خانوادهٔ شاسیبلندهای مزدا بسیار گیجکننده شده است. این شرکت ابتدا مدل میان سایز CX-60 را روی پلتفرم محرک عقب جدید خود برای بازارهای اروپا و ژاپن معرفی کرد. سپس نوبت به مدل فول سایز و هفتنفرهٔ CX-90 برای بازار آمریکا رسید. اوایل امسال نیز CX-70 برای بازار آمریکا معرفی شد که نسخهٔ دو ردیفهٔ CX-90 محسوب میشود و طول یکسانی با آن دارد. حالا هم چهارمین عضو این خانواده با نام CX-80 معرفی شده است. این بزرگترین شاسیبلند مزدا برای بازارهای اروپا و ژاپن خواهد بود که بالاتر از CX-60 قرار میگیرد.
البته برخلاف CX-70 و CX-90 بازار آمریکا که اساساً باهم یکسان هستند و تفاوتشان فقط در تعداد صندلی است، CX-80 با ۴,۹۹۳ میلیمتر طول، ۲۴۹ میلیمتر از CX-60 کشیدهتر است. همچنین فاصلهٔ محوری این کراساوور جدید هم با ۲۴۹ میلیمتر افزایش به ۳,۱۱۹ میلیمتر رسیده است. بااینحال، عرض هردو خودرو یکسان و برابر با ۱,۸۹۰ میلیمتر است. CX-80 در اروپا با همان پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل CX-60 عرضه میشود که با بهرهمندی از سیستم هیبریدی خفیف، ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود و خودرو را ظرف ۸.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. حداکثر سرعت این کراساوور ژاپنی هم ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. علاوه بر این، خریداران میتوانند یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی را هم انتخاب کنند که به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است و مجموعاً ۳۲۸ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. همین قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی برای CX-70 و CX-90 بازار آمریکا هم ارائه میشود.
CX-80 پلاگینهیبریدی ظرف ۶.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. به لطف یک پکیج باطری ۱۷.۸ کیلووات سعی نیز خودرو میتواند تا ۵۳ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند. CX-80 با سه ردیف صندلی در نسخههای شش یا هفتنفره عرضه میشود که اولی در ردیف دوم به کنسول میانی مجهز است. تمام تیپهای این خودرو به کنترل تهویهٔ سه منطقهای، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، تهویهٔ صندلیهای جلو، سیستم صوتی Bose و رینگهای ۲۰ اینچی مجهز هستند.
صندوق بار CX-80 هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی تنها ۲۵۷ لیتر ظرفیت دارد اما با خواباندن صندلیهای ردیف سوم این رقم به ۱۲۲۰ لیتر افزایش پیدا میکند درحالیکه امکان سفارش درِ صندوق برقی هم وجود خواهد داشت. CX-80 که مثل CX-60 و CX-90 روی پلتفرم محرک عقب با پیشرانههای طولی ساخته شده، پاسخ دیرهنگام مزدا به شاسیبلندهای آئودی Q7، بامو X5 و مرسدس بنز GLE محسوب میشود. برخلاف CX-60 که بهصورت محرک عقب هم ارائه میشود، تمام نسخههای CX-80 بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. این کراساوور سه ردیفه پرچمدار مزدا در بازار اروپا خواهد بود.
mahan
۳۱ فروردین ۱۴۰۳چرا انقدر پشتش بی ام وست؟!!
NAVID۰۰۹۸
۳۱ فروردین ۱۴۰۳اون رنگ بژ ، دیگه سالهاست در معرفی خودروها استفاده نمیشد و مزدا من رو برد به ابتدای سال ۲۰۰۰ میلادی که این رنگ مُد بود ولی به شدت به آفتاب حساسِ!!!
مزدا اینقدر خوشکیفیت میسازه که حقیقتاً میشه یه جورایی با لکسوس مقایسشون کرد!!!
Ak 47 نسخه ملایم شده و مهربان
۳۱ فروردین ۱۴۰۳نوید ای جاننننممممم مزدا ژاپونی.(اقای اشتری کامنتمو قبول نکنی حلالت نمیکنم بزار سایت ازادی بیان داشته باشه)
این رو باید گرفت (دیگه نمیگم قد ۱۹۰ و وزن ۱۲۰ کیلو چون به این ماشین نمیاد اون به امریکن میومد.)با قد ۱۸۰ و وزن ۸۰ کیلوگرم یه کتو شلوار مشکی با عینک دودی داشته باشی سوارش شی بعد شیشه ها ۱۰۰ در ۱۰۰ دودی امریکن یه کروات قرمز هم داشته باشی با زیر کت سفید مثل جنتلمنا رفتار کنی.دیگه لازم نیست با این ماشین کسیو خفت کنی و بزنیش،فقط باید مثل جنتلمنا رفتار کنی و بری جاهایی که دختر زیاده یه پوست خند به دخترا بزنی(دندوناتم باید لمینت و کامپوزیت باشه و قبلش مسواک زده باشی)بعد شیشه دودیو بدی بالا یه موزیک ملایمم بزاری.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۱ فروردین ۱۴۰۳فحاشی نداشته باشه
کامنت تایید میشه
هومن
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳اوه اوه ع خیلی بالاست، واقعا چرا میام اینجا من!
Ak 47 نسخه ملایم شده و مهربان
۳۱ فروردین ۱۴۰۳اینم بگم من الان مدتیه تیمارستانم و دیگه نمیزارن gta سان اندریاس بازی کنم بخواطر همین تحت نظارتم و نمیزارن خشونت نشون بدم😉
Ak 47 نسخه ملایم شده و مهربان
۳۱ فروردین ۱۴۰۳استاد اشتری بزرگ هرچی میخواید امیدوارم خدا بهتون بده.🤝👏👌
net
۳۱ فروردین ۱۴۰۳تیتر نوشته شاسی بلند مزدا این ماشین کراس اور هست . ردیف سوم صندلی الکی هست برای کراس اور حتی برای اس یو وی هم ردیف سوم کاربرد چندانی ندارد و کسی که در ردیف سوم صندلی کراس اور و اس یو وی میشینه مثل اینکه تو زندان نشسته چون صندلی ها ثابت هست و دسترسی به درب و شیشه بالا و پایین کردن و سیستم صوتی و گرمایشی و سرمایشی نداره و جاش تنگه . خط سفید زیر جلوپنجره که مثل خط سفید زیر جلوپنجره ساینا اس و سهند هست خیلی بد هست و تو چشم میزنه حداقل رنگ این خط سفید زیر جلوپنجره مشکی بود قشنگتر میشد . بدترین جای این ماشین چراغ جلو هست و خط سفید زیر جلوپنجره رفته داخل چراغ جلو خیلی بد هست و تعجبه چرا چراغ جلو اینجوری ناشیانه طراحی کرده . زه سفید اطراف شیشه دربها خوبه ولی قسمث شیشه مثلثی بالای درب باک پهن شده بد شده . باربند روی سقف خوبه و باربند روی دو ستون سقف برای کراس اور و وانت میان سایز قشنگ میشه . طراحی چراغ عقب خوبه ولی اگر خطوط مشکی و سفید داخلش نبود و کامل قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد. اگر دو اگزوز خاکستری دایره ای زیر سپر عقب در سمت چپ و راست داشت قشنگتر میشد . طراحی داخلی خوبه ولی این مدل صفحه نمایش روی داشبورد کمی قدیمی شده و جلو دید راننده می گیره و اگر مدل صفحه نمایش عمود فورد رنجر ۲۰۲۲ داشت قشنگتر میشد . تو عکسها مشخص نیست اگر تا ردیف دوم صندلی سقف سانروف گذاشته باشه خوبه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۱ فروردین ۱۴۰۳شاید باورتون نشه
ولی عبارت SUV که ما بهش میگیم شاسی بلند، در تمام جهان فراگیر شده و حتی سایتهای رسمی خودرو سازان بزرگ، از CUV استفاده نمیکنند
چند وقت پیش دیدم که تویوتا امریکا حتی Ch-R در گروه محصولات SUV گذاشته بود
در پدال هم ما به همین روند ادامه میدیم و ماشینهایی که بزرگتر از X22 باشن، شاسی بلند میگیم
net
۳۱ فروردین ۱۴۰۳این ماشین مزدا طراحی داخلی و بیرونی لوکسی داره مثل کراس اورهای لکسوس و برای بازار کشورهای پیشرفته غربی (امریکای شمالی.اروپای غربی.استرالیا) خوبه
net
۳۱ فروردین ۱۴۰۳عکس مزدا رنگ مسی که خط سفید زیر جلوپنجره مشکی شده کمتر تو چشم میزنه و قشنگتر هست ولی همین ماشین رنگ مسی رینگ رو مشکی کرده ببینید چقدر قیافه ماشین بد شده و زیباترین رنگ رینگ برای همه ماشینها خاکستری مایل به تیره هست . این ماشین حس میکنم از کراس اورها کمی ارتفاع سقفش کوتاه تر هست و اگر کمی ارتفاعش بلندتر بود قشنگتر میشد
زیزیگولو
۳۱ فروردین ۱۴۰۳اینجور که پیداست CX-80 زیاد تفاوتی با CX-60 نداره و تفاوت بینشون ناچیز هستش ……. شده مثل فیس لیفتهای تویوتا لندکروز که به تغیرات کوچیک اکتفاء میکنه
MehdiTurbo
۳۱ فروردین ۱۴۰۳هر چقدر این روزا همه بدتر میشن مزدا زیبا تر کامل تر میشه امیدوارم بمونه تو این مسیر
الان این مزدا با وجود اقتصادی بودن از صدتا بنز و بی ام و جذاب تر و زیباتر و لوکس تر دستمریزا امیدوارم بمونه همیشه همینجوری تو این دنیای بی روح واقعا این تک توک ماشینا را میبینه ادم حال میاد
Engineer
۳۱ فروردین ۱۴۰۳واقعا لوکس بودن بنز و بی ام و رو از این پایین تر میدونید!
MehdiTurbo
۳۱ فروردین ۱۴۰۳همین الان تو پدال پست اول مال بنز بهترین مدلشم هست
یه لحظه عکس داخل این باز کن و برو بلافاصله عکس داخل بنز باز کن
به میزان چرم دوزی های داخل این و داخل بنز نگاه کن
طراحی و سر دنده این ماشین برای من بسیار لوکس تر جایگیری اجزا و …
این طراحی لوکس بودن برای من که وقتی به دوتا عکس نگاه میکنم بله واقعا و به شدت از بنز لوکس تر
Engineer
۳۱ فروردین ۱۴۰۳فکر کنم تعریف شما از خودروی لوکس یه چیز دیگه ای باشه!
امیر علی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳مهدی توربو باهات موافقم
مزدا با وجود قیمت اقتصادی، اما کیفیت و زیبایی در حد لکسس ارائه میده که همین ارزش خریدشو بیشتر از آلمانی ها کرده…
تنها نقصش قدرت آفرود پایینه!
MehdiTurbo
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳اینجینیر دیگه وقتی بعد از اینا همه توضیح حرف خودت میزنی دیگه مشکل از من نیست ! یه فکری براش بکن ! خخخ
ژاندارم
۳۱ فروردین ۱۴۰۳محصولات مزدا
زبان طراحی خاصی داره
ثابت و زیبا
البته تو بحث دوام و لوکس بودن میدرخشه
Yaghoob
۳۱ فروردین ۱۴۰۳واقعا زیباست
Car love
۳۱ فروردین ۱۴۰۳رقابت با x5 ؟ 😂😂😂
این تو اقتصادی ها هم باخت و فروشش پایین بود 😂
کرگدن باواریا
۳۱ فروردین ۱۴۰۳دقیقا اولین بار باهات موافقم ، توهین برای x5 و bmw هست به خدا
۳۱ فروردین ۱۴۰۳ماشین خوبیه ولی X5 رو ترجیح میدم
Killer
۳۱ فروردین ۱۴۰۳فقط تو قسمت کپی چراغ عقب میتونه رقابت کنه وگرنه با فروش ۳۴ تا تو ۳ ماه رقابت کجا بود
blackwing
۳۱ فروردین ۱۴۰۳مزدا همیشه از حواشی دور بوده ، همیشه ماشین مطمئن و محکم میساخته ، طراحیهای مزدا همیشه ساده و با اصالت بوده و به دل آدم میشینه ، این مدل هم مثل بقیه مزداها خوش استایل و با کیفیته !
دس خوش ژاپن 🤌🏼
Taha Ayoobi
۳۱ فروردین ۱۴۰۳زیبا و خوب
KAIZEN
۳۱ فروردین ۱۴۰۳طراحیش از کراسهای بنز و بی ام و خیلی بهتره
ماکان
۳۱ فروردین ۱۴۰۳سلام . انتخاب من خود بی ام و X5 هستش .
Mehran Mirabolghasemi
۳۱ فروردین ۱۴۰۳مزدا عشقه
𝐀𝐥𝐢
۳۱ فروردین ۱۴۰۳همیشه طراحی های مزدا رو دوست داشتم این یکی هم خیلی زیباست
misha
۳۱ فروردین ۱۴۰۳خداوند مزدا رو در جواب کسانی فرستاد که معتقدن ژاپنی ها نمیتونن لوکس درست کنن
nima.jdm
۱۵ شهریور ۱۴۰۳خیلی بیشتر هستن
لکسوس و مزدا و اینفینیتی و اکورا و یه سری از ماشین های تویوتا و….
اگه بخوای تا صبح برات ماشین لوکس ژاپنی مثال میزنم
رامتین
۳۱ فروردین ۱۴۰۳طراحیش لوکسه.
مهدی
۳۱ فروردین ۱۴۰۳فکر میکنم حجم بدنه در مقایسه با ححم کاپوت ، نامتناسب و زیاد است.
رومانی>چین>فرانسه
۳۱ فروردین ۱۴۰۳پرستیدنی
LAND CRUISER 70
۳۱ فروردین ۱۴۰۳از بیمر ارزون تره یکجورایی رقیب هایلندر و
لندکروزر پرادو تو اروپا و خاورمیانه میشه
Anti Tesla
۳۱ فروردین ۱۴۰۳طراحی های مزدا روز به روز پخته تر می شه.
nima.jdm
۱۵ شهریور ۱۴۰۳عجب چیزیه من به بی ام و ترجیحش میدم