نسخهٔ بروز شدهٔ مزدا MX-5 با چراغهای جدید، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگتر، سیستم فرمان جدید و ۹۳۵ دلار قیمت گرانتر از قبل به بازار عرضه میشود.
با وجود الکتریکیسازی صنعت خودروسازی جهان و کنار رفتن بسیاری از خودروهای اسپرت، مزدا MX-5 هنوز زنده است و حالا برای مدل ۲۰۲۴ یک بهروزرسانی را تجربه کرده تا همچنان لذت ناب رانندگی را به خریداران ارائه کند. هرچند تغییرات ظاهری میاتا خیلی بزرگ نیستند اما با کمی دقت میتوان متوجه چراغهای جلوی بروز شده با دیلایتهای LED جدید، گرافیک داخلی جدید چراغهای LED عقب و رینگهای تازه شد. علاوه بر این، مزدا رنگ جدیدی بنام خاکستری آئرو را هم برای این رودستر دوستداشتنی ارائه کرده است.
در داخل خودرو اما تغییرات بزرگتری رخ داده و خودرو به نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی جدید ۸.۸ اینچی مجهز شده است. این نمایشگر که جایگزین نمونهٔ ۷ اینچی قبلی شده است، از اپل کارپلی، اندروید اتو و قابلیت لمسی بهره میبرد. اصلاح کنسول مرکزی با پدهای نرم بیشتر برای بهبود راحتی راننده و صفحه آمپر جدید با گرافیک ساده که خوانایی بهتری دارد هم از دیگر ویژگیهای داخلی جدید MX-5 مدل ۲۰۲۴ هستند.
مزدا اما از بهبود تجربهٔ رانندگی رودستر خود هم غافل نشده و آن را به رک فرمان جدیدی مجهز کرده است که اصطکاک کمتری دارد. این ویژگی در کنار نرمافزار جدید، باعث عملکرد نرمتر فرمان میشود و دقت بیشتری را هم در پیچهای تند به دنبال دارد. علاوه بر این، در نسخهٔ کلاب هم حالا دیفرانسیل لغزش محدود جدید و حالت رانندگی پیست ارائه شده است.
زیر کاپوت اما تغییری صورت نگرفته است و شاهد همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی قبلی هستیم که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. تیپ پایهٔ MX-5 بهصورت استاندارد با تجهیزاتی مثل رینگهای آلیاژی ۱۶ اینچی، غربیلک فرمان چرمی، صندلیهای پارچهای، سیستم صوتی با شش بلندگو، سیستم ورود بدون کلید و سیستمهای کمکرانندهای مثل پایش نقاط کور ارائه میشود.
قیمت مزدا MX-5 مدل ۲۰۲۴ از ۲۸,۹۸۵ دلار آغاز میشود که ۹۳۵ دلار بیشتر از نسخهٔ قبلی است. گرانترین نسخهٔ این رودستر ژاپنی هم تیپ گرند تورینگ با گیربکس اتوماتیک و سقف فلزی است که با قیمت ۳۷,۹۸۰ دلار به فروش میرسد.
PegaSus
۷ بهمن ۱۴۰۲عشقی ابدی به نام مزدا MX-5 ❤️
NAVID۰۰۹۸
۷ بهمن ۱۴۰۲اوف…
چقدر این مزدا خوبه !
این ماشین از نزدیک ببینیدش خیلی کوچیک و فلفلی ساخته شده اما به شددددت باکیفیت از رنگش گرفته تا متریالش و …!!!
آخ که دستانمان از چه جواهراتی به دور ماندو پیر گشتیم!!!
P
۷ بهمن ۱۴۰۲تو عکسی که از داخل خودرو هست ،به نظرتون جای ترمز دستی عجیب و غریب نیست ؟ یه جوری انگار جا کم بوده به زور اونجا جاش دادن
پیام
۷ بهمن ۱۴۰۲هم جای ترمز دستی عجیبه هم طراحی چراغای جلوش. ولی قیمتش خوبه
amir
۷ بهمن ۱۴۰۲پدیده عجیبی رخ داد
آقا پیام به چیز ژاپنی نظر مثبت داد
قیمتش خوبه
چطور این اتفاق افتاد؟
پیام
۷ بهمن ۱۴۰۲خب قیمتش خوبه دیگه 😂😂 من اصلا از ماشین ژاپنی بدم نمیاد ولی یه سری سیاستاشون اشتباه هست.
parhamiof
۷ بهمن ۱۴۰۲این میتونه یک فرصت برای قرارداد صلح بین کره ای فنا و ژاپنی فنا باشه.
amir
۷ بهمن ۱۴۰۲والا پیام جان منم نه از طراحی جنسیسا بدم میاد و نه خوده هیوندای کیا من با توهین هایی که به برندا میکنن مشکل دارم حالا مهم نیست کجایی هست چه میخواد پورشه باشه یا ماسل کار های آمریکایی یا اسپرت کار های انگلیسی و یا ژاپنی ها
جومونگ
۷ بهمن ۱۴۰۲کم کم داره پی میبره که ژاپن سلطان کره ست
parhamiof
۷ بهمن ۱۴۰۲هوراااااااااااا بعد یکی دو سال دعوای بین امیر و پیام تموم شد.
آقای اشتری شیرینی،شیرینی فراموش نشه لطفا😂
صداسیما سه روز شادی عمومی اعلام کرد😂😂
MehdiTurbo
۷ بهمن ۱۴۰۲به نظرم مشکل از جاش نیست مشکل از شکل و طولشه یعنی هم کاملا صاف که من تا حالا ترمز دستی که مستقیم صاف بوده باشه ندیدم که انحنا دارن و طولشم بلند زیادی بلند کرده 😂 مشکل دیگه اینه تو این چند سال اصلا تو خودروهایی که معرفی شد تو این چند سال اصلا من ترمز دستی ندیدم همه به صورت دکمه ای و پدالی بودن واسه همین دیگه اصلا چشم عادت نداره تو طراحی جدید ترمز دستی ببینه
مثل دنده دستی که سالها نبوده تو اکثر خودروها یهو یه عکس خودرو جدید با دنده دستی ببینین ترمز دستی تو اکثرا حذف شده بوده
جفت دو مورد اثر میزاره اگ نه مشکل جاش نیست همین طولش کوتاه تر بود و انحناهم داشت این حس نمیداد
رحیم
۸ بهمن ۱۴۰۲چون این ماشین برای لذت رانندگی ساخته شده و باید باهاش دستی کشید
ترمز دستی اینجور ماشین ها همشون همین طور طراحی میشن
Mamad
۷ بهمن ۱۴۰۲لذت رانندگی با هزینه کم
البته برای از مابهترون
sina
۷ بهمن ۱۴۰۲911 مناطق محروم
خیلی خوب و عشقه خدایی
صد سال دیگه هم نسلش عوض نشه خوبه و میفروشه
Mehran Mirabolghasemi
۷ بهمن ۱۴۰۲مزدا عشقه
parhamiof
۷ بهمن ۱۴۰۲واقعا زیبا و جذابه و فرمول خاصی داره که مزدا فقط اصلاحش میکنه.
ولی بنظرم خیلی بهتر میشه اگه یکم طراحیش مدرن تر بشه،ولی درست،چراغارو به هم نچسبونن،فیس جلوی ماشینو شبیه هیولا یا سوسک نکنن،یا ازین قبیل.
ولی 37 هزار دلار برای فول ترین تیپ واقعا به صرفست.
واقعا زیباست.https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/Mazda-MX-5-3.jpg
دوستان عزیز کره ای فن،bz4x bz4x نکنید،از این ماشین ایراد بگیرید.
BMW
۷ بهمن ۱۴۰۲باز خدا خیرش بده مثل بعضی از شرکت ها کل داشبورد رو مانیتور نزاشته و قشنگ و شیک وپیک اش کرده😁🥲👍
۷ بهمن ۱۴۰۲این ماشین خیلی گوگولی مگولی هست🥰🥰
Siyavash
۷ بهمن ۱۴۰۲واقعا یه ماشین زیبا و همه چیز تمام هست و به شدت جاش تویه کشور خالی هست،بنا به چند دلیل این حرفو میزنم..
۱.موتور تنفس طبیعی و کم استهلاک و مناسب بزنین اشغال کشور..
۲.قدرت مناسب نسبت به وزن کمش،۱۸۰اسب و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاورد.هندلینگ خوب.
۳.طراحی زیباه بدنه و کابین،و کیفیت عالی اجزای داخلی کابین.
۴قیمت مناسب جهانی تیپ پایه۲۹۰۰۰دلار،تیپ فول۳۹۰۰۰دلار…
۵.اخرین دلیلم اینه که مزدا تویه ایران به شدت پر طرفدار هست و امتحان خودشو پس داده…
خلاصه این ۵ دلیل مهم برایه وارد کردن این ماشین زیباه وجود داره…ولی اگر فقط ۱درصد بازم میگم فقط۱ درصد بر فرض محال اگر وارد بشه با قیمت هایه نجومی مواجه میشیم و بخاطر این که ۹۰ درصد از مردم که ماشین میخرن دقیقا نمیدونن ماشین که میخرن جزو کدوم کلاس هست و یه تیپ خودرویی هست..دلال ها میان میگن این ماشین رقیب مستقیم پورشه ۷۱۸ کروک و بی ام و مدل z4 هست و همین ۱دلیل باعث گرون کردن قیمت همین ماشین میشه…جدن اگه مردم کشور اگه یکم اطلاعات راجب قیمت جهانی و کلاس و تیپ بندی ماشین داشتن باور کنید شاهد این همه گرونی نبودیم..کاشکی یه مقاله راجب ماشین شناسی و کلاس بندی کار میشد و مردم میدونستن به چه ماشینی نیاز دارن …الان طرف لندکروز سوار میشه میگه شاسی بلند دارم..همسایه ماهم MVM مدل X داره و میگه منم شاسی بلند سوار میشم.و جفتشونم از مشخصات فنی ماشین خودشون اطلاعی ندارن و نمیدونن یکی ماشین شاسی شاسی فول سایز افرود هست و اون یکی کراس آور جمع جور شهری..و همین بی اطلاعی باعث میشه به نفع دلال و قیمت گذار همه چیز تموم بشه….
خلاصه همه شنیدیم میگن طرف باید فرهنگ آپارتمان نشینی داشته باشه.یا حرف هایه دیگه،ولی من میگم کسی که ماشین میخره یا داره باید سواد ماشین شناسی داشته باشه تا شاهد این همه بدبختی نباشیم…💯💯💯
داوود
۷ بهمن ۱۴۰۲نیم تنه جلو شبیه کوروت های نسل اول و عقب شبیه بی ام و زد .ترکیبی که عالی در آورده مزدا.امیدوارم صفحه اطلاعات و سرگرمی رو بزرگتر از این نکنه