شاسیبلند جدید مزدا برای سال ۲۰۲۲، با فناوری پلاگین هیبرید، سیستم دو دیفرانسیل و امکانات مناسب یک کراساور خانوادگی تولید میشود.
مزدا و سوبارو در بازار جهانی، فروش کمتری نسبت به تویوتا، هوندا و نیسان دارند؛ اما از نظر کیفیت ساخت و توانایی فنی، هماهنگ با سطح اول خودروسازی دنیا هستند. مزدا در این صنعت، بیش از یک قرن سابقه دارد و صاحب فناوری در ساخت پیشرانههای مدرن محسوب میشود.
از گذشته شاسیبلندهای مزدا، در سه گروه CX3 و CX5 و CX9 تولید شدند. این شرایط، سال ۲۰۲۰ با سری CX30 تغییر کرد تا محصولی نزدیک به CX3 با کمی افزایش اندازهی بدنه عرضه شود. کراساور CX-50 که چند ماه پیش رونمایی شد نیز نسخهی قویتر و کمی بزرگتر نسبت به CX-5 است. تا پایان سال ۲۰۲۲، مدلهای جدید مزدا CX-80 و CX-90 هم معرفی خواهند شد.
در فهرست تولیدات مزدا، خودرویی با کد CX-6 وجود ندارد؛ به همین دلیل، CX-60 آغازگر نسل جدیدی از کراساورهای مزدا خواهد بود. این خودرو، از نظر قیمت و ابعاد بدنه، بین CX-5 و CX-9 قرار میگیرد. مزدا CX-60 با طول بدنهی ۴,۷۴۵ میلیمتر، عرض ۱,۸۹۰ میلیمتر، ارتفاع سقف ۱,۶۷۰ میلیمتر و فاصله محورهای ۲,۸۷۰ میلیمتر، کمی کوچکتر از بیامو X5 و بزرگتر از X4 است.
فراتر از سبک طراحی بدنه، کیفیت کابین و جزئیات فنی مهمترین عامل جذب مشتری برای CX-60 خواهد بود. این خودرو با نسل جدید پیشرانههای پلاگین هیبرید مزدا تولید میشود و در کلاس کراساورهای اندازه متوسط خانوادگی، جذابیت خواهد داشت. موتور ۲/۵ لیتر تنفس طبیعی به تنهایی، ۱۸۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۱ نیوتنمتر گشتاور دارد. بخش الکتریکی CX-60 نیز، قدرت ۱۳۴ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتر تولید میکند تا مجموع قدرت و گشتاور به ۳۲۲ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتنمتر برسد.
مزدا ادعا میکند CX-60 سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۵/۸ ثانیه و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت دارد. این خودرو باتریهای ۱۷/۸ کیلووات ساعتی خواهد داشت و در حالت تمام برقی، توان پیمایش ۶۳ کیلومتر ارائه خواهد کرد. مزدا CX-60 بدون استفاده از موتور بنزینی، تا نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت قابل استفاده است. میانگین مصرف سوخت این خودرو پس از شارژ باتریها، حدود ۶ لیتر در صد کیلومتر پیشبینی میشود.
جدیدترین کراساور مزدا با وزن خالص ۲۰۵۵ کیلوگرم تولید خواهد شد. خریدار میتواند بهجای رینگهای ۱۸ اینچ، نمونهی ۲۰ اینچ سفارش دهد تا ظاهر اسپرت خودرو، جذابیت بیشتری داشته باشد. پیشرانهی ۶ سیلندر ۳/۳ لیتری بنزینی و دیزل با سیستم نیمه هیبرید نیز برای CX-60 عرضه میشود. این خودرو در تمام مدلها مجهز به نسل جدید گیربکسهای اتوماتیک ۸ سرعته مزدا خواهد بود. خودروهای نیمه هیبرید (Mild Hhybrid) دارای یک موتور برقی با توان پایین هستند که نقش کمککننده برای پیشرانهی بنزینی دارد. این مدلها، نمیتوانند به صورت تمام برقی استفاده شوند.
در فضای داخلی CX-60، سبک طراحی نزدیک به کراساورهای بیامو دیده میشود اما لوکستر و جذابتر از دیگر تولیدات مزدا به نظر میرسد. کلیدهای چیده شده در یک ردیف، نمایشگر لمسی ۱۲/۳ اینچ و پنل پشت فرمان دیجیتال، حس یک کراساور مدرن را برای راننده تداعی میکند. خریدار میتواند برای بخش وسیعی از داشبورد، کنسول میانی، تودری و صندلیها، چرم با کیفیت به رنگ تیره یا روشن نیز سفارش دهد. امکاناتی مثل رنگ سفارشی، سقف پانورامیک، چرم سفید فضای داخلی، پکیج کمک راننده و ایمنی مزدا همراه با سیستم صوتی حرفهای به هزینه خرید CX-60 اضافه خواهد شد.
مزدا CX-60، یک کراساور ویژه برای بازار کشورهای متمول است و ظاهرا، برای رقابت با مدلهای آلمانی تولید میشود. اولین نسخهی تولیدی این خودرو در اروپا همراه پیشرانهی پلاگین هیبرید و آپشنهای ویژه، ۴۷ هزار یورو معادل ۵۱ هزار دلار قیمت خواهد داشت.
محمد
۱۸ اسفند ۱۴۰۰بدون نقص عالی
مزدا
۱۸ اسفند ۱۴۰۰عالی شده.
کاش سال مزدا هم وارد بشه
NAVID۰۰۹۸
۱۸ اسفند ۱۴۰۰سلطان ژاپن
ژنرال مزدا
کیفیتش از تو عکس داره میپاچه بیرون
موندم اونایی که نخودی هستند ، چی میگن اینجا !
شهاب
۱۸ اسفند ۱۴۰۰عنکبوتها در کمین نشستن حمله کنن به سیستم سوخت رسانیش !!!!😂 این یک واقعیته که مزدا در آمریکا بخاطرش فراخوان داد
BMW
۱۸ اسفند ۱۴۰۰خوشگل ولی احساس می کنم پشتش شبیه بی ام و x7هستش
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ اسفند ۱۴۰۰کلا به نظر من، شده یک بی ام و ژاپنی
BMW
۱۸ اسفند ۱۴۰۰بله آقای اشتری
ماکسیمیلیان
۱۸ اسفند ۱۴۰۰سلام و درود!
جناب اشتری احیانا این خودرو برپایه پلتفرم ب ام و x7 طراحی نشده؟
چنین احساسی در رابطه با این خودرو دارم.
یا علی🌷
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ اسفند ۱۴۰۰بعید می دونم چون خیلی کوچک تر از X7 هست
راجع به همکاری مزدا و بی ام و چیزی نشنیدم
datsun
۱۸ اسفند ۱۴۰۰به حق چیزهای ندیده و نشنیده آخه این چیش شبیه بدنه ناهمگون x7
پلتفرم x7 😐
بی ام و ژاپنی🙃
من که حرفی ندارم….
عجب کامنتهای جالبی
Pooriya.BMW_Germany
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ژاپنیها همیشه کپی کار بوده و هستند
viper2
۱۸ اسفند ۱۴۰۰خدایی فازتون چیه؟؟؟ ژاپن همیشه کپی کار بوده؟؟ انگار بعضیا چش ندارن ببینن یه شرکتی ماشینی بهتر و ارزون تر و با کیفیت تر از ماشین های گرون شرکت مورد علاقشون داره .
ژاپن همیشه کپی کار بوده؟
حتما سوپرا 2jz از فولوکس قورباغه ای کپی کردن یا مثلا موتور روتاروی مزدا رو از سیتروئن کپی زدن . اوه نه نیسان جی تی ار رو حتما از بی ام و m3 زدن . موفق ترین صنعت خودروسازی بعد از امریکا ژاپنه .البته به نظر من .
datsun
۱۸ اسفند ۱۴۰۰تا جایی که من میدونم بی ام و تا نزدیک ۲۰۰۰ اصلا نمیدونست suv چی هست و چطور ساخته میشه چند تا پلتفرم از لندروور گرامی قرض و توسعه داده حداقل تو این مورد ژاپن عقبه خیلی طولانی تری داره ،x7 هم همون x5 که خیلی ضایع کشیدن و قوسش دادن که بیاد تو کلاس کراسهای فول
ماکسیمیلیان
۱۸ اسفند ۱۴۰۰این پرسش ابدا توهین به شرکت مزدا نبوده و نیست.
برند های مورد علاقه ی من مزدا ، پورشه و مکلارن هستند قطعا چنین جسارتی نخواهم کرد.
در پاسخ به فردی که گفتند ژاپنی ها کپی کارند ، نکند کیفیت و استهلاک کم را از رقبای ژرمنی کپی کرده اند!
#توهین_نکنیم
یا علی🌷
ممد میر
۱۰ فروردین ۱۴۰۱دقیقا همینه مزدا در ژاپن حرف اول رو میزنه و جوانی ژاپنی هم عاشق مزدا هستند چون بر خلاف بقیه شرکت های خودروسازی خودروهای لوکس و زیبایی دارد
آوا
۴ شهریور ۱۴۰۲درود به شما
آقای اشتری عزیز چندوقته میخام باتون ارتباط خصوصی بگیرم ولی امکانش فراهم نشد.بهتون ایمیل هم دادم ولی اصلاً براتون ارسال نشد.
میخام درمورد یه سیستم جدید موتور روتوری کاملاً متفاوت باتون صحبت کنم و این موضوع بسیار مهمه.
چطوری میتونم ارتباط بگیرم؟
BMW
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ولی اگه یک جمع بندی کلی کنیم واقعا زیباست
زیزیگولو
۱۸ اسفند ۱۴۰۰مطمئناً مزدا CX-60 مثل اکثر ژاپنیا یه ماشین اقتصادی از نوع کراس اوور هستش و مطمئناً تو ارائه امکانات رفاهی از رقیبای مثل نیسان ایکس تریل و تویوتا رافور و فولکس تیگوان و پژو ۳۰۰۸ هیوندای توسان و سانتافه و کیا اسپورتیج چیزی کم نداره و حتی تو بعصی از موارد یه سرو گردنم بالاتره
ali
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲حتی از سانتافه هم بزرگتر و لوکس تر هست چه برسه اسم اینایی که اوردی
The man in black
۱۸ اسفند ۱۴۰۰یک مزدا در بدن بی ام وه
زیبا اما بی ام وه
جذاب اما بی ام وه
مزدا cx-60 اما بی ام وه x7
GMA
۱۸ اسفند ۱۴۰۰دقیقا ارتباطش با BMW X7 چیه دوست عزیز؟ 🤔
net
۱۹ اسفند ۱۴۰۰the man in black
gma درست میگه این ماشین شبیه x7 نیست.این ماشین مزدا شبیه بی ام و سری 1 هاچ بک هست
Joker
۱۸ اسفند ۱۴۰۰همه چیز عالی،از طراحی بیرونی و درونی گرفته تا تنوع انجین،از همه مهمتر کیفیت بالا و استهلاک پایین خودروهای مزدا رو تو هیچ خودروساز دیگه نمیشه پیدا کرد…
RKH7787
۱۸ اسفند ۱۴۰۰فک کنم یه شروعی هست برای اینکه گفته بودن به برندی لوکس تبدیل خواهند شد
میتونه سری در سرا در بیاره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ اسفند ۱۴۰۰دقیقا همین هست
خودروهای مزدا با کد CX60 و CX50 و CX80 و CX90 حالت لوکس دارن برای بازار امریکا و غرب اروپا
Behnam1012
۱۸ اسفند ۱۴۰۰عاشق برند مزدا هستم
عشقه
به یک اصول خاصی پایبنده و برای فروش بیشتر هم که شده زیر پا نمیذاره
یوسف
۱۸ اسفند ۱۴۰۰راستش من از طراحی CX-50 که چند وقت پیش معرفی شد بیشتر خوشم اومد.
مسعود
۱۸ اسفند ۱۴۰۰به نظر من ماشین خوبی شده ولی اون چیزی که تصور میکردم نشده. قیمتش نسبتا بالائه و طراحی داخل ماشین رو اون طور که باید خوب در نیاورده. مثلا شکل دسته دنده و تزئینات داخل کابین دموده و قدیمی به نظر میرسه. به نظر من باید مزدا سمت کراس اور های جمع و جور می رفت و سعی میکرد به اون شکل محصولاتش رو تنوع بده مثل کاری که رنو انجام داده و عملا سبد کراس اورها و شاسی بلندهاش زیاد شده. چراغ های پشت ماشین هم خیلی شبیه محصولات بی ام و شده و عملا نتونسته شخصیت مستقل تو این ماشین به وجود بیاره.
مرتضی
۱۸ اسفند ۱۴۰۰این اولین ماشین مزدا با پلت فرم دیف عقب جدیدشه … طراحیش خیلی پیشرفتی نداشته ولی داخلش عالی شده
محمدرضا
۱۸ اسفند ۱۴۰۰با این که مزدا بهترین برند غیر لوکس بازاره ولی cx60 از جنسیس gv70 هم گرون تره و کمی از gv80 ارزان تره.من که جنسیس رو به مزدای لوکس ترجیح میدم
Hadi
۱۸ اسفند ۱۴۰۰خیلی عالیه طراحی بی نقص و خوبی داره 👌🏼
با موتور هیبرید پر قدرت
طراحی داخلی هم که خیلی زیباست
کیفیت هم که دیگه مزداست دیگه مشخصه…
خیلی خوشم اومد ازش 😍👌🏼
امیر
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ظاهر خوبی داره مخصوصا کابین ولی موتورش رو خوشم اومد چون انتظار داشتم الان بزنه ۱۹۰ یا ۲۲۰ اسب قدرت ولی ۳۰۰ اسب قدرت و ۵۰۰ هم گشتاور
حرکتی خوبی محسوب می شه امیدوارم توی سال
۲۰۲۲ هم مثل ۲۰۲۰ به این ور افزایش فروش داشته باشه.
سیدمهران+میرابوالقاسمی
۱۸ اسفند ۱۴۰۰مزدا عشقه
Jdm باز
۱۸ اسفند ۱۴۰۰شروع لوکس سازی مزدا :))))))
Reza
۱۸ اسفند ۱۴۰۰درود
من خودم از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ یک مزدا CX- 70 داشتم با این ماشین نزدیک ۱۷۰۰۰۰ کیلومتر رانندگی کردم موتور ۲,۳ لیتر توربو با ۲۶۰ اسب قدرت .
توی این ۱۰ سال من حتی یک چراغ رو هم عوض نکردم کیفیت مزدا و سوبارو فورستر
که اون رو هم داشتم واقعا عالیه …..
net
۱۸ اسفند ۱۴۰۰چراغ جلو بد هست.اگر ارتفاع صفحه نمایش مستطیلی روی داشبورد ارتفاعش بیشتر بود قشنگتر میشد.اگر خط نازک سفید اطراف شیشه دربها در قسمت بالای درب باک پهن نشده بود و سرتاسر نازک بود قشنگتر میشد.اگر دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست بود بجای ۴ اگزوز مربعی قشنگتر میشد.رینگ استیل ۵ پره زیبا نیست
majidnasirzadeh75
۱۸ اسفند ۱۴۰۰واقعا نمیدونم به چی ماشین به این خوشگلی میگن شبیه ب ام و شده؟؟
من خودم طرفدار وحشتناک بنز و بعد سایر محصولات آلمانیم ولی واقعا هیچ تشابعی با بی ام و نداره!!!
واقعا خوشگله.
ایول ژاپن و مزدا.