مزدا CX-90 در یازده تیپ مختلف با پیشرانههای ۳.۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو و ۲.۵ لیتری پلاگینهیبریدی به بازار عرضه میشود.
مزدا هفتهٔ پیش کراساوور جدید CX-90 را معرفی کرد و حالا مصرف سوخت و قیمت و مشخصات تیپهای مختلف آن را اعلام کرده است. ارزانترین تیپ این خودرو CX-90 3.3 Turbo Select نام دارد که قیمت آن از ۳۹,۵۹۵ دلار آغاز میشود و از تجهیزاتی مثل رینگهای ۱۹ اینچی، سنسور باران، درب صندوق برقی، نمایشگر ۷ اینچی در صفحه آمپر، نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم صوتی با هشت بلندگو، کروز کنترل راداری، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار توجه راننده و… بهره میبرد.
تیپ بعدی CX-90 3.3 Turbo Preferred با قیمت ۴۳,۴۴۵ دلار است و پسازآن CX-90 3.3 Turbo Preferred Plus با قیمت ۴۵,۹۰۰ دلار قرار دارد که اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم، شارژر بیسیم گوشی و هدآپ دیسپلی به لیست تجهیزات آن اضافه میشود. تیپ CX-90 3.3 Turbo Premium با قیمت ۴۸,۹۰۰ دلار، به لطف تزئینات کرومی، آنتن کوسهای و رینگهای ۲۱ اینچی ظاهر لوکستری دارد و از تجهیزات بیشتری مثل درب صندوق خودکار، صندلیهای کاپیتانی استاندارد در ردیف دوم، سیستم صوتی پریمیوم Bose با ۱۲ بلندگو، سنسورهای پارک جلو، سیستم تشخیص علائم جاده و… برخوردار است.
آخرین عضو این سری هم CX-90 3.3 Turbo Premium Plus نام دارد که قیمت آن از ۵۲,۹۵۰ دلار آغاز میشود و مواردی مثل صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، گرمکن غربیلک فرمان، گرمکن و تهویهٔ صندلیهای جلو، گرمکن صندلیهای ردیف دوم، ترمز دندهعقب هوشمند، دوربین ۳۶۰ درجه و… را میتوان در لیست تجهیزات آن دید. همهٔ این تیپها با یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو ارائه میشوند که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است که نیرو را بهصورت استاندارد به هر چهارچرخ میفرستد. به لطف سیستم هیبریدی خفیف، مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه تنها ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.
اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند باید سراغ تیپ CX-90 3.3 Turbo S بروند که قیمت آن از ۵۱,۷۵۰ دلار آغاز میشود. مهمترین ویژگی این تیپ برخورداری از نسخهٔ قویتر پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو است که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. با وجود قدرت بیشتر اما مصرف سوخت این نسخه از پیشرانهٔ جدید مزدا تفاوتی با نسخهٔ ضعیفتر نداشته و بهصورت ترکیبی همان ۹.۴ لیتر بنزین را مصرف میکند.
کسانی که در کنار موتور قویتر به دنبال تجمل بیشتر هم هستند میتوانند تیپ CX-90 3.3 Turbo S Premium را با قیمت ۵۶,۴۵۰ دلار انتخاب کنند که از ترکیب صندلیهای ششنفره با چرم ناپا برخوردار است. ویژگی برجستهٔ این تیپ سیستم شخصیسازی راننده است که با استفاده از دوربین و تکنولوژی تشخیص چهره، راننده را شناسایی کرده و تنظیمات دلخواه او را بهطور خودکار اعمال میکند؛ اما این پایان ماجرا نیست و لیست مدلهای بنزینی به تیپ پرچمدار CX-90 3.3 Turbo S Premium Plus با قیمت ۵۹,۹۵۰ دلار ختم میشود که با ویژگیهایی مثل تریم چوبی، پارچههای جیر مانند روی داشبورد، نورپردازی داخلی ارتقاءیافته و گرمکن و تهویهٔ صندلیهای کاپیتانی ردیف دوم، کاملاً لوکس است.
پسازاین نوبت به نسخهٔ پلاگینهیبریدی میرسد که در سه تیپ ارائه میشود. ارزانترین تیپ این نسخه CX-90 PHEV Preferred نام دارد که قیمت آن از ۴۷,۴۴۵ دلار آغاز میشود. نسخهٔ پلاگینهیبریدی کراساوور سه ردیفهٔ جدید مزدا با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری ۱۷.۸ کیلووات ساعتی ارائه میشود. این سیستم مجموعاً ۳۲۳ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
تیپهای دوم و سوم نسخهٔ پلاگینهیبریدی هم CX-90 PHEV Premium و CX-90 PHEV Premium Plus نام دارند که به ترتیب قیمت آنها از ۵۲,۹۰۰ و ۵۶,۹۵۰ دلار آغاز میشود. شاید این خانوادهٔ شلوغ و تنوع بالای مدلها و تیپهای مختلف CX-90 کمی گیجکننده باشد اما در عوض برای هر نیاز و بودجهای یک گزینهٔ مناسب وجود خواهد داشت زیرا فاصلۀ بین قیمت تیپ پایه و تیپ پرچمدار حدود ۲۰ هزار دلار است که رقم قابلتوجهی بهحساب میآید.
احمدرضا
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ساده و شیک
علی
۲۲ بهمن ۱۴۰۱مزدا یعنی عشق ، چقدر این نام دوستداشتنیه بگذریم از تمام محسنات فنی اش ، لازم به ذکر نیست همه میدونن کیفیت بالای ماشینهای مزدا را
Amirreza.M
۲۲ بهمن ۱۴۰۱مزدا به زبان طراحی پخته ای رسیده واقعا هم بیرونش هم داخلش در عین سادگی بسیار زیباست
GMA
۲۲ بهمن ۱۴۰۱قیمتش عالی، و چقدر تنوع داره…
F22RAPTOR
۲۲ بهمن ۱۴۰۱دوستان این مدل با x5 تو یه کلاس قرار میگیره یا x7؟
بهنام
۲۲ بهمن ۱۴۰۱x7
کرگدن باواریا
۲۲ بهمن ۱۴۰۱😐
تو کلاس کراس اوور های بزرگ هست مثل هوندا پایلوت و vw اطلس
محمدرضا
۲۲ بهمن ۱۴۰۱با کالینان🤣
عارف
۲۲ بهمن ۱۴۰۱تقریبا تمام محصولات مزدا قابل احترام هستند و لذت رانندگی را بهمراه دارند . فکر کنم تا الان یک محصول تا این اندازه شلوغ نبوده ، فکر تمام قشرهای درآمدی و کرده . ( با مزدا از رانندگی لذت ببرید )
علی ریحانی
۲۲ بهمن ۱۴۰۱یکی از محسنات مزدام اینه که کیفیت ساخت و کیفیت قطعاتش خیلی بالاست
سال۸۹ برادرم مزدا ۳ نیو از سری اول خریده بود و ۶ سال سوار شد دریغ از یه مشکل فنی و مخصوصا جلوبندیش که که هیچ مشکلی پیدا نکرد و حتی یه میلیمتر هم زوایای فرمونش بهم نخورد.
از این جهت میگم که برادر دیگمم تقریبا همزمام هیوندای ix55 خریده بود که البته سه سال اول هیچ مشکلی نداشت ولی سال چهارم جلوبندیش به مشکل خورد و تعمیر شد
و اینکه موتورش هم شش سال خوب کار کرد ولی بعد از آنکه یک ماه ماشین تو پارکینگ خاموش بود و بع از آن استارت خورد که حرکت کنه یه صدایی از موتو میومده که اینم توجه نکرده و صدا بخاطر این بوده که اویل پمپ ماشین کار نمیکرده و متاسفانه یاتاقان زد و موتور کامل تعویض شد
ben
۲۲ بهمن ۱۴۰۱عالی
sina
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ماشین هفت نفره 280 اسب بخاری با مصرف سوخت زیر ده لیتر
معجزات مزدا :)
دکتر
۲۲ بهمن ۱۴۰۱مزدا راه درستی رو داره میره👌
سروش
۲۲ بهمن ۱۴۰۱خدای من بهتر از اینم داریم؟ طراحی، کیفیت، فنی، قیمت،…
من ازکراس اور بدم میاد یه مزدا ۶ با همین فرمول میخوام
NAVID۰۰۹۸
۲۲ بهمن ۱۴۰۱چه میکنه این مزدایِ دوست داشتنی !
کسی هست مزدا نخواد ، اگه آره ، بیا تا بِهت بگم چرا ، آره 😂 ؟
مهران میرابوالقاسمی
۲۲ بهمن ۱۴۰۱مزدا عشقه
محمد
۱۰ مرداد ۱۴۰۳قیمتش چنده
Taha Malek
۲۲ بهمن ۱۴۰۱مزدا فوق العادس سبد خریدش فروشش باید خیلی بیشتر باشه
بهنام
۲۲ بهمن ۱۴۰۱مزدا واقعا شرکت دوست داشتنی هست . هم مردم و هم متخصصین ازش تعریف و تمجید میکنن . خیلی خوبی تو .قربون اون اسمت برم .
صادق پور
۲۲ بهمن ۱۴۰۱اگه به تومان تبدیل کنیم، بازه قیمتی یک میلیارد هفتصد میلیون تا دو میلیارد و ششصد داره.
تو این رنج قیمت، تو ایران چی میشه خرید؟
Alan.r
۲۲ بهمن ۱۴۰۱زیبا ، لوکس ، قدرتمند
در عین سادگی بسیار زیباست و قیمتشم با توجه به امکانات و قابلیت هاش عالیه
Afg
۲۲ بهمن ۱۴۰۱مزدا رفته راهپیمایی؟؟؟
فرید
۲۲ بهمن ۱۴۰۱این تو ایران که نیست، منظور قیمت جهانی و مشخصات مدل 2023 است
Behnam1012
۲۲ بهمن ۱۴۰۱مزدا واقعا برند دوست داشتنی ای هست
بی حاشیه و کار درست
با این قیمت ارزش بالایی در برابر مبلغ پرداختی داره
هیچ ایرادی نمیشه از این ماشین گرفت
مختار
۲۲ بهمن ۱۴۰۱از لحاظ طراحی در حد رنجرور هست (قصد مقایسه نداشتم )فقط طراحی منظورم بود
R/T
۲۲ بهمن ۱۴۰۱میخوامش
خیلی خوبه
carslover
۲۲ بهمن ۱۴۰۱زیبا ،خوش ساخت ، جذااب
تریم های مختلفشم که نگم برات
نور علانور
جات تو بازار این مملکت خیلی خالیه
جوانای این مملکت کف کردن واس یه ماشین خوب
هعی …
ferimia
۲۲ بهمن ۱۴۰۱تنها مشکلی که مزدا داره سیستم سرگرمی و ناوبری هست. این بی صاحاب رو اپدیت کنه و شکیل ترش کنه فوق العاده میشه
تو نسل بعدی بهتر هم میشه این ماشین💯
Hadi
۲۲ بهمن ۱۴۰۱واقعا محشره حرف نداره👌🏼
مزدا برند دوست داشتنی من 🇯🇵❤
مزدا داره وارد رقابت با بزرگان مثل لکسس و بنز میشه امیدوارم با نسل جدید 6 موفقیت رو ادامه بدن…
Royal Driver
۲۳ بهمن ۱۴۰۱عالی بیست مزدا مثل همیشه گل میکاره
دانیال
۲۳ بهمن ۱۴۰۱جایگاهت خیلی بالاتر از اینهاست مزدای عزیز
Hamilton1970
۲۳ بهمن ۱۴۰۱رفیق جات خیلی خالیه تو بازار تشنه ما💔…
کیانوش
۲۳ بهمن ۱۴۰۱بنظرم عالیه این محصول فق ای کاش انجینش رو اینقدر مخدودمی کرد تو نسخه های میانیش اخه ۳.۳ لیتر خطی دویست هشتاد اسب مشخصه که خیلی محدود شده راحد میتونه سیصد و پنجاه اسب قدرت رو تحویل بده
نیستانک
۲۵ بهمن ۱۴۰۱باسلام: شاید کمتر مصرف کننده خودرو مزدا باشد که بتواند از فنی این خودرو ایراد بگیرد. مزدا یک پایه تکنولوژی خودرو بهمراه فورد آمریکا هست. حتما افرادی که مزدا سوار هستند در اینترنت چگونگی تولید مشارکتی مزدا فورد را مطالعه کنند و بطور کل نظرشان به مزدا تغییر میکند. خودرو ژاپنی بعدی صاحبان سوبارو تویوتا لکسوس هست.
یاسر پالیزدار
۲۸ بهمن ۱۴۰۱الان این مدل تو بازار ایران عرضه شده یا نه ؟
وحید
۲۶ فروردین ۱۴۰۲سال ۹۵ مزدا۳ تحویل گرفتم هنو باطریش فابریکه
تا حالا تعمیرگاه نرفته..و رفیق روزای تنگه
هرجور باهاش رانندگی میکنه جواب میده وکم نمیاره