مزدا کراساوور کاملاً جدیدی بنام CX-50 را معرفی کرده که در سبد محصولات این شرکت در کنار مدل هماندازهٔ CX-5 قرار خواهد گرفت. این کراساوور جدید، تلاش مزدا را برای ارائهٔ یک شاسیبلند آفرودی سرسخت را نشان میدهد که پرفورمنس آنرود را خیلی قربانی نکند. طبق تحقیقات مزدا، اکثر سفرهای خارج از شهر شامل صدها کیلومتر رانندگی روی آسفالت و فقط ۱۵ تا ۳۰ کیلومتر رانندگی آفرودی میشود و بنابراین، قربانی کردن تمام قابلیتهای رانندگی آنرود فقط برای بهبود در آفرود منطقی نیست.
به همین دلیل، در CX-50 فقط یک حالت آفرود تعبیه شده و برخلاف سایر کراساوورها، در اینجا از حالات رانندگی دیگر مثل برفی، شنی، گِلی و یا هر حالت دیگری خبری نیست زیرا هرچند شاید وجود این حالات هنگام دیدن خودرو در نمایشگاه جالب باشد اما در دنیای واقعی گیجکننده هستند. در حالت آفرود، سامانهٔ چهارچرخ محرک CX-50 چرخهای جلو و عقب را با سرعت یکسانی میچرخاند تا هندلینگ خودرو قابل پیشبینی شود. حالت بکسل هم برنامهٔ تعویض دنده را برای محاسبهٔ وزن اضافی تریلر تغییر میدهد.
CX-50 برای تواناییهای بیشتر در مسیرهای ناهموار، ارتفاع زیادی از سطح زمین دارد و از ستونهای B تقویتشده، ریلهای سقفی مستحکم و سقف پانورامای جدیدی بهره میبرد. داخل خودرو نیز بهگونهای طراحی شده که بتواند تمام تجهیزاتی که برای تعطیلات آخر هفته در جنگل نیاز است را در خود جای دهد. همچنین برای حفظ تمرکز راننده در پشت فرمان، کابین CX-50 به شکلی متقارن حول محور راننده طراحی شده است. به گفتهٔ مزدا، این شیوهٔ طراحی باعث ایجاد حس تعامل و ارتباط میشود.
CX-50 مثل CX-5 از پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر مزدا استفاده میکند که در دو نسخهٔ تنفس طبیعی و توربو ارائه میشود. نسخهٔ تنفس طبیعی ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه در نسخهٔ توربو این اعداد به ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۴ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا میکنند. علاوه بر این، مزدا وعده داده است که مدت کوتاهی بعد از عرضهٔ این خودرو به بازار، نسخههای هیبریدی را هم برای آن ارائه خواهد کرد.
مزدا CX-50 در کارخانهٔ تویوتا در آلاباما در کنار کرولا کراس تولید میشود اما بااینوجود، به گفتهٔ مزدا، این خودرو از لحاظ قطعات ارتباطی با کراساوور تویوتا نداشته و پلتفرم و قطعات اصلی دو خودرو منحصر به خودشان است. تویوتا و مزدا هرکدام قطعات خود را تأمین میکنند اما بهمنظور استفادهٔ حداکثری از جوینت ونچر، برخی مواد بین دو خودرو مشترک هستند. مزدا CX-50 اواخر سال آینده راهی بازار خواهد شد.
RKH7787
۲۵ آبان ۱۴۰۰داخلشو دوس دارم
مزدا
۲۵ آبان ۱۴۰۰کلیپشو میدیدم واقعا جذاب بود
ممد ژانگولر
۲۵ آبان ۱۴۰۰اسم زیبای ماشینای مزدا که میاد یاد شرکت معظم گروه بهمن خودمون میوفتم
اینطور نیست مزدا دوستان !!
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۲۵ آبان ۱۴۰۰ماشین خوبیه هم ظاهر داخل هم جلو و هم پشت زیباست برای یک کراس اوور قدرتش خوبه فکر کنم رقیب خوبی برای سوبارو در بیاد
SHAYAN
۲۵ آبان ۱۴۰۰ماشین خیلی خوشگلیه بیشتر بهش میخوره ماشین نیمه لوکس باشه تا ماشین اکونومی ولی یه سوال الان این جانشین CX-5 هس یا یه ماشین دیگه حساب میشه؟!
یوسف
۲۵ آبان ۱۴۰۰میشه گفت زبان طراحی مزدا در این مدل به اوج پختگی و بلوغ رسیده. بدون شک مانند سایر ساخته های مزدا نسبت به قیمتش کیفیت و دست فرمون خوبی ارائه خواهد داد.
احمدرضا
۲۵ آبان ۱۴۰۰جدی چطوری میشه با کراس اوور رفت آفرود؟
اونم با این گوگولی 🙂
میثم
۲۵ آبان ۱۴۰۰خوش گفته دیگه
۱۵_۳۰ کیلومتر مسیر خاکی چاله چوله
همون مسیرهایی که تو عکس هست
مجتبی
۲۶ آبان ۱۴۰۰وقتی باپراید میشه بااینم خواهد شد.
امیر
۲۵ آبان ۱۴۰۰چقدر خوب جلو و عقب رو در آوردن. لذت بردم خیلی عالیه.
میثم
۲۵ آبان ۱۴۰۰واقعا خوشم اومد
هم از طراحی داخلی و بیرونی
هم از طرز تفکرشون
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۵ آبان ۱۴۰۰قشنگه ولی خیلی قدرت اش کمه
یوسف
۲۵ آبان ۱۴۰۰من بهش نگاه میکنم انگار دارم هیوندا میبینم…. احساس میکنم طراحشو از چند ماشین گرفتن وقاطی کردن🧐🧐🧐🧐
datsun
۲۵ آبان ۱۴۰۰در اسرع وقت به چشم پزشک مراجعه فرمایید
میثم
۲۵ آبان ۱۴۰۰😂😂😂
VIPER
۲۵ آبان ۱۴۰۰فک نمیکردم کسی چنین چیزی بگه
🦧🦧🦧
Reza Waffen SS
۲۵ آبان ۱۴۰۰خوبه ولی نه واسه آفرود
Sina
۲۵ آبان ۱۴۰۰چقدر خوشحال میشم وقتی میبینم خودروساز ها ماشین های اینجوری میدن بیرون و معنای واقعی شاسی بلند رو فهمیدن
ماشین های مثل TRD تویوتا وایلدنس سوبارو آلرود تیگوآن بدلندز برانکو اسپورت و….
منتظر CX 70 هم هستیم👌🏻
یه ۷ نفره خوشگل آفرودی
ARMAN
۲۵ آبان ۱۴۰۰مزدا چرا انقد خوبه؟
و در ضمن این اصلا به درد آفرود درست حسابی و سنگین نمی خوره
سیدمهران+میرابوالقاسمی
۲۵ آبان ۱۴۰۰مزدا عشقه
پیام
۲۵ آبان ۱۴۰۰با این طراحیهای زیبا کم کم وقتشه که مزدا جانشین RX7و یه سوپر اسپرت ناب و زیبا را رونمایی کنه یه برگ ریزون اساسی راه بندازه