شاسیبلند جدید مزدا CX-90 با موتور ۳.۳ لیتری توربو با ۳۴۰ اسب بخار قدرت معرفی شده و قصد رقابت با مدلهای لوکستر بازار را دارد.
مزدا سرانجام شاسیبلند هفتنفره جدید خود برای بازار آمریکای شمالی یعنی CX-90 را رسماً رونمایی کرده است. این خودرو که بر اساس پلتفرم محرک عقب جدید با ویژگیهای اسپرتی ساخته شده است و جایگزین مدل قدیمی CX-9 میشود، قصد دارد پا را از رقابت با مدلهای اقتصادی بازار فراتر گذشته و با شاسیبلندهای لوکس سرشاخ شود. یکی از مهمترین ویژگیهای CX-90 تجهیز به یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو است که با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، این شاسیبلند بزرگ را به قویترین محصول تولیدی تاریخ مزدا تبدیل کرده است.
این پیشرانه همچنین از سیستم هیبریدی خفیف هم با یک موتور الکتریکی کوچک بهره میبرد که بین پیشرانه و گیربکس نصب شده است. به گفتهٔ مزدا، این موتور آنقدر قدرت دارد که میتواند CX-90 را در سرعتهای پایین بدون نیاز به پیشرانهٔ بنزینی حرکت دهد؛ اما برای کسانی که خواهان نقش پررنگتر الکتریسیته در قوای محرکه هستند، یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی هم ارائه میشود که از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی استفاده میکند و ۳۲۳ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. مزدا فعلاً برد تمام الکتریکی این نسخه را اعلام نکرده ولی میدانیم که به یک پکیج باطری ۱۷.۸ کیلووات ساعتی مجهز است.
هردو نسخه بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید بدون مبدل گشتاور سنتی استفاده میکنند. به گفتهٔ مزدا، به لطف استفاده از نیروی برق، این گیربکس عملکرد روانی خواهد داشت که احساس لوکس و تجربهٔ رانندگی نرمی را فراهم کرده و درعینحال، مصرف سوخت را هم کاهش میدهد. همچنین صرفنظر از نوع پیشرانه، در CX-90 موتورها که بهصورت طولی نصب میشوند، بیشتر نیروی خود را به چرخهای عقب منتقل میکنند.
علاوه بر این، شاسیبلند جدید مزدا به تکنولوژی بهبود هندلینگ این شرکت بنام «کنترل وضعیت حرکتی» هم مجهز شده است. این سیستم که برای اولین بار در MX-5 مدل ۲۰۲۲ ارائه شد، در پیچها با اعمال فشار ترمز اندکی روی چرخ داخلی عقب، به کاهش بادیرول کمک کرده و حس و حالت بهتری به خودرو میدهد. در همین حال، پلتفرم CX-90 با استحکام بالاتری طراحی شده و حتی صندلیها و سیستم تعلیق هم برای تعادل و کنترل بهتر تنظیم شدهاند. به لطف این ویژگیها، شاسیبلند بزرگ مزدا حال و هوای اسپرتی بیشتری داشته و بیشتر شبیه یک خودروی سواری احساس میشود تا کراساوور سه ردیفه.
در داخل CX-90 شاهد نمایشگر مرکزی بزرگ ۱۲.۳ اینچی در بالای داشبورد هستیم درحالیکه صفحه آمپر دیجیتالی هم برای راننده قابل سفارش است و پورتهای USB-C برای همهٔ سرنشینان ارائه میشود. برای طراحی خودرو نیز مزدا از تاریخ ژاپنی خود الهام گرفته و در جایجای کابین از چرم ناپا، چوب، کروم و پارچه استفاده کرده است. این متریال بهگونهای طراحی شدهاند که هماهنگی کاملی با یکدیگر داشته باشند.
از همین فلسفه در بیرون خودرو هم استفاده شده و بدنه با منحنیهای بیشتر و خطوط تیز کمتری طراحی شده است. با انتخاب پکیجهای تزئینی مختلف میتوان میزان تریمهای کرومی را کم یا زیاد کرد درحالیکه رینگهای ۲۱ اینچی برش الماسی با رنگ مشکی متالیک هم قابل سفارش خواهد بود. مزدا CX-90 که بهطور خاص برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده است، در بهار آینده راهی نمایندگیهای فروش میشود.
hssn
۱۲ بهمن ۱۴۰۱حس خوبی نسبت به مزدا توی چند سال آینده دارم ، طی سال های گذشته خودروهای خوبی معرفی کرده
امیدوارم برای الکتریکی سازی هم برنامه داشته باشه ، حالا که داره برمیگرده روی دور حیفه بخاطر الکتریکی سازی دوباره آسیب ببینه
حسین
۱۲ بهمن ۱۴۰۱اینجا ریپلی میکنم
چون واقعا کسی نگفت ازش
الان طراحی عقب ماشین
اوور هنگ و ستون اخر
و نمای جانبی خوبه ؟؟؟؟
در کل طراحیش به عنوان اس یو وی
مزدا قابل قبول نیست
اصلا کسی نتونست متوجه بشه
نمای جلوی ماشین شاید بشه
پذیرفت
ولی وقتی میری جلو تر از نصفه ی عقب
دیگه قابل حضم نیست 🚶♂️
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۲ بهمن ۱۴۰۱خیلی هم زیباست کجاش قابل حضم نیست
حسین
۱۲ بهمن ۱۴۰۱نمیدونم حقیقت
شاید من با این غول مزدا
نتونستم کنار بیام
شایدم از نزدیک یا با عکسای بیشتر
بشه بهتر قضاوت کرد
اما در کل مزدا رو دوست دارم
مخصوصا مزدا ۳
جاش تو ایران با قیمت
واقعی خالیه واقعا
قطعا اگر بیرون ایران بودم
جزو اولین خودرو هام بود
مانی
۱۳ بهمن ۱۴۰۱از بقیه زوایا مشکل خیلی کوچیکه
تو اون عکس خاص تابش نور از زاویه خاص مشکل رو بزرگتر از واقعیت کرده
حاجی
۱۲ اسفند ۱۴۰۱مزدا همیشه این شکلی بوده
سیاوش
۲۵ اسفند ۱۴۰۱شما وقتی این ماشین را از نزدیک ببینید متوجه شاهکار این برند میشید. توی عکس و فیلم نمیشه نظر داد. باید از نزدیک ببینید که چقدر فوق العاده هست
علی
۱۲ بهمن ۱۴۰۱آی خداجون من یه مزدا میخوام!!! خیلی دوسش دارم ، یه کمپانی بدون ادعا ، بدون تبلیغات آنچنانی اما فوق العاده کارآمد و کاربردی
net
۱۲ بهمن ۱۴۰۱چراغ جلو ناشیانه و خیلی بد هست و خط استیل سفید که از سمت چراغ جلو رفته به زیر جلوپنجره خیلیییی بد هست و اکثر ماشینهای مزدا این خط استیل سفید بد زیر جلوپنجره رو دارند. زیر جلوپنجره های ماشینهای مزدا بدون خط استیل خیلی قشنگره حداقل اگر خط استیل زیر جلوپنجره تیره بود کمتر تو چشم میزد
بهنام
۱۲ بهمن ۱۴۰۱به به ژن خوب دوباره ماشین جدید زد . ای جان
علی
۱۲ بهمن ۱۴۰۱بعیده چندان موفق بشه cx60 پلاگین هیبرید ۵۵_۶۵ هزار دلاره این میره نزدیک ۷۰_۸۰ حتما که خیلی گرون هست
phonix
۱۲ بهمن ۱۴۰۱مزدا با توجه به کیفیت بالای خودش و اینکه مشکل فنی نداره و کم هم نمیزاره در این بخش مشکلی در این بازه قیمتی نداره
برخلاف باقی ژاپنی سازان که اقتصادی هستن و یک بخش لوکس دارند مزدا خودش داره شروع به لوکس سازی میکنه
سیاوش
۲۵ اسفند ۱۴۰۱باید خدمتتون بگم که فول آپشن ترین مدلش که GT هست قیمتش حدود ۵۵۰۰۰ دلار هست
AMD
۱۲ بهمن ۱۴۰۱میتونه کنار بهترین مدل های کلاس خودش باشه.
MOHAMMAD.n.r
۱۲ بهمن ۱۴۰۱مثل همیشه شیک و عالی
قرار بود این موتور ابتدا روی نسل جدید مزدا ۶ نصب بشه، ولی خب بازار دنبال شاسی بلنده…
این موتور روی مزدا ۶ و طبق گفته ها دف عقب فوقالعاده میشه
محمدرضا
۱۲ بهمن ۱۴۰۱عجیبه همه دارن موتور هارو کوچک میکنند مزدا بزرگ
قبلا بزرگ ترین موتود c class شش لیتری بود الان ۲ لیتریه
مزدا قبلا هم موتور ۶سیلندر داشته؟؟
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۲ بهمن ۱۴۰۱وی 6 تنفس طبیعی خوبی داشت رو مزداد6.نکته خوبش اینجاست که برا 6 خطی حجم خوبی داره همه 3 لیتری هستن این 300 سیسی بیشتر حجم داره این حس خوبی میده
MOHAMMAD.n.r
۱۳ بهمن ۱۴۰۱بله قبلا هم موتور ۶ سیلند داشتن ولی خورجینی بود.
مربوط به زمان همکاری مزدا و فورد میشد.
شش سیلندر ۳.۷ لیتری. روی مزدا ۶ و سری سی ایکس نصب میشد.
مزدا ۶ با اون موتور رقیب اریون-اوالون، ماکسیما، فورد فیوژن و شورلت مالیبو و ازرا و کادنزا و یه مدل از فولکس واگن که یادم نیست( فکر کنم ارتئون)
بقیه موتور های ۶ سیبندر مزدا رو حضور ذهن ندارم الان.
مهران
۱۲ بهمن ۱۴۰۱داخل و البته بیرونش حس امنیت میده👌
نمای جلوی خودرو خیلی شیک و جفت و جوره.این سادگی شیک و زیبا رو دوست دارم.نمای عقبشم همینطور.داخلشم شلوغ کاری نکرده که این حداقل برای من مهمه
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۱۲ بهمن ۱۴۰۱فقط میتونم بگم اووف
Mohsen63
۱۲ بهمن ۱۴۰۱عالی.مزدا عشقه
زیزیگولو
۱۲ بهمن ۱۴۰۱مدلای CX جزو ماشینای برتر کمپانی مزدا هستن که بعد از یک دهه بدون تغیر موندن از سال ۲۰۱۷ به اینور با طراحیا و موتورای جدید وارد بازار شدن ……. از نظر من رقیبای اصلی مزدا CX90 رو باید تویوتا هایلندر و هوندا پایلوت بدونیم
MohammaD
۱۲ بهمن ۱۴۰۱البته اینایی که آخر کامنتتون ذکر کردید رقیب cx9 هستن
cx90 در واقع جزو گام های اول مزدا برای تبدیل شدن به برند لوکس هست و با توجه به انجین ها ، دیزاین و طراحی ، کیفیت و ….. فک نمی کنم چیزی از لکسوس RX و آکورا MDX کم داشته باشه
اما نظر شخصی اینکه مزدا در حال حاضر بهترین خودروساز ژاپن هستش و این ماشین جدیدش رو هم به سختی میشه ازش ایراد گرفت .
زیزیگولو
۱۲ بهمن ۱۴۰۱مزدا CX90 جایگزین و فیس لیفت مزدا CX9 هستش و از نظر من و خیلیای دیگه رقیباش همینایی هستن که گفتم
MohammaD
۱۲ بهمن ۱۴۰۱شما و خیلیای دیگه نظرتون بمونه برای خودتون . شایدم درست باشه ولی این حجم از قاطعیت و اطمینان از خود واقعا جالبه اونم تو مقطعی که هنوز ماشین تست و بررسی و مقایسه نشده.
اگه این مدل جایگزین هست لزوما دلیل نمیشه که از نظر جایگاه و کلاس همونی باشه که قبلاً بود ! ولوو هم در طول زمان لوکس تر شد . شاید شما از اون دسته ای هستید که چار روز دیگه مزدا پا به پای بی ام و پیش بره همچنان اونو اکونومی تلقی خواهید کرد
آیا همون خیلیای دیگه تو رقیب بودن x7 و glc هم با شما هم نظرن یا نه ؟!
{قصد دارد پا را از رقابت با مدلهای اقتصادی بازار فراتر گذشته و با شاسیبلندهای لوکس سرشاخ شود.}
کاش حداقل این تیکه از متن و با دقت میخوندید
arshiaSVJ
۱۲ بهمن ۱۴۰۱به نظرم میتونه شروع سطح جدیدی باشه برای مزدا
Hassan
۱۲ بهمن ۱۴۰۱به به ، اصلا تیتر رو خوندم کیف کردم. اینکه ۶ سیلندر خطی ، ای جان ، حالم از این ماشین کنترلی های برقی بهم میخوره، مزدا شما جات تو قلب ماست !
بهزاد
۱۲ بهمن ۱۴۰۱مزدا تقریبا از کلاس متوسط به یک رده بالاتر کوچ کرده و با این خودرو مشخصه به دنبال بازار لوکس پسندهاست و انصافا هم ماشین خوبی ساخته.
در تبلیغاتش هیرویوکی سانادا(هیرو) حضور گسترده داره و در شروع معرفی که میگه مازدا با ته صدایی که آدمو یاد سامورایی ها میندازه حس زیبایی منتقل میکنه.
محمد
۱۲ بهمن ۱۴۰۱یکی از دوستان مدل cx9 پلاک منطقه آزاد انزلی رو داره
۷۵ میلیون خریده بود
چند ساله داره…..تو بهترین وضعیت
وصف نشدنیه این ماشین
مزدا همونطور که گفته بود،،،،قراره یه برند لوکس بشه
کرگدن باواریا
۱۲ بهمن ۱۴۰۱مزدا از اول باکلاس و پرستیژ بالا بود و هست و خواهد بود.
sina
۱۲ بهمن ۱۴۰۱کیفیت می باره از عکساش
مهردادکمال
۱۲ بهمن ۱۴۰۱مردم ایران نسبت به محصولات مزدا به خاطر لفظ مزدا(بر گرفته از اهورامزدا) و خاطرات خوبی که با محصولات بخاطر دوام و خوش قیمتی و زیبایی مزدا داشتن حس خوبی دارند
بهنام
۱۲ بهمن ۱۴۰۱بهترین ماشینم مزدا ۳۲۳ بود . واقعا خاطه انگیز بود . نرمی ، دوام، گازخور عالی داشت گرچه قدرتمند نبود.زیبا بود و هر روز یه خواستگار داشت. درکل نمیشه مزدا رو دوست نداشت
Hadi
۱۲ بهمن ۱۴۰۱شاهکار ساخته مزدا 👌🏼
خیلی طراحی زیبا و با ابهتی داره و مزدا بودنش رو به خوبی نشون میده…
موتور ۶ خطی هم که دیگه عالیه با ۳۴۰ اسب قدرت و گشتاور ۵۰۰ تایی کاملا کافیه…
کابینش لوکس و باکیفیت و زیباست و کاملا ارگونومیک طراحی شده…
امیدوارم موفق باشه فروش خوبی داشته باشه و بزودی نسل جدید مزدا 6 هم با همین موتور و دیفرانسیل عقب معرفی بشه 👌🏼
Amin
۱۲ بهمن ۱۴۰۱زیبا و با وقار ، در عین حال ساده …
به نظرم هیچ چیز نسبت به رقبا کم نداره ، حداقل روی کاغذ
مزدا هم جزو برند هایی هست که نمیشه کم تر از این ازش انتظار رفت …واقعا پرفکت کار میکنه
سیدمهران میرابوالقاسمی
۱۲ بهمن ۱۴۰۱مزدا عشقه
net
۱۲ بهمن ۱۴۰۱نسبت به کراس اورهای دیگر مزدا این ماشین طراحی داخلی و بیرونی قشنگتری داره.طراحی چراغ عقب خوبه اگر خط سفید و مشکی داخل چراغ عقب نبود و یکپارچه قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد.چراغ جلو خیلی بد هست و مثل بقیه ماشینهای مزدا که خط استیل زیر جلوپنجره وجود داره بد هست.عکس دوم که زیر شیشه دربها خط سفید نازک داره قشنگتره اگر خط سفید بالای شیشه دربها در قسمت ستون شیشه عقب کمی پهن نشد ه بود قشنگتر میشد و عکس اول که زیر شیشه دربها خط مشکی داره و خط سفید نداره بد هست.برای کراس اور سه ردیف صندلی جالب نیست و دو ردیف صندلی کافی هست.صفحه نمایش روی داشبورد ارتفاعش ۳ سانتی متر بیشتر بود قشنگتر میشد.طراحی داخلی و کنسول و صندلی و داشبورد و فرمان خوبه اگر طراحی داخلی یکپارچه مشکی بود قشنگتر میشد.سقف سانروف بزرگش که تا ردیف دوم صندلی رفته خوبه.رینگش زیبا نیست اگر رینگ خاکستری بود قشنگتر میشد.اگر دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست داشت قشنگتر میشد
net
۱۲ بهمن ۱۴۰۱اصلاحیه
نسبت به کراس اورهای دیگر مزدا این ماشین طراحی داخلی و بیرونی لوکستر و قشنگری داره
سیاوش
۲۵ اسفند ۱۴۰۱داخل کاملا مشکی هم داره که اینجا نشون داده نشده
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۲ بهمن ۱۴۰۱مزدا عشق خالص
Peyman.JDM
۱۲ بهمن ۱۴۰۱عالی بود
یکی از خبرای خوبی که اخیرا شنیدم
طراحیش واقعا عالیه زبان طراحی مزدا رو حفظ کرده و موتورشم راضی کنندست
واقعاً کیفیت از کابین میباره
Royal Driver
۱۲ بهمن ۱۴۰۱واقعا خاص. مزدا بدون حاشیه داره بهترین کارو میکنه. روز به روز هم کیفیتش میره بالاتر. ایول.
محمدعلی
۱۲ بهمن ۱۴۰۱مزدا اصالت خودش رو به خوبی حفظ کرده
فرم دریچه کولر هاش هنوز شبیه مزدا دو هزار های قدیمی هست ولی با کیفیت عالی
در کل مزدا باشه هر مدلی باشه عالیه
HesamS500
۱۲ بهمن ۱۴۰۱گل کاشته واقعا
ما هم اینجا تیگو ۸ پرو مکس ۲ونیم میلیاردی داریم
بهزاد
۱۲ بهمن ۱۴۰۱می ارزه به صد تا جنسیس ….اصالت از سرو روش میباره