مزدا

مزدا MX-5 مدل 2024 با ظاهر و تجهیزات به‌روز معرفی شد

مزدا از نسخه به‌روز شده MX-5 میاتا مدل ۲۰۲۴ در ژاپن رونمایی کرد. این خودروی رودستر از ظاهری جدیدتر و دیفرانسیل لغزش محدود کارا سود می‌برد.

MX-5 میاتا ۲۰۲۴ در ژاپن با نام رودستر و رودستر RF شناخته می‌شود. هم‌اکنون ژاپنی‌ها خودروی موردبحث را با کد ND3 می‌شناسند و قبلاً و در سال ۲۰۱۹ نیز نسخه ND2 با پیشرانه ۲ لیتری قوی‌تر معرفی شده بود. احتمالاً به‌روزرسانی‌های این خودرو در ژاپن برای مدل بازارهای جهانی نیز اعمال خواهد شد. قرار است نسخه سال ۲۰۲۴ میاتا در اواسط ژانویه ۲۰۲۴ راهی بازار داخلی شود.

اما از جمله تغییرات ظاهری مزدا MX-5 مدل ۲۰۲۴ می‌توان به چراغ‌های جلوی LED با دی لایت های یکپارچه اشاره کرد. دی لایت های مدل قبلی در سپر نصب شده بودند و طراحی قدیمی‌تری داشتند. چراغ‌های عقب نیز طرح جدیدتری دارند و مزدا از LED در تمامی اجزای آن از جمله چراغ‌های راهنما استفاده کرده است. همچنین بخش چپ جلوپنجره اصلاح شده تا پذیرای حسگر رادار کروز کنترل تطبیقی با ترمز هوشمند باشد. این سیستم در زمان حرکت با دنده‌عقب و حداکثر سرعت ۱۵ کیلومتر در ساعت عمل می‌کند و در صورت تشخیص مانع خودرو را متوقف خواهد کرد. تکمیل کننده تغییرات ظاهری خودرو نیز رنگ خاکستری متالیک و رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی جدید خواهد بود.

با ورود به داخل کابین شاهد استفاده از نمایشگر جدید ۸.۸ اینچی خواهید بود، نمایشگری که در مزدا ۲ و CX-3 مدل ۲۰۲۴ بازار ژاپن نیز نصب شده است. این نمایشگر به لطف طراحی جدید باعث ایجاد حس و حال مدرن‌تری در کابین شده هرچند مزیت اصلی آن به عملکرد نرم‌تر و سریع‌تر مربوط می‌شود. ترکیب رنگ‌های جدید نیز طبق گفته مزدا از رودسترهای سنتی گرفته شده‌اند. مزدا اگرچه در بیانیه خبری خود اشاره‌ای به برخی تغییرات نداشته اما در کابین MX-5 مدل ۲۰۲۴ می‌توانیم آینه وسط بدون فریم، دکمه قرمز SOS، پشت آمپرهای به‌روزتر و درگاه USB-C را ببینیم.

میاتا ND3 به دیفرانسیل لغزش محدود جدیدی مجهز شده که باعث بهبود پایداری مدل‌های دارای گیربکس ۶ سرعته دستی می‌شود. مهندسان مزدا همچنین فرمان برقی خودرو را تغییر داده‌اند تا اصطکاک کمتری داشته باشد و بازخوردی طبیعی‌تر ارائه کند. دیگر تغییر مزدا MX-5 مدل ۲۰۲۴ را می‌توان حالت پیست سیستم کنترل پایداری دانست که تنها زمانی که راننده قادر به کنترل خودرو نباشد وارد عمل خواهد شد. همچنین پیشرانه ۱.۵ لیتری این رودستر که در آمریکا عرضه نمی‌شود ۴ اسب بخار بیشتر تولید می‌کند. همچنین پیشرانه ۲ لیتری بزرگ‌تر به همراه گیربکس دستی عملکرد بهتری در شتاب گیری و کاهش سرعت خواهد داشت. معرفی نسخه ND3 از میاتا به معنی ادامه تولید نسل فعلی این خودرو حداقل تا چند سال آینده است. قطعاً طرفداران این برند از تصمیم یاد شده خرسند خواهند بود زیرا مزدا قبلاً گفته است راه دیگری به جز برقی کردن نسل بعدی MX-5 نخواهد داشت چراکه استانداردهای آلایندگی بسیار سخت‌گیرانه شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Rahman

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    همچنان زیبا و دوست داشتنی واقعا مزدا برند قابل احترامی هست.

    موافقم 79
    مخالفم 2
    1. MehdiTurbo

      ۱۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2403 ديدگاه)

      من همیشه عاشق مزدا بودم یعنی مثل تویوتا نشده بگم امسال طراحیش ضعیف بود دوست ندارم امسال اسپورت جوان پسند خیلی خوبه حتی نیسانم همیشه اینطور نبوده یا حتی برندای اقتصادی که از لحاظ طراحی جذاب بودن مثل کیا هیوندا هم همیشه اینطور نبوده ولی مزدا همیشه من عاشقش بودم تو ی هر سال و هر نسل و این خیلی حرفع من از لحاظ طراحی خیلی سختگیرم
      خلاصه اگه هم کیفیت ژاپن میخواین هم جذابیت زیبایی جفتش بهتون ارائه بده در هر نسل مزدا
      چندتا خودرو ساز دیگم برای من این طور بودن
      مزدا،پورشه،جیپ،لینکلن(بوگاتی،لامبو،بنتلی،لندرور،مازراتی،جگوار)تا امسال

      موافقم 30
  2. AMANTE

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    مزدا MX5 لایک
    تویوتا GR86 دیسلایک

    موافقم 88
    مخالفم 20
    1. datsun

      ۱۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      Gr وحشی تره چابک تره جوان پسند تره

      موافقم 20
      مخالفم 13
      1. محمدهادی

        ۱۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2480 ديدگاه)

        اتفاقا این فلفل تند مزدا خیلی جذاب تر و جوان پسند تره
        هندلینگشم خیلی هیجان انگیزه
        جی آر فقط بنظرم کمی توان و شتاب بیشتری داره

        موافقم 6
        مخالفم 2
  3. Soroush

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    یکی از لذت بخش ترین ماشینا تو رده قیمتی خودشه
    شدیدا ارزش خرید داره برا کسی که میخواد از رانندگی لذت ببره

    موافقم 40
    1. محمدهادی

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2480 ديدگاه)

      دقیقا
      میاتا خوراک رانندگی هیجان انگیزه
      رخشم که دیگه تو آخرین نسخه ترکونده بسکه گیراست،مخصوصا با اون رنگ قرمز جیگرش🔥

  4. Mehran Mirabolghasemi

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 15
    مخالفم 1
  5. ابوالفضل

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    کابین مزدا رو واقعا دوست دارم
    ساده و دلنشین بدون اضافات و بدون زرق و برق

    موافقم 20
  6. بهنام

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (909 ديدگاه)

    وقتی این مدل مزدا رو از نزدیک ببینید متوجه میشین که چقدر زیباتر از حتی عکسهاشه . ماشینی که از کارشناس و منتقد تا عامه ی علاقه مندان به خودرو اونو تحسین میکنن .

    موافقم 29
    مخالفم 1
  7. Hamilton1970

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (538 ديدگاه)

    جاش اینجا بدجور خالیه…

    موافقم 17
  8. Hadi

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    لذت ناب رانندگی تو این ماشین میشه تجربه کرد…
    ترکیب موتور تنفس طبیعی و دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی اونم مزدا دیگه حرفی نمیمونه👌🏼

    موافقم 24
  9. کارشناس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    این نازنینو وارداتش آزاد کنین لطفا

    موافقم 18
    مخالفم 1
  10. حامد

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    میخرمت یه روزی قشنگ جذاب

    موافقم 13
  11. RAM1500TRX

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (214 ديدگاه)

    . همچنین بخش چپ جلوپنجره اصلاح شده تا پذیرای حسگر رادار کروز کنترل تطبیقی با ترمز هوشمند باشد. این سیستم در زمان حرکت با دنده‌عقب و حداکثر سرعت ۱۵ کیلومتر در ساعت عمل می‌کند و در صورت تشخیص مانع خودرو را متوقف خواهد کرد.
    دوستان یه سوال؟؟؟
    وقتی جلو نصب شده چطوری عقبشو تشخیص میده؟🤔

  12. Enzo Ferrari 2008

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    ماشین خوبی هست
    چهره اش همونی هست که هست یه تغییر نمی دن

  13. داوود

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ساده.کلاسیک.جذاب

  14. سید احمد میرزاده

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام مرسی از پدال عزیز بابت زحماتتون
    به نظرمن بیرون زد فول داخل بنز یعنی طراحی قشنگ اما کاملا رو نوشت هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا