مزدا سال پیش خودروی الکتریکی CX-30 را در پاسخ به هیوندای کنا الکتریکی تولید کرد. چندی بعد نیز نسخه هیبریدی آن معرفی شد که برخلاف نسخه الکتریکی انتظار میرود در آمریکا نیز عرضه شود. این خودروساز ژاپنی در حال برنامهریزی برای گسترش شاسی بلندهای خود بوده و گفته میشود همچنان به فکر لوکستر کردن محصولات خود است.
طبق گزارش رسانههای ژاپنی، نسل بعدی خودروی پرفروش CX-5 به عنوان یک شاسیبلند لوکس و برای رقابت با محصولاتی همچون مرسدس GLC و ب ام و X5 توسعه خواهد یافت. بر پایه اخبار منتشر شده، نسل بعدی CX-5 در سال ۲۰۲۳ و شش سال پس از حضور نسل فعلی در بازار عرضه خواهد شد.
اگرچه نسل فعلی این خودرو بهصورت دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک در دسترس بوده اما نسل بعدی آن از همان پلتفرم نسل جدید مزدا ۶ استفاده خواهد کرد و بنابراین دارای همان طراحی طولی پیشرانه بوده و احتمالاً بهصورت دیفرانسیل عقب در دسترس خواهد بود.
مزدا CX-5 در حال حاضر با پیشرانه ۲.۵ لیتری ۱۸۷ اسب بخاری در دسترس است اما انتظار میرود نسل بعدی آن همانند مزدا ۶ جدید از پیشرانه ۶ سیلندر خطی جدید این برند استفاده کند. البته احتمال اینکه نسخه دیزلی این خودرو در آمریکا عرضه شود خیلی ضعیف است. طبق انتظارات این پیشرانه در شاسیبلند بزرگتر CX-9 نیز بکار خواهد رفت. مزدا فقط تائید کرده سیستم چهار چرخ محرک را برای این پیشرانه جدید توسعه داده اما طراحی طولی پیشرانه به این معنی است که خودروی موردبحث از طراحی دیفرانسیل عقب نیز پشتیبانی خواهد نمود.
نسل بعدی CX-5 ابعادی بزرگتر نسبت به نسل پیشین خواهد داشت و به این ترتیب در کلاسی بالاتر قرار خواهد گرفت. انتظار میرود نسخه کوپه CX-5 جدید نیز تولید شود و مزدا جذابیتهای این مدل را بیش از پیش افزایش دهد. ظاهراً این نسخه کوپه مانند، CX-50 نام خواهد گرفت.
پیش از عرضه CX-5 در سال ۲۰۲۳ نسل جدید مزدا ۶ در سال ۲۰۲۲ و با استایل الهام گرفته از کانسپت ویژن کوپه تولید خواهد شد. از آنجایی که کانسپت یاد شده برای پیشنمایش زبان طراحی جدید مزدا معرفی شده بود بنابراین احتمال دارد نسل جدید CX-5 نیز از برخی ویژگیهای طراحی آن استفاده کند.
میثم
۱۱ آذر ۱۳۹۹اون کانسپته که دیوانه کنندست
https://www.carthrottle.com/wp-content/uploads/2010/09/MazdaShinariConceptFrontView.jpg
مزدا 6 که بر پایه اون ساخته میشه تمام رقباشو درو میکنه
دم مزدا گرم
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۱۱ آذر ۱۳۹۹خوشششششگل
دلربا
Hadi
۱۱ آذر ۱۳۹۹مزدا کارش حرف نداره ?
نیازی به بزند لوکس ندارن خودش میتونه برند لوکس باشه…
Ahmadreza2002
۱۱ آذر ۱۳۹۹در رابطه با درو کردن رقبا باید بیشتر تعمل کرد
مزدا
۱۱ آذر ۱۳۹۹امیدوارم مزدا مثل همیشه سنگ تموم بزاره
behnam1012
۱۱ آذر ۱۳۹۹مزدا خیلی با حوصله داره کار میکنه و داره قاطی برند های لوکس میشه
قبلا هم گفتم
مزدا بی ام و ژاپنی هاس ?
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۱۲ آذر ۱۳۹۹نه هوندا بی ام و شونه
تویوتا بنزشون
MOHAMMAD.n.r
۱۱ آذر ۱۳۹۹??????
سامورایی از قله فوجی
۱۱ آذر ۱۳۹۹امروز چقدر خبر در مورد مزدا داشتیم ??
امیدوارم یکی از خبر ها درباره مزدا RX-9 باشه
زیزیگولو
۱۱ آذر ۱۳۹۹مزدا CX-5 یه کراس اوور خوبو اقتصادی هستش که تو ارائه امکانات رفاهی یه سرو گردن از رقیبایی مثل نیسان ایکس تریل، تویوتا رافور، فولکس تیگوان، پژو ۳۰۰۸، هیوندای توسان و سانتافه و کیا اسپورتیج بالاتره و تو هر نسل داره راندمان موتورشو هم میبره بالاتر
Ahmadreza2002
۱۱ آذر ۱۳۹۹قدرت بیشتر
اراعه محصولات عملکردی
باعث افزایش پرستیژ برند میشه
چیزی ک لکسوز با lfa و اکورا با nsx قصد داشت انجام بده
مزدا باید rx9 رو به عنوان ی گرندتور یا ی اسپورت کمتر از 200k $ احیا کنه هر چند با فروش کم برا پرستیژ ی برند پرمیوم لازمه
R@min
۱۱ آذر ۱۳۹۹RX ها همیشه یه کوپه اسپرت بودن و مزدا نیازی به پرستیژ نداره چون خیلی وقته به همه ثابت شدس. RX-9 باید یه کوپه اسپرت بمونه چون هویت یه ماشین خیلی مهمه. به نظرم زیر 60k عالیه. پروژه LFA و NSX آنچنان موفقیت آمیز نبود هر چند ماشینای خفنی بودن. هر برندی یه سگمنتو گرفته وارد شدن به سگمنت دیگه با صرف هزینه زیادی همراهه و با یه ماشین عملی نمیشه
Ahmadreza2002
۱۱ آذر ۱۳۹۹اگه مظر شما اینه کامل محترمه
ولی بحث من پرستیژه
Ahmadreza2002
۱۱ آذر ۱۳۹۹نظر
R@min
۱۱ آذر ۱۳۹۹اگر منظورتون از پرستیژ اعتبارشه که مزدا و ژاپنی جماعت حرفی باقی نمی زارن ولی اگه منظورتون کلاس کاریشه مزدا باید یه زیر برند مثه لکسوس یا همین آکورا تاسیس کنه. دیگه من معنی دیگه ای از پرستیژ نمی دونم امیدوارم متوجه شده باشم
Ahmadreza2002
۱۱ آذر ۱۳۹۹واقعا فکر میکنی پرستیژ کاری مزدا با امثال بنز و بیمر و کادیلاک یکیه؟
Gold
۱۱ آذر ۱۳۹۹اکسپلورر دیفرانسیل عقب ، مزدا 6 و CX جدید دیفرانسل عقب ، BMW و بنز از GLC و X3 به بالا هم همینطور ….. دینامیک رانندگی فقط انتقال قدرت عقب و AWD بر اساس دف عقب…. البته موضوع 4WD کاملا مجزا است.
باقی چنگی به دل نمی زنند.
ارشیاSVJ
۱۱ آذر ۱۳۹۹امیدوارم به زودی دیفرانسیل جلو کلا از بین بره.
net
۱۱ آذر ۱۳۹۹مزدا داره جلوپنجره رو کوچکتر میکنه قشنگتر میشه مثلا مدل مزدا الکتریکی با جلوپنجره کوچک و بدون خط استیل زیر چراغ جلو خوبه.خط استیل زیر چراغ باریک جلو و جلو پنجره بزرگ ماشینهای مزدا بد هست
حسین وی
۱۱ آذر ۱۳۹۹دقیقا 2 سال پیش گفتم مزدا دیگه میخواد لوکس ساز شه و شد !
قشنگ مشخص بود و به نظره من قطعا موفق خواهد شد