مزدا

رقابت بزرگ شاسی‌بلندهای سه ردیفه، تلوراید، پایلوت، CX-90، هایلندر و جیپ

کیا تلوراید پس از سه سال سلطنت بالاخره رقبایی جدی پیدا کرده است. ما این چهار رقیب جدید را گرد هم جمع کرده‌ایم تا پادشاه تازه این کلاس را مشخص کنیم.

زمانی که خودروسازان فهمیدند همهٔ چیزی که اکثر خریداران از یک شاسی‌بلند می‌خواهند صرفاً ظاهر آن است، دستهٔ جدیدی از خودروهای خانوادگی بنام کراس‌اوور سه ردیفه شکل گرفت. این خودروها محبوبیت بالایی در بازار دارند و بسیاری از خودروسازان نماینده‌ای در این کلاس به بازار فرستاده‌اند. طی چند وقت اخیر نیز کراس‌اوورهای جدیدی به بازار آمده‌اند که برای مغلوب کردن بهترین خودروی این کلاس یعنی کیا تلوراید تلاش می‌کنند.

مزدا CX-90 پلت‌فرم محرک عقب جدید با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توربو و کابین لوکس را ارائه کرده، هوندا پایلوت برای مدل ۲۰۲۳ با نسل جدید به بازار آمده، تویوتا کراس‌اوور بزرگ‌تر گرند هایلندر را با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی به بازار فرستاده و جیپ هم نسخهٔ جدید L را با صندلی‌های ردیف سوم به خانوادهٔ گرند چروکی اضافه کرده است. در این جمع، تلوراید هم حضور دارد که به‌تازگی به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است. پس از سه روز رانندگی با این خودروها در آسفالت و خاکی، نتایج زیر حاصل شد.

همچنین بخوانید: شاسی‌بلند برقی یا هیبریدی؟ مقایسه کیا EV9 و تویوتا گرند هایلندر

مقام پنجم: هوندا پایلوت

نقاط قوت: سیستم کنترل گشتاور در محور عقب، قیمت مناسب، صندلی‌های تطبیق‌پذیر برای هفت یا هشت نفر

نقاط ضعف: پیشرانهٔ بی‌حال، متریال داخلی نه‌چندان چشمگیر، فرمان سبک

پایلوت مملو از مهندسی هوشمندانهٔ معمول هوندا است. این خودرو با هشت صندلی، ظرفیت سرنشینی مشابه مینی‌ون‌ها و بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای شاسی نردبانی دارد. این خودرو از دیفرانسیل عقب با کنترل گشتاور بُرداری هم بهره می‌برد و سامانهٔ چهارچرخ محرک می‌تواند تا ۷۰ درصد از نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل کند. پایلوت با قیمت ۵۳,۷۵۵ دلار در نمونهٔ آزمایشی، دومین خودروی ارزان این گروه محسوب می‌شود و دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم آن آسان است. پس چرا در جایگاه آخر قرار گرفت؟

یکی از دلایل اصلی این موضوع شتاب ضعیف است. پایلوت از پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 جدید DOHC هوندا استفاده می‌کند که با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور، ۵ اسب بخار از موتور قدیمی SOHC قوی‌تر است. این افزایش قدرت اما با افزایش وزن قابل‌توجه بیش از ۱۳۰ کیلوگرمی همراه است که حاصل آن شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۷.۲ ثانیه است درحالی‌که این رقم در نسل قبلی ۶.۲ ثانیه بود. این شتاب با تنها یک سرنشین به دست آمد و با سرنشین و بار کامل شرایط بسیار بدتر خواهد شد. علاوه بر این، پایلوت جدید از لحاظ کابین هم نه‌تنها نسبت به نسل قبلی هیچ پیشرفتی نداشته بلکه یک گام به عقب برداشته است.

مقام چهارم: جیپ گرند چروکی L

نقاط قوت: سکوت و کیفیت سواری عالی، کابین بزرگ، توانایی یدک کشی بالا

نقاط ضعف: تجهیزات اندک با این قیمت، تنها شش صندلی دارد، سریع نیست

جیپ در این مقایسه با دیگر خودروها کمی ناهمگن احساس می‌شود زیرا گرند چروکی به یک شاسی‌بلند لوکس تبدیل شده و می‌گوید «من رنجروور آمریکا هستم»؛ اما گرند چروکی زمانی رنجروور آمریکایی خواهد بود که پول خرج کنید زیرا آپشن‌های زیادی وجود دارد که می‌توان به این خودرو اضافه کرد ولی خودروی آزمایشی ما فاقد بسیاری از این تجهیزات است چون قیمت ۶۱ هزار دلاری آن از سقف قیمتی مدنظر ما فراتر رفته است. به همین دلیل، گرند چروکی ما بدون سانروف، بدون نمایشگر سرنشین جلو و بدون موتور V8 است و همهٔ آپشن‌ها قیمت را از ۸۰ هزار دلار فراتر می‌برند.

خودرو ما از تیپ لیمیتد، تنها شش صندلی دارد اما همهٔ آن‌ها راحت هستند و فضای پای کافی دارند. پلت‌فرم متعادل محرک عقب و پیشرانهٔ طولی هم از لحاظ ظاهر و هم هندلینگ منفعت زیادی به همراه دارد اما در تمام آزمایشات شتاب، جیپ وضعیتی مشابه هوندا دارد که یعنی همان انتقادات در اینجا هم جاری است و گرند چروکی به قدرت بیشتری نیاز دارد. البته ما پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری ۲۹۳ اسب بخاری V6 خوش‌صدای جیپ را دوست داشتیم و ظرفیت یدک کشی ۲.۸ تنی آن‌هم بسیار بیشتر از حداکثر ظرفیت ۲۲۷۰ کیلوگرمی رقبا است. سواری گرند چروکی هم چنان آرام است که زیر خودرو را نگاه کردیم تا ببینیم آیا به فنرهای بادی مجهز است یا نه! (این فنرها در تیپ‌های گران‌تر ارائه می‌شوند).

مقام سوم: کیا تلوراید

نقاط قوت: راحتی بالا، ارزش بالا در برابر قیمت، طراحی داخلی جادویی

نقاط ضعف: فقدان کابین چشمگیر مزدا، شتاب متوسط، راحتی کمتر برای رانندگان کوتاه‌قد

ما آن‌قدر به تلوراید علاقه داریم که تاکنون چهار بار آن را در لیست بهترین خودروهای سال قرار داده‌ایم. این بار نیز از لیست طولانی تجهیزات این ماشین درحالی‌که کمترین قیمت را دارد شگفت‌زده شدیم. تلوراید با تودوزی چرمی، گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های ردیف اول و دوم و سقف پانوراما، چیزی کم و کسر ندارد. کراس‌اوور کیا همچنین در داخل بسیار جادارتر از بیرون است درحالی‌که کمترین طول را دارد. تلوراید همچنین سواری بسیار راحتی دارد و این موضوع از لحظه‌ای که دستان خود را روی غربیلک فرمان بگذارید احساس می‌شود.

بااین‌حال، به نظر می‌رسد صندلی راننده برای افراد قدبلندتر و با پاهای بزرگ طراحی شده و افراد کوتاه‌قد پشت فرمان ناراحت خواهند بود. انتقاد بزرگ‌تری که به تلوراید وارد می‌شود اما پیشرانهٔ ۲۹۱ اسب بخاری نه‌چندان قدرتمند در مقایسه با رقبای جدیدتر است. همچنین کابین خودرو زیبا است ولی برخی متریال فاقد حس لوکس CX-90 هستند. زمانی که تلوراید معرفی شد، گفتیم در این کلاس نمی‌توانید خودرویی بهتر از این پیدا کنید اما حالا میگوییم دو کراس‌اوور بهتر به بازار آمده‌اند.

مقام دوم: تویوتا گرند هایلندر

نقاط قوت: فضای بار بزرگ، کمترین مصرف سوخت، خودروی خانوادگی بسیار سریع

نقاط ضعف: صندلی‌های ردیف سوم ناراحت، سروصدای سیستم تعلیق، تزئینات داخلی متوسط

گرند هایلندر تمام تصوراتی که از خودرویی هیبریدی دارید را کاملاً از بین می‌برد. در اینجا هیچ خبری از گیربکس CVT و نالهٔ موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی نیست. این قوای محرکهٔ هیبریدی جدید و کاملاً متفاوتی است که با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری توربو و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک، مجموعاً ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو، گزتد هایلندر در مسیرهای سربالایی از همهٔ رقبا سریع‌تر است و در آزمایش شتاب هم ظرف تنها ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. درعین‌حال، گرند هایلندر با ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر، بهترین مصرف سوخت را دارد.

این ماشین در داخل نیز بیشترین فضای بار را دارد اما متأسفانه صندلی‌های ردیف سوم با فضای پای کم، ناراحت هستند مگر اینکه صندلی‌ها ردیف دوم تا آخر به جلو کشیده شوند. طراحی داخلی خودرو هم خوب است اما پیاده شدن از تلوراید و مزدا و نشستن داخل گرند هایلندر نشان می‌دهد که تویوتا بهترین متریال خود را برای لکسوس TX کنار گذاشته است. علاوه بر این، با اینکه سواری نرم باعث افزایش راحتی داخلی می‌شود اما سروصدای تعلیق در برخورد با دست‌اندازها کاملاً در ساختار خودرو می‌پیچد. گرند هایلندر شاسی‌بلند بزرگ، سریع و کم‌مصرفی است اما پکیج کاملی نخواهد بود.

مقام اول: مزدا CX-90

نقاط قوت: کابین باشکوه، پیشرانهٔ قدرتمند، سواری راحت

نقاط ضعف: کوچک‌ترین صندوق بار، نیاز به بنزین سوپر، قیمت گران

پادشاه جدید این کلاس مشخص شد. گویی مزدا لیست بهترین ویژگی‌های تلوراید را در اختیار داشته و همهٔ آن‌ها را بهتر کرده است. پیشرانهٔ نرم و قدرتمند ۳.۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ مزدا ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با فراهم کردن شتاب ۶.۴ ثانیه، CX-90 را پس از تویوتا در رتبهٔ دوم قرار می‌دهد. البته موتور مزدا برای تولید این قدرت به بنزین سوپر نیاز دارد و با بنزین معمولی قدرت به ۳۲۰ اسب بخار کاهش پیدا می‌کند. در داخل مزدا شاهد فضایی شگفت‌انگیز هستیم و هر چیزی که می‌بینید و لمس می‌کنید حس خوبی دارد.

پلت‌فرم محرک عقب و کاپوت کشیده، تناسبات اسپرتی را فراهم کرده است و با یک ضربهٔ شدید به پدال گاز، لاستیک‌های عقب جیغ می‌کشند و شما را به یاد سامانهٔ چهارچرخ محرک با تمرکز روی محور عقب می‌اندازند. درعین‌حال، تجربهٔ رانندگی خودرو راحت و ساکت است. بزرگ‌ترین مشکل مزدا فقط در قیمت آن خلاصه می‌شود. هرچند قیمت مدل ۲۸۰ اسب بخاری توربو از ۴۰,۹۷۰ هزار دلار آغاز می‌شود اما توربو S پریمیوم پلاس ما ۶۱,۹۲۰ دلار قیمت دارد که از تمام خودروهای گروه گران‌تر است اما CX-90 ارزشش را دارد.

مقایسه مشخصات فنی

هوندا پایلوت

جیپ گرند چروکی L

کیا تلوراید

مزدا CX-90

تویوتا گرند هایلندر

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 ۳.۶ لیتری V6 ۳.۸ لیتری V6 ۳.۳ لیتری I6 توربو ۲.۴ لیتری I4 هیبریدی
قدرت (اسب بخار) ۲۸۵ ۲۹۳ ۲۹۱ ۳۴۰ ۳۶۲
گشتاور (نیوتن متر) ۳۵۵ ۳۵۲ ۳۵۵ ۵۰۰ ۵۴۲
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ (ثانیه) ۷.۲ ۷.۳ ۶.۷ ۶.۴ ۵.۶
مسافت ۴۰۰ متر (ثانیه) ۱۵.۷ ۱۵.۶ ۱۵.۱ ۱۴.۹ ۱۴.۳
توقف از ۱۱۰ کیلومتر (متر) ۵۷.۶ ۵۹.۱ ۵۳.۶ ۵۳.۰ ۵۷.۰
شتاب جانبی (جی) ۰.۸۴ ۰.۸۲ ۰.۷۹ ۰.۸۱ ۰.۸۰
حداکثر سرعت (کیلومتر) ۱۸۰ ۱۹۰ ۲۱۷ ۲۱۰ ۱۹۰
فاصلهٔ محوری (میلی‌متر) ۲,۸۹۰ ۳,۰۹۱ ۲,۹۰۰ ۳,۱۱۹ ۲,۹۴۹
طول (میلی‌متر) ۵,۰۷۷ ۵,۲۰۴ ۵,۰۰۱ ۵,۱۰۰ ۵,۱۱۵
عرض (میلی‌متر) ۱,۹۹۴ ۱,۹۶۸ ۱,۹۸۹ ۱,۹۹۴ ۱,۹۸۹
ارتفاع (میلی‌متر) ۱,۸۰۳ ۱,۸۱۶ ۱,۷۶۰ ۱,۷۳۲ ۱,۷۸۰
وزن (کیلوگرم) ۲۱۱۸ ۲۱۵۴ ۲۰۳۶ ۲۲۱۵ ۲۲۳۹
ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) ۲۲۷۰ ۲۸۰۰ ۲۲۷۰ ۲۲۷۰ ۲۲۷۰
حجم صندوق بار (لیتر) ۵۴۰ ۴۸۰ ۵۹۵ ۴۵۵ ۵۹۵
مصرف سوخت (لیتر ترکیبی) ۱۱.۲ ۱۱.۲ ۱۱.۲ ۹.۴ ۸.۷
قیمت پایه (دلار) ۵۳,۷۵۵ ۵۴,۰۲۵ ۵۱,۹۵۵ ۶۱,۳۲۵ ۵۹,۵۲۰
قیمت تست‌شده (دلار) ۵۳,۷۵۵ ۶۱,۰۰۰ ۵۲,۹۷۰ ۶۱,۹۲۰ ۵۹,۵۲۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۴ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۰ دیدگاه‌ها

  1. کیان

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    مزدا cx90 و cx60 واقعا عالی هستن تو طراحی داخل و خارج
    حسش بسیار متفاوت و خاص هست بنظرم

    موافقم 107
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      سلاطین دُنیارو به چنگ گرفتن 😂❤😎😍

      موافقم 29
      مخالفم 46
      1. رضا

        ۱۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (268 ديدگاه)

        مزدا خیلی خوب داره کار میکنه
        کیفیت ماشینای پریمیوم رو با قیمت ماشینای اقتصادی میده

        موافقم 36
        مخالفم 3
    2. ۰۰۹۸سامورایی

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (143 ديدگاه)

      به نظر من هم مزدا حس متفاوتی داره باید جزو خودروهای لوکس قرار می گرفت و با اون ها رقابت می کرد.
      مزدا حس پریمیوم بودن داره و متفاوت تره.

      موافقم 55
      مخالفم 5
    3. پیام

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2164 ديدگاه)

      حالا اگه کیاه پنجم شده بود می‌گفتن بابا کیا کی suv زن هست! مال این حرفا نیست!

      موافقم 7
      مخالفم 49
      1. amir

        ۱۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3698 ديدگاه)

        خیلی باحالی پیام جان
        مقام سوم رو به زور به دست اورده و توسط همون گرند هایلندر لوله شده بعد تو داری دفاع میکنی؟

        موافقم 39
        مخالفم 15
        1. پیام

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2164 ديدگاه)

          Amir یه چیزی که تو این گزارش جالبه سر و صدای سیستم تعلیق تویوتا اس یو وی زن هست!!! بابا پس این همه تجربه تو ساخت اون فنربندی کجا رفته؟!!! ای اس یو وی زنننننن ای آلبالوووووووو ای شفتالووووووو

          موافقم 6
          مخالفم 30
        2. amir

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3698 ديدگاه)

          چیزی که جالبه اینه که مجبوری ۲۴ ای خدا زیر پست های ژاپنی ها ترول کنی مگر کره ای ها دیده بشن بی تی اس فن

          موافقم 18
          مخالفم 1
      2. amir

        ۱۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3698 ديدگاه)

        بله کیا خیلی هم اس یو وی زن هستش
        کیا موهاوی هایی که تو ایرانن به شدت حرفتو تایید میکنن

        موافقم 25
        مخالفم 13
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (10385 ديدگاه)

          کاربر امیر
          الان اینو در مورد موهاوی جدی گفتی یا شوخی کردی 😂 ؟؟؟!
          کامنتت مجهول‌الحالِ!

          موافقم 11
          مخالفم 31
        2. Enzo Ferrari 2008

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          اونا کراس اور هستن البته کیا هیچ وقت به جیپ نمیرسه

          موافقم 24
          مخالفم 4
        3. پیام

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2164 ديدگاه)

          Enzo ferrari کیا موهاوی suv بود! به اندازه کافی هیوندای و کیا تو کراس اور و اس یو وی تجربه دارن. بخش بزرگی از سدمایشون روی خودروهای شهری هست تا … .

          موافقم 5
          مخالفم 19
        4. amir

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3698 ديدگاه)

          نوید
          الان میگن کامنت لوس دادی صداشو در نیار
          یاتاقان و اتش سوزی اس یو وی کره ای رو میگم

          موافقم 7
          مخالفم 1
        5. amir

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3698 ديدگاه)

          پیام فقط اسمی از جنسیس نیار که بگم جنسیس تو ۸ سال کلا یک ملیون دستگاه فروخت و تویوتا راو فور در سال ۲۰۲۲ تنها یک ملیون دستگاه که به عاقبت ماشین های کره ای مورد علاقه ات دچار بشی💣💣💣💣 جلو تویوتا حرفی از کراس اوور و شاسی بلند نیار البته درسته به آمریکایی ها نمیرسه ولی کره ای ها رو خوب حریفه شاید الان بخوای بگی کیا ev9 و گرند هایلندر توجه کن این برقیه و اون بنزینی مقایسه اشون با هم اشتباهه بعدا هم مگه تا به حال بار ها داستان جایزه بگیر های کره ای مثل استینگر و g70 مشخص نشده؟؟؟

          موافقم 9
          مخالفم 2
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        اینا suv نیستن ، کراس‌اوور هستن ، پیام جان ، دلبندم !!!

        موافقم 9
        مخالفم 26
        1. پیام

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2164 ديدگاه)

          نوید موهاوی suv نبود؟!!! 😂😂😂😂 تو هر زمینه‌ای خوبه.

          موافقم 4
          مخالفم 13
        2. پیام

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2164 ديدگاه)

          نوید این رو از ویکی پدیا برات آوردم.
          The Kia Telluride is a mid-size crossover
          SUV
          دیگه لازم به ذکر نیست که بگم موهاوی چیه. اونم از اون

          موافقم 4
          مخالفم 8
      4. TRD

        ۱۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خیلی جالبه . سال ۲۰۲۲ فروش هوندا پایلوت که اینجا گفته آخر شده و کلی عیب و ایراد داره با تلوراید که کلی تعریف کرده و برای خودش انگار داره پادشاهی میکنه (!) دقیقا یکی بوده و هر دو نزدیک ۱۰۰ هزار دستگاه فروختند :)
        مزدا و گرندهایلندر که تازه همین ۲۰۲۳ معرفی شدن و یکسال هم از ورود به بازارشون نگذشته .
        اگه نسخه معمولی گرند چروکی و هایلندر رو هم در نظر بگیریم ( اینجا نسخه بزرگتر رو گفته ) هر دو فروششون حدود ۲۲۳ هزار دستگاهه و کلا تو یه سطح دیگه هستند .
        در نتیجه مثل همیشه که گفتم این بازاره که تعیین میکنه کی برندست و همه هدفشون فروش بیشتره . چه مقام چهارم رو بدن جیپ ( یا تویوتا ) چه اول چه آخر ، این دو تا فعلا دارن پادشاهی میکنن و پر فروش ترینن .

        موافقم 26
        مخالفم 13
      5. amir

        ۱۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3698 ديدگاه)

        سوم خیلی فرقی با پنجم نداره ها

        موافقم 1
        مخالفم 2
    4. عجب

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (104 ديدگاه)

      فقط سه تاشون چشمم رو گرفتن : CX-90، هایلندر و جیپ

      موافقم 24
      مخالفم 1
    5. viper2

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1143 ديدگاه)

      فقط تویوتا از همش بهتره بعدشم فقط ژاپنی ها . برید درباره الیاژ موتور و کیفیت قطعات و مباحث استاتیک یکم تحقیق کنید تا اون زمان بفهمید تویوتا و نیسان و هوندا چی میسازن که اینقدر در دنیا کشته و مرده دارن تا بفهمید امریکا و المان چطور در تقلا هستن تا از ژاپن جلو بزنن فقط nippon یه کلام

      موافقم 15
      مخالفم 40
      1. Viper1

        ۱۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        فقط جیپ از همش بهتره بعدشم فقط آمریکایی ها و اروپایی ها . برید درباره الیاژ موتور و کیفیت قطعات و مباحث استاتیک یکم تحقیق کنید تا اون زمان بفهمید مرسدس بنز و فورد و جنرال موتورز چی میسازن که اینقدر در دنیا کشته و مرده دارن تا بفهمید کره و ژاپن و چین چطور در تقلا هستن تا از ژاپن جلو بزنن فقط usa eu یه کلام

        موافقم 11
        مخالفم 11
        1. amir

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3698 ديدگاه)

          کامنت هات خیلی شبیه کامنت های ایمان ۱۸۸۹ هستش

      2. Viper1

        ۱۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        فقط جیپ از همش بهتره بعدشم فقط آمریکایی ها و اروپایی ها . برید درباره الیاژ موتور و کیفیت قطعات و مباحث استاتیک یکم تحقیق کنید تا اون زمان بفهمید مرسدس بنز و فورد و جنرال موتورز چی میسازن که اینقدر در دنیا کشته و مرده دارن تا بفهمید کره و ژاپن و چین چطور در تقلا هستن تا از اروپا و آمریکا جلو بزنن فقط usa eu یه کلام

        موافقم 37
        مخالفم 9
      3. Viper1

        ۱۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        پدال کامنت اولی پاک کنید در دومی اصلاحش کردم.

        موافقم 2
        مخالفم 2
      4. پیام

        ۱۷ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2164 ديدگاه)

        وایپر ۲ خیلی شوخی زشتی بود! بند خدا آمریکا ده‌ها سال پیش رفته کره ماه دست به آب!!! چی میگی برای خودت!!! بمب اتم دوم رو زد تو ژاپن، ژاپن به غلط کردن افتاد!!! یکی از اساتید ما تو دانشگاه تهران می‌گفت چهارصد سال دیگه اروپا به آمریکا نمیرسه بعد تو میگی ژاپن؟!!! واقعا حالت خوب نیستا!!!!

        موافقم 10
        مخالفم 9
        1. amir

          ۱۷ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3698 ديدگاه)

          بارها گفتم کعه شرقی ها در زمینه های مختلف کیلومتر ها از اروپا و آمریکا عقب ترن حتی اروپا هم از آمریکا عقب تره که دلیلش بر میگرده به جنگ جهانی اول و دوم و نابودی کلی از اروپا زیر آتش جنگ

          موافقم 8
          مخالفم 2
    6. مزدا

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2088 ديدگاه)

      جیگرم حال اومد

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. آرش

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    انتخابم مزدا و هوندا هست .

    موافقم 31
    مخالفم 4
  3. مازیار

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (988 ديدگاه)

    مزدای بی ادعا

    موافقم 38
    مخالفم 5
  4. پیام

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2164 ديدگاه)

    همینکه اسم بزرگان میاد و کیا تو لیست هست یعنی حرف مفت ممنوع!!!

    موافقم 21
    مخالفم 56
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      داداش پیام
      چری تیگوه ۸ هم میتونست تو لیست قرار بگیره اگر کمی سر کیسه رو شُل‌ میکرد ، کیا که پیشکش 😂👎 !

      موافقم 21
      مخالفم 44
      1. پیام

        ۱۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2164 ديدگاه)

        پس تویی که ذهنیتت اینه کلا مجله ماشین نخونی سنگین‌تری. واقعا همون تیگو و چی‌توز و مینو و … واست خوبه.

        موافقم 12
        مخالفم 17
        1. Anti BTS

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          راستی هنوزم معتقدی چون سامسونگ سهامش با ارزش تر از تویوتائه پس بهتره ؟ 😂
          سامسونگ ماشینم میزنه مگه ؟
          تا اونجا که من میدونم حوزه فعالیتشون فرق داره و نمیشه قیاس کرد
          نکنه تو سوار سامسونگ میشی میری خونه ؟ 😂

          موافقم 19
          مخالفم 8
        2. پیام

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2164 ديدگاه)

          آنتی بی تی اس شما در مورد پر فروش بودن چیزی نگید تا منم اینجور مقایسه‌ای نکنم

          موافقم 4
          مخالفم 10
    2. datsun

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3954 ديدگاه)

      اول از خودت شروع کن

      موافقم 26
      مخالفم 2
      1. کیان

        ۱۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1498 ديدگاه)

        داتسون عزیز همین ک خودشون اعتراف دارن بزرگان کدوما هستن و دارن با بزرگان مقایسه میشن خودش برای همیشه کافی هست و خودکشی میکنن ک مقایسه بشن باهاشون برای همیشه کافی هست

        موافقم 29
        مخالفم 2
        1. amir

          ۱۷ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3698 ديدگاه)

          این چرا اینطوری حق بود

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. پیام

        ۱۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2164 ديدگاه)

        اتفاقا تو از خودت شروع کن چون تا الان ثابت شده که هیوندای تو چه زمینه‌هایی تخصص داره در حالی که بقیه چرت میگن و وعده سر خرمن میدن!!! #فهم

        موافقم 4
        مخالفم 26
        1. amir

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3698 ديدگاه)

          بله امروز همگان میدونن هیوندای و کیا در چه زمینه هایی تخصص دارن : یاد اوری های ترسناک… اعم از usb فراخوان کودکان کار ….

          موافقم 17
          مخالفم 5
    3. amir

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3698 ديدگاه)

      باز خوبه یدونه ‌کیا هم اومده یه وقت سکته نکنی که اسم کره ای ها نیست

      موافقم 12
      مخالفم 5
      1. پیام

        ۱۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2164 ديدگاه)

        اتفاقا اینقدر اسم کیا و هیوندای هست که آقای اشتری باید زحمت بکشن یه تیم چهار نفره دیگه تشکیل بدن برای هیوندای! بعدشم بحث فراخوان رو نکن چون فراخوانای شماها همراه با شرمساری و تا لب ورشکستگی رفتن هست نه خطای احتمالی 😂😂😂😂😂😂😂🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪

        موافقم 4
        مخالفم 19
        1. amir

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3698 ديدگاه)

          آقای اشتری از سال ۸۸ ۸۷ داره اخبار رو کار میکنه و جالبه بدونی که مطالب هیوندای نصف یا دو سوم تویوتا هم نیست
          والا بعد از قرارداد عربستان فعلا فقط داره تو مقایسه و نمیدونم تست میاد هیچ خبری نیست ازش

          موافقم 4
          مخالفم 4
    4. amir

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3698 ديدگاه)

      بزرگان میدونی کدومن؟ اونایی که ۳ سال متوالی بزرگترین خودروساز بودن اونایی که تا به حال ۳۰۰ ملیون ماشین ساختن اونایی که فروش ده ملیونی دارن ۲ ۳ برابر برند های مورد علاقه ات
      پس حرف ممنوع

      موافقم 15
      مخالفم 6
      1. پیام

        ۱۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2164 ديدگاه)

        بزرگانت ماشین لوکسش لنگ میندازه پیش جنسیس!!! یه مقدار دیگه جنسیس پیشرفت کنه لکسوس کاملا له میشه بعد اگه اون موقع بگی تویوتا، میگم جاروبرقی ساز نیار! برو بزرگتر یا برند لوکست رو بیار چون بحث لوکس بودن و تکنولوژی هست! اگه لکسوستون، زمانی کاملا سوسک شد دیگه کامنت نذارید چون اوج هر برند تو لوکس بودنش هست نه فقط تعداد فروش! تعداد فروش به خیلی چیزا مثل بازاریابی و اسم گذشته و … برمیگرده! دیگه ماشینای تویوتا که از لکسوس بالاتر نیستن! روزای سختی در انتظارتون هست.

        موافقم 2
        مخالفم 22
        1. viper2

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1143 ديدگاه)

          لکسوس زمانی که ls400 رو میزد تو چن ماه اول سال ۴۰ هزار تا فروخت اولین ماشین فرض کن ینی اولین ماشیناینقدر خوب بوده که بدون اسم و بازاریابی که بهش اشاره کردی از اس کلاس و سری. هفت فروش بیشتری داشته و سیستم کمک فنر های بادی ۱۰ سال بعد بنز تونست بزنه هر وقت به این میزان تکنولوژی رسیدین و به این میزان قابل اعتماد بودن و اصالت رسیدین اون موقع بیا حرف بزن همین که تو خلیج فارس که گرم ترین و سخت ترین شرایط رو داره تویوتا اینقدر محبوبیت داره خودش براتون کافیه

          موافقم 8
          مخالفم 15
        2. amir

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3698 ديدگاه)

          زمانی که جنسیس اصلا وجود نداشت لکسوس محصول اولش سال اول ۴۰ هزار تا میفروخت الانم تنها چیزی که باعث شده اینطوری بیای ترول کنی اینه که لکسوس و تویوتا برقی نساختن و جنسیس برقی ساخت وگرنه تو همون مدلای بنزینی حریف نیستش بله بله جنسیس بسیار عالی داره عمل میکنه چندین مدل با دورو ور ده هزارتا فروش داره در سال منتها چون مثلا ۲۰۰۰تاش میشه ۴۰۰۰ تاش مینویسن افزایش فروش و فکر میکنی شاخ همه گنده ها رو مثل فولکس و تویوتا و جنرال موتور و همه رو زده بله روزای سختی در انتظار شرکتی هست که چندی پیش ۳۰۰ملیونمین خودروشو تولید کرد و چندین سال متوالی در قرن جدید بزرگترین و پرفروش ترین خودروساز بوده هستش جناب آقای کارشناس برتر خاور میانه

          موافقم 3
          مخالفم 1
        3. amir

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3698 ديدگاه)

          پس جنسیس هم ری استارت کرده با اون لوکس زدنش لوکساش پیش لوکسای رولزرویس و بنتلی لنگ میندازن منتها این مغرور های کره ای جنسیس جی نود رو با قیمت کذایی برای رقابت با اس کلاس و بی ام و سری ۷ و آئودی اس ۸ عرضه کرده مگه کسی مست کرده بیاد اس کلاسو ول کنه جنسیس بگیره؟ یا مثلا رئیس جنسیس بدون اینکه خنده اش بگیره گفته ملت رولزرویس و بنتلی های خود را ول میکنن میان سمت جنسیس( اگه اشتباه نکنم به طور دقیق تر جنسیس ایکس رو گفته بود باز اگه اشتباه شد معذرت میخوام حضور ذهن ندارم درست)

          موافقم 4
          مخالفم 1
        4. amir

          ۱۷ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3698 ديدگاه)

          اسم جنسیس رو جلوی تویوتا نیار عزیزم
          تویوتا راو فورش در سال ۲۰۲۲ یک میلیون دستگاه فروخت که محصول لوکسش هم نیست ولی جنسیس این یک ملیون رو در طی هشت سال فروخت
          تفاوت رو متوجه میشی؟ از زمین تا آسمون!!!!
          جنسیس یه خاور مدل داره با حدود ۱۰ هزار تا فروش
          تعداد فروش رو نگیم چون به نفع نیست؟ پس چرا زمانی که فروخت غیر ملی تو آمریکا محدود شد ژاپنی ها به فکر تاسیس برند لوکس برای سود بیشتر برای جبران فروش کمتر کنن؟ درسته از لحاظ لوکس بودن هم جنسیس باید جلوی محصولات لوکس اروپایی و آمریکایی لنگ بندازه چون نصف اونام نیست جالب اونه که رئیس جنسیست از بس مغروره میگه ملت بنتلی رولز رویس های خود رو رها میکنن میان محصولات مارو میخرن جنسیس جی نود با قیمت کذایی برای رقابت با بنز اس کلاس و آئودی اس ۸ و بی ام و سری ۷ گذاشتن فکرشو بکن یه نفر چقدر باید … باشه که اس کلاس ول کنه بیاد جنسیس بخره

          موافقم 2
          مخالفم 1
    5. amir

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3698 ديدگاه)

      پیام با این حرفت گل به خودی زدی ها
      بلاخره ژاپنی ها بدن یا جزو بزرگان هستن؟
      فقط کارشناس برتری مثل یک عدد بی تی اس فن میتونه وقتی یه جا کره ای ها اول میشن توی بوق و کرنا کنه اول شدنشو ولی وقتی آخر هم بشه آخر شدنشو تحسین کنه و بگه همراه بزرگان اومده

      موافقم 6
      مخالفم 2
  5. Hadi

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    مزدا با CX90 شاهکار کرده داره به روزای اوجش برمیگرده 👌🏼
    امیدوارم مزدا 6 جدید هم به اندازه CX90 خوب باشه..

    موافقم 32
    مخالفم 2
  6. R@min

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2100 ديدگاه)

    هر بار یکی حسابشونو شارژ می کنه یه عیبی به بقیه اضافه می کنن که مثلا محصول مورد تبلیغ خداست بقیه اصلا در حدی نیستن باهاش رقابت کنن.

    یه بار کیا شارژ می کنه میشه بهترین، یه بار جیپ میشه بهترین و… خلاصه جالبه کارشون.

    موافقم 30
    مخالفم 10
  7. misha

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    زبان طراحی جدید مزدا فوق العادست، ساده و شکیل و بدور از اغراق
    مزدا برند ژاپنی مورد علاقه‌ی منه،هر چند تو این کلاس قطعا انتخابم گرند چروکی خواهد بود
    به ترتیب
    گرندچروکی
    مزدا
    گرندهایلندر
    تلوراید
    پایلوت

    موافقم 20
    مخالفم 7
  8. Reza Waffen SS

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    انتخابم گرند چروکی

    موافقم 11
    مخالفم 8
  9. JDM_Japan

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (168 ديدگاه)

    دقت کنید ژاپنی ها در این خودرو ها کمتر از نمایشگر نسبت به آمریکایی ها و کره ای ها استفاده کردن و اتفاقا طراحی زیباتر و بهتری دارند و این قضیه یه نکته مثبته

    موافقم 19
    مخالفم 4
    1. viper2

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1143 ديدگاه)

      ژاپنی ها اهل اجق وجق بازی نیستن اهل کاربرد و کیفیت هستن به خاطر همین سعی میکنن بتونن از یه مانیتور کوچیک تر نهایت استفاده و زیبایی رو ببرن الان تو همین مقاله هم مشخصه کی کابین بهتری داره

      موافقم 6
      مخالفم 14
  10. JDM_Japan

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (168 ديدگاه)

    انتخاب اولم قطعا مزدا بعد علی حضرت تویوتا

    موافقم 13
    مخالفم 7
  11. Mehran Mirabolghasemi

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 16
    مخالفم 2
  12. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (355 ديدگاه)

    به نظر من جیپ و مزدا تو یه کلاس دیگه هستن و جیپ باز یه لول بالاتره فکر کنید که موتور وی۸ تنفس طبیعی به ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور و نزدیک ۳۸۰ اسب تو گزینه ها موجوده و اینکه بهترین آفرود رو بین رقبا تو تمام کلاسها داره.

    موافقم 11
    مخالفم 13
    1. F16

      ۱۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما همون یانکی اصلی هستین ؟
      نبودی مدت ها .

      موافقم 3
      مخالفم 1
  13. Soroush

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    قطعا مزدا انتخاب بهتریه!
    کابین عالی کیفیت و دوام خوب طراحی زیبا

    موافقم 15
    مخالفم 1
  14. رومانی>چین>فرانسه

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    عجب شتابی دارن
    تو ایران ماشین اسپورتمون به زور 20 تاس

    موافقم 8
    مخالفم 2
  15. RAM1500TRX

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (217 ديدگاه)

    تو طراحی اول مزدا بعدم کیا واقعا شیک مجلسی کار کردن
    عکسهارو زوم کنید ب جزییات دقت کنید…

    موافقم 9
    مخالفم 1
  16. علی

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    باسلام چرا کادیلاک تو جمعشان نبود

    موافقم 7
    مخالفم 2
  17. امیرحسین

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (243 ديدگاه)

    فقط جیپ

    موافقم 6
    مخالفم 4
  18. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1608 ديدگاه)

    منم بین اینا مزدا رو انتخاب می‌کنم طراحیش از همه چشمگیر تره

    موافقم 12
    مخالفم 2
  19. همایون

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (828 ديدگاه)

    مزدا که عالیه البته حضور جیپ با مدل پایه هم بی انصافی بود بهتر بود اصلا تو این آزمایش شرکت نمیدادنش چون کلاسش با اینا فرق داره و رقیب لکسوس txبه حساب میاد

    موافقم 16
    مخالفم 3
  20. GMA

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (854 ديدگاه)

    مزدا با ساخت این مدل یه پله فراتر از بقیه رفته
    حرفی برای گفتن نمیزاره اما جیپ هم فوق‌العاده هست

    موافقم 4
    مخالفم 1
  21. فرهاد

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    دوستان عزیز یک سوال
    شتاب جانبی چی هست؟

    1. مازیار

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (988 ديدگاه)

      مقاومت ماشین در برابر خارج شدن از مسیر سر پیچها

      موافقم 7
      مخالفم 1
    2. مازیار

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (988 ديدگاه)

      البته شتاب جانبی اون نیرویی هست که ماشین رو سر پیچ به خارجش هل میده

      موافقم 4
      مخالفم 1
  22. Siyavash

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (904 ديدگاه)

    مزدا .تویوتا.. جیپ..هوندا.. انتخاب م به ترتیب

    موافقم 9
    مخالفم 4
  23. مانی

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    5 تا شاسی بلند با کیفیت عالی و قیمت مناسب.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  24. Mani

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    این همه ما دبدبه کبکبه راه میندازیم کدوم بهتره
    بعد از نزدیکم نمی‌تونیم ببینیمشون
    فکر نکنم خریدار آمریکایی هم انقد دغدغه اش باشه تویوتا بهتره یا کیا

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. amir

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3698 ديدگاه)

      ما که مشکلی نداریم کدومش بهتره چون در نهایت به حالمون فرقی نداره چون ۹۰ درصدمون نه میتونیم سوار شیم و نه به حال کسایی که توی بازار آزاد قرار گرفتن فرقی داره چون اون در نهایت بر اساس بودجه و سلیقه اش خریدشو میزنه منتها یک عده بی تی اس فن این جا هستن که ۲۴ ساعت خدا دارن تبلیغات و پروپاگاندا برای محصولات کره ای راه انداختن و دارن محصولات ژاپنی رو میکوبن ما هم داریم با تعصبات اینا برخورد میکنیم که باعث انحراف افکار نشن

      موافقم 6
      مخالفم 1
  25. Mercedes

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (964 ديدگاه)

    با رتبه بندیش کاملا موافقم
    هر پنج تاشون جایگاه به حق و درستی دارن
    البته بین جیپ و هوندا زیاد نمی‌دونم کدوم باید چهارم باشه کدوم پنجم

    موافقم 1
    مخالفم 3
  26. sina

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    فک کن با مزدا 210 تا تو بزرگراه برونی و همزمان یه موسیقی آروم گوش بدی و نارنگی بخوری 😍

    1. Anti Tesla

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1290 ديدگاه)

      تصورش کردم😍

      موافقم 3
      مخالفم 1
  27. Anti Tesla

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1290 ديدگاه)

    من از صندلی هوندا پایلوت خوشم نمیاد، خیلی نازک و تخت هست.

    موافقم 1
    مخالفم 3
  28. ماکان

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (789 ديدگاه)

    سلام . انتخاب من جیپ گرند چروکی L و کیا تلوراید .

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا