مزدا

مشخصات پیشرانه اسکای اکتیو ایکس مزدا

مزدا مشخصات پیشرانه‌ی اسکای اکتیو ایکس خود برای بازارهای اروپایی را منتشر کرد. این پیشرانه در مزدا ۳ قاره سبز قدرت ۱۷۸ اسب بخاری و گشتاور ۲۲۲ نیوتون متری خواهد داشت. Jalopnik اولین بار این مستندات را در وب‌سایت مزدای اسلواکی مشاهده کرده است.


بروشور مزدا نشان می‌دهد این پیشرانه حداقل در اسلواکی روی مدل‌های فول تر GT و GT پلاس ارائه خواهد شد. هر دو تریم یاد شده با گیربکس دستی و اتوماتیک قابل انتخاب هستند. مدل‌های هاچبک به‌صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک در دسترس می‌باشند درحالی‌که مدل سدان تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود.


قیمت مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی اسکای اکتیو ایکس در اسلواکی از ۲۳۱۹۰ یورو برای مدل سدان یا هاچبک دیفرانسیل جلو با گیربکس دستی آغاز می‌شود. مدل هاچبک دارای گیربکس اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک گران‌ترین مدل بوده و ۲۹۲۹۰ یورو قیمت دارد.

نسل جدید مزدا ۳ مدل ۲۰۱۹ در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی شد. اگرچه مزدا تأیید کرده که پیشرانه‌ی اسکای اکتیو ایکس به زودی ارائه خواهد شد اما قدرت یا قیمت مدل‌های مجهز به آن را اعلام نکرده است. اولین نمونه‌های این خودرو برای بازار آمریکا در ماه مارس عرضه خواهند شد اما در ابتدا تنها با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۸۶ اسب بخاری قابل انتخاب هستند. قیمت مدل سدان در آمریکا از ۲۱ هزار دلار آغاز شده و به ۲۸۹۰۰ دلار هم می‌رسد. پیشرانه‌ی اسکای اکتیو ایکس از فرایند احتراقی به نام SCCI (احتراق فشرده شده کنترلی توسط شمع) استفاده می‌کند. این قلب آهنین مخلوطی را می‌سوزاند که ترکیب هوا به نسب بنزین در آن بیشتر بوده و سوپرشارژر تعبیه شده نیز اکسیژن بیشتری را به سیلندرها می‌رساند. درست قبل از فرایند احتراق شمع‌ها این ترکیب را مشتعل می‌کنند. مزدا تخمین می‌زند این تکنولوژی باعث بهبود ۲۰ تا ۳۰ درصدی مصرف سوخت می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3399 ديدگاه)

    عکس رینگ مزدا مدل سدان که الیاژی به رنگ خاکستری تیتانیوم با پره های زیاد مستقیم هست قشنگه

    1. مزدا

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      لامصب مزدا ۳ رو چقد دوست دارم ??
      هنوزم که نشل قبلیش تو ایران هس دوست داشتنیه چه برسه نسل جدیدش

  2. امیر.عارف

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    بچها کسی در مورد این نوع احتراق میتونه بیشتر توضیح بده؟ ممنون

  3. حسین وی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    یه چیز جالبی که راجبه شمع های مزدا هست اینه که من ماشینم مزدا 3 قدیمی هست الان 250 هزار تا را رفته و تاحالا شمع هاش رو عوض نکردم
    حتی نمایندگی هم بردم گفت نیازی به تعویض نداره !!!!

  4. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (260 ديدگاه)

    مزدارا عشقه.

  5. me84

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    من فکر میکنم مزدا اون موقعی که می خواسته تیم طراحیشو تشکیل بده اول رفته
    فارغ التحصیلهای ممتاز رو از دانشکده هنر جمع کرده و بعد بهشون طراحی خودرو آموزش داده و بعد گفته حالا نسل جدید مزدا 3 رو طراحی کنین.
    واقعا طراحی این ماشین تو این رنج قیمت و این کلاس یه اثر هنریه.
    بخصوص مدل سدان رو خیلی دوست دارم.
    نسل به نسل شیکتر و لوکس تر

  6. محمد

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    پیشرانه چند سیلندر؟؟؟
    چند لیتری؟؟؟
    با توربوشارژ یا بی توربو شارژ؟؟؟
    چرا توی متن خبر مشخصات پیشرانه مزدا، تنها قدرت و گشتاور موتور بود؟؟؟

  7. doubt

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (258 ديدگاه)

    شاخترین نسل مزدا 3 از نظر طراحی. ماشین 30 هزار دلاری چ طراحی زیبایی داره. بعد فکر کن اینو با دلار هزار تومانی و بدون تعرفه مثلا باید با 30 میلیون سوار میشدیم.

  8. H

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    نهایتش با گمرک ۶۰_۷۰ میلیون??

  9. emad1990

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    ای کاش اطلاعات دقیقتری از موتورش میدادید.حجم موتور رو هم ذکر نکردید

  10. دانیال

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مگه یه ماشین میتونه اینقد خوب باشه؟
    چقد خوبه این مزدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا