ظاهرا نسل جدید مزدا ۶ در دو نسخه برقی و پلاگین هیبرید تولید خواهد شد.
مزدا ابتدا در سال ۲۰۲۱ و در ایالاتمتحده عرضه سدان ۶ را متوقف کرد تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۲۴، فروش آن را به پایان رساند. هرچند فعلا خبری از مدل تمام بنزینی آن نیست اما مدل تازهای بر پایه آن با طراحی، پیشرانه و نام تازه رونمایی شده است. این خودرو که با نام EZ-6 (بخوانید ایزی ۶) شناخته میشود، توسط شرکت همکاریهای مزدا-چانگان تولید میشود و در دو نسخه پلاگین هیبریدی و تمام برقی به دست مشتریان میرسد.
خوشبختانه زبان طراحی «کودو» مزدا در این خودرو هم حفظ شده و درکنار ظاهر آشنای یک مزدا، از المانهای بهروزی چون دستگیره در پنهانشونده و جلوپنجره نیمهدرخشان سود میبرد. وقتی روی طراحی آن تامل کنید میتواند نشانههایی از خودروهای چینی، آئودی و مدلهای جگوار ببینید. از دیگر نکات تازه این خودرو میتوان به بال بازشونده انتهای صندوق عقب اشاره کرد که برای یک سدان، غیرمتداول است.
مزدا EZ-6 به امکاناتی چون سقف پانورامیک، درهای بدون قاب و رینگهای ۱۹ اینچی آئرو مجهز شده است که نشان میدهد سازندگانش در طراحی آن جدی بودهاند. البته گویا شباهت آن به مدلهای چینی بیدلیل نیست؛ گزارشها حاکی از آن هستند که سدان ژاپنی-چینی تازه بر پایه سدان برقی چانگان شنلان SL03 توسعه یافته که اینبار بازار سطحبالاتری را هدف قرار داده و به کابین باکیفیتتری مجهز شده است.
با مشاهده فضای داخلی این خودرو، رازها برملا میشوند چون بیشاز آنکه به کابین مزدا شبیه باشد، به خودروهای چینی شباهت دارد. البته این لزوما چیز بدی نیست و مشتریان برند ژاپنی به لطف همکاری دو کشور میتوانند از امکانات نسل جدید چینی استفاده کنند.
مزدا در کنار انتشار این تصاویر به برخی مشخصات فنی آن هم اشاره کرده است. EZ-6 به پیشرانه برقی مجهز خواهد بود که تنها محور عقب را حرکت خواهد داد. تقسیم وزن بدنه بهصورت ۵۰:۵۰ انجام شده، محور عقب هم از فنربندی چند اتصالی استفاده میکند و بسته باتری آن بر پایه آزمونهای چرخه رانندگی چین ،CLTC، با هر بار شارژ کامل مسافت ۶۰۰ کیلومتری را طی میکند. نسخه پلاگین هیبرید این خودرو با تکیه بر پیشرانه بنزینی خود، سرنشینان را تا ۹۹۳ کیلومتر همراهی خواهد کرد.
طول، عرض و ارتفاع EZ-6 بهترتیب برابر ۴.۹۱، ۱.۸۸ و ۱.۴۳ متر است؛ بنابراین نسبتبه نسل گذشته خود کمی بزرگتر شده است. البته مدل بنزینی کنونی هم بهطور کلی از خط تولید خارج نمیشود و نسل تازه آن با پلتفرم دیفرانسیل عقب و موتور ۶ سیلندر خطی معرفی خواهد شد. معماری پلتفرم نسل آینده مزدا ۶ بنزینی هماکنون در شاسیبلندهای CX-60، CX-70، CX-80 و CX-90 استفاده میشود.
EZ-6 برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ به نمایش عموم گذاشته میشود. عرضه اولیه این سدان ابتدا در چین آغاز میشود و بعید است مزدا به صادرات آن به کشورهای دیگر علاقهای داشته باشد. نظر شما درباره این سدان چیست؟
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳چقدر قشنگه
MehdiTurbo
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳من نمیدونم چجوری تعریف کردین یا مزدا قبل از یاد بردین صرفا اینو دیدین یا
تو این وضعیت همیشه از مزدا و نیسان جیپ و ائودب و پورش تعریف میکردم که مزدام زد جاده خاکی
پایین همین مطلب عکسای مزدا cx80 برید ببینید تو لینکش اخرین مزدا معرفی شده قبل این و داخل کابینش ببینین
کلی از لوکس بودن کابینش تعریف کردم که تو ایم وضعیت که بنز و بی ام و زدن جاده خاکی واقعا کابین لوکسی داره
تمام اون تعریفا را برایراین طرتحی پس میگیرم
کوشا
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳با چه شور و اشتیاقی لینکو باز کردم..
خندم به تدریج بعد خوندن متن به اخم تبدیل شد…
بعد چند سال انتظار و وعده و وعید، کاملا ناامید کننده بود. ای کاش حداقل کابینش اورجینال تر طراحی میشد..
ژاندارم
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳چشم نواز
دیفرانسیل عقب
و موتور الکتریکی
ترکیب عالی
shetab-car
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳با توجه به اشاره ای که تو متن شد ظاهرا یه جورای نسخه ری بج شده چاناگن SL03 هست پروفیل درها سبک در صندوق همونه
MC20
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳به این میگن طرح …
به این میگن زبان طراحی …
به این میگن طرح ارگانیک …
به این میگن تسلط بر فرم ، استادی در محتوی …
به این میگن پویایی بصری …
به قول چارلی موریتز : دیدن رقص کوچکتر در دل رقص بزرگتر …
به این میگن مزدا …
احسان
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی زیبا طراحی شده
زیزیگولو
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳سومین مدل الکتریکی مزدا هم اومد ……… خودروهای برقی با سرعت در حال پیشرفتو توسعه هستن و اینجوری که داره پیش میره پنج شیش سال دیگه همه ماشینا برقی میشن و بودن ماشینای برقی تو خیابونا و جاده ها یه منظره عادی میشه🤦🤦🤦
JaMsHiD
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳این یکی از زیبا ترین ماشین های برقی جهانه !
بهترین کار همین بود که به جای استفاده از پلاستیک رنگی بجای جلو پنجره ، یه نمای زیبا شبیه به جلو پنجره درست کنند که واقعا الان زیبا شده
Anti navid payam soshiyanet killer carlov
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳عالیه به نظرم
Mr. gt c
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳همه چی عالی، تا رسیدیم به اون مانیتور که چپوندنش وسط داشبورد
كولول خودرو شناس
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳این راهیه که تمام خودرو سازان باید توش قدم بردارن.
.
واقعا طراحیش زیباست بجز داخلش که با تمام ماشین های برقی دنیا هیچ فرقی نداره.
Car love
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳دست به دامن چانگان شدن 😂😂😂لامصبا هنوز نمیتونن برقی بسازن تنهایی
amir
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳مهندس این تو بازار چینه مجبورشون میکنن جوینت ونچر بزنن
MC20
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳امیر برای کی توضیح میدی ؟
نمی دونه چانگان و همه چینی ، کره ای ها روی پای کی بزرگ شدن تا تونستن توی همون چین و کره اول ماشین بفروشن …
چانگان تا دو سه سال پیش کابین پژو رو می دزدید و می گذاشت روی ماشینش …
حالا صدقه سری سشوار سازی چینی ها هم برای ما شاخ شدن …
یادش بخیر با اون رامین چانگان پرست چقدر بحث می کردیم …
توقع داره هنوز آینده برقی کاملا روشن نیست ، مزدا بیاد انتحاری چنصد میلیون دلار صرف تحقیق و توسعه پلت فرم و انجین برقی و تکنولوژی ساخت باتری بکنه …
# التماس دوزار استراتژی مدیریت کلان بازارهای نوظهور
Amirreza.M
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳زیبایی و تکامل و مدرن شدن در طراحی در عین حفظ اصالت، این است مزدا
از برندایی هست که یه جور دیگه دوستش دارم
hamid
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی خوشگله به نظر من
HR3
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳مزدا بین خودروسازان آسیایی مشخص ترین DNA رو داره و این اصالتش رو ثابت می کنه
کرگدن باواریا
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳مزدا ۶ جدید از پلتفرم یکی از سدان های چانگان استفاده کرده
اونوقت ایرانی معتقده هرچی تو مجازی دم از موتور ۱۰ هزار لیتری سوپر مارکت دیوتی دویست میلیون اسب بخاری موتور www16.com به این و اون بپره اسمش “ماشین باز” در میره به خیال خودش.
بده ۶ هم وطن
Souls_Master
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳زیباست
یکمی هم شبیه کادیلاک شده.
C4
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳برند مزدا از لحاظ فروش باید در حد هوندا میشد
اما تو بلاتکلیفی گیر کرده
نه میشه لوکس حسابش کرد نه اقتصادی
امیدوارم با نسل جدید خودرو ها و طراحی جدید ، یه جهش خوبی کنه و چندین مدل جدید روانه بازار کنه
بدون شک یکی از خوش نام ترین برندهاست و بدون حاشیه کار خودشو انجام میده
C4
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳طراحی ساده ، با ابهت و بسیار جذابی داره
مطمئنا زود از چشم نمیفته و تازگی خودشو حفظ میکنه
اما حالاتی از جگوار رو در نمای جلو و لوسید رو در نمای کناری میشه دید
داخل کابین هم کاش یکمی دکمه و شلوغی بیشتری داشت و به نمایشگر بزرگ اکتفا نمیکرد
اما در کل هم بیرون هم داخل خوب و حساب شده از آب درومده
محمد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳مزدا توی طراحی برقی هم حوب مینوازد 👌
محمد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳مزدا توی طراحی برقی هم خوش مینوازد👌
Galant.VR4(JDM)
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳دف عقب؟ شاید در آینده نزدیک برقی ها یه صدای قشنگ هم داشته باشن کره ای ها و آمریکایی ها نوآور در صنعت الکتریکی حالا هم مزدا
چقدر این مزدا بیحاشیه و خوبه
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳کره ؟! نوآور صنعت خودروی الکتریکی ؟!
m
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳شبیه سازی گیربکس 8 سرعته دو کلاجه
شبیه سازی صدای موتور ice
drift optimizer
این ویژگی های فنی رو اولین بار تو ایونیک 5 n معرفی کردن
𝐀𝐥𝐢
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳بسیار زیبا!
blackwing
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳اوووووووفففف….. اوووففففف 🥵
Mehran Mirabolghasemi
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳مزدا عشقه
nardo
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳من تبهم زدم یا تو این عکس پشتش چینی نوشه
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/2025-mazda-ez-6-8.jpg
مزدا شاپ
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام واقعا مزدا حرف نداره و برند با کلاسی هستش و ای کاش دوباره بتونیم شاهد همچین ماشین های با کیفیتی باشیم در ایران عزیز
علی جردن
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳کیفیت کابین مزدای ژاپنی در حد تیگ ۹ چینی نبود
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/chery-tiggo-9-phev-22.jpg
علی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳طراحی مزدا به تاثیر از رقبای چینی خودش شبیه اونا شده و البته هویت طراحی خودشو از دست داده .
در طراحی داخلی هم اگر لوگوی روی فرمان نبود حس میکردم با یک خودروی تکراری چینی طرفم…اما این مزداست …بله متاسفانه…در سال های اخیر همه دارن هویتشونو از دست میدن…اونایی که اینو تا ته خوندین من راجع به خودرو حرف نزدم فقط😂😂😂