کاملترین بررسی مزدا CX-50 وارداتی شامل مشخصات فنی، شعاع حرکتی، نقاط قوت و ضعف، سواری و رانندگی و… را در پدال بخوانید.
مزدا یکی از خوشنامترین برندهای ژاپنی در کشورمان محسوب میشود. طراحی جذاب و کیفیت بالای مدلهای مزدا ۳ و ۳۲۳ که زمانی توسط گروه بهمن در ایران مونتاژ میشدند باعث محبوبیت این برند در بازار کشور شد. هرچند با خاتمهٔ تولید نسل دوم مزدا ۳ در سال ۱۳۹۸ این شرکت محبوب از بازار ایران رخت بربست ولی حالا پس از گذشت پنج سال و آزادسازی واردات خودرو، این بار شرکتی بنام آفتاب خودرو دوباره مزدا را به ایران آورده است. یکی از خودروهایی که این شرکت برای واردات در نظر گرفته، کراساوور CX-50 است.
همچنین بخوانید: مزدا CX-30 وارداتی: بررسی مشخصات، قیمت و مزایا و معایب
معرفی مزدا CX-50
CX-50 یکی از شاسیبلندهای جدید مزدا محسوب میشود که در اواخر سال ۲۰۲۱ معرفی و از سال ۲۰۲۲ راهی بازارهای مختلف جهان شد. این خودرو روی پلتفرم Small Product Group مزدا ساخته شده که با مدل کوچکتر CX-30 و نسل چهارم مزدا ۳ مشترک است. CX-50 در سبد محصولات مزدا پایینتر از مدل CX-70 قرار میگیرد و در کنار CX-5 تولید میشود که کمی کوچکتر است. CX-50 در بازارهای بینالمللی مختلفی مثل آمریکا و چین حضور دارد ولی در اروپا عرضه نمیشود. این کراساوور ژاپنی علاوه بر آمریکا، در چین هم توسط چانگان تولید میشود که نمونههای وارداتی به ایران از همین سری تولید چین هستند. نسخهٔ چینی این کراساوور ۶۶ میلیمتر طول بیشتری نسبت به نسخهٔ جهانی دارد و ۵۵ میلیمتر فضای پای بیشتری را برای عقب فراهم میکند.
طراحی بیرونی و داخلی مزدا CX-50
مزدا این مدل را بیشتر برای خریدارانی که به طبیعتگردی و ماجراجویی علاقه دارند در نظر گرفته است که این موضوع از ظاهر خودرو با روکشهای پلاستیکی پهن روی رکابها و دهانهٔ گلگیرها مشخص است. مزدا برای این خودرو حتی یک رنگ ویژهٔ خاکی را هم تدارک دیده تا به خریداران ماجراجو القا کند که CX-50 میتواند تپههای شنی را فتح کند. بهطورکلی، شرکت ژاپنی تمام این کارها را انجام داده تا CX-50 را از دیگر شاسی بلند کامپکت خود CX-5 متمایز کند زیرا به اعتقاد مزدا، در این سگمنت فضای کافی برای عرضهٔ دو خودروی هماندازه وجود دارد. CX-50 به خاطر طول بیشتر و ارتفاع کمتر، تناسباتی استیشن مانند دارد و هرچند در استفاده از روکشهای پلاستیکی کمی زیادهروی شده ولی به خودرو ظاهری اسپرت بخشیده است.
CX-50 در داخل از مواد سطح بالا و کیفیت ساخت خوبی بهره میبرد. طراحی داشبورد و دریچههای تهویهٔ عمودی، باعث شده کابین این خودرو کمی شبیه به مدل کوچکتر CX-30 به نظر برسد ولی حال و هوای کلی کابین خودرو نسبتاً لوکس احساس میشود. صندلیهای جلو راحت هستند و پشتیبانی خوبی از بدن دارند اما فضای صندلیهای عقب برای این سگمنت کمتر از حد متوسط است و CX-5 فضای سر بیشتری دارد. البته به لطف طول بیشتر در نسخهٔ چینی، شرایط کمی بهتر است و فضای پا در قیاس با رقیبی مثل تویوتا راوفور مناسب به نظر میرسد ولی تویوتا صندوق بار بزرگتری دارد.
CX-50 از یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی بهره میبرد که در بالای داشبورد نصب شده و به آخرین نسخهٔ رابط کاربری مزدا کانکت مجهز است. این نمایشگر از اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم هم بهره میبرد ولی لمسی نیست و از طریق یک کنترلر چرخان روی کنسول مرکزی کنترل میشود که استفاده از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را کمی دشوار میکند. CX-50 یکی از آخرین خودروهایی است که هنوز بجای نمایشگر لمسی، از کنترلر فیزیکی روی کنسول مرکزی استفاده میکند. بااینوجود، درهای عقب که با زاویهٔ زیادی باز میشوند و صندلیهای عقب که بهراحتی از طریق اهرمهایی در صندوق بار تا میشوند، از ویژگیهای کاربردی و مثبت CX-50 هستند.
مشخصات فنی مزدا CX-50
آفتاب خودرو قصد دارد CX-50 را با دو پیشرانهٔ مختلف وارد کند. نسخهٔ اول یا پایه، به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بنزینی مجهز است. این موتور که فقط مخصوص بازار چین است، ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی پیشرانه هم در این مدل توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. این کراساوور ژاپنی به سیستم استارت استاپ هم مجهز است که مزدا آن را i-Stop مینامد و در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی ۷.۲ لیتر بنزین مصرف میکند.
نسخهٔ دوم CX-50 وارداتی آفتاب خودرو اما به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز است. این قوای محرکه که با همکاری تویوتا توسعه پیدا کرده، از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه سیستم هیبریدی تویوتا تشکیل شده است و مجموعاً ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۱ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نسخه هم مثل مدل بنزینی، دیفرانسیل جلو است ولی از گیربکس e-CVT استفاده میکند. این نسخه از مزدا CX-50 به لطف قوای محرکهٔ هیبریدی، مصرف سوخت کمتری دارد که بهصورت ترکیبی حدود ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است.
تجربه رانندگی با مزدا CX-50
هرچند همانطور که گفته شد، CX-50 برای سبک زندگی ماجراجویانه طراحی شده ولی روی جاده رفتاری خوب و راحتی بالاتر از کلاس خود دارد. البته این کراساوور در قیاس با CX-5 کمی تواناییهای آفرود واقعی را ارائه میکند تا با تصویر ماجراجویانهٔ آن هماهنگ باشد. بهعنوانمثال، فاصلهٔ خودرو از زمین کمی بیشتر از CX-5 است و خنککنندگی موتور هم تقویت شده تا برای استفادههای خشنتر مناسب باشد. CX-50 روی جاده با هندلینگ قابل پیشبینی و فرمان دقیقی مشابه خودروهای اسپرت، امکان لذت بردن از رانندگی در پیچها را فراهم و چسبندگی جانبی قابلتوجه ۰.۸۷ جی را ارائه میکند.
البته سیستم تعلیق کمی نرمتر از CX-5 به نظر میرسد و درنتیجه بادیرول (حرکات گهوارهای بدنه) بیشتر خواهد بود ولی فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخها و موقعیت پایینتر صندلیها، حرکات اضافی پهلوبهپهلو را کاهش میدهد. همچنین تعلیق نرم کیفیت سواری بسیار بهتری را فراهم میکند و ارزش کمی بادیرول اضافی را دارد. CX-50 هنگام رانندگی خودرویی ساکت، راحت و مطمئن است و بیشتر شبیه خودروهای ولوو احساس میشود تا رقیبی مثل تویوتا راوفور. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی اما مملو از منوهای عجیبی است که میتواند انجام کارهای سادهای مثل تنظیم رادیو را سختتر از چیزی انتظار دارید کند.
امکانات و آپشنهای مزدا CX-50
هردو نسخهٔ بنزینی و هیبریدی مزدا CX-50 وارداتی آفتاب خودرو امکانات یکسانی دارند که شامل موارد زیر میشود:
امکانات رفاهی
- نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی
- شارژر بیسیم گوشی
- دو پورت USB-C
- نمایشگر هدآپ
- سیستم صوتی هارمونی با ۸ بلندگو
- درب صندوق برقی
- سانروف پانوراما
- دوربین ۳۶۰ درجه
- تودوزی چرمی
- تنظیم برقی صندلیهای جلو
- ترمز پارک برقی
امکانات ایمنی
- ۸ ایربگ (جلو، جانبی، پردهای، زانو)
- هشدار رانندگی بین خطوط
- ترمز کمکی هوشمند جلو و عقب
- دستیار حفظ حرکت میان خطوط
- سیستم پایش نقاط کور
- هشدار ترافیک جلو
- سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش
- سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
- سیستم کمی حرکت در سراشیبی
- دوربین دندهعقب
- سنسورهای پارک جلو و عقب
رقبای مزدا CX-50
بسیاری از رقبای اصلی مزدا CX-50 در بازارهای جهانی توسط شرکتهای مختلف به کشورمان وارد شدهاند که میتوانند کار این کراساوور ژاپنی را سخت کنند. یکی از اصلیترین رقبا، تویوتا راوفور است که در نسخهٔ هیبریدی توسط شرکت برساوش وارد میشود. رقیب خوشنام دیگر CX-50 در بازار ایران هم کیا اسپورتیج وارداتی کوشا خودرو است که با پیشرانهٔ قدرتمند و امکانات مناسب به ایران آمده است. علاوه بر این، دیگر کراساوور کرهای محبوب بازارهای جهانی یعنی هیوندای توسان هم در بازار کشورمان حضور دارد. هوندا CR-V و نیسان ایکستریل هم از دیگر رقبای مزدا CX-50 در بازار ایران هستند. همهٔ این خودروها جزء شاسیبلندهای پرطرفدار و پرفروش در سطح جهان محسوب میشوند.
مزایا
- پیشرانهٔ نرم
- سواری و هندلینگ خوب
- ظاهر زیبا
- کابین لوکس
- ترمزهای قدرتمند
معایب
- سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عجیب
- تلاش بیشازحد برای ایجاد ظاهر آفرودی
- صندوق بار کوچک
- فضای داخلی کمتر از رقبا
- وضعیت نامشخص خدمات پس از فروش
قیمت و شرایط فروش مزدا CX-50
هنوز قیمت مزدا CX-50 در کشورمان اعلام نشده ولی قیمت پایهٔ نسخهٔ ۲ لیتری بنزینی این خودرو در چین از ۱۵۹,۸۰۰ یوآن معادل ۲۲ هزار دلار آغاز میشود که این رقم برای نسخهٔ هیبریدی به ۱۹۵,۸۰۰ یوآن معادل ۲۷ هزار دلار میرسد؛ بنابراین، با توجه به نرخ رو به افزایش ارز و تعرفه و هزینههای مختلف واردات خودرو به کشور، برای این خودرو در بازار ایران باید انتظار قیمتی بین ۳.۵ تا ۴.۵ میلیارد تومان را برای نسخههای بنزینی و هیبریدی داشته باشیم.
آیا مزدا CX-50 وارداتی با نمونههای جهانی تفاوت دارد؟
مزدا CX-50 وارداتی به ایران تولید چین است و ۶۶ میلیمتر طول بیشتری نسبت به نسخهٔ جهانی دارد که فضای پای بیشتری را در عقب فراهم میکند.
مصرف سوخت مزدا CX-50 در شرایط مختلف رانندگی چقدر است؟
مصرف سوخت این خودرو در نسخهٔ بنزینی ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر و در نسخهٔ هیبریدی ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.
آیا مزدا CX-50 برای آفرود مناسب است؟
مزدا CX-50 هرچند یک کراساوور دیفرانسیل جلو است ولی به لطف کمی فاصلهٔ بیشتر از زمین و روکشهای محافظ پلاستیکی، تواناییهای آفرود اندکی دارد.
تفاوت نسخههای مختلف مزدا CX-50 وارداتی چیست؟
مزدا CX-50 در دو نسخهٔ بنزینی و هیبریدی وارد شده که فقط در نوع پیشرانه و گیربکس باهم تفاوت دارند و در امکانات و تجهیزات یکسان هستند.
آیا برای خرید مزدا CX-50 وارداتی باید در سامانه یکپارچه ثبتنام کرد؟
این خودرو در سامانهٔ خودروهای وارداتی ویژهٔ جانبازان عرضه میشود و توسط افراد عادی قابل خریداری نخواهد بود.
خدمات پس از فروش مزدا CX-50 در ایران چگونه است؟
ازآنجاییکه آفتاب خودرو شرکت نوپایی است و هنوز نمایندگیهای بسیار محدودی دارد، شرایط خدمات پس از فروش CX-50 فعلاً مبهم به نظر میرسد.
جدول مشخصات فنی مزدا CX-50
مزدا CX-50 بنزینی | مزدا CX-50 هیبریدی | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر | ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر هیبرید |
قدرت | ۱۵۵ اسب بخار | ۱۷۸ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۰ نیوتن متر | ۲۲۱ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | CVT |
محور محرک | جلو | |
مصرف سوخت | ۷.۲ لیتر ترکیبی | ۵.۳ لیتر ترکیبی |
رینگ | ۱۷ اینچی | ۱۹ اینچی |
طول | ۴,۷۸۵ میلیمتر | |
عرض | ۱,۹۲۰ میلیمتر | |
ارتفاع | ۱,۶۳۸ میلیمتر | |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۱۵ میلیمتر | |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت | |
وزن | ۱۶۰۹ کیلوگرم | ۱۸۰۷ کیلوگرم |
nima.jdm
۵ بهمن ۱۴۰۳ایول خیلی خوشحال شدم تنها وارداتی که موتورش ۱.۵ نوشابه خانواده نیست واقعا با این حال کردم
از طراحی بگیر تا موتور و آپشن خبر خوبی بود این ماشین فوقالعادس عاشقشم
۵ بهمن ۱۴۰۳حاجی ۲ و نیم لیتری ۴ سیلندر هیبرید هست یکی از موتور هاش ولی قدرتی که تولید میکنه اندازه ۱۸۰۰ ۴ سیلندر توربو هست که مزدا سالها پیش رو هایما s7 گذاشت
net
۵ بهمن ۱۴۰۳محافظ گلگیر پلاستیکی و محافظ پلاستیکی رکابها روی هر ماشینی باشد بد هست و چهره اون ماشین رو بد میکنه. زیر سپر جلو و زیر سپر عقب متضاد پلاستیک مشکی هست بد شده. طراحی داخلی یکپارچه مشکی و دو اگزوز دایره ای خوبه. مثل بقیه ماشین های مزدا خط زیر نوک چراغ جلو و زیر جلوپنجره بد هست تو این ماشین خط زیر نوک چراغ جلو و خط زیر جلوپنجره مشکی هست کمتر تو چشم میزنه ولی ماشین های دیگر مزدا که خط سفید زیر چراغ جلو و زیر جلوپنجره خیلی بد هست. جالب نیست این زه سفید شیشه مثلثی و اولین ماشینی هست که میبینم فقط در شیشه مثلثی بالای درب باک زه سفید گذاشته و بقیه اطراف شیشه دربها زه سفید نداره . رنگ خاکی این ماشین بد هست
Cehx
۵ بهمن ۱۴۰۳طراحی داخل و پنلش باهات حرف میزنه
در عین سادگی زیباست البته بنظرم مانیتورش یجوریه
مزدا رو واقعا دوست دارم ادعا نداره ولی افتخار در طول تاریخ بسیار
مزدا mx-5 بهترین ماشین جوون پسنده در طول تاریخ (از نظر من)
net
۵ بهمن ۱۴۰۳chex
اکثر ماشین های جدید مزدا این مدل مانیتور روی داشبورد داره و جالب نیست چون ارتفاعش کم هست
net
۵ بهمن ۱۴۰۳cehx
اکثر ماشین های جدید مزدا این مدل مانیتور روی داشبورد داره و جالب نیست چون ارتفاعش کم هست
.
۵ بهمن ۱۴۰۳موتور دو لیتریش ضعیفه هیبریدم نیاز به نگهداری خاص خودش رو داره یه مدت پارک باشه باطریش اسیب میبینه هیبرید برای تاکسی خوبه
مهردادکمال
۵ بهمن ۱۴۰۳این خودرو در سامانهٔ خودروهای وارداتی ویژهٔ جانبازان عرضه میشود و توسط افراد عادی قابل خریداری نخواهد بود!
این جمله رو اگر خونده باشی جای خوشحالی نداره.
فقط جانبازان آدمن بقیه هیچ حقی ندارن؟؟
صامورایی
۵ بهمن ۱۴۰۳پنل پشت فرمان آنالوگه ؟
آرین
۵ بهمن ۱۴۰۳ترکیبی از آنالوگ و دیجیتال هست که واقعا بسیار زیباست و خوب طراحی شده
صامورایی
۵ بهمن ۱۴۰۳زیبایی یه مفهوم سلیقه ایه. پنل های تمام دیجیتالی هم داریم که گرافیک و اطلاعاتو بسیار زیبا پردازش میکنن با چندین رنگ و طراحی زیبا
اینکه در سال ۲۰۲۵ یه ماشین صفر کیلومتر با پنل آنالوگ یا بقول شما نیمه انالوگ ارائه بشه اونم در ابعاد جهانی مفهومش بنظر کاهش هزینه س..مدل cx30 هم همینطوره و اونم آنالوگه که نشون میده مزدا احتمالا مجبور بوده این قسمتو ارزون کار کنه که در مقابل رقبا یک ضعف بحساب میاد..
گاس فرینگ
۵ بهمن ۱۴۰۳لکسوس is250 اینایی که تو ایران هست هم نیمه دیجیتاله اون حلقه وسطش رو متحرک در آوردن به چپ و راست میره باحاله
آرین
۵ بهمن ۱۴۰۳نمیشه گفت ضعف هست
وقتی که کروم کار میشه تنها در دور عقربه ها و درون خود عقربه های اصلی از جنس کروم باشن ولی خود صفحه کیلومتر دیجیتالی باشه با نمایش گر
این حالت اتفاقا لوکس تر به چشم میاد و اصلا دلالت بر ارزانی خودرو نداره
یه تیکه مانیتور اون پشت خیلی هم گرون قیمت نیست دوست عزیز
گاس فرینگ
۵ بهمن ۱۴۰۳واردات این ماشین فقط جانبازیه یا برای همه است؟ هوندا سی آر وی که توی متن هم اسم شو بردین تا جایی که میدونم برای جانبازی بود
تقریبا بی ربط:
سقف برقی ها ۴۰ هزار یورو هست. قیمت آیونیک ۵n هم در بازار ایالات متحده ۴۳ هزار دلاره که به یورو حوالی همون ۴۰ باید بیفته
با تعرفه ناچیز برقی قیمتش با دلار ۸۰ تومن حدود ۳۵۰۰ در میاد (قیمت توسان ۲۰۱۷ در ایران)
اگه بیاد ایران خوب میشه از طرفی میفهمیم این تبلیغ های یوتیوبی هیوندای که به سبک مدیران خودرو ماشینه رو در حد لامبورگینی و فراری کشیدنش بالا تا چه حد راسته ضمن این که میتونه قیمت هیوندای های دیگه رو هم تا حدی بکشه پایین از اونجایی که هیوندای فعالیت مستقیم نداره سایت های الف و خ احتمالا به اندازه چینی ها بالا نمی برنش و برسی های اون ها هم منصفانه تر خواهد بود دیگه چه برسه افراد دیگر که پول این شرکت چینی ها به مشام شون نخورده یا حتی از طرف اونا طرد شدن (س ر)
صامورایی
۵ بهمن ۱۴۰۳((از طرفی میفهمیم این تبلیغ های یوتیوبی هیوندای که به سبک مدیران خودرو ماشینه رو در حد لامبورگینی و فراری کشیدنش بالا تا چه حد راسته))
بعضی اون درگها که جنبه تبلیغات داره و مشخصه اما از لحاظ هندلینگ و چابکی و همچنین پرفورمنس با این قیمت واقعا عالیه. مجلات و رسانه های مختلف و معتبر دنیا تا یجا تبلیغ میکنند ولی وقتی میان و خودروی سال یا همچین عناوینی رو میدن بهش یعنی با یه محصول واقعا عالی طرفی
صامورایی
۵ بهمن ۱۴۰۳این لینکو میخواستم تو کامنت بزارم یادم رفت
اینم نشون میده این جوایز همشونم تبلیغاتی نیست و واقعا کره خوب درخشیده این سالهای اخیر. خبر مربوط به جوایز خودروی سال ۲۰۲۳ . car of the year
https://www.pedal.ir/hyundai/winners-of-the-2023-world-car-of-the-year-awards/
Cehx
۵ بهمن ۱۴۰۳ماشین بدی نیست ولی برد باتری خیلی ضعیفی داره مخصوصا اگه بخواهی زیاد شتاب گیری کنی ولی خب خودم واقعا دوستش دارم پشتش بنظرم زشته ولی جلوش خوبه طراحی داخلش هم عالیه تنها ایرادش برد باتری هاش هسته
سیستم تعویض دندش هم حس یه بنزینی واقعی رو بهت القا می کنه خلاصه بهت بگم برخلاف بقیه ی برقی ها روح داره
بنظرم بازار ایران هاچبک های اقتصادی برقی رو میخواد نه پرفورمنس البته اینجوری اینا وارد می کنن بسیار گرون میشه
گاس فرینگ
۵ بهمن ۱۴۰۳اتفاقا بازار ایران تشنه پرفورمنسه
بعد از آریون و کادنزا و آزرا و جنسیس که نسل آخر شش سیلندر های وارداتی بودن (+تیانا و ماکسیما مونتاژی) چندین سال بود ماشین (سدان) پرفورمنس که بتونه در دسترس اقشار متوسط باشه نیومده بود که رودست اینا بزنه همینا چندین سال میزدن تو سروکله هم
یه رنو تالیسمان اومد که اون قدر در مقابل اینا نتونست عرض اندام بکنه… حقم داشت چون ۲۰ ۳۰ اسب کم داشت
ماشین های کیا و هیوندای با موتور توربو که اصلا نیومدن… فقط یه تعداد خیلی کم اسپورتیج توربو اومد که اصلا کسی اونقدر نتونست بشناسه این ماشینو … ولوستر با موتور توربو خیلی شانسش تو بازار بیشتر میشد ولی ۱۶۰۰ تنفس طبیعی اومد که نهایتا در حد ۲۰۷ راه بره … کیا استینگر شانس ورود به ایران رو داشت اما اطلس خودرو دقیقا زمانی دست گذاشت روش که واردات ممنوع شد.. البته خودشم مقصر بود میتونست زودتر اقدام کنه
امسال دوتا اومد
آریزو ۶ جی تی مثل ماشین های درگی فقط موتور داره هندلینگ و ترمزش تعطیله
گک امپو… اونم بدی نیست ولی برچسب قیمتی تند و تیزی داره در مقابل بقیه هموطن هاش
شاین مکس و آریزو ۸ هم خوب راه میرن ولی اصل شون پرفورمنس نیست بیشتر سعی کردن لوکس باشن
جی ۷ و ریسپکت و آریزو ۶ پرو هم در اون حد نیستن که با شیش سیلندر ها کل بندازن مگر یک ماشینی که رسش رو کشیده باشن
با این حال همه این چهارتا مهر چینی بودن روی پیشونی شون هست. با سقف ۲۰ هزارتا برای ماشین درونسوز i20 N هم نمیشه وارد کرد. تنها راهش این که برقی بیارن
حامد
۵ بهمن ۱۴۰۳یعنی بخاطر ارتفاع ماشین از سطح زمین توانای آفرود پیدا کرده ، نویسنده میدونه آفرود چیه؟
امیر دهقان
۶ بهمن ۱۴۰۳آفرود در این سگمنت به معنای بالا رفتن از صخره مثل جیپ رانگلر نیست
همین که بتونه خارج از آسفالت بدون مشکل و راحتتر از کراساوورهای دیگه از روی ناهمواریها عبور کنه میشه اندک توانایی آفرود
ضمنا، منبع قسمت تجربه رانندگی از وبسایتهای Motortrend و CarandDriver هست.