مزدا

کراس اوور مزدا CX-50 جدید با ویژگی‌های آفرودی معرفی شد

مزدا کراس‌اوور کاملاً جدیدی بنام CX-50 را معرفی کرده که در سبد محصولات این شرکت در کنار مدل هم‌اندازهٔ CX-5 قرار خواهد گرفت. این کراس‌اوور جدید، تلاش مزدا را برای ارائهٔ یک شاسی‌بلند آفرودی سرسخت را نشان می‌دهد که پرفورمنس آنرود را خیلی قربانی نکند. طبق تحقیقات مزدا، اکثر سفرهای خارج از شهر شامل صدها کیلومتر رانندگی روی آسفالت و فقط ۱۵ تا ۳۰ کیلومتر رانندگی آفرودی می‌شود و بنابراین، قربانی کردن تمام قابلیت‌های رانندگی آنرود فقط برای بهبود در آفرود منطقی نیست.

به همین دلیل، در CX-50 فقط یک حالت آفرود تعبیه شده و برخلاف سایر کراس‌اوورها، در اینجا از حالات رانندگی دیگر مثل برفی، شنی، گِلی و یا هر حالت دیگری خبری نیست زیرا هرچند شاید وجود این حالات هنگام دیدن خودرو در نمایشگاه جالب باشد اما در دنیای واقعی گیج‌کننده هستند. در حالت آفرود، سامانهٔ چهارچرخ محرک CX-50 چرخ‌های جلو و عقب را با سرعت یکسانی می‌چرخاند تا هندلینگ خودرو قابل پیش‌بینی شود. حالت بکسل هم برنامهٔ تعویض دنده را برای محاسبهٔ وزن اضافی تریلر تغییر می‌دهد.

CX-50 برای توانایی‌های بیشتر در مسیرهای ناهموار، ارتفاع زیادی از سطح زمین دارد و از ستون‌های B تقویت‌شده، ریل‌های سقفی مستحکم و سقف پانورامای جدیدی بهره می‌برد. داخل خودرو نیز به‌گونه‌ای طراحی شده که بتواند تمام تجهیزاتی که برای تعطیلات آخر هفته در جنگل نیاز است را در خود جای دهد. همچنین برای حفظ تمرکز راننده در پشت فرمان، کابین CX-50 به‌ شکلی متقارن حول محور راننده طراحی شده است. به گفتهٔ مزدا، این شیوهٔ طراحی باعث ایجاد حس تعامل و ارتباط می‌شود.

CX-50 مثل CX-5 از پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر مزدا استفاده می‌کند که در دو نسخهٔ تنفس طبیعی و توربو ارائه می‌شود. نسخهٔ تنفس طبیعی ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که در نسخهٔ توربو این اعداد به ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۴ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می‌کنند. علاوه بر این، مزدا وعده داده است که مدت کوتاهی بعد از عرضهٔ این خودرو به بازار، نسخه‌های هیبریدی را هم برای آن ارائه خواهد کرد.

مزدا CX-50 در کارخانهٔ تویوتا در آلاباما در کنار کرولا کراس تولید می‌شود اما بااین‌وجود، به گفتهٔ مزدا، این خودرو از لحاظ قطعات ارتباطی با کراس‌اوور تویوتا نداشته و پلت‌فرم و قطعات اصلی دو خودرو منحصر به خودشان است. تویوتا و مزدا هرکدام قطعات خود را تأمین می‌کنند اما به‌منظور استفادهٔ حداکثری از جوینت ونچر، برخی مواد بین دو خودرو مشترک هستند. مزدا CX-50 اواخر سال آینده راهی بازار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. RKH7787

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (538 ديدگاه)

    داخلشو دوس دارم

    موافقم 16
    1. مزدا

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2087 ديدگاه)

      کلیپشو میدیدم واقعا جذاب بود

      1. ممد ژانگولر

        ۲۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (4196 ديدگاه)

        اسم زیبای ماشینای مزدا که میاد یاد شرکت معظم گروه بهمن خودمون‌ میوفتم‌
        اینطور نیست مزدا دوستان !!

        موافقم 4
        مخالفم 1
  2. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (201 ديدگاه)

    ماشین خوبیه هم ظاهر داخل هم جلو و هم پشت زیباست برای یک کراس اوور قدرتش خوبه فکر کنم رقیب خوبی برای سوبارو در بیاد

    موافقم 13
    مخالفم 1
  3. SHAYAN

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوشگلیه بیشتر بهش میخوره ماشین نیمه لوکس باشه تا ماشین اکونومی ولی یه سوال الان این جانشین CX-5 هس یا یه ماشین دیگه حساب میشه؟!

  4. یوسف

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (738 ديدگاه)

    میشه گفت زبان طراحی مزدا در این مدل به اوج پختگی و بلوغ رسیده. بدون شک مانند سایر ساخته های مزدا نسبت به قیمتش کیفیت و دست فرمون خوبی ارائه خواهد داد.

    موافقم 17
    مخالفم 1
  5. احمدرضا

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (875 ديدگاه)

    جدی چطوری میشه با کراس اوور رفت آفرود؟
    اونم با این گوگولی 🙂

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. میثم

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3608 ديدگاه)

      خوش گفته دیگه
      ۱۵_۳۰ کیلومتر مسیر خاکی چاله چوله
      همون مسیرهایی که تو عکس هست

      موافقم 6
      مخالفم 1
    2. مجتبی

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1218 ديدگاه)

      وقتی باپراید میشه بااینم خواهد شد.

      موافقم 4
      مخالفم 1
  6. امیر

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    چقدر خوب جلو و عقب رو در آوردن. لذت بردم خیلی عالیه.

    موافقم 12
    مخالفم 1
  7. میثم

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    واقعا خوشم اومد
    هم از طراحی داخلی و بیرونی
    هم از طرز تفکرشون

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. ABOLFAZL.RAHMANI

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (101 ديدگاه)

    قشنگه ولی خیلی قدرت اش کمه

    موافقم 5
    مخالفم 6
  9. یوسف

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    من بهش نگاه میکنم انگار دارم هیوندا میبینم…. احساس می‌کنم طراحشو از چند ماشین گرفتن وقاطی کردن🧐🧐🧐🧐

    موافقم 2
    مخالفم 33
    1. datsun

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      در اسرع وقت به چشم پزشک مراجعه فرمایید

      موافقم 27
      مخالفم 1
      1. میثم

        ۲۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (3608 ديدگاه)

        😂😂😂

        موافقم 12
        مخالفم 1
    2. VIPER

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2627 ديدگاه)

      فک نمیکردم کسی چنین چیزی بگه
      🦧🦧🦧

  10. Reza Waffen SS

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    خوبه ولی نه واسه آفرود

    موافقم 2
    مخالفم 6
  11. Sina

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (835 ديدگاه)

    چقدر خوشحال میشم وقتی میبینم خودروساز ها ماشین های اینجوری میدن بیرون و معنای واقعی شاسی بلند رو فهمیدن
    ماشین های مثل TRD تویوتا وایلدنس سوبارو آلرود تیگوآن بدلندز برانکو اسپورت و….

    منتظر CX 70 هم هستیم👌🏻
    یه ۷ نفره خوشگل آفرودی

    موافقم 4
    مخالفم 2
  12. ARMAN

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    مزدا چرا انقد خوبه؟
    و در ضمن این اصلا به درد آفرود درست حسابی و سنگین نمی خوره

    موافقم 3
    مخالفم 3
  13. سیدمهران+میرابوالقاسمی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (64 ديدگاه)

    مزدا عشقه

  14. پیام

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (286 ديدگاه)

    با این طراحیهای زیبا کم کم وقتشه که مزدا جانشین RX7و یه سوپر اسپرت ناب و زیبا را رونمایی کنه یه برگ ریزون اساسی راه بندازه

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا