مزدا

پایان تولید مزدا CX-3 بازار اروپا در ماه دسامبر

در ماه می ‌بود که مزدا پایان عرضه CX-3 در آمریکا را اعلام کرد و حالا خبر رسیده کوچک‌ترین کراس اوور ژاپنی‌ها با بازار اروپا نیز خداحافظی خواهد کرد. مجله لهستانی اتو کاتالوگ به نقل از مدیر مزدای لهستان اعلام کرده مشتریان اروپایی بهتر است عجله کنند زیرا این خودرو تا پایان سال جاری میلادی بازنشسته خواهد شد.

تولید CX-3 برای بازار اروپا در ماه دسامبر به پایان خواهد رسید و این موضوع جای تعجب چندانی ندارد زیرا مزدا هم‌اکنون خودروی جدید CX-30 را عرضه می‌کند. برای ما کمی عجیب بود که این برند ژاپنی هر دو خودرو را به مدت ۲ سال در کنار هم عرضه می‌کرد چراکه مدل جدید انتخاب هوشمندانه‌تری بوده و اختلاف قیمتی چندانی هم با CX-3 ندارد.

البته این خبر را نباید به منزله خداحافظی کامل CX-3 با خط تولید دانست زیرا در برخی بازارهای دیگر هنوز شاهد عرضه این خودرو خواهیم بود. کراس اوور کامپکت مزدا اخیراً در ژاپن به‌روز شده و نسخه سفارشی آن با نام عجیب سوپر اِجی معرفی گردیده است. هنوز مشخص نیست که آینده CX-3 چه خواهد بود زیرا درباره CX-5 تصمیم بر این بوده که خودروی یاد شده همزیستی مسالمت‌آمیزی با مدل CX-50 در بازار آمریکا داشته باشد.

احتمالاً می‌دانید که سبد محصولات CX مزدا طی دو سال آینده به‌طور قابل‌توجهی رشد خواهند کرد. اگرچه مدل CX-50 از نظر فنی به CX-30 مرتبط است اما مدل‌های CX-60 تا CX-90 از پلتفرم جدید و دیفرانسیل عقب و پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی استفاده خواهند کرد. پیشرانه‌های بزرگ‌تر اسکای اکتیو ایکس بنزینی و اسکای اکتیو دی دیزلی نیز برای پشتیبانی از تکنولوژی پلاگین هیبریدی توسعه می‌یابند.

اروپا، ژاپن و دیگر بازارها پذیرای CX-60 دو ردیفه و CX-80 سه ردیفه خواهند شد درحالی‌که مدل‌های CX-70 و CX-90 با پهنای بیشتر بدنه در آمریکا قابل انتخاب خواهند بود. همچنین با ورود این خودروها به بازار شاسی‌بلند CX-9 بازنشسته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Clean Energy

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    کاشکی این ماشین هارو وارد میکردن حتی اگه ۷۰۰ ۸۰۰ میلیونم باشه🥲 چون واقعا ارزش دارن پول بدی به اینا تا چهارتا ماشین آشغال چینی
    این یا تویوتا کرولا یا تویوتا یاریس یا سیویک یا حتی گلف! ولی چهارتا مسئول نادان اومدن مملکت برام میچرخونن همین میشه
    واقعا باعث تاسفه که نباید همچین ماشین هایی ما سوار شیم

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. فرامرز

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      حتی ۷۰۰ میلیون! یعنی ارزونتر از قیمت جهانی؟ سال دیگه پراید ۷۰۰ میلیون نشه صلوات

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Clean Energy

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        نه داش اگه بزارن کرولا وارد شه بهترین و پر آپشن ترینش ۹۰۰ ۹۵۰ میلیون در میاد قیمت پایه اش هم ۸۰۰ میلیون
        که خیلی بهتر از این چینی های چرت و پرت موجود در بازاره

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. Karl Benz

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      مسئولان نادان نیستن !!!!
      خودشونو به نادانی زدن .

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. Clean Energy

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        هستن جناب

        موافقم 1
        مخالفم 4
        1. میثم

          ۴ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (3633 ديدگاه)

          مسئولان نادان نیستن
          بلکه سوار بر نادانی ملت می‌تازن

      2. Reza Waffen SS

        ۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        خودشونو به نادانی نزدن اونا خوب میدونن چیکار کنن

    3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      رقیباش اومدن تو ایران : جوک و ۲۰۰۸ و تیوولی توربو و chr اما همشون قیمتشون ۱ میلیارده تازه جوک و تویوتا بیشتر ۱ میلیاردن

      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        ولی بخاطر قیمت گذاری چندان تغییری ایجاد نکردن

      2. Clean Energy

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        تویوتا سی اچ آر الان صفرش ۲ میلیارد به بالاست😐
        ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۳ الان یه میلیارده😐 در حالی که ۲۰۲۱ اون قیمت باید باشه🤐
        نیسان جوک یه تر تمیزش الان ۱ ۵۰۰ ۶۰۰😐 درحالی که باید زیر ۱ میلیارد میبود 😑
        تیوولی توربو بالای یک میلیارد😐😐
        واقعا اگه گمرک های نجومی نبود اینا همشون بالای ۱ میلیارد نباید باشن قیمت نجومی هم فقط مال سی اچ آر که الان دو میلیارده😑😑😑😑😑
        وضع خیلی بده

        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۴ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          خیلی اوضاع خیته

    4. R

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (541 ديدگاه)

      اقای clean energy!
      شما که لامبورگینی هاروکان پرفورمانته ی ابی داشتی!
      چی شد الان هوس مزدا کردی؟😠

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Clean Energy

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        آره دارم ولی واسه دیگران میگم که ندارن
        تازه من که نمیارمش بیرون 😁 گاها میارمش بیرون موتورش نخوابه

        1. R

          ۴ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (541 ديدگاه)

          خب اگه نمیاریش بیرون برا چی خریدیش؟😒

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. Clean Energy

          ۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          R
          خریدمش ببرمش جاده شمال باهاش گاز بدم و همه رو نقطه کنم😂
          بیارم بیرون چهارتا روانی خط بندازن توش؟:/ عمرا

  2. پارسا عشق ماشین سابق

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (66 ديدگاه)

    به مولا بیارن ایران ۹۰۰ تومنم بفروشن من میرم میخرم ای بابا مزدا بینظیره این نوع ماشین ها مناسب بازار ما هستند هم به خاطر الودگی و موتور های ضعیف هم در مورد ترافیک ولی متاسفانه به جای این ماشین باید ایکس بیست و دو بیاد و تولید بشه
    یه سوال دارم نظرتون درباره ایکس بیست و دو پرو باقیمت ۵۰۰ میلیون چیه؟!

  3. میثم

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    ماشین خیلی خشکیه و کیفیت سواری پایینی داره
    البته تو کلاس خودش بهترین لذت رانندگی رو داره بخاطر هندلینگ و چسبندگی بالا و ذات اسپرت
    درواقع راحتی رو فدای لذت کرده
    این خلاصه ای بود از چندتا بررسی این ماشین در یوتوب

  4. MC20

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    مزدا این قدر خوبه که این محصول در شرف بازنشستگیه . . . اما انگار تازه طراحی و برای مدل 2022 معرفی شده . . . در طراحی مزدا عشق به هدف و اصالت موج می زنه ، تا اون جا که باعث هم پوشانی نسل جدید با نسل قبلی ، می شه . . . در حالی که نسل جدید معرفی شده ، اما نسل قبلی ، همچنان به طور موازی به حیات خود ادامه می دهه . . . واقعا تحسین برانگیز و مثال زدنی است . . . کسانی که مزدا 3 نسل قبل رو تجربه کرده بودند ، زمان معرفی مزدا 3 new ، این حس تلخ هم پوشانی و دل کندن اجباری از نسل قبلی رو ، تجربه کردن . . .بسیاری ، دلشون نمی خواست ، به مدل new 3 ، کوچ کنن . . . وقتی در ساخت نسل قبلی ، یک بار درست و برای همیشه ، با عشق و اصالت ، نهایت کیفیت نسبی رو به ارمغان آوردی . . . دیگر خیلی ، چیز زیادی ، برای بهتر کردن ، وجود نخواهد داشت . . . این همپوشانی ناخواسته و شیرین ، برای شرکت و تلخ برای مشتری ، نکته ای است باید در مورد ش مقاله ها نوشت . . . و از شرکتی که 15 سال پیش شعارش zoom-zoom بود جای تعجب نداره . . .

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. سیدمهران+میرابوالقاسمی

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (64 ديدگاه)

    مزدا عشقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا