مزدا در دسامبر سال گذشته کراساوور جدید CX-8 را بهعنوان کراساووری سه ردیفه صرفاً برای بازار داخلی ژاپن معرفی کرد چراکه در این کشور مدل فول سایز CX-9 عرضه نمیگردد. حال اما خبر رسیده که CX-8 بهزودی علاوه بر ژاپن در بازار استرالیا هم عرضه خواهد شد. البته مزدا فعلاً زمان دقیقی برای عرضهٔ این خودرو در استرالیا تعین نکرده است.
فاصلهٔ محوری CX-8 با CX-9 یکسان و برابر با ۲.۹۳ متر است اما CX-8 به میزان ۱۷.۵ سانتیمتر طول کمتری نسبت به CX-9 دارد. علاوه بر این، این مدل جدید باریکتر و کمارتفاعتر از برادر بزرگترش هم هست. CX-8 در ظاهر مطابق زبان طراحی جدید مزدا طراحی شده که از ویژگیهای بارز آن میتوان به جلوپنجرهای مثلثی شکل و چراغهای جلوی باریک اشاره کرد. در نمای جانبی هم شیب بیشتر شیشهٔ جلو و همینطور درب عقب، نمای تیزتری نسبت به CX-9 ایجاد کرده است.
CX-8 در ژاپن صرفاً با یک پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری دیزلی با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور عرضه میگردد و یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک تنها گیربکس قابل انتخاب برای انتقال نیروی این موتور است اما خریداران میتوانند از بین انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک یکی را انتخاب کنند. مصرف سوخت مناسب این موتور میتواند نقطهٔ قوت CX-8 برای فروش در استرالیا باشد چراکه CX-9 در این کشور صرفاً با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو عرضه میگردد.
هنوز هیچ نشانهای مبنی بر احتمال عرضهٔ CX-8 در دیگر کشورها وجود ندارد ولی بااینوجود عرضهٔ این کراساوور در استرالیا میتواند نشانهٔ آزمایش آن در آب و هوایی متفاوت جهت عرضه در بازارهای گستردهتری باشد. درهرحال CX-8 میتواند در بازارهای جهانی نمایندهٔ مزدا در بخش کراساوورهای میان سایز باشد یعنی بخشی که هماکنون در آن حضور ندارد.
NAVID۰۰۹۸
۱۱ بهمن ۱۳۹۶استرالیا رو چیکار داریم
کی میاد ایران ببینیمش
Mohsen
۱۱ بهمن ۱۳۹۶با توجه به وضعیت بنزین ایران به احتمال زیاد هیچ وقت نیاد از سال دیگه که موتور های جدید مزدا وارد می شن اصلا با این بنزین ها نمی خونن حتی این مزدا 3 های قدیمی هم به خاطر بنزین ها موتور مشکلاتی براش پیشمی یاد( تجربه شخصی)
Raha Souri
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ثبات و امضای خاص زبان طراحی مزدا بیشتر به خودروهای لوکس نزدیکتره تا خودروهای اقتصادی
محمد
۱۱ بهمن ۱۳۹۶شخصا که شدید علاقهمندم بهش
مزدا و هوندا
هر دو هم درست درمون تو ایران نمیان متاسفانه
شاهين
۱۲ بهمن ۱۳۹۶مزدا خیلی آروم و بی سر و صدا داره میخزه قاطی خودروهای لوکس که کسی هم شک نکنه.تنها چیزیش که اقتصادیه فقط قیمتشه.واقعا عالیه
Raha Souri
۱۱ بهمن ۱۳۹۶” CX-8 میتواند در بازارهای جهانی نمایندهٔ مزدا در بخش کراساوورهای میان سایز باشد یعنی بخشی که هماکنون در آن حضور ندارد”
پس چرا بیشتر جاها cx-9 رو به عنوان مید سایز معرفی میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟
فرید
۱۱ بهمن ۱۳۹۶هروقت از مزدا مقاله ای گذاشته میشه فقط یاداین می افتیم که جای این خودرو توایران خیلی خالیه وباید به گروه بهمن لعنت فرستاد.
سامان اذری
۱۱ بهمن ۱۳۹۶باید به صاحبان گروه بهمن لعنت فرستاد که همون دولته
حسین دهمرد
۱۱ بهمن ۱۳۹۶دوست عزیز خود مزدا ترجیح میده با ایران معامله نکنه از ترس جریمه.مزدا تو آمریکا بازار خوبی داره و نمیخواد ریسک کنه
Mehdi TuRbO
۱۲ بهمن ۱۳۹۶خیلی از نمایندگی های تو ایران نمایندگی اصلی نیستند صرفن اشخاصی ک همون اقازادها و مازراتی سواراند خودرو رو از امارات معمولن وارد میکنند و به اسم نمایندگی میفروشند هر خودرویی رو به راحتی میتونند وارد کنند ولی به خاطره سود زیاد خودشون اینکارو نمیکنند تنها راه برطرف این مشکل شخصی کردن واردات هر کس هر خودرویی میخواد خودش وارد کنه مثل مناطق ازاد ولی اونا از سودشون نمیگذرند تنها کاری ک میشه کرد نخریدن خودروی داخلی و خارجی من خودم سالهاست میخوام ماشین بخرم پولشم دارمولی نمیخرم ۴ ۵ سالی هست ولی افسوس همه اینجوری فکر نمیکنند ولی من کار خودمو میکنم.
Amir amini
۱۱ بهمن ۱۳۹۶مزدا واقعا حیف که نیشت تو ایران کاش یکم بیشتر رو برندش کار میکرد وارد رقابت با لکسوس و اینفینیتی میشد نه اینکه با تویوتا و نیسان رقابت کنه میتونه واقعا از رقیبای هم وطنش بزرگتر بشه و فروش بیشتری داشته باشه
NAVID۰۰۹۸
۱۱ بهمن ۱۳۹۶بعضی از دوستان بخاطر تعصب زیاد به یه برند خودرویی بدجور جوگیر میشن
احترام به عاشقان خودرو واجب ولی منطق هم چیزه خوبیه
شرکتی مثل لکسوس یا اینفینیتی لوکسن و حجم تولیدشون بر اساس مبنایی تائین میشه و مزدا مبنایی دیگر
دنیای خودرو قانون خودشو داره و اگر حساب شده نباشه و احساسی بری جلو میشی مثل شرکتهایی که دورانی جولان میدادند و در حال حاضر به خاک سیاه نشستن یا در مالکیت چین و هند روزگاری میگذرونند.
sina
۱۱ بهمن ۱۳۹۶CX-9 هارمونی بهتری داره