مزدا روزهای خوشی را پشت سر میگذارد و کراس اوور جمعوجور CX-5 این خودروساز که در سال ۲۰۱۳ معرفی شده بود در سال ۲۰۱۶ فیس لیفتی را تجربه نمود. هماکنون مزدا نسل دوم این خودرو را با ظاهر و زیرساختی جدید معرفی کرده است. در این نوشتار ۶ نکتهی مهم و جدید CX-5 2017 را برای شما ذکر کردهایم.
- رنگ قرمز کریستال سول
رنگ قرمز کریستال مزدا جلوهای ویژه به این خودرو بخشیده و این روزها اکثر مدلهای مزدا با این رنگ معرفی میشوند. مدل مسابقهای RT24-P نیز با رنگ قرمز ویژهی مزدا عرضه شده است.
- نسبتهای ابعادی جدید
برای مدل جدید ۲۰۱۷ مزدا ستونهای A را ۳۵ میلیمتر عقب کشیده که بنا به گفتههای شرکت باعث بهبود میدان دید راننده شده است. مزدا همچنین مرکز ثقل مدل جدید را پایینتر آورده است.
در تصاویر اینگونه به نظر میرسد که نسل جدید دماغهی طویلی دارد اما در حقیقت از نزدیک کاملاً کوچک دیده میشود مخصوصاً وقتی آن را از نمای سهچهارم جلو میبینیم. به لطف اورهنگ کوتاه عقب، نسل جدید کوتاهتر از مدل قبلی به نظر میرسد؛ اما در واقعیت هر دو خودرو طول تقریباً یکسانی دارند.
- کابین ارتقا یافته
مزدا به منظور دسترسی آسان کنسول مرکزی و دستهدنده را بالاتر آورده است. CX-5 2017 همچنین اولین محصول مزداست که صندلیهای خم شونده را با مکانیسمی دومرحلهای عرضه میکند. صندلیها نرمتر و راحتتر بوده و از طراحی جدیدی برای در برگرفتن بدن سرنشین سود میبرند. صندلیها عملکرد گرم شوندگی نیز دارند.
- تکنولوژی جدید
از تجهیزات این خودرو میتوان به هدآپ دیسپلی اشاره کرد که مسیرهای ناوبری را روی شیشهی جلو نشان میدهد. همچنین صفحهنمایش دیجیتالی TFT رنگی و ۴.۶ اینچی در داخل نشاندهندهها قرار گرفته است.
- پیشرانهها
مزدا به عرضهی پیشرانههای ۲ و ۲.۵ لیتری بنزینی و ۲.۲ لیتری دیزل ادامه خواهد داد. این شرکت مشخصات پیشرانهها را اعلام نکرده اما احتمالاً مشخصاتی مشابه با مدلهای کنونی خواهند داشت. مدل ۲۰۱۶ در آمریکا دارای پیشرانهی ۲.۵ لیتری ۱۸۴ اسب بخاری است و البته هنوز استفاده از پیشرانهی ۲ لیتری مشخص نیست. مزدا نیمهی دوم سال ۲۰۱۷ پیشرانهی ۲.۲ لیتری دیزلی را نیز در آمریکا عرضه خواهد کرد.
- صدای لذتبخش آرامش
ما از راندن مدل ۲۰۱۵ این خودرو در تستهای طولانیمدت خود لذت بردهایم اما یکی از معدود نقاط ضعف این خودرو ورود صدای زیاد جاده به کابین بوده است. اگرچه که این یک انتقاد معمول در کلاس کراس اوورهای کامپکت است اما مزدا تلاش داشته تا مدل جدید از این حیث بهبود بیابد. مزدا روی کاهش صدای جادههای ناهنجار و صدای باد و لاستیکها تمرکز داشته است. این شرکت ادعا میکند مدل جدید در سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سطح صدای مکالمهی بهتری (۱۰ درصد) نسبت به مدل قبلی دارد.
اسطوره
۸ آذر ۱۳۹۵عجب صورتی داره…
.
مخصوصا از نمای جلو…
خوشگل و خشن… متین و با وقار…
ارش
۸ آذر ۱۳۹۵واقعا محصولات مزدا رو خیلی دوست دارم بهم ارامش میده.خدا کنه یه دونه بخرم
علي دانشمند
۸ آذر ۱۳۹۵دریک کلام جاش تو بازار ایران خالیه اگه تونست بیاد حکمرانی میکنه تو سگمنتش
ژاپنی نیست که هست زیبا نیست که هست دیگه چی میخواین؟؟
رنگ سفید کابینش رو خیلی چشم نوازتر کرده
ReventОn
۸ آذر ۱۳۹۵واقعا مزدا یه ایتالیاییه ژاپنیه!
sina
۸ آذر ۱۳۹۵و هوندا یه آمریکاییه ژاپنیه!
ReventОn
۸ آذر ۱۳۹۵هوندا کجا آمریکا کجا، مثه این میمونه بگیم سورنتو یه لندکروز کره اییه!
Mehdi TuRbO
۸ آذر ۱۳۹۵این خودرو عالیه همه چی تمومه هم کیفیت هم زیبایی هم امکانات
KING
۸ آذر ۱۳۹۵کابین در عین سادگی بی نهایت زیباست …
سید مهران میرابوالقاسمی
۸ آذر ۱۳۹۵این مزدا عجب ماشینیه به نظر من بهترینه تو همه سگمنت ها.
ReventОn
۸ آذر ۱۳۹۵کلا مدل های مزدا ازیه چیز رنج میبرن، اونم نبود یه زیر مجموعه قوی برا هات کردن مدل هاشه مثل M Power, AMG, turbo s,F sport,RS، که امیدوارم که درس شه
حسين
۸ آذر ۱۳۹۵چرا وارد نمیشه ؟:(
بنتلی
۸ آذر ۱۳۹۵فک نکنم کسی بتونه ازین خودرو ایرادی بگیره…نسل قبلش ب اندازه کافی خوب بود…این نسلش دیگه عالی شده…واااقعا خودروی دوس داشتنی ای هس
احمد باقری
۸ آذر ۱۳۹۵خیلی بهتر از قبل.
فرهاد کرمستجی
۹ آذر ۱۳۹۵این جمله مشکلش چی بود اونی که منفی داده!!! یعنی بدتر شده؟:)))
ارمان
۹ آذر ۱۳۹۵اصلا ادم نمیفهمه باید به کدوم نقدو برسی اعتماد کنه
مثلا برای فیس لیفت های مزدا بعضی از سایتها از نویز و صدای کابین گله میکنن بعضی جاها میگن خیلی اروم و کم صداست
مثال های دیگیی هم هست مثلا تو اکثر سایتها و مجلات میگن میتسوبیشی لنسر هندلیگش عالیه بعد کار اند دراویر میاد میگه نخیر حتی ۴ چرخ متحرکش هم اندازه کرولا هندلینگ نداره
به هر حال هر چی بیشتر ریز میشیم تو داستان متوجه میشیم نقدها واقعا سلیقه ای و کمتر فرم علمی و عملی داره به نظرم بین این همه سایت استرالیایی کار ادوایس داره واقعا متعادل و منصفانه نظر میده و یکم با وسواس بیشتر نمره میده به ماشینها
hamid3x
۹ آذر ۱۳۹۵عکس رخ چلوپنجره اش شبیه کروکودیل میمونه خیلی مخوف شده،کلا از سادگی گذشته مزدا فاصله گرفته تو طراحی به سبک خاصی رسیده،بطوریکه مزدا 6رو ببینی راحت بین کمری و سوناتا و اکورد قابل تشخیص و تمایزه برعکس این محصولات که حتما باید از رو ارم مطمئن شی ،کراس اورشم که تو همه تست ها رتبه اول داشته یا دوم،
بقول دوستم کوفت شه از گلوشون نره پایین اونا که نون یه ملتو اجر کردن،
امین
۲۹ فروردین ۱۳۹۶من چند روزه که یه مدل 2016 این ماشین با موتور 2500 سی سی رو به قیمت 68 میلیون تومان خریدم . شتابش و کیفیتش واقعا عالیه . من قبلا فورد ایدج که موتورش 3500 سی سی داشتم و خداییش چیزی دست کم از اون نداره .