی بلندهای جمعوجور باشد.
کانسومر ریپورتز پس از تست و بررسی این شاسیبلند ژاپنی به چنین نتیجهای رسیده و گفته که CX-5 جدید نه تنها خودرویی زیباست بلکه سواری آن نسبت به نسل قبلی بهتر است.
علاوه بر این سر و صدای کابین بهطور چشمگیری کاهش یافته و به همین ترتیب راحتی سواری و سیستم فرمان نیز افزایش یافته و این حقیقت که ترمز اضطراری خودکار در تمامی نسخههای این خودرو بهصورت استاندارد نصب میشود یک نقطهی قوت به شمار میرود.
نسخهای که مشاهده میکنید از نوع گرند تورینگ است که بهای ۲۹۳۹۵ دلاری داشته و در آن تجهیزاتی چون رینگهای ۱۹ اینچی آلومینیومی، مونوروف و درب پشتی برقی، دستور صوتی، دوربین دید عقب، صندلیهای چرمی، سیستم صوتی پریمیوم Bose و سیستم تهویهی دو ناحیهای به چشم میخورند.
Madjid
۲۲ فروردین ۱۳۹۶.
آئودی Q3 با 280 نیوتن متر گشتاور و 200 اسب بخار ، موتور 2 لیتری توربو و 32000 دلار قیمت به نظرم ارزش بیشتری داره. با سیستم کواترو قیمت مدل پریمیوم 2017 رو سایت کارانددرایور زده 34000 دلار.
واسه من یک ماشین لوکس آلمانی ارزش 4000 تا اضافه رو داره.
peyman
۲۲ فروردین ۱۳۹۶ای جووون مزدا عشق منه????
بهزاد
۲۲ فروردین ۱۳۹۶مجید جان از شما بعیده با این همه سابقه!
آئودی Q3 در مدل پایه قیمتش 32 هزار دلاره و فقط هزینه سیستم ناوبری با مانیتور اون حدود 2100 تا 2600 دلار قیمتشه و اگر چهار چرخ متحرک سفارش بدید باید بیش از 2000 دلار بیشتر پرداخت کنید و همینطوری اگر چند آپشن دیگر در نظر بگیرید قیمت Q3 به بالای 40 هزار تا نزدیک 50 هزار دلار هم میرسه.
میانگین خودروهای فروش رفته audi در آمریکا نزدیک 52 هزار دلاره و سال گذشته بیش از 210 هزار دستگاه فروش داشته.
از نظر قیمت و کیفیت شاید چند برند فقط به نزدیکی های مزدا برسند و این برند واقعا با این شرایط و امکاناتش شاهکار میسازه.
Madjid
۲۳ فروردین ۱۳۹۶.
بهزاد جان ،سابقه ی من در پدال قابل شخص شما رو نداره !!!
حسودی هم نداره!!!???
باور کن ?
.
دوست عزیز آئودی Q3 یک ماشین سطح پایین از برند آئودی هست برای جذب مشتریان کم درآمد که تجربه ی سواری لوکس میخوان.
بخش مهمی از فروش آئودی از خودروهای سری S و RS تامین میشه. اون 52000 دلار به خاطر ماشین هایی مثل R8 ، RS6 ، A8 و … بوجود آمده ، نه Q3 ???
.
قیمت پایه ی آئودی Q3 بطور دقیق 33875 دلاره.
مثل اینکه شما قیمت ماشین ها رو از روی حدس و گمان و تخیلات خودتون حساب می کنید و اصلا به اینترنت و منابع معتبر اعتقاد ندارید ???
یک سری عدد و رقم یاد دارید و مرتب تکرار می کنید بدون اینکه بدونید کجا کاربرد دارن.
در سایت car and driver قیمت مدل های مختلف آئودی Q3 به این صورت آمده ، باشد که ببینید ?
______________________________
2017 Q3 2.0 TFSI Premium FWD
Base MSRP: $32,750
______________________________
2017 Q3 2.0 TFSI Premium Plus FWD
Base MSRP: $32,750
______________________________
2017 Q3 2.0 TFSI Prestige FWD
Base MSRP: $32,750
______________________________
2017 Q3 2.0 TFSI Premium quattro AWD
Base MSRP: $34,850
______________________________
2017 Q3 2.0 TFSI Prestige quattro AWD
Base MSRP: $34,850
______________________________
2017 Q3 2.0 TFSI Premium Plus quattro AWD
Base MSRP: $34,850
______________________________
2016 Q3 FrontTrak 4dr Premium Plus
Base MSRP: $34,625
______________________________
2016 Q3 FrontTrak 4dr Prestige
Base MSRP: $34,625
______________________________
2016 Q3 quattro 4dr Premium Plus
Base MSRP: $36,725
______________________________
2016 Q3 quattro 4dr Prestige
Base MSRP: $36,725
______________________________
پیشنهاد میکنم از سایت car and driver بیشتر از این استفاده کنید. این سایت با اطمینان بهتون قول میدم که مثل اتوگاید جزو مجلات زرد نیست ???
Madjid
۲۳ فروردین ۱۳۹۶.
کلا آئودی برای Q2 دو مدل ارائه میکنه ،1- پرستیژ و 2- پریمیوم.
.
از لیست خودرو های بالا ، این ماشین مورد نظر من بود
⬇️⬇️⬇️
Audi Q3 Sport Utility Change
2017 Q3 2.0 TFSI Premium quattro AWD
قیمت پایه ی این ماشین 34750 دلاره.
هیچ آدم عاقلی آئودی Q3 فول آپشن رو با مزدا CX5 مقایسه نمیکنه ، منظور من بدون سفارش دادن همه ی آپشن های بود . ( سیستم کواترو بصورت استاندارد بر روی این تریم نصب شده)
.
بازم ارجاعت میدم به سایت کار اند درایور .
لیست تمام آپشن های این ماشین در این سایت آمده.
رنگ CORTINA WHITE بصورت استاندارد عرضه میشه. و هیچ پولی لازم نیست خرج کنی !
صندلی های چرم مشکی استاندارد هستن و بدون هزینه !
لیست طویلی از آپشن ها برای Q2 معرفی شدن که با یک نگاه سرسری قیمت اکثرشون حدود 300 دلاره .
صندلی های جلوی گرم شونده که 500 دلار هست و جزو آپشن های گرون لیست حساب میشه.
یک پکیج convenience هم هست که 850 دلار قیمت داره.
گرون ترین آپشن آئودی Q2 هم پکیج AUDI MMI NAVIGATION PLUS هست که 2000 دلار قیمت داره.
.
خواهش میکنم دفعه ی بعد قبل از ایراد کرفتن الکی کمی مطالعه کنید ، منبع اکثر حرف های من 2 سایته .
1- کار اند درایور
2- fastest laps
.
ان شا الله که دانش و سوادتون در حدی هست که بتونید از این 2 سایت استفاده کنید. من هم در نقل مطالب این سایت حتی 789 اسب بخار رو به 790 گرد نمیکنم و سعی میکنم کمال امانتداری حفظ بشه.
.
.
برای نوشتن این 2 کامنت 30 دقیقه از وقت خواب خوش و استراحت خودم زدم ، اونم ساعت 2 شب ، بعد از شکست 3-0 بارسلونا از یوونتوس که نمیدونم خوشحال باشم یا ناراحت.
این دفعه رو کامل براتون توضیح دادم ، اما دفعه ی بعد اگر انتقادتون رو بی راه و ناشی از تعصب و دشمنی بی مورد با خودروسازان خاصی بدونم، با کمال شرمندگی سکوت میکنم و جوابی از طرف من نخواهد بود.
بهزاد
۲۳ فروردین ۱۳۹۶مجید جان همین که وقت میزاری برای اطلاع رسانی خودش یک دنیا می ارزه اما محمل بافی به خاطر یک اشتباه زیاد جالب نیست.
قیمت دقیق Q3 در آمریکا در مدل پایه 31800 دلار هست که بنده 200 دلار رندش کردم ولی شما متاسفانه طبق عادت همیشه رفتی کره مریخ شما میگی قیمت دقیق 33875 دلار بعد لینک میزاری قیمت مدل پریمیوم زده 32750 و fwd خودت هم نمیدونی دنبال چی میگردی!
شما در کامنت اول که معمولا جزو نفرات اول هستی و مشخصه وقتتون همیشه برای این محافل آزاده فرمودی 32 هزار دلار بدون اینکه تحقیق کرده باشی که این خودروها کلی آپشن و هزینه های دیگه دارند! حتی نوع و مدل گارانتی اونها شامل پرداخت هزینه ست .
کار اند درایو سایت فروش خودرو نیست و شما باید برید وارد نمایندگی یک برند بشید و اونجا قیمت ها مشخصه!
آئودی a8 در آمریکا 4 هزار عدد و r8 هم 736 عدد فروش داشته.
Madjid
۲۳ فروردین ۱۳۹۶.
آها پس شما چون فکر میکنی وقت من آزاده هی از این جور ایراد های بنی اسرائیلی میگیری ???
باور کن حاضرم قسم بخورم وقت شما از من خیلی آزاد تره.
چون مشخصه دنبال بحث های الکی می گردی.
خب اینو از اول میگفتی گل من ، تا من اینقدر چند هفته خودم رو برای جواب دادن به شما تلف نکنم.
کی گفته من نمیدونم این ماشین ها آپشن و هزینه های دیگر دارند؟ ! ???
کدوم شرکت لوکس سازی ، اونم آئودی ، ماشینی رو بدون آپشن عرضه میکنه آخه؟!؟
یعنی واقعا فکر کردید بقیه این موضوع رو نمیفهمند ؟!؟???
نمیدونم مشکل و علت درگیری شما چیه.
.
کار اند درایور سایت فروش ماشین هست یا نیست ، اهمیتی برای من نداره.
این قیمت ها رو گذاشته ، 2 بحث پیش میاد، یا این اعداد غلطن و یا درست. مشخصه که این چنین سایت معتبری قیمت های غلط و فضائی به خورد بازدیدکننده هاش نمیده.
یک منبع سرجمع و مختصره که به راحتی اطلاعات فراوانی رو در اختیار من میذاره و ازش استفاده میکنم.
.
این جا دو گزینه هست، از اول هم منظور من همین بود و بیشتر از این چیزی نمیدونم ، یا باید مزدا CX5 فول آپشن بخری با بهای 29000 دلار. و یا آئودی 2017 Q3 2.0 TFSI Premium quattro AWD بخری ، بدون هیچ گونه آپشن اضافی به قیمت 34850 دلار.
این 2 ماشین با این 2 قیمت به فروش می رسن ، از اول هم بحث من همین بود ،
والسلام.
بهزاد
۲۴ فروردین ۱۳۹۶قیمت پایه این خودرو 24 هزار دلاره البته خورده ای هم داره که اگر وقتتون آزاد بود میتونید پیداش کنید.
حالا بر فرض و حدسیات و روش شما بریم جلو که این دو خودرو نزدیک هم هستند در آمریکا سال گذشته مزدا cx5 کمی بیش از 112 هزار عدد و آئودی Q3نیز کمی بیش از 20 هزار عدد فروش داشتن که خودتون ببینید چند چندن.
به نظر بنده اصل احترام به مقاله خارج نشدن از موضوع مطلب هست و اگر اطلاعاتی در چارچوب مقاله دارید به اشتراک بزارید نه اینکه با صحبت بی ربط که اصلا ارتباطی با موضوع نداره به دنبال کل کل باشید که بزنم به تخته شما در هر مطلب از این روش استفاده میکنید مطلب فراری از لامبو میگید در مزدا از audi در لکسوس از بنز و سایر موارد و برچسب نظر شخصی بعدش فردی هم وارد بحث با شما بشه یا مسخره میکنید یا به شخصیتش گیر میدید یا اینکه طرف متعصب هست و شما حر و آزاده. از این کارای بچه گانه خارج بشید وارد فضای مفید تری خواهیم شد.
Noble
۲۴ فروردین ۱۳۹۶.
ای داد بیداد از دست شما.
دوست عزیز ، تفکرات شما یک چیزه ، واقعیت چیز دیگه.
اختیارات شما یک چیزه ، علایق من یک چیز دیگه.
اصلا به شما ربطی نداره که من در هر بحث در مورد چه چیزی حرف میزنم.
تا الان کامنت های بسیارمتعددی از شما توسط سردبیر پدال پاک شده و از من نه.
پس معلومه شما بیشتر از من حاشیه میری و مطالب 100 من 1 غاز تحویل میدی.
حسین M
۲۲ فروردین ۱۳۹۶اگه تو اروپا بودم آئودی رو انتخاب میکردم ولی حالا که تو ایرانم موتورو به ماشین ترجیح میدم حتی برای مسافرت
Sadegh
۲۲ فروردین ۱۳۹۶مطمئنم کسایی که دیسلایک کردن،هیچوقت لذت سواری موتور سیکلت رو درک نکردن….
کامیاب
۲۲ فروردین ۱۳۹۶زیاد مطمئن نباش
لذت موتورسواری یه طرف
خطراتش یه طرف
با ماشین امن ایران بخوای بری مسافرت باید کلی صدقه بری،چه برسد موتور
حسین M
۲۲ فروردین ۱۳۹۶اکثر کسانی که میشناسم از موتور خوششون نمیاد البته هیچ کدومم تا حالا سوار موتور نشدن و نمیدونن جدای از لذتی که داره توی وقتم خیلی صرفه جویی میشه
خود من شده مسیری رو با یک سوم زمانی که با ماشین رفتم با موتور طی کنم
ADAK
۲۳ فروردین ۱۳۹۶صرفه جویی ؟!!
اگه موتوروسوارها هم پشت همه چراغ قرمزها بایستن ، و ردش نکن
از لابه لای ماشین ها زیک زاکی نرن و آینه های ماشین ها را داغون نکنن
اگه عبور ممنوع را را نرن !
و …
فرق زمانی زیادی نداره موتور با ماشین …
حسین وی
۲۲ فروردین ۱۳۹۶مزدا واقعا زیباس و این مدلش امکانات زیادی رو داره و در مقابل , آئودی هزینه نگه داریش خیلی بشیتر از مزداست و اینکه آئودی 32 هزار دلاری فول هست یا کم آپشن ؟ اگه کم آپشن باشه به نظر من مزدا ارزش خرید بیشتری داره و از نظر قیافه کم نمیاره
فقط تویوتا و هوندا
۲۲ فروردین ۱۳۹۶واقعاً تیتر مناسبی برای توصیف مزداست. الحق که طراحیش در حد ماشینای لوکسه. بی شک زیباترین ماشینای غیر لوکس رو مزدا میزنه. جاتون خالی عید کیش بودیم. اونجا پر مزدا 6 هستش. هرچی در توصیف زیبایی این ماشین به عنوان یه برند غیر لوکس بگم کمه. قبل از این که اونجا برم و از نزدیک ببینمش، زیاد تعریف زیباییشو شنیده بودم و علاقه مند شده بودم بهش. ولی وقتی از نزدیک دیدمش بیش از پیش علاقه مند شدم بهش. تو چهار روزی که اونجا بودم همش تو خیابونا دنبال مزدا میگشتم لذت ببرم ازش. واقعاً دیگه حالم داشت از ماشینای تهران و محدودیت برندهاش به هم میخورد. به عاشقان ماشین توصیه می کنم حتی برای یه روز هم که شده اگه تواناییشو دارن برن مناطق آزاد. مخصوصاً آمریکایی دوستان. تا قبل این عید من نه موستانگ از نزدیک دیده بودم نه کامارو نه دوج. دوستان واقعاً باید این ماشینای آمریکایی رو از نزدیک ببینین تا ابهت و زیباییشونو درک کنین. من که نظرم به کل نسبت بهشون عوض شد. مخصوصاً موستانگ که واقعاً محوشون میشدم تو کیش یا دوج چارجر که وقتی از روبه رو بهت نزدیک میشه از ابهتش یه ترسی وجودتو میگیره. البته بخش زیادیش هم به خاطر اولین بار دیدنشون بود. شاید اگه اونا هم تو کشور زیاد بودن دیگه اونقدر جذابیت نداشتن. نمیدونم.
ببخشید کامنتم بی ربط بود به مطلب :)
حميد
۲۲ فروردین ۱۳۹۶تهران با حجم زیاد خودرو شبیه یک گراژ بزرگ شده
خیلی فرق نمیکنه چی سوار بشی
ME84
۲۲ فروردین ۱۳۹۶.
لایک دادم بهت حمید جان. هیچ چیزمون تو هیچ زمینه ای درست نیست.
Jast bentley continental
۲۲ فروردین ۱۳۹۶انگار موتور سوارامون خیلی خوب رانندگی می کنن اکثرا جوری رانندگی می کنن که اصاب ادم به هم میرزه از سر کولت می رن بالا
سید مهران میرابوالقاسمی
۲۲ فروردین ۱۳۹۶واقعا من با کمپانیه مزدا عشق می کنم حال می کنم, مزدا از نظر همه چی تمام و کمال است.
shahin
۲۲ فروردین ۱۳۹۶نمیدونم بشه یه کمپانی ژاپنی دقیق و کم خرج رو با یه کمپانی لوکس ساز مقایسه کرد اما قاعدتا مزدا از تمام برند های غیر لوکس دنیا یه پله بالاتره که شامل همه خودروهای ژاپنی و کره ای و فرانسوی میشه.مزدا از لحاظ زیبایی از کره ای ها بالاتره و از لحاظ پرفورمنس و کارایی موتور از هوندا بهتره.از تویوتا چیزی کم نداره از لحاظ کم خرج بودن و از لحاظ تکنولوژی از پژو و رنو بالاتره.قطعا مزدا انتخابی بین لوکس ها و غیر لوکس هاست که مرزها رو از بین میبره
pooriya
۲۳ فروردین ۱۳۹۶واقعا مزدا عالیه فوق العاده هست مزدا من بین همه ماشین های تو رنج قیمت خودش مزدا رو ترجیح میدم همین مزدا ۳ خودمون واقعا ی ماشین کامل هست و چیزی کم نداره هم زیبایی هم کیفیت هندلینگ و پرستیژ از همه رقباش بالا تره خدا کنه از چنگ گروه بهمن آزاد بشه و به صورت وارداتی بتونیم از محصولات این خودروساز مشهور و باکیفیت استفاده کنیم گروه بهمن هم بره همون کاپرا و بسترن بسازه و مزدا رو ول کنه همه ی محصولات مزدا از موتور زیر ۲.۵ لیتر استفاده میکنه و هیچ محدودیت واسه وارد شدن به کشور نداره و در صورت ورود به بازار فاتحه خیلی از برند ها که بازار ایران رو غصب کردن ((کره ای ها)) کارشون تموم شدس مزدا عشقه❤
حسین M
۲۳ فروردین ۱۳۹۶متاسفانه موتور مزدا ضریب تراکم بالایی داره (14.5به1) به همین دلیل بنزین ایران موتورشو نابود میکنه واگرنه گروه بهمن از سود بدش نمیاد حداقل واردش میکرد
البته مزدا میخواد مثل مدل های دیزل شمع رو از موتور های بنزینی حذف کنه که یعنی ضریب تراکم موتوراش از اینم بیشتر میشه که هم قدرتش بیشتر میشه هم مصرفش کمتر ولی کشورایی مثل ایران نمیتونن ازش استفاده کنن.
MaZi Zo0M Z0oM
۲۶ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز طیف گسترده ای از موتورهای SKYACTIV G که در کشورهای مختلف جهان بر روی محصولات مزدا عرضه شده،نسبت تراکم اکثر موتورهای بنزینی 13 به 1 هست(امریکا و کانادا و استرالیا و خاور میانه و آسیای جنوب شرقی و …) که از مزیت ها و نکات بارز و مثبت این موتورها اینه که با بنزین رگولار با اکتان 87 قابل استفاده هستند.تعداد کمی از موتور های 2.0 لیتری اسکای اکتیو جی برای بازار اروپا بر روی مزدا3 عرضه شدند که نسبت تراکم اون موتور نهایتا به 14 به 1 میرسه که نیازمند استفاده از بنزین پریمیوم و اکتان 95 به بالا هستند که فقط تو بازار برخی کشورهای اروپایی مثل انگلیس عرضه میشه و تفاوتش با نمونه عرضه شده در کشورعای دیگه اینه که گشتاورش به 210N.M و قدرتش به 165PS میرسه در حالیکه برای سایر کشورها با نسبت تراکم 13 به 1 حداکثر 201N.M گشتاور و 155PS قدرت دست می یافت.ضمن اینکه بد نیست بدونید که موتور اسکای اکتیو جی 2.0 لیتری که برای اولین بار بر روی مزدا3 نسل دوم(مزدا3 نیو عرضه شده در کشورمون) در سال 2011 تحت عنوان مدل 2012 در آمریکا عرضه کرد نسبت تراکم 12 به 1 داشت که بعد ها پس از بازخورد مناسب بازار آمریکا و سلامت موتورهای اون قاره با بنزینهای نه چندان خوب آمریکا مسبت تراکم اون منطقه در موتورهای سالهای بعدش به 13 به 1 افزایش یافت.حالا شما احتمالا نسبت تراکم موتور های SKYACTIV D رو که دیزلی هستند رو با نسبت تراکم نوع بنزینی آن اشتباه گرفتید.چرا که در بحث موتورهای دیزلی هم مزدا با فناوری اسکای اکتیو تونسته نسبت تراکم موتور ها رو از ارقام 18 به 1 و 17 به 1 اکثر موتورهای دیزلی به مقادیر 14.8 به 1 کاهش بده.
حتی اگر به مشخصات موتور جدید مزدا CX-9 که نمونه 2.5 لیتری اسکای اکتیو جی مجهز به توربوشارژر میباشد،مراجعه بفرمایید نسبت تراکم اون موتور به مقدار 10.5 به 1 رسیده ولی در حداکثر قدرت خروجی موتور قید شده اگر با بنزین با اکتان 87 باشه چه قدره و اگر با بنزین اکتان 95 باشه چقدره!با اطمینان به شما میگم که در صورت ورود موتورهای بنزینی اسکای اکتیو به داخل کشور،هیچ مشکلی از لحاظ خرابی و کاهش عمر موتور به علت استفاده از بنزین های داحل ایران موتور اون رو تهدید نمیکنه.اگر تهدید میکرد در مناطق آزاد به وفور غرضه نمیشد و این تعداد فروش نداشت.چرا که بنزین مناطق آزاد هم مشابه همین بنزین های سایر شهر هاست دیگه.اگر مشکل ساز بود به اون تعداد و حجم وارد نمیشد و نارضایتیهایی از جهت عدم سازگاری با بنزین ایران عنوان میشد.
یا حق … !
یاسین
۲۳ فروردین ۱۳۹۶واقعا بزرگترین کم لطفی وارد کننده ها در حق مردم ما این بود هیچکس سراغ واردات مزدا نرفت حالا کاری نداریم گروه بهمن نتونست قراردادش با مزدا برای تولید مدلهای جدید رو به جایی برسونه که البته بخش زیادیش ناشی از مسائل سیاسی موجود بین ایران و امریکاس حالا کاری به جزئیات قضیه نداریم
ولی سه تا نکته که مزدا رو در ایران موفق خواهد کردبدون شک یکیش ظاهر عالی و حس لوکسیه که مزدا نسبت به تمام ژاپنی ها داره اینو به عنوان یه عاشق ماشین های ژاپنی میگم اگه لکسوس و اینفینتی رو مد نظر قرار ندیم مزدا از تمام برندهای هم رده خودش در ژاپن طراحی های عالی تری داره و متاسفانه یا خوشبختانه بازار ما بازاریه که ظاهر ماشین گاهی از فاکتورهای فنی برای گروهی مهمتره
دوم اینکه موتورهای مزدا یه جواهر واقعین چند وقت پیش که درباره سیستم اسکای اکتیو موتورهای مزدا میخوندم یه شاهکار مهندسی بود تنظیمی که این سیستم برای عملکرد موتور داره و یادم نیست مقاله ای بود خود پدال گذاشته بود یا جای دیگه خوندم سیستم اسکای اکتیو رو به عنوان یکی از بهترین های مهندسی موتور در صنعت خودرو عنوان کرده بود
سومین موضوع که خیلی تو کشور ما مهمه موضوع کم خرج بودنشونه مزدا ماشین رو جوری میسازه که همیشه تو همه بررسی ها که میبینید مزدا از نظر هزینه های نگه داری خودش رو خیلی عالی نشون داده
سید مهران میرابوالقاسمی
۲۳ فروردین ۱۳۹۶مزدا خیلی دوست داشتنیه طراحیش با ادم حرف میزنه.