شرکت مزدا ژاپن از نسخه بهروز شده وانت پیکاپ BT-50 مدل ۲۰۲۵ با برخی تغییرات ظاهری پردهبرداری کرده است.
به احتمال زیاد اکثر علاقهمندان حوزه خودرو شرکت مزدا را با محصولاتی همچون MX-5 میاتا و مزدا ۳ میشناسند اما این برند دوستداشتنی ارتباط عمیقی با خودروهای کلاس وانت پیکاپ دارد. اولین وانت با نشان مزدا که در سال ۱۹۳۱ عرضه شد یک محصول سه چرخ با نام مزدا گو بود. اولین خودروی سواری مزدا یعنی R360 هم در نسخه وانت پیکاپ و با نام K360 تولید شده است. در طول این سالها وانتهای متنوعی توسط مزدا تولید شده و حالا نیز این سنت با معرفی BT-50 مدل ۲۰۲۵ ادامه یافته است.
این وانت جانشین وانت سری B عرضه شده بین سالهای ۱۹۶۱ تا ۲۰۰۶ است و در دو نسل اول خود بر اساس فورد رنجر توسعه یافته اما با معرفی سومین نسل آن در سال ۲۰۲۰ ژاپنیها پلتفرم و زیرساخت ایسوزو دی مکس را انتخاب کردند. هماکنون وانت میان سایز مزدا BT-50 فیس لیفت شده هرچند نباید انتظار تغییرات زیادی را داشت. وانت پیکاپ مزدا BT-50 مدل ۲۰۲۵ دارای چراغهای جلوی بهروز شده با دیلایت های مشابه CX-5 است و لوگوی بزرگ مزدا در جلوپنجره هم تنها تغییر آن نیست زیرا الگوی متفاوتی هم برای این قطعه در نظر گرفته شده است.
به این موارد باید تریم رنگی روی جلوپنجره را نیز افزود. سپر جلوی خودرو کمی تغییر یافته تا راندمان آیرودینامیکی بهتر و مصرف سوخت کمتری را فراهم سازد. با بررسی دیگر بخشها میتوانیم بازهم سورپرایز مزدا با لوگوی خود را ببینیم. گرافیک جدید چراغهای عقب و سپر متفاوت با بخش پایینی جدید نیز جزو دیگر تغییرات هستند. تکمیل کننده بهبودهای بدنه این وانت ژاپنی را میتوان رینگهای جدید و رنگهای بدنه متنوع از جمله قرمز متالیک موجود در تصاویر دانست.
با ورود به کابین یک نمایشگر جدید ۹ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی نظرات را به خود جلب خواهد کرد. ردیفی از دکمههای فیزیکی نیز زیر نمایشگر جا خوش کردهاند و یک نمایشگر کوچک هم برای سیستم تهویه مطبوع وجود دارد. همچنین پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی با امکان نمایش حالت قفل دیفرانسیل و سواری، زاویه فرمان، سیستم پایش فشار باد لاستیکها و… نیز تعبیه شده است. وانت پیکاپ مزدا BT-50 مدل ۲۰۲۵ بهصورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو سود میبرد و درگاه USB جدیدی نیز در کنار آینه وسط برای اتصال دوربین روی داشبورد تعبیه شده است.
دستیار ترافیک، ترمز ترافیک پشتی، کروز کنترل تطبیقی با تشخیص علائم ترافیکی، دوربینهای جلوی جدید، پوشش هیدروفوبیک دوربین دندهعقب و… از دیگر تجهیزات وانت یاد شده خواهند بود. البته باید گفت BT-50 قرابت زیادی با ایسوزو دارد و هر دو خودروی BT-50 و دی مکس در کارخانه ایسوزو در تایلند تولید میشوند. وانت مزدا در کشور استرالیا بهصورت تک کابین، دو کابین و تک کابین طویلتر عرضه میشود و امکان خرید آن بهصورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک وجود دارد.
نیروبخش وانت پیکاپ جذاب مزدا پیشرانه ۴ سیلندر ۳ لیتری توربو دیزل با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتون متر گشتاور است. در برخی بازارها امکان سفارش این خودرو با پیشرانه ۱.۹ لیتری دیزلی نیز وجود دارد، پیشرانهای که ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور ارائه میکند. همچنین بسته به بازار هدف و نوع پیشرانه، دو گیربکس ۶ سرعته دستی و اتوماتیک نیز وجود خواهد داشت. در پایان باید گفت BT-50 تنها وانت مزدا نیست زیرا ژاپنیها محصولات مشابه دیگری همچون بونگو و اسکرام را نیز تولید میکنند.
Mhosein
۲۸ مهر ۱۴۰۳بنازم🔥
net
۲۸ مهر ۱۴۰۳زه مشکی زیر چراغ جلو و زیر جلوپنجره بد هست
Amirreza.M
۲۸ مهر ۱۴۰۳بابا زه زیر چراغ کوییک s نیست که این پلاستیکش براقه و زیبایی رو افزایش میده و هماهنگ با اجزای دیگهس
پیام۲
۲۸ مهر ۱۴۰۳اونکه یه لایه رنگه
Sami
۱ آبان ۱۴۰۳واقعا داری ایراد میگیری نه واقعا این ایراد داره یا چینی های داخل ایران که سر ماشینو از برند کپی کردن تهشو از یه برند دیگه
amirkhanzadeh
۲۸ مهر ۱۴۰۳صد در صد قیمت خوبی هم خواهد داشت
جرمی کلارکسون
۲۸ مهر ۱۴۰۳خوش فیسه 👍💯
مزدا
۲۸ مهر ۱۴۰۳خیلی جذاب شده .
به جای تی ۷ و ۸ و ۱۰ و … اینو وارد کنند
آب و روغن رو عوض کن ده سال برون
𝐀𝐥𝐢
۲۸ مهر ۱۴۰۳یک پیکاپ کاربردی وجذاب
Kamran Aghaei
۲۸ مهر ۱۴۰۳از فورد ماوریک خوشگل تره ولی این
که کاربردی تر از اون باشه رو نمیدونم
Sara
۲۸ مهر ۱۴۰۳زیباست
اشکودا عشق مردم ترکیه
۲۸ مهر ۱۴۰۳عروسک
hosen
۲۸ مهر ۱۴۰۳به عنوان یه پیکاپ خیلی زیبا و ظریفه
کاش جای این پیکاپ های بی نام و نشون از اینها وارد میکردند.
Kiarash
۲۸ مهر ۱۴۰۳واقعا یه ژاپنی پر کاربرد و زیبا
مزدا واقعا جزو برند های ژاپنی در دنیا هست که هیچوقت ماشین بدی نداشته
شهروند ایرانی
۲۸ مهر ۱۴۰۳همون ایسوزو دی مکس با رخ مزدا حتی زحمت ندادن موتور عوض کنن من که به شخصه هایلوکس و نیسان ناوارو و میتسوبیشی L200 ترجیح میدم فرقی با پیکاپ چینی کینگ لانگ تاگا نداره
علی منصوری
۲۸ مهر ۱۴۰۳جلو پنجرش دقیقاً امضا مزدا تو طراحیش داره، البته ک طراحیهای شبیه شدن ولی از طراحی داخلش بخاطر سادگیش خوشم اومد، همینکه کلاسر تمام دیجیتالی نیست از نظرم قشنگیه و اعداد و ارقام فنیشم معمولیه، اگه قیمتش خوب باشه جالب میشه، پیکاپ قشنگیه
Mazda 323
۲۸ مهر ۱۴۰۳برند مورد علاقم ❤️💪👏🇯🇵
sinasvj
۲۸ مهر ۱۴۰۳طراحی وانتاشون »»»»»» طراحی سدان ها و هاچبکای مثلا جوانپسندمون
A
۲۸ مهر ۱۴۰۳عجب اسم مسخرهای
شاهین
۲۸ مهر ۱۴۰۳اخه یه ماشین چقدر میتونه زیبا باشه ،واقعا خوشگله دیگه از این ماشین زیبا تر و کاربردی تر نداریم و نیست
450 نیوتن بیشتر از یه کامیونت 6 تن
هوشنگ
۲۸ مهر ۱۴۰۳مزدا حرفی واسه گذاشتن نمی گذاره. فوقالعاده
سعیدرحیمی
۲۹ مهر ۱۴۰۳خوشنام، خوش فکر، خوشگِل .. کجا میرن اینا؟ عجب مصرف کنندگان خوشبختی داره این وانت مزدا..
Akbar top
۳۰ مهر ۱۴۰۳موتور سه لیتریش اگه شش سیلندر خورجینی بود بهتر نبود ؟