کیا تلوراید پس از سه سال سلطنت بالاخره رقبایی جدی پیدا کرده است. ما این چهار رقیب جدید را گرد هم جمع کردهایم تا پادشاه تازه این کلاس را مشخص کنیم.
زمانی که خودروسازان فهمیدند همهٔ چیزی که اکثر خریداران از یک شاسیبلند میخواهند صرفاً ظاهر آن است، دستهٔ جدیدی از خودروهای خانوادگی بنام کراساوور سه ردیفه شکل گرفت. این خودروها محبوبیت بالایی در بازار دارند و بسیاری از خودروسازان نمایندهای در این کلاس به بازار فرستادهاند. طی چند وقت اخیر نیز کراساوورهای جدیدی به بازار آمدهاند که برای مغلوب کردن بهترین خودروی این کلاس یعنی کیا تلوراید تلاش میکنند.
مزدا CX-90 پلتفرم محرک عقب جدید با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توربو و کابین لوکس را ارائه کرده، هوندا پایلوت برای مدل ۲۰۲۳ با نسل جدید به بازار آمده، تویوتا کراساوور بزرگتر گرند هایلندر را با قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی به بازار فرستاده و جیپ هم نسخهٔ جدید L را با صندلیهای ردیف سوم به خانوادهٔ گرند چروکی اضافه کرده است. در این جمع، تلوراید هم حضور دارد که بهتازگی بهروزرسانی میاندورهای خود را تجربه کرده است. پس از سه روز رانندگی با این خودروها در آسفالت و خاکی، نتایج زیر حاصل شد.
همچنین بخوانید: شاسیبلند برقی یا هیبریدی؟ مقایسه کیا EV9 و تویوتا گرند هایلندر
مقام پنجم: هوندا پایلوت
نقاط قوت: سیستم کنترل گشتاور در محور عقب، قیمت مناسب، صندلیهای تطبیقپذیر برای هفت یا هشت نفر
نقاط ضعف: پیشرانهٔ بیحال، متریال داخلی نهچندان چشمگیر، فرمان سبک
پایلوت مملو از مهندسی هوشمندانهٔ معمول هوندا است. این خودرو با هشت صندلی، ظرفیت سرنشینی مشابه مینیونها و بزرگترین شاسیبلندهای شاسی نردبانی دارد. این خودرو از دیفرانسیل عقب با کنترل گشتاور بُرداری هم بهره میبرد و سامانهٔ چهارچرخ محرک میتواند تا ۷۰ درصد از نیرو را به چرخهای عقب منتقل کند. پایلوت با قیمت ۵۳,۷۵۵ دلار در نمونهٔ آزمایشی، دومین خودروی ارزان این گروه محسوب میشود و دسترسی به صندلیهای ردیف سوم آن آسان است. پس چرا در جایگاه آخر قرار گرفت؟
یکی از دلایل اصلی این موضوع شتاب ضعیف است. پایلوت از پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 جدید DOHC هوندا استفاده میکند که با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور، ۵ اسب بخار از موتور قدیمی SOHC قویتر است. این افزایش قدرت اما با افزایش وزن قابلتوجه بیش از ۱۳۰ کیلوگرمی همراه است که حاصل آن شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۷.۲ ثانیه است درحالیکه این رقم در نسل قبلی ۶.۲ ثانیه بود. این شتاب با تنها یک سرنشین به دست آمد و با سرنشین و بار کامل شرایط بسیار بدتر خواهد شد. علاوه بر این، پایلوت جدید از لحاظ کابین هم نهتنها نسبت به نسل قبلی هیچ پیشرفتی نداشته بلکه یک گام به عقب برداشته است.
مقام چهارم: جیپ گرند چروکی L
نقاط قوت: سکوت و کیفیت سواری عالی، کابین بزرگ، توانایی یدک کشی بالا
نقاط ضعف: تجهیزات اندک با این قیمت، تنها شش صندلی دارد، سریع نیست
جیپ در این مقایسه با دیگر خودروها کمی ناهمگن احساس میشود زیرا گرند چروکی به یک شاسیبلند لوکس تبدیل شده و میگوید «من رنجروور آمریکا هستم»؛ اما گرند چروکی زمانی رنجروور آمریکایی خواهد بود که پول خرج کنید زیرا آپشنهای زیادی وجود دارد که میتوان به این خودرو اضافه کرد ولی خودروی آزمایشی ما فاقد بسیاری از این تجهیزات است چون قیمت ۶۱ هزار دلاری آن از سقف قیمتی مدنظر ما فراتر رفته است. به همین دلیل، گرند چروکی ما بدون سانروف، بدون نمایشگر سرنشین جلو و بدون موتور V8 است و همهٔ آپشنها قیمت را از ۸۰ هزار دلار فراتر میبرند.
خودرو ما از تیپ لیمیتد، تنها شش صندلی دارد اما همهٔ آنها راحت هستند و فضای پای کافی دارند. پلتفرم متعادل محرک عقب و پیشرانهٔ طولی هم از لحاظ ظاهر و هم هندلینگ منفعت زیادی به همراه دارد اما در تمام آزمایشات شتاب، جیپ وضعیتی مشابه هوندا دارد که یعنی همان انتقادات در اینجا هم جاری است و گرند چروکی به قدرت بیشتری نیاز دارد. البته ما پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری ۲۹۳ اسب بخاری V6 خوشصدای جیپ را دوست داشتیم و ظرفیت یدک کشی ۲.۸ تنی آنهم بسیار بیشتر از حداکثر ظرفیت ۲۲۷۰ کیلوگرمی رقبا است. سواری گرند چروکی هم چنان آرام است که زیر خودرو را نگاه کردیم تا ببینیم آیا به فنرهای بادی مجهز است یا نه! (این فنرها در تیپهای گرانتر ارائه میشوند).
مقام سوم: کیا تلوراید
نقاط قوت: راحتی بالا، ارزش بالا در برابر قیمت، طراحی داخلی جادویی
نقاط ضعف: فقدان کابین چشمگیر مزدا، شتاب متوسط، راحتی کمتر برای رانندگان کوتاهقد
ما آنقدر به تلوراید علاقه داریم که تاکنون چهار بار آن را در لیست بهترین خودروهای سال قرار دادهایم. این بار نیز از لیست طولانی تجهیزات این ماشین درحالیکه کمترین قیمت را دارد شگفتزده شدیم. تلوراید با تودوزی چرمی، گرمکن و تهویهٔ صندلیهای ردیف اول و دوم و سقف پانوراما، چیزی کم و کسر ندارد. کراساوور کیا همچنین در داخل بسیار جادارتر از بیرون است درحالیکه کمترین طول را دارد. تلوراید همچنین سواری بسیار راحتی دارد و این موضوع از لحظهای که دستان خود را روی غربیلک فرمان بگذارید احساس میشود.
بااینحال، به نظر میرسد صندلی راننده برای افراد قدبلندتر و با پاهای بزرگ طراحی شده و افراد کوتاهقد پشت فرمان ناراحت خواهند بود. انتقاد بزرگتری که به تلوراید وارد میشود اما پیشرانهٔ ۲۹۱ اسب بخاری نهچندان قدرتمند در مقایسه با رقبای جدیدتر است. همچنین کابین خودرو زیبا است ولی برخی متریال فاقد حس لوکس CX-90 هستند. زمانی که تلوراید معرفی شد، گفتیم در این کلاس نمیتوانید خودرویی بهتر از این پیدا کنید اما حالا میگوییم دو کراساوور بهتر به بازار آمدهاند.
مقام دوم: تویوتا گرند هایلندر
نقاط قوت: فضای بار بزرگ، کمترین مصرف سوخت، خودروی خانوادگی بسیار سریع
نقاط ضعف: صندلیهای ردیف سوم ناراحت، سروصدای سیستم تعلیق، تزئینات داخلی متوسط
گرند هایلندر تمام تصوراتی که از خودرویی هیبریدی دارید را کاملاً از بین میبرد. در اینجا هیچ خبری از گیربکس CVT و نالهٔ موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی نیست. این قوای محرکهٔ هیبریدی جدید و کاملاً متفاوتی است که با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری توربو و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک، مجموعاً ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این نیرو، گزتد هایلندر در مسیرهای سربالایی از همهٔ رقبا سریعتر است و در آزمایش شتاب هم ظرف تنها ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. درعینحال، گرند هایلندر با ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر، بهترین مصرف سوخت را دارد.
این ماشین در داخل نیز بیشترین فضای بار را دارد اما متأسفانه صندلیهای ردیف سوم با فضای پای کم، ناراحت هستند مگر اینکه صندلیها ردیف دوم تا آخر به جلو کشیده شوند. طراحی داخلی خودرو هم خوب است اما پیاده شدن از تلوراید و مزدا و نشستن داخل گرند هایلندر نشان میدهد که تویوتا بهترین متریال خود را برای لکسوس TX کنار گذاشته است. علاوه بر این، با اینکه سواری نرم باعث افزایش راحتی داخلی میشود اما سروصدای تعلیق در برخورد با دستاندازها کاملاً در ساختار خودرو میپیچد. گرند هایلندر شاسیبلند بزرگ، سریع و کممصرفی است اما پکیج کاملی نخواهد بود.
مقام اول: مزدا CX-90
نقاط قوت: کابین باشکوه، پیشرانهٔ قدرتمند، سواری راحت
نقاط ضعف: کوچکترین صندوق بار، نیاز به بنزین سوپر، قیمت گران
پادشاه جدید این کلاس مشخص شد. گویی مزدا لیست بهترین ویژگیهای تلوراید را در اختیار داشته و همهٔ آنها را بهتر کرده است. پیشرانهٔ نرم و قدرتمند ۳.۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ مزدا ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و با فراهم کردن شتاب ۶.۴ ثانیه، CX-90 را پس از تویوتا در رتبهٔ دوم قرار میدهد. البته موتور مزدا برای تولید این قدرت به بنزین سوپر نیاز دارد و با بنزین معمولی قدرت به ۳۲۰ اسب بخار کاهش پیدا میکند. در داخل مزدا شاهد فضایی شگفتانگیز هستیم و هر چیزی که میبینید و لمس میکنید حس خوبی دارد.
پلتفرم محرک عقب و کاپوت کشیده، تناسبات اسپرتی را فراهم کرده است و با یک ضربهٔ شدید به پدال گاز، لاستیکهای عقب جیغ میکشند و شما را به یاد سامانهٔ چهارچرخ محرک با تمرکز روی محور عقب میاندازند. درعینحال، تجربهٔ رانندگی خودرو راحت و ساکت است. بزرگترین مشکل مزدا فقط در قیمت آن خلاصه میشود. هرچند قیمت مدل ۲۸۰ اسب بخاری توربو از ۴۰,۹۷۰ هزار دلار آغاز میشود اما توربو S پریمیوم پلاس ما ۶۱,۹۲۰ دلار قیمت دارد که از تمام خودروهای گروه گرانتر است اما CX-90 ارزشش را دارد.
مقایسه مشخصات فنی
هوندا پایلوت | جیپ گرند چروکی L | کیا تلوراید | مزدا CX-90 | تویوتا گرند هایلندر | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۳.۶ لیتری V6 | ۳.۸ لیتری V6 | ۳.۳ لیتری I6 توربو | ۲.۴ لیتری I4 هیبریدی |
قدرت (اسب بخار) | ۲۸۵ | ۲۹۳ | ۲۹۱ | ۳۴۰ | ۳۶۲ |
گشتاور (نیوتن متر) | ۳۵۵ | ۳۵۲ | ۳۵۵ | ۵۰۰ | ۵۴۲ |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ (ثانیه) | ۷.۲ | ۷.۳ | ۶.۷ | ۶.۴ | ۵.۶ |
مسافت ۴۰۰ متر (ثانیه) | ۱۵.۷ | ۱۵.۶ | ۱۵.۱ | ۱۴.۹ | ۱۴.۳ |
توقف از ۱۱۰ کیلومتر (متر) | ۵۷.۶ | ۵۹.۱ | ۵۳.۶ | ۵۳.۰ | ۵۷.۰ |
شتاب جانبی (جی) | ۰.۸۴ | ۰.۸۲ | ۰.۷۹ | ۰.۸۱ | ۰.۸۰ |
حداکثر سرعت (کیلومتر) | ۱۸۰ | ۱۹۰ | ۲۱۷ | ۲۱۰ | ۱۹۰ |
فاصلهٔ محوری (میلیمتر) | ۲,۸۹۰ | ۳,۰۹۱ | ۲,۹۰۰ | ۳,۱۱۹ | ۲,۹۴۹ |
طول (میلیمتر) | ۵,۰۷۷ | ۵,۲۰۴ | ۵,۰۰۱ | ۵,۱۰۰ | ۵,۱۱۵ |
عرض (میلیمتر) | ۱,۹۹۴ | ۱,۹۶۸ | ۱,۹۸۹ | ۱,۹۹۴ | ۱,۹۸۹ |
ارتفاع (میلیمتر) | ۱,۸۰۳ | ۱,۸۱۶ | ۱,۷۶۰ | ۱,۷۳۲ | ۱,۷۸۰ |
وزن (کیلوگرم) | ۲۱۱۸ | ۲۱۵۴ | ۲۰۳۶ | ۲۲۱۵ | ۲۲۳۹ |
ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) | ۲۲۷۰ | ۲۸۰۰ | ۲۲۷۰ | ۲۲۷۰ | ۲۲۷۰ |
حجم صندوق بار (لیتر) | ۵۴۰ | ۴۸۰ | ۵۹۵ | ۴۵۵ | ۵۹۵ |
مصرف سوخت (لیتر ترکیبی) | ۱۱.۲ | ۱۱.۲ | ۱۱.۲ | ۹.۴ | ۸.۷ |
قیمت پایه (دلار) | ۵۳,۷۵۵ | ۵۴,۰۲۵ | ۵۱,۹۵۵ | ۶۱,۳۲۵ | ۵۹,۵۲۰ |
قیمت تستشده (دلار) | ۵۳,۷۵۵ | ۶۱,۰۰۰ | ۵۲,۹۷۰ | ۶۱,۹۲۰ | ۵۹,۵۲۰ |
کیان
۱۶ آبان ۱۴۰۲مزدا cx90 و cx60 واقعا عالی هستن تو طراحی داخل و خارج
حسش بسیار متفاوت و خاص هست بنظرم
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آبان ۱۴۰۲سلاطین دُنیارو به چنگ گرفتن 😂❤😎😍
رضا
۱۶ آبان ۱۴۰۲مزدا خیلی خوب داره کار میکنه
کیفیت ماشینای پریمیوم رو با قیمت ماشینای اقتصادی میده
۰۰۹۸سامورایی
۱۶ آبان ۱۴۰۲به نظر من هم مزدا حس متفاوتی داره باید جزو خودروهای لوکس قرار می گرفت و با اون ها رقابت می کرد.
مزدا حس پریمیوم بودن داره و متفاوت تره.
پیام
۱۶ آبان ۱۴۰۲حالا اگه کیاه پنجم شده بود میگفتن بابا کیا کی suv زن هست! مال این حرفا نیست!
amir
۱۶ آبان ۱۴۰۲خیلی باحالی پیام جان
مقام سوم رو به زور به دست اورده و توسط همون گرند هایلندر لوله شده بعد تو داری دفاع میکنی؟
پیام
۱۶ آبان ۱۴۰۲Amir یه چیزی که تو این گزارش جالبه سر و صدای سیستم تعلیق تویوتا اس یو وی زن هست!!! بابا پس این همه تجربه تو ساخت اون فنربندی کجا رفته؟!!! ای اس یو وی زنننننن ای آلبالوووووووو ای شفتالووووووو
amir
۱۶ آبان ۱۴۰۲چیزی که جالبه اینه که مجبوری ۲۴ ای خدا زیر پست های ژاپنی ها ترول کنی مگر کره ای ها دیده بشن بی تی اس فن
amir
۱۶ آبان ۱۴۰۲بله کیا خیلی هم اس یو وی زن هستش
کیا موهاوی هایی که تو ایرانن به شدت حرفتو تایید میکنن
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آبان ۱۴۰۲کاربر امیر
الان اینو در مورد موهاوی جدی گفتی یا شوخی کردی 😂 ؟؟؟!
کامنتت مجهولالحالِ!
Enzo Ferrari 2008
۱۶ آبان ۱۴۰۲اونا کراس اور هستن البته کیا هیچ وقت به جیپ نمیرسه
پیام
۱۶ آبان ۱۴۰۲Enzo ferrari کیا موهاوی suv بود! به اندازه کافی هیوندای و کیا تو کراس اور و اس یو وی تجربه دارن. بخش بزرگی از سدمایشون روی خودروهای شهری هست تا … .
amir
۱۶ آبان ۱۴۰۲نوید
الان میگن کامنت لوس دادی صداشو در نیار
یاتاقان و اتش سوزی اس یو وی کره ای رو میگم
amir
۱۶ آبان ۱۴۰۲پیام فقط اسمی از جنسیس نیار که بگم جنسیس تو ۸ سال کلا یک ملیون دستگاه فروخت و تویوتا راو فور در سال ۲۰۲۲ تنها یک ملیون دستگاه که به عاقبت ماشین های کره ای مورد علاقه ات دچار بشی💣💣💣💣 جلو تویوتا حرفی از کراس اوور و شاسی بلند نیار البته درسته به آمریکایی ها نمیرسه ولی کره ای ها رو خوب حریفه شاید الان بخوای بگی کیا ev9 و گرند هایلندر توجه کن این برقیه و اون بنزینی مقایسه اشون با هم اشتباهه بعدا هم مگه تا به حال بار ها داستان جایزه بگیر های کره ای مثل استینگر و g70 مشخص نشده؟؟؟
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آبان ۱۴۰۲اینا suv نیستن ، کراساوور هستن ، پیام جان ، دلبندم !!!
پیام
۱۶ آبان ۱۴۰۲نوید موهاوی suv نبود؟!!! 😂😂😂😂 تو هر زمینهای خوبه.
پیام
۱۶ آبان ۱۴۰۲نوید این رو از ویکی پدیا برات آوردم.
The Kia Telluride is a mid-size crossover
SUV
دیگه لازم به ذکر نیست که بگم موهاوی چیه. اونم از اون
TRD
۱۶ آبان ۱۴۰۲خیلی جالبه . سال ۲۰۲۲ فروش هوندا پایلوت که اینجا گفته آخر شده و کلی عیب و ایراد داره با تلوراید که کلی تعریف کرده و برای خودش انگار داره پادشاهی میکنه (!) دقیقا یکی بوده و هر دو نزدیک ۱۰۰ هزار دستگاه فروختند :)
مزدا و گرندهایلندر که تازه همین ۲۰۲۳ معرفی شدن و یکسال هم از ورود به بازارشون نگذشته .
اگه نسخه معمولی گرند چروکی و هایلندر رو هم در نظر بگیریم ( اینجا نسخه بزرگتر رو گفته ) هر دو فروششون حدود ۲۲۳ هزار دستگاهه و کلا تو یه سطح دیگه هستند .
در نتیجه مثل همیشه که گفتم این بازاره که تعیین میکنه کی برندست و همه هدفشون فروش بیشتره . چه مقام چهارم رو بدن جیپ ( یا تویوتا ) چه اول چه آخر ، این دو تا فعلا دارن پادشاهی میکنن و پر فروش ترینن .
amir
۱۶ آبان ۱۴۰۲سوم خیلی فرقی با پنجم نداره ها
عجب
۱۶ آبان ۱۴۰۲فقط سه تاشون چشمم رو گرفتن : CX-90، هایلندر و جیپ
viper2
۱۶ آبان ۱۴۰۲فقط تویوتا از همش بهتره بعدشم فقط ژاپنی ها . برید درباره الیاژ موتور و کیفیت قطعات و مباحث استاتیک یکم تحقیق کنید تا اون زمان بفهمید تویوتا و نیسان و هوندا چی میسازن که اینقدر در دنیا کشته و مرده دارن تا بفهمید امریکا و المان چطور در تقلا هستن تا از ژاپن جلو بزنن فقط nippon یه کلام
Viper1
۱۶ آبان ۱۴۰۲فقط جیپ از همش بهتره بعدشم فقط آمریکایی ها و اروپایی ها . برید درباره الیاژ موتور و کیفیت قطعات و مباحث استاتیک یکم تحقیق کنید تا اون زمان بفهمید مرسدس بنز و فورد و جنرال موتورز چی میسازن که اینقدر در دنیا کشته و مرده دارن تا بفهمید کره و ژاپن و چین چطور در تقلا هستن تا از ژاپن جلو بزنن فقط usa eu یه کلام
amir
۱۶ آبان ۱۴۰۲کامنت هات خیلی شبیه کامنت های ایمان ۱۸۸۹ هستش
Viper1
۱۶ آبان ۱۴۰۲فقط جیپ از همش بهتره بعدشم فقط آمریکایی ها و اروپایی ها . برید درباره الیاژ موتور و کیفیت قطعات و مباحث استاتیک یکم تحقیق کنید تا اون زمان بفهمید مرسدس بنز و فورد و جنرال موتورز چی میسازن که اینقدر در دنیا کشته و مرده دارن تا بفهمید کره و ژاپن و چین چطور در تقلا هستن تا از اروپا و آمریکا جلو بزنن فقط usa eu یه کلام
Viper1
۱۶ آبان ۱۴۰۲پدال کامنت اولی پاک کنید در دومی اصلاحش کردم.
پیام
۱۷ آبان ۱۴۰۲وایپر ۲ خیلی شوخی زشتی بود! بند خدا آمریکا دهها سال پیش رفته کره ماه دست به آب!!! چی میگی برای خودت!!! بمب اتم دوم رو زد تو ژاپن، ژاپن به غلط کردن افتاد!!! یکی از اساتید ما تو دانشگاه تهران میگفت چهارصد سال دیگه اروپا به آمریکا نمیرسه بعد تو میگی ژاپن؟!!! واقعا حالت خوب نیستا!!!!
amir
۱۷ آبان ۱۴۰۲بارها گفتم کعه شرقی ها در زمینه های مختلف کیلومتر ها از اروپا و آمریکا عقب ترن حتی اروپا هم از آمریکا عقب تره که دلیلش بر میگرده به جنگ جهانی اول و دوم و نابودی کلی از اروپا زیر آتش جنگ
مزدا
۱۶ آبان ۱۴۰۲جیگرم حال اومد
آرش
۱۶ آبان ۱۴۰۲انتخابم مزدا و هوندا هست .
مازیار
۱۶ آبان ۱۴۰۲مزدای بی ادعا
پیام
۱۶ آبان ۱۴۰۲همینکه اسم بزرگان میاد و کیا تو لیست هست یعنی حرف مفت ممنوع!!!
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آبان ۱۴۰۲داداش پیام
چری تیگوه ۸ هم میتونست تو لیست قرار بگیره اگر کمی سر کیسه رو شُل میکرد ، کیا که پیشکش 😂👎 !
پیام
۱۶ آبان ۱۴۰۲پس تویی که ذهنیتت اینه کلا مجله ماشین نخونی سنگینتری. واقعا همون تیگو و چیتوز و مینو و … واست خوبه.
Anti BTS
۱۶ آبان ۱۴۰۲راستی هنوزم معتقدی چون سامسونگ سهامش با ارزش تر از تویوتائه پس بهتره ؟ 😂
سامسونگ ماشینم میزنه مگه ؟
تا اونجا که من میدونم حوزه فعالیتشون فرق داره و نمیشه قیاس کرد
نکنه تو سوار سامسونگ میشی میری خونه ؟ 😂
پیام
۱۶ آبان ۱۴۰۲آنتی بی تی اس شما در مورد پر فروش بودن چیزی نگید تا منم اینجور مقایسهای نکنم
datsun
۱۶ آبان ۱۴۰۲اول از خودت شروع کن
کیان
۱۶ آبان ۱۴۰۲داتسون عزیز همین ک خودشون اعتراف دارن بزرگان کدوما هستن و دارن با بزرگان مقایسه میشن خودش برای همیشه کافی هست و خودکشی میکنن ک مقایسه بشن باهاشون برای همیشه کافی هست
amir
۱۷ آبان ۱۴۰۲این چرا اینطوری حق بود
پیام
۱۶ آبان ۱۴۰۲اتفاقا تو از خودت شروع کن چون تا الان ثابت شده که هیوندای تو چه زمینههایی تخصص داره در حالی که بقیه چرت میگن و وعده سر خرمن میدن!!! #فهم
amir
۱۶ آبان ۱۴۰۲بله امروز همگان میدونن هیوندای و کیا در چه زمینه هایی تخصص دارن : یاد اوری های ترسناک… اعم از usb فراخوان کودکان کار ….
amir
۱۶ آبان ۱۴۰۲باز خوبه یدونه کیا هم اومده یه وقت سکته نکنی که اسم کره ای ها نیست
پیام
۱۶ آبان ۱۴۰۲اتفاقا اینقدر اسم کیا و هیوندای هست که آقای اشتری باید زحمت بکشن یه تیم چهار نفره دیگه تشکیل بدن برای هیوندای! بعدشم بحث فراخوان رو نکن چون فراخوانای شماها همراه با شرمساری و تا لب ورشکستگی رفتن هست نه خطای احتمالی 😂😂😂😂😂😂😂🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪
amir
۱۶ آبان ۱۴۰۲آقای اشتری از سال ۸۸ ۸۷ داره اخبار رو کار میکنه و جالبه بدونی که مطالب هیوندای نصف یا دو سوم تویوتا هم نیست
والا بعد از قرارداد عربستان فعلا فقط داره تو مقایسه و نمیدونم تست میاد هیچ خبری نیست ازش
amir
۱۶ آبان ۱۴۰۲بزرگان میدونی کدومن؟ اونایی که ۳ سال متوالی بزرگترین خودروساز بودن اونایی که تا به حال ۳۰۰ ملیون ماشین ساختن اونایی که فروش ده ملیونی دارن ۲ ۳ برابر برند های مورد علاقه ات
پس حرف ممنوع
پیام
۱۶ آبان ۱۴۰۲بزرگانت ماشین لوکسش لنگ میندازه پیش جنسیس!!! یه مقدار دیگه جنسیس پیشرفت کنه لکسوس کاملا له میشه بعد اگه اون موقع بگی تویوتا، میگم جاروبرقی ساز نیار! برو بزرگتر یا برند لوکست رو بیار چون بحث لوکس بودن و تکنولوژی هست! اگه لکسوستون، زمانی کاملا سوسک شد دیگه کامنت نذارید چون اوج هر برند تو لوکس بودنش هست نه فقط تعداد فروش! تعداد فروش به خیلی چیزا مثل بازاریابی و اسم گذشته و … برمیگرده! دیگه ماشینای تویوتا که از لکسوس بالاتر نیستن! روزای سختی در انتظارتون هست.
viper2
۱۶ آبان ۱۴۰۲لکسوس زمانی که ls400 رو میزد تو چن ماه اول سال ۴۰ هزار تا فروخت اولین ماشین فرض کن ینی اولین ماشیناینقدر خوب بوده که بدون اسم و بازاریابی که بهش اشاره کردی از اس کلاس و سری. هفت فروش بیشتری داشته و سیستم کمک فنر های بادی ۱۰ سال بعد بنز تونست بزنه هر وقت به این میزان تکنولوژی رسیدین و به این میزان قابل اعتماد بودن و اصالت رسیدین اون موقع بیا حرف بزن همین که تو خلیج فارس که گرم ترین و سخت ترین شرایط رو داره تویوتا اینقدر محبوبیت داره خودش براتون کافیه
amir
۱۶ آبان ۱۴۰۲زمانی که جنسیس اصلا وجود نداشت لکسوس محصول اولش سال اول ۴۰ هزار تا میفروخت الانم تنها چیزی که باعث شده اینطوری بیای ترول کنی اینه که لکسوس و تویوتا برقی نساختن و جنسیس برقی ساخت وگرنه تو همون مدلای بنزینی حریف نیستش بله بله جنسیس بسیار عالی داره عمل میکنه چندین مدل با دورو ور ده هزارتا فروش داره در سال منتها چون مثلا ۲۰۰۰تاش میشه ۴۰۰۰ تاش مینویسن افزایش فروش و فکر میکنی شاخ همه گنده ها رو مثل فولکس و تویوتا و جنرال موتور و همه رو زده بله روزای سختی در انتظار شرکتی هست که چندی پیش ۳۰۰ملیونمین خودروشو تولید کرد و چندین سال متوالی در قرن جدید بزرگترین و پرفروش ترین خودروساز بوده هستش جناب آقای کارشناس برتر خاور میانه
amir
۱۶ آبان ۱۴۰۲پس جنسیس هم ری استارت کرده با اون لوکس زدنش لوکساش پیش لوکسای رولزرویس و بنتلی لنگ میندازن منتها این مغرور های کره ای جنسیس جی نود رو با قیمت کذایی برای رقابت با اس کلاس و بی ام و سری ۷ و آئودی اس ۸ عرضه کرده مگه کسی مست کرده بیاد اس کلاسو ول کنه جنسیس بگیره؟ یا مثلا رئیس جنسیس بدون اینکه خنده اش بگیره گفته ملت رولزرویس و بنتلی های خود را ول میکنن میان سمت جنسیس( اگه اشتباه نکنم به طور دقیق تر جنسیس ایکس رو گفته بود باز اگه اشتباه شد معذرت میخوام حضور ذهن ندارم درست)
amir
۱۷ آبان ۱۴۰۲اسم جنسیس رو جلوی تویوتا نیار عزیزم
تویوتا راو فورش در سال ۲۰۲۲ یک میلیون دستگاه فروخت که محصول لوکسش هم نیست ولی جنسیس این یک ملیون رو در طی هشت سال فروخت
تفاوت رو متوجه میشی؟ از زمین تا آسمون!!!!
جنسیس یه خاور مدل داره با حدود ۱۰ هزار تا فروش
تعداد فروش رو نگیم چون به نفع نیست؟ پس چرا زمانی که فروخت غیر ملی تو آمریکا محدود شد ژاپنی ها به فکر تاسیس برند لوکس برای سود بیشتر برای جبران فروش کمتر کنن؟ درسته از لحاظ لوکس بودن هم جنسیس باید جلوی محصولات لوکس اروپایی و آمریکایی لنگ بندازه چون نصف اونام نیست جالب اونه که رئیس جنسیست از بس مغروره میگه ملت بنتلی رولز رویس های خود رو رها میکنن میان محصولات مارو میخرن جنسیس جی نود با قیمت کذایی برای رقابت با بنز اس کلاس و آئودی اس ۸ و بی ام و سری ۷ گذاشتن فکرشو بکن یه نفر چقدر باید … باشه که اس کلاس ول کنه بیاد جنسیس بخره
amir
۱۶ آبان ۱۴۰۲پیام با این حرفت گل به خودی زدی ها
بلاخره ژاپنی ها بدن یا جزو بزرگان هستن؟
فقط کارشناس برتری مثل یک عدد بی تی اس فن میتونه وقتی یه جا کره ای ها اول میشن توی بوق و کرنا کنه اول شدنشو ولی وقتی آخر هم بشه آخر شدنشو تحسین کنه و بگه همراه بزرگان اومده
Hadi
۱۶ آبان ۱۴۰۲مزدا با CX90 شاهکار کرده داره به روزای اوجش برمیگرده 👌🏼
امیدوارم مزدا 6 جدید هم به اندازه CX90 خوب باشه..
R@min
۱۶ آبان ۱۴۰۲هر بار یکی حسابشونو شارژ می کنه یه عیبی به بقیه اضافه می کنن که مثلا محصول مورد تبلیغ خداست بقیه اصلا در حدی نیستن باهاش رقابت کنن.
یه بار کیا شارژ می کنه میشه بهترین، یه بار جیپ میشه بهترین و… خلاصه جالبه کارشون.
misha
۱۶ آبان ۱۴۰۲زبان طراحی جدید مزدا فوق العادست، ساده و شکیل و بدور از اغراق
مزدا برند ژاپنی مورد علاقهی منه،هر چند تو این کلاس قطعا انتخابم گرند چروکی خواهد بود
به ترتیب
گرندچروکی
مزدا
گرندهایلندر
تلوراید
پایلوت
Reza Waffen SS
۱۶ آبان ۱۴۰۲انتخابم گرند چروکی
JDM_Japan
۱۶ آبان ۱۴۰۲دقت کنید ژاپنی ها در این خودرو ها کمتر از نمایشگر نسبت به آمریکایی ها و کره ای ها استفاده کردن و اتفاقا طراحی زیباتر و بهتری دارند و این قضیه یه نکته مثبته
viper2
۱۶ آبان ۱۴۰۲ژاپنی ها اهل اجق وجق بازی نیستن اهل کاربرد و کیفیت هستن به خاطر همین سعی میکنن بتونن از یه مانیتور کوچیک تر نهایت استفاده و زیبایی رو ببرن الان تو همین مقاله هم مشخصه کی کابین بهتری داره
JDM_Japan
۱۶ آبان ۱۴۰۲انتخاب اولم قطعا مزدا بعد علی حضرت تویوتا
Mehran Mirabolghasemi
۱۶ آبان ۱۴۰۲مزدا عشقه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۶ آبان ۱۴۰۲به نظر من جیپ و مزدا تو یه کلاس دیگه هستن و جیپ باز یه لول بالاتره فکر کنید که موتور وی۸ تنفس طبیعی به ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور و نزدیک ۳۸۰ اسب تو گزینه ها موجوده و اینکه بهترین آفرود رو بین رقبا تو تمام کلاسها داره.
F16
۱۷ آبان ۱۴۰۲شما همون یانکی اصلی هستین ؟
نبودی مدت ها .
Soroush
۱۶ آبان ۱۴۰۲قطعا مزدا انتخاب بهتریه!
کابین عالی کیفیت و دوام خوب طراحی زیبا
رومانی>چین>فرانسه
۱۶ آبان ۱۴۰۲عجب شتابی دارن
تو ایران ماشین اسپورتمون به زور 20 تاس
RAM1500TRX
۱۶ آبان ۱۴۰۲تو طراحی اول مزدا بعدم کیا واقعا شیک مجلسی کار کردن
عکسهارو زوم کنید ب جزییات دقت کنید…
علی
۱۶ آبان ۱۴۰۲باسلام چرا کادیلاک تو جمعشان نبود
امیرحسین
۱۶ آبان ۱۴۰۲فقط جیپ
𝐀𝐥𝐢
۱۶ آبان ۱۴۰۲منم بین اینا مزدا رو انتخاب میکنم طراحیش از همه چشمگیر تره
همایون
۱۶ آبان ۱۴۰۲مزدا که عالیه البته حضور جیپ با مدل پایه هم بی انصافی بود بهتر بود اصلا تو این آزمایش شرکت نمیدادنش چون کلاسش با اینا فرق داره و رقیب لکسوس txبه حساب میاد
GMA
۱۶ آبان ۱۴۰۲مزدا با ساخت این مدل یه پله فراتر از بقیه رفته
حرفی برای گفتن نمیزاره اما جیپ هم فوقالعاده هست
فرهاد
۱۶ آبان ۱۴۰۲دوستان عزیز یک سوال
شتاب جانبی چی هست؟
مازیار
۱۶ آبان ۱۴۰۲مقاومت ماشین در برابر خارج شدن از مسیر سر پیچها
مازیار
۱۶ آبان ۱۴۰۲البته شتاب جانبی اون نیرویی هست که ماشین رو سر پیچ به خارجش هل میده
Siyavash
۱۶ آبان ۱۴۰۲مزدا .تویوتا.. جیپ..هوندا.. انتخاب م به ترتیب
مانی
۱۶ آبان ۱۴۰۲5 تا شاسی بلند با کیفیت عالی و قیمت مناسب.
Mani
۱۶ آبان ۱۴۰۲این همه ما دبدبه کبکبه راه میندازیم کدوم بهتره
بعد از نزدیکم نمیتونیم ببینیمشون
فکر نکنم خریدار آمریکایی هم انقد دغدغه اش باشه تویوتا بهتره یا کیا
amir
۱۶ آبان ۱۴۰۲ما که مشکلی نداریم کدومش بهتره چون در نهایت به حالمون فرقی نداره چون ۹۰ درصدمون نه میتونیم سوار شیم و نه به حال کسایی که توی بازار آزاد قرار گرفتن فرقی داره چون اون در نهایت بر اساس بودجه و سلیقه اش خریدشو میزنه منتها یک عده بی تی اس فن این جا هستن که ۲۴ ساعت خدا دارن تبلیغات و پروپاگاندا برای محصولات کره ای راه انداختن و دارن محصولات ژاپنی رو میکوبن ما هم داریم با تعصبات اینا برخورد میکنیم که باعث انحراف افکار نشن
Mercedes
۱۶ آبان ۱۴۰۲با رتبه بندیش کاملا موافقم
هر پنج تاشون جایگاه به حق و درستی دارن
البته بین جیپ و هوندا زیاد نمیدونم کدوم باید چهارم باشه کدوم پنجم
sina
۱۶ آبان ۱۴۰۲فک کن با مزدا 210 تا تو بزرگراه برونی و همزمان یه موسیقی آروم گوش بدی و نارنگی بخوری 😍
Anti Tesla
۱۶ آبان ۱۴۰۲تصورش کردم😍
Anti Tesla
۱۶ آبان ۱۴۰۲من از صندلی هوندا پایلوت خوشم نمیاد، خیلی نازک و تخت هست.
ماکان
۱۸ آبان ۱۴۰۲سلام . انتخاب من جیپ گرند چروکی L و کیا تلوراید .