مزدا از نسخه بهروز شده MX-5 میاتا مدل ۲۰۲۴ در ژاپن رونمایی کرد. این خودروی رودستر از ظاهری جدیدتر و دیفرانسیل لغزش محدود کارا سود میبرد.
MX-5 میاتا ۲۰۲۴ در ژاپن با نام رودستر و رودستر RF شناخته میشود. هماکنون ژاپنیها خودروی موردبحث را با کد ND3 میشناسند و قبلاً و در سال ۲۰۱۹ نیز نسخه ND2 با پیشرانه ۲ لیتری قویتر معرفی شده بود. احتمالاً بهروزرسانیهای این خودرو در ژاپن برای مدل بازارهای جهانی نیز اعمال خواهد شد. قرار است نسخه سال ۲۰۲۴ میاتا در اواسط ژانویه ۲۰۲۴ راهی بازار داخلی شود.
اما از جمله تغییرات ظاهری مزدا MX-5 مدل ۲۰۲۴ میتوان به چراغهای جلوی LED با دی لایت های یکپارچه اشاره کرد. دی لایت های مدل قبلی در سپر نصب شده بودند و طراحی قدیمیتری داشتند. چراغهای عقب نیز طرح جدیدتری دارند و مزدا از LED در تمامی اجزای آن از جمله چراغهای راهنما استفاده کرده است. همچنین بخش چپ جلوپنجره اصلاح شده تا پذیرای حسگر رادار کروز کنترل تطبیقی با ترمز هوشمند باشد. این سیستم در زمان حرکت با دندهعقب و حداکثر سرعت ۱۵ کیلومتر در ساعت عمل میکند و در صورت تشخیص مانع خودرو را متوقف خواهد کرد. تکمیل کننده تغییرات ظاهری خودرو نیز رنگ خاکستری متالیک و رینگهای ۱۶ و ۱۷ اینچی جدید خواهد بود.
با ورود به داخل کابین شاهد استفاده از نمایشگر جدید ۸.۸ اینچی خواهید بود، نمایشگری که در مزدا ۲ و CX-3 مدل ۲۰۲۴ بازار ژاپن نیز نصب شده است. این نمایشگر به لطف طراحی جدید باعث ایجاد حس و حال مدرنتری در کابین شده هرچند مزیت اصلی آن به عملکرد نرمتر و سریعتر مربوط میشود. ترکیب رنگهای جدید نیز طبق گفته مزدا از رودسترهای سنتی گرفته شدهاند. مزدا اگرچه در بیانیه خبری خود اشارهای به برخی تغییرات نداشته اما در کابین MX-5 مدل ۲۰۲۴ میتوانیم آینه وسط بدون فریم، دکمه قرمز SOS، پشت آمپرهای بهروزتر و درگاه USB-C را ببینیم.
میاتا ND3 به دیفرانسیل لغزش محدود جدیدی مجهز شده که باعث بهبود پایداری مدلهای دارای گیربکس ۶ سرعته دستی میشود. مهندسان مزدا همچنین فرمان برقی خودرو را تغییر دادهاند تا اصطکاک کمتری داشته باشد و بازخوردی طبیعیتر ارائه کند. دیگر تغییر مزدا MX-5 مدل ۲۰۲۴ را میتوان حالت پیست سیستم کنترل پایداری دانست که تنها زمانی که راننده قادر به کنترل خودرو نباشد وارد عمل خواهد شد. همچنین پیشرانه ۱.۵ لیتری این رودستر که در آمریکا عرضه نمیشود ۴ اسب بخار بیشتر تولید میکند. همچنین پیشرانه ۲ لیتری بزرگتر به همراه گیربکس دستی عملکرد بهتری در شتاب گیری و کاهش سرعت خواهد داشت. معرفی نسخه ND3 از میاتا به معنی ادامه تولید نسل فعلی این خودرو حداقل تا چند سال آینده است. قطعاً طرفداران این برند از تصمیم یاد شده خرسند خواهند بود زیرا مزدا قبلاً گفته است راه دیگری به جز برقی کردن نسل بعدی MX-5 نخواهد داشت چراکه استانداردهای آلایندگی بسیار سختگیرانه شدهاند.
Rahman
۱۵ مهر ۱۴۰۲همچنان زیبا و دوست داشتنی واقعا مزدا برند قابل احترامی هست.
MehdiTurbo
۱۵ مهر ۱۴۰۲من همیشه عاشق مزدا بودم یعنی مثل تویوتا نشده بگم امسال طراحیش ضعیف بود دوست ندارم امسال اسپورت جوان پسند خیلی خوبه حتی نیسانم همیشه اینطور نبوده یا حتی برندای اقتصادی که از لحاظ طراحی جذاب بودن مثل کیا هیوندا هم همیشه اینطور نبوده ولی مزدا همیشه من عاشقش بودم تو ی هر سال و هر نسل و این خیلی حرفع من از لحاظ طراحی خیلی سختگیرم
خلاصه اگه هم کیفیت ژاپن میخواین هم جذابیت زیبایی جفتش بهتون ارائه بده در هر نسل مزدا
چندتا خودرو ساز دیگم برای من این طور بودن
مزدا،پورشه،جیپ،لینکلن(بوگاتی،لامبو،بنتلی،لندرور،مازراتی،جگوار)تا امسال
AMANTE
۱۵ مهر ۱۴۰۲مزدا MX5 لایک
تویوتا GR86 دیسلایک
datsun
۱۵ مهر ۱۴۰۲Gr وحشی تره چابک تره جوان پسند تره
محمدهادی
۱۶ مهر ۱۴۰۲اتفاقا این فلفل تند مزدا خیلی جذاب تر و جوان پسند تره
هندلینگشم خیلی هیجان انگیزه
جی آر فقط بنظرم کمی توان و شتاب بیشتری داره
Soroush
۱۵ مهر ۱۴۰۲یکی از لذت بخش ترین ماشینا تو رده قیمتی خودشه
شدیدا ارزش خرید داره برا کسی که میخواد از رانندگی لذت ببره
محمدهادی
۱۶ مهر ۱۴۰۲دقیقا
میاتا خوراک رانندگی هیجان انگیزه
رخشم که دیگه تو آخرین نسخه ترکونده بسکه گیراست،مخصوصا با اون رنگ قرمز جیگرش🔥
Mehran Mirabolghasemi
۱۵ مهر ۱۴۰۲مزدا عشقه
ابوالفضل
۱۵ مهر ۱۴۰۲کابین مزدا رو واقعا دوست دارم
ساده و دلنشین بدون اضافات و بدون زرق و برق
بهنام
۱۵ مهر ۱۴۰۲وقتی این مدل مزدا رو از نزدیک ببینید متوجه میشین که چقدر زیباتر از حتی عکسهاشه . ماشینی که از کارشناس و منتقد تا عامه ی علاقه مندان به خودرو اونو تحسین میکنن .
Hamilton1970
۱۵ مهر ۱۴۰۲جاش اینجا بدجور خالیه…
Hadi
۱۵ مهر ۱۴۰۲لذت ناب رانندگی تو این ماشین میشه تجربه کرد…
ترکیب موتور تنفس طبیعی و دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی اونم مزدا دیگه حرفی نمیمونه👌🏼
کارشناس
۱۵ مهر ۱۴۰۲این نازنینو وارداتش آزاد کنین لطفا
حامد
۱۵ مهر ۱۴۰۲میخرمت یه روزی قشنگ جذاب
RAM1500TRX
۱۵ مهر ۱۴۰۲. همچنین بخش چپ جلوپنجره اصلاح شده تا پذیرای حسگر رادار کروز کنترل تطبیقی با ترمز هوشمند باشد. این سیستم در زمان حرکت با دندهعقب و حداکثر سرعت ۱۵ کیلومتر در ساعت عمل میکند و در صورت تشخیص مانع خودرو را متوقف خواهد کرد.
دوستان یه سوال؟؟؟
وقتی جلو نصب شده چطوری عقبشو تشخیص میده؟🤔
Enzo Ferrari 2008
۱۵ مهر ۱۴۰۲ماشین خوبی هست
چهره اش همونی هست که هست یه تغییر نمی دن
داوود
۱۵ مهر ۱۴۰۲ساده.کلاسیک.جذاب
سید احمد میرزاده
۲۸ مهر ۱۴۰۲سلام مرسی از پدال عزیز بابت زحماتتون
به نظرمن بیرون زد فول داخل بنز یعنی طراحی قشنگ اما کاملا رو نوشت هستش