مزدا

معرفی مزدا CX-5 2019 با پیشرانه توربو و تریم جدید

پیروی معرفی در ژاپن، مزدا اقدام به معرفی کراس اوور CX-5 2019 در نمایشگاه خودروی سیاتل کرده است.


کار را با زیر کاپوت آغاز می‌کنیم جایی که می‌توان این خودرو را با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربویی سفارش داد که قدرت و گشتاور آن به ترتیب برابر با ۲۵۰ اسب بخار و ۴۱۹ نیوتون متر می‌باشد. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک همکاری می‌کند.


تمامی مدل‌های CX-5 2019 به سیستم کنترل هدایت گشتاوری جدیدی مجهز شده‌اند که باعث می‌شود فرمان دقت بیشتری داشته باشد. این دقت و پایداری بیشتر با استفاده از تغییرات کوچک در خروجی پیشرانه و انتقال وزن به لاستیک‌های جلو در زمان چرخش فرمان میسر شده است. سیستم قبلی هم همین کار را انجام می‌داد اما در سیستم جدید شاهد بهبود پاسخ فرمان هستیم که آن‌هم به مدد اعمال ترمز روی بخش بیرونی چرخ به وجود آمده است. این سیستم کاملاً الکترونیکی بوده و بنا به گفته‌ی مزدا باعث بهبود پایداری و همچنین افزایش اعتمادبه‌نفس راننده می‌شود.


از دیگر تغییرات فنی این کراس اوور می‌توان به سیستم فرمان بازنگری شده و سیستم تعلیق اصلاح شده‌ای اشاره کرد که سواری راحت‌تری را ارائه می‌کند.


خب صحبت از راحتی شد و باید گفت CX-5 2019 هم‌اکنون تریم جدید سیگنیچر را ارائه می‌کند که از مدل پرچم‌دار CX-9 الهام گرفته است. به عنوان نتیجه، این کراس اوور از تجهیزات مناسبی سود می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به پوشش ناپای قهوه‌ای، تریم چوب با عناصر کروم ساتین، صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده، صندلی‌های عقب گرم شونده و غربیلک فرمان گرم شونده با دوخت منحصربه‌فرد اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، رانندگان شاهد وجود هدآپ دیسپلی، نورپردازی زیبای کابین، سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو و دید ۳۶۰ درجه با حسگرهای پارک جلو و عقب خواهند بود.


البته نباید مدل استاندارد را هم از یاد برد چراکه کابین آن از سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روز شده با امکان حمایت از اندروید اتو و اپل کارپلی سود می‌برد. مشتریان همچنین شاهد چندین آپشن جدید از جمله صندلی‌های جلوی تهویه دار و اشتراک سه‌ساله سیستم SiriusXM و تراول لینک خواهند بود.


مزدا CX-5 2019 از پاییز سال جاری وارد پروسه فروش شده و اطلاعات بیشتر آن اندکی پیش از عرضه منتشر خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (116 ديدگاه)

    یعنی این مزدا با گذاشتن کلی آپشن رنگارنگ برای این خودروی cx-5 مدل 2019 عملا خودروهای دیگر را شرمنده خودش کرده . این خودرو عملا از رقیب های دیگر خودش مثل نیسان ایکس تریل، تویوتا رافور، فولکس تیگوان، پژو 3008، هیوندای توسان و سانتافه و کیا اسپورتیج یک سر و گردن بالاتره و عملا توی دو سالی که از معرفی اش می گذره راندمان موتورش را خیلی بالاتر برده اما برای مدل های بعدی مخصوصا سال 2020 باید به فکر قرار دادن سیستم هیبرید برای این ماشین باشه چون سیستم غیرفعال سازی سیلندری که در سال 2018 معرفی کرده بود هنوز به خودی خود نمی تواند باعث کاهش چشمگیر مصرف خود این خودروی شاسی بلند شود و در کنار آن سیستم هیبریدی را هم باید برای این خودرو قرار دهد. این ماشین حتی در مقایسه با رافور 2019 که به تازگی فیس لیفت شده به نظر من هم از نظر آپشن و هم از نظر زیبایی عملکرد بهتری دارد.

    1. سامان اذری

      ۲۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (3218 ديدگاه)

      مزدا cx5 یکی از شاهکارهای مزدا هست
      ولی سال 2019 من قول میدم که راوفور جدید از نظر فروش خون ب پا میکنه
      این خط این هم نشان

      1. مزدا

        ۲۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2099 ديدگاه)

        یه خودرو ساده و شیک و دوست داشتنی .مزدا حتما رقیب قدری هست تو کلاس خودش

  2. Bideski

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    خیلی ظاهرشو دوست دارم واقعا خوشگل و با کلاسه ?????

    1. محمد

      ۲۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      فقط ظاهرش؟؟؟
      داخلش نه؟؟؟
      کیفیتش نه؟؟؟
      دوام برندش نه؟؟؟
      پرستیژ خاص زبان طراحیش نه؟؟؟
      مزدا حسرت همیشگی دوستداران خودرو در ایران

  3. حسن

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    بسىار شىک و باکلاس
    افسوس که دستمون ازش کوتاهه

  4. بهنام

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (491 ديدگاه)

    کار درست مثل مزدا

  5. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (260 ديدگاه)

    چه می کنه این مزدا دوست داشتنی.

  6. Saeed

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    فوق العادس.واقعا خیلی بالاتر از یه‌کراس اوور اقتصادی هست .چه فنی چه طراحی چه امکاناتی…واقعا با این موتور حتی میشه با لکسوس nxهم مقایسه شه .فقط تنها کمبودش سقف پانارومیکه که کامل شه از هر لحاظ.ضمنا به نظرم اگر مدل کشیده (۳ ردیف صندلیشو)بدن میتونه خلا بین این مدل و مدل فول سایز cx9 رو بعنوان یه کراس اوور مید سایز پر کنه.

  7. omid622

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    شتابش با این موتور پرقدرت چنده ثانیه ست؟

  8. حسین وی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    خیلی داخلش شیک و باکلاس شده واقعا با این تریم جدیدش ??
    تو نیمه لوکسا علاقه ی خیلی زیادی به مزدا دارم با هیچی عوضش نمیکنم
    احتماله قوی شتابه این ماشین زیره 7 ثانیه هست

  9. آرمین

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (79 ديدگاه)

    من خودم مدل 2016 رو دارم ولی با موتور 2000.فقط میتونم بگم فوق العادست.دیگه شما ببین 2500 توربو چیه!!!!!!!!!!!!

  10. حمیدرضا

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوش چهره ای هست
    من یه سوالی همیشه ذهنمو به خودش مشغول کرده چرا اینقدر مزدا تو ایران طرفدار داره در صورتی که در مقابل با برندهای دیگه ژاپنی خصوصا نیسان و تویوتا واقعا خیلی ضعیفه فروشش در امریکا از هوندا هم حتی کمتره

    1. مانی

      ۲۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      نظرِ شخصی‌ من اینه که چون آمریکایی‌ها از قدیم به ماشین‌های بزرگ و نرم عادت داشتن
      و اینکه تویوتا زودتر از مزدا وارد آمریکا شده و تنوع محصول بیشتری داره
      شرایط فروش و خدماتش هم که عالیه
      اما اینرانی‌ها چون از بچگی‌ سوار تاکسی‌‌های درب و داغون شدن اونقدر‌ها راحت تالاب نیستن
      و سواری خشکتر مزدا تو ذوقشون نمیزنه و بجاش عاشق زیبائی بیرونی،درونی‌ و خوش فرمونی مزدا میشن

      1. مانی

        ۲۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        ویرایش بسته بود!!!
        نتونستم غلط املایی‌ها رو اصلاح کنم

    2. saeed

      ۲۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (349 ديدگاه)

      ایرانیها به ذات طرفدار ماشینهای اسپرت هستند (کمتر ایرانیو میبینی عشق بی ام و نباشه و هنوز زانتیا و ماکسیما با اینکه واقعا قدیمی شدن ماشینهای قابل احترام و مورد علاقه ای هستند برای ایرانیها ).مزدا 3 هم وقتی وارد ایران شد به دلیل زیبایی و طراحی اسپرت و به روزتر به نسبت رقیباش مثل اوانته کرولا و رهمچنین رانندگی اسپرت ترش با وجود معایبی مثل سواری خشک و کمبود فضا در عقب….به شدت مورد علاقه ایرانیا قرار گرفت.به خاطر همینم هست مزدا3 چه اتاق قدیم چه نیوش هنوز به شدت طرفدار داره و تو بورسه.اما در خصوص مقایسش با تویوتا و نیسان باید گفت مزدا کمپانی به شدت کوچکتری هست نسبت بهشون و تا چندین سال قبل فورد سهامدار اصلیش بود و مزدا گاها از موتورا و پلت فرماش استفاده میکرد.بعد کم کم از زیر سایه فورد خارج شد و چند سال ضرر ده بود و در اثر طی مراحل صحیح مدیریت تازه چند ساله سود ده شده.بنابراین فروش کمش بدلیل ضعف یا کم طرفداریش نیست بلکه بدلیل حجم کم تولیدیشه.شما اکثرا تو کانادا آمریکا و استرالیا برید نمایندگیهای مزدا شرایط لیزینگش خیلی سخت تره و نرخ بهرش به نسبت رقباش بیشتر .در مجموع کمپانی سخت فروش تره چون حجم تولیداتش کمه و کمپانی کوچیکیه (تولیداتش در سال از یک هشتم تویوتا هم کمتره)و گاها نمایندگیاش با کمبود موجودی مواجه میشن (اتفاقی که چند سال قبل تو کانادا افتاد) . از بابتی تو آمریکا یکی از عوامل فروش تعدد نمایندگیه که با توجه به گستردگیه جغرافیایی آمریکا هزینه بره . به خاطر همینه حتی مزدا 2 تو آمریکا بابرند تویوتا و مدل یاریس ارائه میشه.در مجموع مزدا کمپانی کوچک اما رو به رشدیه که مقایسش با تویوتا و نیسان و هوندا درست نیست.

  11. Archi KHAN

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    مزدا مجسمه ساخته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا