مزدا در حال توسعه تکنولوژی پیشرانه بنزینی جدیدی است که میتواند به اندازه یک پیشرانه الکتریکی پاک باشد.
مدیر قوای محرکه این برند ژاپنی در خلال برگزاری کنفرانسی فنی به تولید چنین پیشرانهای اشاره کرده و البته گفته که قوای محرکه یاد شده نام اسکای اکتیو ۳ را به خود خواهند گرفت.
بنا به گفته میتسو هیتومی، هدف اصلی این تکنولوژی افزایش راندمان گرمایی بوده بنابراین میزان انرژی گرمایی تلف شده کم خواهد شد و در عین حال کارایی آن بهبود خواهد شد.
هیتومی میگوید اگر مزدا بتواند راندمان گرمایی پیشرانههای خود را به میزان ۲۷ درصد افزایش دهد بنابراین خواهد توانست به میزان آلایندگی یک خودروی الکتریکی شده دست یابد. همچنین اگر میزان آلایندههای کربن دیاکسید تا ۲۵ درصد کاهش یابد پیشرانههای بنزینی مزدا قادر خواهد بود از نظر مصرف سوخت با محصولات الکتریکی برابری کند.
بر پایه نتیجه گیریهای خود مزدا، زمانی که تمامی این فرایندها اندازهگیری میشود، برخی خودروهای الکتریکی در واقع آلاینده تر از برخی خودروهای بنزینی کممصرف میباشند.
درحالیکه هیتومی چارچوب زمانی برای عرضه نسل جدید پیشرانههای اسکای اکتیو ۳ اعلام نکرده اما به این نکته اشاره کرده که تکنولوژی یاد شده میتواند شانس بقای پیشرانههای احتراق داخلی را افزایش دهد.
امیر رضا
۱۲ بهمن ۱۳۹۶کار بزرگ و بی نظیری رو داره انجام میده…
تنوع پیشرانرو حفظ میکنه…
هر چی نباشه صدای اگزوز موتور احتراق داخلی یه چیز دیگه است…
امیدوارم هیچوقت به جایی نرسیم که بدلیل آلودگی هوا فقط ماشین الکتریکی استفاده کنیم!!!!!!
Mohsen
۱۲ بهمن ۱۳۹۶الودگی موادی که تو باتری ها به کار می ره در صورتی که بازیافت نشن( که اکثرا نمی شن) خیلی بد تر از الودگی که یه موتور بنزینی درست می کنه
سعید(تهران)
۱۲ بهمن ۱۳۹۶محسن جان خودم از الکتریکی ها دل خوشی ندارم ولی در نظر بگیر تازه اول راهن و جا برای پیشرفتشون تا صد سال آینده هم وجود داره، بنابر این امروز مثل اوایل موتورهای احتراق داخلی هستن که خیلی بهینه نبودن، درست میگی آلودگی باتری و اینا هست ولی قرار نیست بیست سال دیگه هم همینطور بمونه، باید قبول کرد علیرغم اقدامات خوب این چنینی از کمپانی محترم مزدا، این کارا فقط کمی زمان خریدنه و متاسفانه احتراق داخلی ها بلاخره بازنده این رقابت هستن…
امیر رضا
۱۳ بهمن ۱۳۹۶تا اون موقع خدا بزرگه و پیشرفت بشر تصاعدی…
شاید یه ماده ای درست شد که جای بنزین و گازوییل رو بگیره و آلودگی کمتری تولید کنه…
و موتور احتراق داخلی پا برجا بمونه…
Mohamad
۱۲ بهمن ۱۳۹۶مزدا جان بیا زیر پرچم سلطان تویوتا، چنان سرمایه گذاری روی تکنولوژی جدید پیشرانه هات بکنه که حال کنی.
Mohamad
۱۲ بهمن ۱۳۹۶نمیدونم کجای این کامنت دردناک بود که دیس بارون شده! :))
مصطفی
۱۲ بهمن ۱۳۹۶منظورت بد نبود،فقط مزدا طرفدار زیاد داره،پول هم داره، تخصص هم داره،البته به اندازه تویوتا پول نداره،ولی خوب کار خودش رو راه میندازه
Saeed Boroomand
۱۲ بهمن ۱۳۹۶مقصودش هیبرید بوده احتمالا، و گرنه الکتریکی ها بسته به کشور و منبع تولید انرژی متفاوتن.
Hamid...Audi
۱۳ بهمن ۱۳۹۶نه سعید جان دقیقا منظورش الکتریکی بوده.
تولید نیروی برق هم اکثرا توسط نیروگاه های سوخت فسیلی انجام میشه و این مقایسه آلایندگی احتمالا با میانگین آلایندگی نیروگاه های سوخت فسیلی، هسته ای، بادی،آبی و … صورت گرفته.
Saeed Boroomand
۱۳ بهمن ۱۳۹۶آقا حمید من داده های مقایسه آلودگی رو نگاه انداختم قبلا و اگه مزدا بتونه به جای موتور HCCI از موتور Opposed Piston استفاده کنه اون موقع توان رقابت خواهد داشت. به هر حال قدم ارزشمندیه.
https://electrek.co/2017/11/01/electric-cars-dirty-electricicty-coal-emission-cleaner-study/
sina
۱۲ بهمن ۱۳۹۶تویوتا و نیسان و هوندا رو که بعنوان غول کنار بذاریم این مزدا و سوبارو هم خعلی دلبرن خدایی.
دو تا شرکت کوچیک و عشق❤️❤️
راستی گروه نیسان بزرگترین خودروساز دنیا شد.
Ali
۱۲ بهمن ۱۳۹۶سینا جان از کجا میگی رنو-نیسان شده؟ طبق focus2move که گروه فولکس شده. فروش ها:
گروه فولکس: 10413335
تویوتا: 10163491
رنو-نیسان-میتسوبیشی: 10117402
sina
۱۲ بهمن ۱۳۹۶درود بر علی عزیز
من تو رویترز دیدم
رنو نیسان میتسو 10 ملیون 610 هزارتا
فولکس 10 میلیون 530 هزارتا
تویوتا 10 ملیون و 200 هزارتا
mehran911
۱۲ بهمن ۱۳۹۶سیستم تزریق hcci وسیستم های مشابه که سالهاست توسط اکثر خودروسازها از جنرال موتورز بگیر تا مرسدس و تا فولکس و MAHLE و … با اسم خودشون در حال توسعه است و البته در پیشرانه های فرمول یک هم استفاده میشه
اما بلاخره
این مزدا بود که با جرات و هزینه این سیستم به رو بصورت گسترده به خودروهای جاده ای آورد دمش گرم
در مورد تزریق hcci بخونید خیلی پیچیده نیست مزایای سیستم احتراق دیزل و همینطور مزایای سیستم احتراق موتورهای بنزینی رو ترکیب کردن و…
سید مهران میرابوالقاسمی
۱۲ بهمن ۱۳۹۶مزدا چیکارش می کنه سوراخ سوراخش می کنه.
me84
۱۲ بهمن ۱۳۹۶.
جدای از این مطلب، ماشینای مزدا همیشه به لذت سواری و هندلینگ خوب و خوشدستی معروفن. بعضیها بهش میگن BMW فقرا.(البته فقرای اونا نه ما)
مانی
۱۲ بهمن ۱۳۹۶فوقالعادهترین خبری بود که از خورو سازهای ژاپنی شنیدم
تولیدِ برق کلی منابع میخواد،تو انتقالش یمقدار تلفات هست
راندمانِ موتورهای برقی خیلی بالاست اما باز هم چند درصدی تلفات هست
تو شارژِ باطریها یمقدار تلفات هست،چون خودروهای برقی سنگینتر هستن
انرژی بیشتری مصرف میکنن،حالا اونقدر راندمانِ ماشینهای بنزینی بره بالا
که بصرفه تر نه ولی در حد ماشینهای برقی باشن دیگه چه دلیلی داره منقرض بشن
دمت گرم مزدا
Saeed Boroomand
۱۳ بهمن ۱۳۹۶یه نگاه به این لینک بندازید متوجه میشید که چقدر اتلاف هستش جاهای مختلف:
https://images.hgmsites.net/med/uks-transport-environment-says-that-electric-cars-are-the-most-efficient_100626958_m.jpg
شاهين
۱۲ بهمن ۱۳۹۶فقط دل ما هی آب میشه از مزدا میخونیم ولی نمیبینیمش اینجا
Pouya
۱۲ بهمن ۱۳۹۶چطور آلودگی موتور بنزینی کمتره؟؟؟؟؟ چطور چطور چطور؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظرم بلوف رسانه ای باشه.
حسین وی
۱۲ بهمن ۱۳۹۶مزدا همیشه از زمان خودش جلو تر بوده و هست
اینو فقط جنبه فان میزارم قصد جسارت ندارم ولی ببینین
صفحه کیلومتر مزدا 3 2004
http://s5.picofile.com/file/8170023792/Cluster_Test.jpg
صفحه کیلومتر bmw 3 2004
http://www.need4speed.ws/images/uploads/speed/MarcS_330CD_252.jpg