اگر به دنبال یک شاسیبلند لوکس و شیک ۷ نفره با عملکردی چشمگیر هستید، مزدا CX-80 2025 میتواند گزینهای عالی برای شما باشد. این خودرو با طراحی زیبا، فضای داخلی وسیع و موتورهای قدرتمند، به راحتی میتواند به یکی از انتخابهای محبوب خانوادهها تبدیل شود. مزدا CX-80 در کنار راحتی و لوکسی که ارائه میدهد، از هندلینگ مناسبی نیز برخوردار است، اما آیا این شاسیبلند میتواند رقبا را پشت سر بگذارد؟ در این بررسی دقیق، به تمامی جنبههای این خودرو خواهیم پرداخت تا ببینیم آیا CX-80 انتخاب مناسبی هست یا خیر.
مزدا در چند سال اخیر به طور آرام و با دقت جایگاه خود را ارتقا داده است، بهطور خاص با نزدیک شدن به بازارهای لوکس و تولید خودروهای شیکتر و پیشرفتهتر. این حرکت در مجموعه جدید SUVهای مزدا که برای خریداران با سلیقه خاص طراحی شدهاند، به وضوح مشهود است. مدلهای جدید شامل CX-50، CX-60، CX-70، CX-80 و CX-90 هستند که در استرالیا و برخی بازارها بهخوبی حضور دارند. در اینجا، ما به بررسی دقیق مدل CX-80 2025 میپردازیم، که نسخهای سهردیفه از CX-60 است.
ویژگیهای کلیدی مزدا CX-80 G40e پیور ۲۰۲۵
ویژگی | مشخصات |
---|---|
مدل | ۲۰۲۵ Mazda CX-80 G40e Pure |
قیمت شروع | حدود $۳۸,۰۰۰ |
ابعاد | طول: ۴۹۹۰ mm, عرض: ۱۸۹۰ mm, ارتفاع: ۱۷۱۰ mm, فاصله محور: ۳۱۲۰ mm |
وزن خودرو | ۲۰۸۴ کیلوگرم |
موتور | ۳.۳ لیتری ششسیلندر توربوشارژ |
قدرت خروجی | ۲۸۰ اسب بخار (۲۰۹ کیلووات) |
گشتاور | ۴۵۰ نیوتن متر |
شتاب صفر تا صد | تقریباً ۷.۰ ثانیه |
گیربکس | گیربکس اتوماتیک هشت سرعته |
مصرف سوخت | ۸.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
مسافت برد | مناسب برای رانندگی روزمره و مسافرتهای طولانی |
امکانات | اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم، سیستم دید ۳۶۰ درجه، سنسور نظارت بر راننده |
طراحی داخلی
فضای داخلی مزدا CX-80 بهطور کلی از طراحی ساده و با کیفیتی برخوردار است. در مدل پایه، صندلیها از جنس پارچه مشکی هستند که بهطور مقایسهای نسبت به سایر اجزاء داخلی بهنظر کمی ارزانقیمت میآیند، اما در سطح بالاتر از مواد باکیفیتتری مانند چرم و چوب استفاده شده است. داشبورد با پوشش چرم نرم و پلاستیک مات طراحی شده که زیبایی خاصی به کابین میبخشد. سیستم اطلاعاتی و سرگرمی بهطور استاندارد با صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی و نمایشگر هفت اینچی در وسط صفحهنمایش ارائه میشود که رابط مناسبی را برای راننده فراهم میآورد.
عملکرد رانندگی
در هنگام رانندگی، مزدا CX-80 با موتور ۳.۳ لیتری ششسیلندر توربوشارژ خود شتاب و قدرت خوبی را به راننده ارائه میدهد. با ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور، این خودرو قادر است در حدود ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. این شتاب برای استفاده روزمره و رانندگی جادهای مناسب است، هرچند در مقایسه با رقبا مانند فورد، شتاب کمتری دارد.
مقایسه با رقبا
مقایسه با هیوندای سانتافه ۲۰۲۵:
ویژگی | مزدا CX-80 | هیوندای سانتافه ۲۰۲۵ |
---|---|---|
قیمت شروع | ~$۳۸,۰۰۰ | ~$۳۶,۴۰۰ |
موتور | ۳.۳ لیتری ششسیلندر توربوشارژ | ۲.۵ لیتری چهارسیلندر یا هیبرید |
قدرت | ۲۸۰ اسب بخار | ۲۷۶ اسب بخار |
گشتاور | ۴۵۰ نیوتن متر | ۴۲۱ نیوتن متر |
اقتصاد سوخت | ۸.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | ۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
سیستم چهارچرخ محرک | بله | بله |
فضای داخلی | ظرفیت ۷ نفر، فضای مناسب | ظرفیت ۵ نفر، فضای کمتر |
مزایا:
- ظاهر لوکس
- فضای داخلی وسیع
- موتورهای قدرتمند و متنوع
- هندلینگ خوب
معایب:
- گیربکس متوسط
- سواری کمی سفت
- فضای سر در ردیف سوم تنگ است
- قیمت بالا
نتیجهگیری
مزدا CX-80 2025 یک شاسیبلند خوب و با عملکرد مطلوب برای خانوادهها و کسانی که به دنبال خودرویی لوکس و در عین حال کاربردی هستند، محسوب میشود. در حالی که فضای داخلی و امکانات خوبی دارد، برخی از رقبا مانند هیوندای سانتافه بهطور کلی عملکرد بهتری در بخشهای مختلف مانند راحتی سواری و سیستم اطلاعاتی ارائه میدهند. اگر شما به دنبال تجربهای شیک با امکانات بالا و توانایی حمل ۷ نفر هستید، مزدا CX-80 گزینهای مناسب است، هرچند برخی از نسخههای بالاتر این مدل میتوانند تجربهای بهتر و لوکستر ارائه دهند.
javad-bmw
۷ اسفند ۱۴۰۳نمیشه اینو وارد ایران کرد ، بخدا نیازه برای کشورمون که یه ماشین با حجم نسبتا بالا و ابعاد نسبتا بزرگ داشته باشیم.
net
۷ اسفند ۱۴۰۳سوال
به نظرتون مزدا در دسته لوکس هست یا نیمه لوکس؟
𝐀𝐥𝐢
۷ اسفند ۱۴۰۳به نظرم کابین باید اینجوری باشه نه مانیتور سرتاسری
Saeedfarshchian
۷ اسفند ۱۴۰۳افسوس که ما فقط میتونیم نگاه کنیم
ببین طرف چه حق انتخاب هایی داره تو ولایت کفر
شهروند ایرانی
۷ اسفند ۱۴۰۳ولایت افغانستان عراق امارات قطر عربستان کویت ترکیه آذربایجان ارمنستان همه حق انتخابشون از ما بیشتر اکثریت هم مسلمان هستن ربطی به دین یا بی دین نداره ما اینجا یه مثل کشورهای اشغال شده زندگی میکنیم
علی ریحانی
۷ اسفند ۱۴۰۳چقدر خوب که فاصله محوریش بنسبت طول کلیش اینقدر زیاده!
هم جادارتر میشه هم هندلینگ و بازی بدنه کمتر
علی ریحانی
۷ اسفند ۱۴۰۳چقدر خوبه که فاصله محوریش بنسبت طول خودرو اینقدر زیاده!
هم داخلش جادارتر و راحتتر میشه هم هندلینگ و بازی بدنه کمتر👌
صامورایی
۷ اسفند ۱۴۰۳طراحی عقبش خوب انجام نشده. حالت برامدگی جالب نیست بنطرم. اما استفاده مناسب از دکمه و نمایشگر با اندازه مناسب نکته خوبیه.
مزدا
۷ اسفند ۱۴۰۳مزدا باشه
چهار چرخ متحرک هم باشه
280اسب بخار هم باشه
یه کم پول تو جیبت هم باشه
بزنی تو جاده های ایران!
اونقد جاهای دیدنی داره ک تموم شدنی نیست
Jdm fam
۷ اسفند ۱۴۰۳طراحی شیک و د کنار اون انجین خودرو های کارآمد مزدا در سالهای اخیر خیلی از شرکت های دیگه اونو جلو انداخته و باعث پیشرفت او شده است.یادش بخیر پدر بزرگ بنده یه مزدا هزار داشت و مثل سگازش کار میکشید هیچیشم نمیشد.عیییی جانم برای این مزدا که انقدر قشنگ و بی حاشیه جلو میره و طراحی های شیکی داره.ایندفه میخوام متشخص باشم این رو باید بگیری با قد ۱۹۰ و وزن ۱۱۰ کیلو عضله سوارش شی و یه عینک ریبن آبادان هم رو چشات باشه شیشه ها ماشینم دودی کنی اصن اوفففف.بری توی اوتوبانا با ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت با پسر گوگولی جونای ژاپنی درگ بندازی شرطی🌚💪
یه وینچستر شورشی هم پهلوت باشه با آهنگ قدیمی هایده که میگه:هله دان دان دان هله یه دانه.
خلاصه واقعا مزدا ماشیماش تکه و بهش میتوره ادمای متشخص سوارش شن مثل خودم😎😎😎
این پسرای خوشگلای کره ای رو سوار ماشین کنی و گازو تا ته فشار بدی تا بفهمن ژاپنی چیه و اگر گفتن نه مزدا به درد نمیخوره یه دیلم در بیاری بی ادبی نوموکونم فقط🗿
ولی جدا از شوخی واقعا ماشین خوبیه!توش جاداره و این خیلی مهمه برای افراد متشخص😎
توش جادداره باید توش جادار بیاری🤝
net
۷ اسفند ۱۴۰۳بدترین و مسخره ترین جای این ماشین چراغ جلوش هست واقعا چراغ جلو و نوک چراغ جلو که زه جلوپنجره رفته داخلش خیلییییی بد هست. زه سفید اطراف شیشه دربها که در قسمت شیشه مثلثی که به ستون عمود شیشه عقب چسبیده پهن شده خیلی بد هست. ردیف سوم صندلی برای شاسی بلند فول سایز و کراس اور حس بدی داره اگر ردیف سوم صندلی نداشت بهتر بود . طراحی چراغ عقب خوبه اگر خطوط مشکی و خطوط سفید داخلش نبود و یکپارچه قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد. اگر دو اگزوز دایره ای خاکستری زیر سپر در سمت چپ و راست داشت قشنگتر میشد . رنگ خاکستری تیره رینگ خوبه ولی طراحی پره ها جالب نیست. طراحی داخلی و طراحی بیرونی حس لوکس داره و طراحی داخلی یکپارچه مشکی هست خوبه
Iman 007
۷ اسفند ۱۴۰۳خیلی خوبه اما اگه من باشم cx90 میخریدم خیلی لوکس تره
مهران میرابوالقاسمی
۷ اسفند ۱۴۰۳مزدا عشقه