اگرچه زمان تقریباً زیادی از معرفی نسل فعلی مزدا MX-5 میاتا کد ND میگذرد اما ژاپنیها تا جایی که امکان داشته باشد این خودرو را در خط تولید حفظ خواهند کرد.
کانسپت مزدا آیکونیک SP شاید تجسم آرزوهای ما درباره آینده برقی MX-5 باشد اما نسل فعلی این رودستر محبوب همچنان در دسترس خریداران خواهد بود. یکی از مقامات ردهبالای مزدا گفته است این برند تا حد امکان نسل ND میاتا را در بازار حفظ خواهد کرد. او همچنین به تولید نسخههای سفارشی و بسیار جذاب از این خودرو اشاره کرده است. شیگکی سایتو مدیر برنامهریزی MX-5 در مصاحبه با رسانهها به جزئیات جالبی درباره آینده نسل فعلی MX-5 اشاره کرده و میگوید:
ما دوست داریم هر چیزی را که میتوانیم با استفاده از ND انجام دهیم زیرا فکر میکنیم این خودرو ظرفیتهای بسیار زیادی دارد. ما قبلاً در حال برنامهریزی برای تولید خودرویی بسیار جذاب بودهایم و به معرفی مدلهای سفارشی هیجانانگیز فکر کردهایم.
نسل ND قبلاً نیز پذیرای مدلهای سفارشی همچون سالگرد ۳۰ و ۱۰۰ سالگی بوده است. همچنین برخی مدلهای مخصوص شامل اسپرت ریکارو و R اسپرت بازار بریتانیا یا Eunos ادیشن بازار فرانسه معرفی شدهاند. البته اظهارات مدیر مزدا نشان میدهد این برند ژاپنی در حال برنامهریزی برای معرفی مدلهای بیشتر است و شاید از عناصر طراحی کانسپت های اسپایدر و اسپیدستر حاضر در نمایشگاه سما 2015 یا کانسپت های RF کورو و اسپیدستر اولوشن سما ۲۰۱۶ در این مدلها استفاده شود.
سایتو درباره نسل بعدی مزدا MX-5 میاتا نیز صحبت کرده و گفته که این خودروساز زمانی که حرکت به سمت خودروهای برقی سریعتر انجام شود نسخه بدون آلایندگی رودستر یاد شده را تولید خواهد کرد. او میگوید چارچوب زمانی خاصی برای عرضه نسل بعدی MX-5 وجود ندارد چراکه آنها منتظر تکنولوژی باتری جدیدی هستند تا بتوانند به هدف وزن زیر ۱۰۰۰ کیلوگرم دست یابند. مدیر مزدا میگوید:
ما واقعاً مطمئن نیستیم اما اگر به روند کنونی ابعاد و وزن باتریها نگاه کنیم شاید در کمتر از ۵ سال بتوانیم یک باتری بسیار کوچک و سبک را داشته باشیم.
به این ترتیب احتمال دارد نسل بعدی مزدا MX-5 در حوالی سال ۲۰۲۸ معرفی شود، چیزی که طولانیتر از انتظارات قبلی است. باید گفت نسل فعلی این خودرو در سال ۲۰۱۴ رونمایی شده و اگر قرار باشد تا سال ۲۰۲۸ تولید شود سنش به ۱۴ سال خواهد رسید. به این ترتیب MX-5 نسل ND میتواند رکورد بیشترین زمان تولید در بین تمامی نسلهای میاتا را به خود اختصاص دهد و از نسل قبلی NC با زمان تولید ۱۰ سال عبور کند. سایتو همچنین میگوید:
ما دوست داریم تا حد امکان ND را در خط تولید نگه داریم و البته باید خود را با قوانین زیادی وفق دهیم.
نسخه بهروز شده مزدا MX-5 میاتا ۲۰۲۴ ماه قبل با تغییراتی در چراغها، سیستم اطلاعات سرگرمی و پیشرانه ۱.۵ لیتری معرفی شد و همچنین یک دیفرانسیل لغزش محدود جدید نیز در دسترس خریداران مدلهای گیربکس دستی قرار گرفت.
ARIAN
۱۴ آبان ۱۴۰۲عجیب از این میاتا خوشم میاد! خیلی خوب و خوشگل و سبکه و کوچیکه 😍 تازه قیمتش هم خوبه حیف که توی ایران نیست….. 🙁
X
۱۴ آبان ۱۴۰۲هست من جمعه دیدم
NAVID۰۰۹۸
۱۴ آبان ۱۴۰۲یه ماشین مجرد پسنده ناب ( چه ۱۸ سالت باشه چه ۵۰ ۶۰ ووو ۱۰۰ سالت باشه ) که هرچقدر از سنش بگذره ، ارزش بیشتری پیدا میکنه !
خودروی ارزانی که حتی نسلهای اولش حکم کلکسیونی در اکثر نقاط دنیا و بخصوص آمریکا پیدا کرده !
مهراد
۱۴ آبان ۱۴۰۲وجدانا درست گفتی نوید 👍🏻
خیلی ماشین خوبیه ، ولی اگر طرف زن و بچه دار باشه بهتره مزدا سری ۳ یا سری ۶ بخره
البته من اینو ترجیه میدم چون خیلی گوگولیه 😍
Safa
۱۵ آبان ۱۴۰۲واقعا ممنونم از مزدا که این طراحی دوست داشتنی رو تبدیل به یه خودروی مدرن و بی روح نمیکنه
Enzo Ferrari 2008
۱۴ آبان ۱۴۰۲ولی بعد 2028 حتما یه فیس لیفت حسابی
بکنه
TRD
۱۴ آبان ۱۴۰۲کمپانیای ژاپنی فقط منتظر نسل جدید باتریا هستن
بعدش به صورت کامل نسل عوض میکنن
تا چند سال دیگه با پیشرفت تکنولوژی ، هم ظرفیت و برد باتریا بالاتر میره هم وزن کلی اون ها پایین تر میاد .
noir
۱۴ آبان ۱۴۰۲اما یه مشکلی هست اینجا ، تجربه ساخت خودروی برقی ندارن که باعث میشه برای رسیدن به رقبایی که تجربه دارن بیشتر تلاش کنن تا بهشون برسن …
TRD
۱۴ آبان ۱۴۰۲اتفاقا تجربه هم دارن . برای مثال کمپانی نیسان تا الان بیش از ۱ میلیون خودروی برقی فروخته .
یه نکته هم هست . ساخت خودروی برقی به علت پیشرفتای چشمگیری که تو دنیای فناوری رخ داده خیلی ساده تر از بنزینیه .
برای مثال چین تو خودروهای بنزینی واقعا سطحش پایین تر از کلاس جهانی بود و از کمپانیای با سابقه کمک میگرفت . اما تو برقیا به لطف فناوری یه جهش بزرگ داشته و الان BYD و GAC و SAIC و بقیه دوستان ، حسابی تو برقیا حرف برای گفتن دارن . ژاپن هم ازلحاظ فناوری بسیار پیشرفته ست و کار سختی پیش رو نداره .
𝐀𝐥𝐢
۱۴ آبان ۱۴۰۲به نظرم mx5 میاتا برا کسایی ساخته شده که پول بنز و بی ام وه کروک ندارن گزینه خیلی خوبیه
۰۰۹۸سامورایی
۱۴ آبان ۱۴۰۲از اینا بگیری داشته باشی بگیری هی گاز بدی تا بسوزونیش دوباره یکی دیگه بخری چون ارزونه
NAVID۰۰۹۸
۱۴ آبان ۱۴۰۲مگه مربایی تولیدش میکنند جنابِ فیک !
۰۰۹۸سامورایی
۱۴ آبان ۱۴۰۲من خودم دارم میاتا از اینا دارم برای این گفتم بگیری داشته باشی بگیری هی گاز بدی تا بسوزونیش دوباره یکی دیگه بخری چون خوراک همینه.
۰۰۹۸سامورایی
۱۴ آبان ۱۴۰۲عرض کردم من خودم میاتا دارم برای همین گفتم بگیری داشته باشی بگیری هی گاز بدی تا بسوزونیش دوباره یکی دیگه بخری چون خوراک همینه
درضمن فیکم نیستم اورجینالم و اکانتم دارم همینه .
Hadi
۱۴ آبان ۱۴۰۲مزدا عشقه❤️ ترکیب گیربکس دستی و دیفرانسیل عقب و سقف کروک… بیاد تو چالوس باهاش گاز بدی و لذت ببری…
90s culture
۱۴ آبان ۱۴۰۲از اون ماشین هایی که توی ایران خیلی خواستنی هست ولی نیست…. شمال رفتن باهاش چقدر بی نظیر و لذت بخش میتونه باشه 🤩
Mehran Mirabolghasemi
۱۴ آبان ۱۴۰۲مزدا عشقه