بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، مزدا ۲ سدان با نام تویوتا یاریس در بازار آمریکای شمالی عرضه میشد و حالا عکس این اتفاق رخ داده است و مزدا ۲ هیبریدی جدیدی برای عرضه در اروپا معرفی شده که در اصل یک تویوتا یاریس ریبج شده است. این خودرو از بهار سال آینده در قارهٔ سبز به فروش خواهد رسید اما این به معنای خاتمهٔ تولید مزدا ۲ اصلی نیست و این دو در کنار هم ارائه خواهند شد.
این خودرو اولین محصول هیبریدی کامل در سبد محصولات اروپایی مزدا محسوب میشود که به مدلهای متعدد هیبریدی خفیف و همینطور MX-30 تمام الکتریکی اضافه خواهد شد. مزدا ۲ از قوای محرکهٔ هیبریدی خود شارژ شوندهٔ تویوتا استفاده میکند که از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی با ۹۲ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با ۸۰ اسب بخار قدرت تشکیل شده است، مجموع خروجی این سیستم ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۶۹ نیوتن متر گشتاور است که به چرخهای جلو منتقل میشود.
به لطف این نیرو، مزدا ۲ هیبریدی ظرف ۹.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند؛ اما چیزی که در یک خودروی کوچک هیبریدی بیشتر اهمیت دارد، مصرف سوخت است که مزدا ۲ هیبریدی در اینجا عالی عمل کرده است زیرا بسته بهاندازهٔ رینگها که میتواند ۱۵ یا ۱۶ اینچی باشد، این خودرو طبق معیارهای WLTP تنها بین ۳.۸ تا ۴ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف میکند. تولید دیاکسید کربن خودرو هم بین ۸۷ تا ۹۳ گرم در هر کیلومتر اعلام شده است.
موتور الکتریکی مزدا ۲ هیبریدی توسط یک پکیج باطری لیتیوم یونی کوچک تغذیه میشود و ازآنجاییکه قوای محرکهٔ آن از نوع خود شارژ شونده است، این باطریها از طریق پیشرانه بنزینی و همینطور احیای سیستم انرژی ترمزها شارژ میشوند. همچنین قوای محرکه بهطور خودکار خروجی سیستم را بهگونهای توزیع خواهد کرد تا تعادل خوبی بین مصرف سوخت و پرفورمنس ایجاد شود.
مزدا ۲ هیبریدی که در سه تیپ مختلف در اروپا عرضه خواهد شد، از صندوق باری به حجم ۲۸۶ لیتر برخوردار بوده و فاصلهٔ محوری آن ۲,۵۶۰ میلیمتر است. این یاریس ریبج شده به مزدا کمک میکند تا میانگین آلایندگی محصولات خود در اروپا را کاهش دهد و با مقررات سختگیرانه این قاره مطابقت پیدا کند. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میانگین آلایندگی محصولات خود را ۵۰ درصد کاهش دهد و تا سال ۲۰۵۰ تولید کربن را به صفر برساند.
Ninja
۱۶ آذر ۱۴۰۰راستش ماشین خیلی جالبیه و اینکه قیافش کپی تویوتا هست خیلی من بده
مزدا واقعه هیچ عیبی انگاز نداره طراحی داخلی عالی طراحی بیرونی عالی موتور عالی پرفورمنس عالی تکنولوژی عالی کیفیت عالی و …..
واقعا مزدا حق چیز های خیلی بهتری رو داشت
با این همه خوبی هنوزم فروشش کمه نسبت به خوبی هاش
نمیدونم شاید حتما یه مشکلی داره دیگه فروشش بالا نیست
مهدی موتور
۱۶ آذر ۱۴۰۰کپی نیست مثل gt86 مدل تویوتا رو خودش تولید میکنه
Ninja
۱۶ آذر ۱۴۰۰همون ریبج شده خودمون
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آذر ۱۴۰۰مشکل مزدا به نظر من ، دو چیز است :
۱_ گستردگی تبلیغاتِ کم در جهان!
۲_ گستردگی نمایندگیها و خدمات کوچک محلی!
و اگر نه چه دلیلی دارد مزدا کم فروش کند با اینکه همهچیز تمام است!
البته یه دلیل دیگرش هم اینه که همه مزدا را دوست دارند اما هنگامی که میخواهند خرید کنند به سمت رقبایش میروند چون طراحی عامپسندتری دارند و سادهتر هستند اما مزداها اکثراً طراحی هجومی خشن و جسورانهای دارند که اکثراً جوانان میپسندند و نه افراد بالای ۳۰ سال سن !
بهترین کار برای فهمیدنِ این موضوع ، اینه که مزدا یه گروه آماری تشکیل بده با پرسشو پاسخهای فراوان تا حقیقتاً بشه فهمید چی میشه که خریداران واقعی ، رقبا را به مزداها ترجیح میدهند !
سلطان مزدا
۱۲ اسفند ۱۴۰۰مشکل تو تبلیغات شناختوندنش به مردم چون من دو تا مزدا تو مونتاژ ایران داشتم مزدا ۲ با یه مزدا ۳ هیچ مشکلی نداشت
کافر مقدس
۱۶ آذر ۱۴۰۰قبل اینکه بخوای بگه این چقدر یاریسه به این نکته دقت کن :
در اصل یک تویوتا یاریس ریبج شده است
یوسف
۱۶ آذر ۱۴۰۰عرضه یاریس سدان با نام مزدا 2 در آمریکای شمالی کاملا منطقی بود چون یاریس در این بازار عرضه نمیشد اما عرضه یاریس ریبج شده در اروپا (جایی که تویوتا حضور پر رنگی داره) بدون هیچ تغییری در ظاهر (به جز لوگوی مزدا) و احتمالا با قیمت و تریم های مشابه منطقی به نظر نمیاد. تنها دلیل موجه که به نظرم میرسه اینکه با توجه به هیبریدی بودن و در نتیجه مصرف سوخت و آلایندگی پایین این مدل، عرضه اون در بازار اروپا باعث میشه مزدا بتونه تعهدات زیست محیطی خودش رو به انجام برسونه.
AHMET 2002
۱۶ آذر ۱۴۰۰اروپا جایی که تویوتا حضور پر رنگی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اتفاقا به نسبت بد ترین بازار تویوتا همین اروپا و امریکای جنوبیه
دقت کن به نسبت تویوتا بودنش که معمولا تو صدر همه بازاراس تو اروپا عملکرد خوبی نداره و حتی از فرانسوی ها وکره ای هام کمتره معمولا
یوسف
۱۶ آذر ۱۴۰۰دوست عزیز من هرگز نگفتم تویوتا تو اروپا پرفروش ترینه یا بهترین عملکرد رو داره. منظور من از پر رنگ بودن حضور تویوتا در اروپا بیشتر به گستردگی نمایندگی های فروش و تبلیغات برمیگشت و شاید بهتر بود از واژه گسترده استفاده میکردم.
به هر حال یاریس از سال 1999 در اروپا عرضه میشه و همواره یک از مدل های محبوب و خوش فروش بوده. اگر کسی دلش این ماشن رو بخواد راحت از نمایندگی تویوتا خرید میکنه. انتخاب بین یاریس یا مزدا 2 مزیت خاصی برای خریدار نداره. این داستان ریبج بیشتر به خودروسازان کمک میکنه در کوتاه مدت ضعف تنوع در سبد محصولات رو برطرف کنن و همچنین تعهدات محیط زیستی خودشون رو به جا بیارن.
AHMET 2002
۱۶ آذر ۱۴۰۰++++
رضا 👉
۱۶ آذر ۱۴۰۰دوستان عزیزی که میخواید بپرسید
بله یاریسه
خود خود یاریسه
کپی نیست عزیزان یاریسه
میثم
۱۶ آذر ۱۴۰۰لااقل مثل سوزوکی یه تغییری تو جلوپنجره میداد.
اینطوری که خیلی بده.
سیدمهران+میرابوالقاسمی
۱۶ آذر ۱۴۰۰مزدا عشقه