مزدا

معرفی نسل جدید پیکاپ مزدا BT-50 با ظاهر جدید و موتور و پلت‌فرم ایسوزو

مزدا سرانجام پرده‌ها را از چهرهٔ نسل جدید پیکاپ BT-50 خود کنار زده است. به‌وضوح نسل کنونی این پیکاپ در طراحی ظاهری کاملاً با سایر محصولات مزدا متفاوت بود و به همین دلیل حالا نسل جدید BT-50 طبق زبان طراحی خیره‌کنندهٔ این شرکت بنام Kodo شکل گرفته است.

در جلوی این پیکاپ جدید چراغ‌های آشنای مزدا و همین‌طور جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی به چشم می‌خورد که بسیار به کراس‌اوور CX-9 (و تقریباً همهٔ محصولات مزدا) شباهت دارد. هرچند طراحی دماغهٔ BT-50 مطمئناً در بین پیکاپ‌های هم‌کلاس خود متمایز و منحصربه‌فرد است اما سایر قسمت‌های آن فرم آشنا و مشابه دیگر پیکاپ‌های بازار دارد. این موضوع بیشتر در عقب خودرو به چشم می‌خورد که چراغ‌های لوزی شکل دوقسمتی قبلی با نمونه‌های عمودی ساده‌تری جایگزین شده‌اند.

تغییرات کامل نسل جدید BT-50 به داخل آن‌هم ادامه پیدا کرده و حتی به‌روزرسانی‌های داخلی آن نسبت به بیرون قابل‌توجه‌تر است. مثل دیگر محصولات مزدا، کابین این پیکاپ هم به لطف غربیلک فرمان اسپرت سه پره و نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو، به نظر مکان کاملاً لوکسی برای گذراندن زمان می‌رسد. علاوه بر این، در داخل این پیکاپ ژاپنی چرم نرمی در اطراف تونل گیربکس، داشبورد، کنسول مرکزی و صندلی‌ها به چشم می‌خورد.

مزدا برخلاف نسل قبلی که BT-50 را بر اساس پلت‌فرم فورد رنجر ساخته بود، برای توسعهٔ نسل جدید این پیکاپ با ایسوزو همکاری و از پلت‌فرم و پیشرانهٔ پیکاپ D-Max این شرکت استفاده کرده است؛ بنابراین حالا زیر کاپوت BT-50 یک پیشرانهٔ ۳ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است.

مزدا فعلاً مشخصات بیشتری در مورد نسل جدید BT-50 اعلام نکرده و برای دانستن جزئیات بیشتر باید تا اواخر امسال صبر کنیم. بااین‌حال هم‌اکنون میدانیم که ظرفیت بار این پیکاپ جدید بیش از ۱ تن و ظرفیت یدک کشی آن ۳.۵ تن است. BT-50 جدید همچنین به‌صورت استاندارد به سیستم‌های ایمنی زیادی هم مجهز شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، پاسش نقاط کور و هشدار عبور و مرور عقب اشاره کرد. فروش نسل جدید مزدا BT-50 از اواخر امسال در استرالیا آغاز می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (225 ديدگاه)

    دارم تصور میکنم داعش با اینا حمله کنه
    ما میریم استقبالشون :|

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      ?????
      راست میگه خدایی ، داعشو خوب اومدی ???

      این الان جَدِش همونیه که بهمن موتور میزنه یعنی B2000 هست ، درسته ؟

      1. F22RAPTOR

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        همونطور که تو متن گفته شد
        نسل قبلی پلتفرم و موتورش با رنجر مشترک بود
        اما این نسل بر اساس ایسوزو دی مکس شکل گرفته
        که پلتفرمش،پلتفرم شورولت کلورادو مخصوص اسیا و استرالیا هست،البته بجز موتور

  2. بهزاد

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (46 ديدگاه)

    حس جنگ رو داره آره یه دوشکا یا کالیبر 50 نصب کنی روش
    ولی تو این مورد هیچی به volat و kamaz و gaz نمیرسه روسیه پیشتاز عرصه نظامیه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1328 ديدگاه)

      تسلیحات روسی همیشه جزو بدترین ها بوده تو همین یکی دوسال پانتسیر روسی حتی از خودش نتونسته دفاع کنه چه برسه به اهدافش

      1. بهزاد

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (46 ديدگاه)

        به usa که نمیرسه ولی بد نیست
        البته داداش من ماشینو گفتم منظورم ماشین نظامی بود نه سامانه موشکی

        1. مهدی

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1328 ديدگاه)

          والا وقتی بحث جون ادم و جنگ مطرح میشه و یک کشور باس بیست تا جنگنده میلیارد دلاری پول خرج میکنه شما باید بهترین داشته باشین الان تو همین سوریه گله گله پانتزیر میزنن حوب وقتی انقد داغونه چرا باید بخری بحث ماشین هم همین داستان هست

  3. net

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3408 ديدگاه)

    چراغ باریک جلو و جلوپنجره نیم دایره بزرگ بد هست.طراحی داخلی و داشبورد و فرمان قشنگه و ال سی دی مسطح روی داشبورد حتی زیباتر از رنجر و هایلوکس هست و اگر صندلی چرم و دستگیره دربها و داشبورد قهوه ای نبود و یکپارچه مشکی بود زیباتر میشد.چرا تولید کنندگان وانتهای میان سایز امریکایی و ژاپنی فقط برای بازار امریکا و استرالیا و تایلند تولید میکنند؟؟

  4. Sina

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (831 ديدگاه)

    ای کاش مزدا هم یه موتور ۲.۵ بنزینی واسه ش در نظر میگرفت
    هم مثل فوچونر و اورست از روی این یه شاسی بلند میساخت،
    واقعا عالی میشد

  5. datsun

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3960 ديدگاه)

    نسل قبل خیلی نچسب و اصلا شبیه پیکاپ نبود ولی این یکی دیگه به راحتی هم رده هایلوکس ناوارا دی مکس و l200 شده و کابین لوکس تر و بهتری هم از رقبا داره و پیکاپ شناخته شدس چون بر اساس دی مکس ساخته شده

  6. meysam

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    موتورهای دیزل ایسوزو مرگ ندارن.
    طراحیشم خیلی خوشگله ولی من دوست دارم پیکاپ کمی خشنتر باشه

  7. ثبات

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    داشبوردش،خیلی شبیه داشبورد نسل قبل پورشه پانامرا ست :))

  8. net

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3408 ديدگاه)

    این خط استیل جدید زیر چراغهای جلو و زیر جلوپنجره ماشینهای مزدا خیلی بد هست

  9. Peyman56

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (140 ديدگاه)

    ظاهرشواقعا خاص وعالی شده.رقیب مستقی برای هایلوکس.

  10. بابای باران

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    وانت مزدای بهمن و کارا جد و نیای این با خوشتیپ با ابهت هستن..
    واقعا زیبا کار کرده مزدا

  11. net

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3408 ديدگاه)

    در حال حاضر زیباترین و بهترین وانت میان سایز جهان فورد رنجر مدل لاریات ۲۰۲۰ هست جالبه سیستم صوتی b&o داره

  12. نیما

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (346 ديدگاه)

    سپر یک تکه با بدنه تو پیکاپ جالب نیست. باید سپر جدا طراحی میکرد

  13. آریا ماشین

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    کابین معرکه س لعنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا