هنگامی که صحبت از سدانهای کامپکت با تمرکز بر رانندگی سرگرم کننده پیش میآید مزدا ۳ همواره یکی از گزینههای خوب است. در واقع، این ویژگی و سایر ویژگیهای این خودرو باعث شد که در سال ۲۰۱۴، از طرف وبسایت autoguide مزدا ۳ به عنوان خودرو سال انتخاب شود.
کدامیک استایل بهتری دارد؟
در کنار یکدیگر، مزدا هنوز هم بعد از این همه سال بزرگتر به نظر میرسد و طراحی آن طی سالها تکامل یافته است. اگر چه طراحی سیویک نسبت به قبل بهتر شده و همچنین مانند یک ماشین بالغ به نظر میرسد، اما همچنان کارشناسان برای دسته بندی آن به مشکل بر میخورند.
در داخل، هر دو فضای داخلی راحت و زیبایی ارائه میکنند که حس ارزنده بودن را منتقل میکند. در کابین آنها هیچ چیز گیج کننده، زشت و یا بیکیفیت نیست. مزدا با تمرکز بر روی برخی از جزئیات مثل دوخت قرمز رنگ، استفاده از چرم، استفاده از کلیدهای بزرگتر دکمههای واقعی و یک کلید ولوم باعث ارائه یک تجربه لمسی بهتر شده است. سیویک کلیدهای کمتری دارد و ولوم کنترل صدا ندارد که باعث میشود کمی کمتر کاربر پسند باشد. من مجموعه کیلومتر شمار کاملاً دیجیتال سیویک را دوست دارم و کارکرد سیستم سرگرمی کاربر پسند آن را ترجیح میدهند. صفحه نمایش لمسی پاسخگو است و حرکت در منوها به اندازه کافی آسان میباشد. صفحه نمایش دیجیتال داخل داشبورد علاوه بر کیلومتر شمار، تمام اطلاعات مهمی که اغلب به آن نیاز دارید را نمایش میدهد و شما میتوانید با شخصیسازی تنظیمات، اطلاعاتی را که میخواهید نمایش داده شوند را مشخص کنید. مزدا دارای صفحه نمایش لمسی و یک کنترلر چرخشی است که مانند جوی استیک کار میکند، اما نمیتوان به وسیله آن همه گزینههای روی صفحه نمایش را کنترل کرد، ولی در عوض شما را در حرکت در منوها به خوبی یاری میکند. در سیستم سرگرمی مزدا بیش از حد از منوهای پر پیچ و خم استفاده شده، که باعث سردرگمی کاربر میشود و از ویژگی کاربر پسندی آن میکاهد.ویژگیهای آنها نسبت به یکدیگر سیویک نسبت به قیمت خود ویژگیهای مناسب و مجللی ارائه میکند که عبارتاند از: شارژر بیسیم تلفن همراه Qi، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمکی حفظ مسیر، اپل CarPlay، اندروید اتو، و همچنین دوربین بزرگ LaneWatch که تمام نقاط کور را پوشش میدهد. تمام این ویژگیها تنها در سیویک وجود دارد و در مزدا نمیتوان آنها را یافت.
مزدا از ویژگیهای نظارت بر نقاط کور و یک صفحه نمایش سر بالا برخوردار است، اما چندان ارزنده به نظر نمیرسند و مفید بودنشان اثبات نشده است.
سیویک همچنین فضای بیشتری برای بالای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب فراهم کرده است و فضای صندوق عقب آن هم بسیار بزرگتر است.تجربه رانندگی
ما همیشه مزدا ۳ و بسیاری از محصولات مزدا را به واسطه رانندگی دینامیک آنها دوست داریم. مزدا در ارائه تجربه رانندگی خوب مهارت دارد و حتی در یک ماشین جمع و جور، نیز قادر به ارائه یک رانندگی جذاب است. شما میتوانید روح میاتا را در هر خودرو مزدا احساس کنید، و مزدا ۳ نیز از این قاعده مستثنا نیست. به عنوان مثال فرمان مزدا پاسخگو، سخت و کاملاً موزون است، چیزی که برای یک خودرو در این بخش قابل توجه است. مزدا همچنین گیربکس شش سرعته اتوماتیک با پدال شیفتر ارائه میدهد، چیزی که در هوندا نمیتوان یافت.
اگرچه مزدا از موتور بزرگتر ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با توان ۱۸۴ اسب بخار بهره میبرد که ۱۰ اسب بخار بیشتر از هوندا با موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با توان ۱۷۴ اسب بخار به همراه دارد. توربو واقعاً به افزایش بهرهوری سیویک کمک کرده است. مزدا هنوز هم کمی خشن هست و موتور و انتقال قدرت آن به نرمی سیویک نیست. درست که گیربکس سیویک CVT است، اما یکی از بهترین CVT هایی است که من تاکنون تست کردهام. به طوری که در حین رانندگی من فراموش کردم که گیربکس سیویک CVT است. این یک CVT خوب است و خبری از پاسخگویی نامناسب و هیچکدام از ویژگیهای بدی که در بسیاری از CVT ها احساس میشود نیست.
مقایسه مشخصات
در مقابل | |||
---|---|---|---|
وسیله نقلیه | هوندا سیویک ۲۰۱۶ | برتری | مزدا ۳ ۲۰۱۶ |
موتور | چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربو | – | چهار سیلندر ۲.۵ لیتر |
توان | ۱۷۴ اسب بخار | مزدا | ۱۸۴ اسب بخار |
گشتاور | ۲۲۰ نیوتن متر | مزدا | ۲۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | – | شش سرعته اتوماتیک |
وزن تقریبی | ۱۳۲۵ کیلوگرم | سیویک | ۱۳۸۳ کیلوگرم |
فضای حمل بار | ۴۱۶ لیتر | سیویک | ۳۵۷ لیتر |
شروع قیمت | ۱۸۴۶۰ دلار | مزدا | ۱۷۸۴۵ دلار |
قیمت مدل تست شده | ۲۶۵۰۰ دلار | مزدا | ۲۵۴۹۵ دلار |
مصرف سوخت شهری (در ۱۰۰ کیلومتر) | ۷.۶ لیتر | سیویک | ۸.۴ لیتر |
مصرف سوخت بزرگراه(در ۱۰۰ کیلومتر) | ۶.۷ لیتر | مزدا | ۶.۱ لیتر |
هوندا از نظر قدرت و پویایی در رانندگی به پای مزدا نمیرسد، اما این بدان معنا نیست که کاملا تنبل است. این اسپرتترین (غیر از مدل Si) سیویک هست که تا به حال دیده ایم، اگر چه آنطور که باید اسپرت نیست، اما رانندگی آن قابل پیش بینی است و احساس اعتماد به نفس را در راننده ایجاد میکند. هوندا همچنین در تعویض دنده کمی سریعتر از مزدا عمل میکند.
موتور توربو هوندا حجم کمتری دارد، بنابراین مصرف سوخت کمتری نیز دارد. بعد از پیمایش یک مسافت یکسان که شامل رانندگی در شهر و اتوبان بود مصرف ترکیبی در مزدا ۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نمایش داده شد درحالیکه سیویک ۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سوزاند، بنابراین به لطف گیربکسCVT، موتور کمحجمتر و وزن کمتر، تفاوت بزرگی در مصرف سوخت ترکیبی آنها به وجود آمده است.آسایش
یکی از اولین چیزهایی که پس از رانندگی با هر دو اتومبیل متوجه میشوید این است که سیویک چقدر احساس راحتی بیشتری ایجاد میکند. رانندگی آن نرم است و داخل کابین بسیار ساکتتر از مزدا است این راحتی در جادههای ناهموار بیشتر به چشم میآید. از سوی دیگر، اگر چه در مزدا احساس میکنید خودرو کاملاً به جاده چسبیده، اما به دنبال آن هنگام عبور از ناهمواریها احساس خشنتری به شما منتقل میشود. این تقابل راحتی بیشتر و عملکرد بهتر است.
بسیاری از مردم هنگامی که پشت فرمان سیویک جدید مینشینند، با خود میگویند “آیا این یک سیویک است؟” همه با مشاهده ویژگیهای لوکس و بالغ سیویک شوکه شده بودند. اگر من چشمان مسافران را میبستم و به آنها میگفتم این یک آکورد بود، آنها تفاوت بین این دو را تشخیص نمیدادند. این یکی از بزرگترین دلایلی است که ارزش سیویک را بالا برده است. این احساس باعث میشود سیویک یک کلاس بالاتر از مزدا ۳ به نظر برسد اما با این حال مزدا هنوز هم یکی از بهترینها در این بخش است.جمعبندی: مزدا ۳ در مقابل هوندا سیویک
اگر لذت رانندگی برای شما فاکتور مهمی است مزدا ۳ انتخاب مناسبی است. با توجه به تجربه رانندگی آن، مزدا از این نظر در سگمنت خود یکی از بهترینها است.
اما از جهات دیگر، هوندا سیویک موقعیت بهتری دارد. سیویک کمی گرانتر از مزدا هست، اما شما ویژگیهای بیشتری در اختیار خواهید داشت، مصرف سوخت کمتر، راحتی بیشتر و امکانات آن در این قیمت، آن را ارزندهتر از قبل کرده است.هوندا سیویک ۲۰۱۶
| دوستشان داریم
| | بیخیالشان شوید
|
مزدا ۳ ۲۰۱۶
| دوستشان داریم
| | بیخیالشان شوید
|
[دانلود ویدئو] منبع: autoguide
SE 0008
۲۵ بهمن ۱۳۹۴خدا برکت بده به ماشین خارجی من که خودم پرشیا دارم هرروز یجاش خراب میشه پیرم کرده
Payamfg
۲۶ بهمن ۱۳۹۴خدایی باهات همدردم
كاپيتاليسم
۲۵ بهمن ۱۳۹۴هردو عالی هستند ، و انتخاب بینشون سر بهتر بودن نیست فقط سلیقه است
ولی با احترام به مزدا ، سیویک (یکی از پرفروش ترین خودروهای امریکا) رو بیشتر میپسندم خصوصا مدل کوپه ، 174 اسب با مصرف 7.6 عالیه ، ظاهرش و داخل کابین هم زیباست
اما اگر مقایسه بین اکورد و مزدا 6 بود ، مزدا 6 رو اتخاب میکردم
رضا
۲۵ بهمن ۱۳۹۴کاملا موافقم باهات مزدا عالیه ولی سیویک یه هوا سرتره در کل جفتشون فوق العادن
امین آریامن
۲۵ بهمن ۱۳۹۴انتخاب بین دو تا غول کیفیت واقعا سخته..
سلیقه ای میشه..
من که میگم مزدا..ن فقط بخاطر بحث فنی بلکه بخاطر برندش بخاطر اسمش..بخاطر Cx3 بخاطر میاتا …
سامان اذری
۲۵ بهمن ۱۳۹۴هردو یکی از بهترینها تو کلاس خودشون هستند
واقعا سخته انتخواب بینشون
من مزدا 3 مدل 2016 رو از نزدیک دیدم خیلی خوشگله ولی سویک جدید رو ندیدم ولی کاملا مشخصه که خیلی زیبا هستش
قیمت جهانی هردوشون هم خیلی مناسبه
مثل بی ام و و بنز میمونن
مزدا مثل بی ام و اسپورت با هندلینگ بالا
هوندا مثل بنز نرم و لوکس
ولی در کل
I❤JAPAN
سامان اذری
۲۵ بهمن ۱۳۹۴http://uupload.ir/files/yej7_20150830_102723_1.jpg
كاپيتاليسم
۲۵ بهمن ۱۳۹۴اقا سامان ممنون بابت عکسها من همیشه با دیدن ماشینهایی که میزارید لذت میبرم
نمیدونم ماشین خودتون چیه اما ایشالا همیشه بهترینها رو سوار بشید
سامان اذری
۲۵ بهمن ۱۳۹۴داش ما کوچیک شماییم. وظیفمونه
داش خودم سمند دارم ولی 3 سال پیش پول یه کامارو اس اس رو دادم به یه اپارتمان که اونم رو هواست نه سندش معلومه نه سازندش
نتیجه اعتماد احمقانه خودم :(
نیما
۲۵ بهمن ۱۳۹۴اقایون این مقاله کلا اشتباه هست !!! مزدا 3 حجم موتور 1600و 2000 اسکای اکتیو داره همچین موتور 2500 سی سی که تو مقاله گفته شد مربوط به خودروی مزدا 6 هست اونم مدل گرند توریسمو که بالاترین موتور هست
ضمنا من ساکن رشت هستم و با این خودرو اشنایی کامل دارم یکی از بهترین خودروهای منطقه ازاد هست با قیمیت 50 الی 75 میلیون
Sajad
۲۵ بهمن ۱۳۹۴بستگی به این داره که سفارش کدوم کشور باشه ، اما صحبت شما درسته که موتور مزدا ۶ ه ولی روی مزدا ۳ هم نصب کردن.
تفاوت رنگ مشکی مزدا و هوندا عالیه ، از رنگ هوندا بیشتر خوشم میاد .
اما اگر امکان خرید داشته باشم ، در خریدن مزدا شک نمیکنم چون از همه چیز هندلینگ و لذت رانندگی برام مهمه.
ويكي
۲۵ بهمن ۱۳۹۴نه دوست عزیز مزدا 3 موتور 2500 هم داره.. کلا مزدا3 با 3 تیپ معمولی با موتور 2000 سی سی داره که میشه i SPORT – iTOURING – iGRAND TOURING و 2 تیپ 2500 سی سی که شامل sTOURING و s GRAND TOURING میشه
mohsen
۲۵ بهمن ۱۳۹۴تو دنیا بین اینا گیر میکنن تو ایران بین الانترا و سراتو…تغییر را احساس کنید!
من که مزدا 3 رو ترجیح میدم چون سواریش بهتره
علی رضا
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ما بین النترا و سراتو گیر کردیم؟ مطمینی؟
اگه اینجوری باشه بنده دست که هیچ پای مسئولین رو هم میبوسم
مردم ما بین پراید و تیبا گیر کردن اونم با کلی قسط و وام النترا و سراتو که حتی تو خودامریکا هم جز گزینه های خوب محسوب میشن… آدم یه چیزایی میشنوه
hamid
۲۶ بهمن ۱۳۹۴داداش تو منطقه ازادم بین النترا سراتو مردم گیر کردن
میثاق
۲۵ بهمن ۱۳۹۴سلام اقا من تا بحال تو اهواز مزدا 3 موتور بالا 2000 ندیدم …یا این مطلب اشتباس یا وارد ایران نشده …درکل من هوندا رو انتخاب میکنم برند خوب. واقعا خشن و یک ماشین کامل ب تمام معنا با امکانات خوب ..
ويكي
۲۵ بهمن ۱۳۹۴دوست عزیز وارد نشده چون بخوای مزدا 3 با موتور 2500 بیاری تقریبا هم قیمت مزدا 6 پایه در میاد . بخاطر همین بجای مزدا3 با موتور 2.5 لیریش میرن مزدا 6 میارن
…….مزدا 3 سری i میشه 2 لیتری سری s میشه 2.5 لیتری
امین
۲۵ بهمن ۱۳۹۴دوستان مقاله بنظرم درست نیست هیچ جاش!
موتور 2.5 لیتری برای مزدا 6 نه مزدا 3
موتور 1.5 لیتری هم برای هوندا city نه civic
امیر
۲۵ بهمن ۱۳۹۴سلام، من هر دوی این ماشین ها را داشتم (البته نه ۲۰۱۶) سیویک ۲۰۱۴ و مزدا ۳.
بنظرم سواری، موتور و نرمی مزدا خیلی بهتر از سیویک است.
ali ayat
۲۵ بهمن ۱۳۹۴هوندا یه سرو گردن بالاتر بود چون جدید تر بود وگرنه اگه مزدا این مدلشو بروز کنه قطعا بهتر از هوندا میشه انتخاب من هوندا سیویک
دوج
۲۵ بهمن ۱۳۹۴امیدوارم میتسو هم هر چه سریعتر با محصولات جدیدش تو همچین مقایسه هایی قرار بگیره ،در طول خواندن متن همش احساس میکردم جای لنسر خیلی خالیه
vahid956
۲۵ بهمن ۱۳۹۴فقط هوندا ماشینی که میدونی بدون دردسر یه عمر برات کار میکنه
کامران
۲۵ بهمن ۱۳۹۴هوندا سیویک راحت 500000 کیلومتر بی دردسر کار میکنه و نسبت به مزدا خیلی اقتصادی تره ، ظاهر هم که طراحی چراغ های عقب فوق العاده زیباس و هد لایت هم که عالیه
مزدا 3 خیلی خوبه ولی هوندا سیویک یه چیز دیگس…
محمدرضا
۲۵ بهمن ۱۳۹۴بشخصه مزدا 3 را بیشتر میپسندم .سواری وهندلینگ فوق العاده ای داره .
تجربه سواری با سیویک ندارم اما اینطور که تو این بررسی اومده سیویک بیشتر بدرد جاده های ما میخوره چون هر 50 متر حداقل چند تا چاله عمیق داریم !! که سفتی مزدا و افتادنش در این چاله ها باعث ناراحتی سرنشینا میشه.
محمد
۲۵ بهمن ۱۳۹۴هردو عااااالین از هر جهت مخصوصا کیفیت وهندلینگ
ولی هوندا باحال تره>>مخصوصا طراحی وظاهرش که اسپرت تره
mehran jj
۲۵ بهمن ۱۳۹۴هوندا بهتره ولی بازار دست دوم خوبی نداره راحت نمیتونی بفروشیش
همایون
۲۵ بهمن ۱۳۹۴من که فکر کنم اگه اینا وارد بشن مزدا فروش بیشتری تجربه کنه چون از موقعی که گلرنگ فامیلی موتور رو خرید با سود وحشتناک داره خودروهاشو میفروشه الان آکورد اختلافش با کمری داره میره بالای 30 تومن حتما سیویک هم یه جوری قیمت گذاری میکنه که رقباش بشن اپتیما و سوناتا نه مزدا 3 و الانترا و سراتو
در کل گلرنگ هرجا وارد شده داره به مردم بیچاره زور میگه و با پول زیادش رقباشو یکی یکی میخره فامیلی موتور(هوندا)بعد هم بقیه
صادق
۲۵ بهمن ۱۳۹۴درود
آقا از این مقایسه ها نذارید…
آدم سرگیجه میگیره تا یکیشون رو انتخاب کنه ;)
ولی جدای از اینکه توی ۹۹ درصد موارد مزدا ۳ انتخاب اولم هست، اما اینبار هیچکدومو انتخاب نمیکنم، چون میترسم پشیمون بشم چرا اون یکی رو انتخاب نکردم ….!!!
Archi KHAN
۲۵ بهمن ۱۳۹۴نظرسنجی :
هوندا سیویک لایک
مزدا 3 دیسلایک
shz
۲۵ بهمن ۱۳۹۴خیلی سخته که بگی کدوم بهتره.ولی نمیدونم چرا سویک رو بیشتر دوست دارم……….آها علتشو پیدا کردم چون طرحش نسبت به ماشینای دیگه تکراری نیست
Rouzbeh
۲۵ بهمن ۱۳۹۴مهم اینکه جفتشون ژاپنین.
یاسین
۲۵ بهمن ۱۳۹۴خداییش حضار محترم راست میگن!انتخاب بین این دو خودرو سخته.اگر مثلا تویوتا و سوزوکی بود یه چیزی یا مزدا و نیسان یه چیزی ولی تقابل این دو چالش بر انگیزه!و ملاک بنده که البته شخصیه و بهم نخندین!هفده ساله یه موتورسیکلت هوندا سوارم هنوز مثه ساعت داره برام کار می کنه!پس امیدوارم هوندا ماشینش هم مثه موتورسیکلتش باشه!با تشکر از نویسنده مطلب«»
moein
۲۵ بهمن ۱۳۹۴یکی از یکی بهتر حالا کدوم بهتره ؟؟؟
ایمان
۲۵ بهمن ۱۳۹۴همیشه وقتی صحبت های متعصبانه طرفدارای ام جی6 می شنونم نا خودآگاه یاد این 2 تا ماشین می افتم و دلم واسه ام جی دوست ها میسوزه!!!!!
چرا اینا نباید تو بازار ایران باشن؟؟
sina
۲۵ بهمن ۱۳۹۴با اینکه اینجا نوشته مزدا لذت بیشتری داره ولی قیافه سیویک یه جوری انگار از مزدا بهتره
صدرا
۲۶ بهمن ۱۳۹۴تا جایی که میدونم مزدا 3 فقط در نسخه های آمریکای شمالی و استرالیا نسخه 2.5 لیتری داره. اروپا ظاهرا 2 لیتری هست. سفارش خاورمیانه هم 1.6 لیتری و 2 لیتری داره. که 1.6 لیتری 3 تیپ داره و 2 لیتری هم یک تیپ که فول هستش. البته این متن برای سفارش خلیج فارس خیلی درست نیست چون در نسخه 2 لیتری سفارش خلیج فارس هشدار دهنده خروج از مسیر، ترمز اظطراری، کروز کنترل تطبیقی رو داره. من خودم نسخه 1.6 لیتری رو دارم. با اینکه 105 اسب بخار بیشتر قدرت نداره ولی گشتاور خوبی داره نسبتا و انصافا با این قدرت کمش سواری و رانندگی لذت بخشی رو داره. البته یکی از مشکل های همیشگی مزدا صدای اتاق و به صدا افتادن بعضی قطعات کابین بخصوص در سرما هست.
England
۲۶ بهمن ۱۳۹۴HONDA CIVIC
احمد باقری
۲۶ بهمن ۱۳۹۴هر دو عالی هستند، کاربردی، کم هزینه.
usa &japan
۲۶ بهمن ۱۳۹۴جفتشون عالین اما من سیویک رو ترجیح میدم
American and japan
۲۶ بهمن ۱۳۹۴وااااقعا تصمیم سختی هست.من تنها مشکلی که با سیویک دارم طراحی نمای عقب چرتش هست.واااقعا از عقب زشته.ولی جلوش خوشکله.سواری مزدا رو خیلی نپسندید با توجه به نسل قبل.خیلی خشکه.ولی خب هندلینگ خوبی داره.و مسخره ترین مشکل توی مزدا ارتفاعش از سطح زمین هست که وااااااقعا آدمو دیوونه میکنه.یعنی تو بخوای از N بری به D هم کفش باز میگه غییییژژژژ.خیلی میگیره به کف خیابون.تازه این مشکل رو فقط وقتی دارم که تنهایی توی ماشین بشینم.توی مسافرتا که صندوق پره و ماشین پر از سرنشین ببینید چه مکافاتیه…
کلا کرولا 2016 سفارش آمریکا رو ترجیح میدم :)