مزدا

کابین لوکس و مدرن مزدا EZ-60 رونمایی شد

مزدا با همکاری چانگان در آستانه نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ از کابین لوکس و فناوری‌محور شاسی‌بلند برقی جدید خود یعنی EZ-60 رونمایی کرد. این خودرو با نمایشگری بسیار عریض، سیستم صوتی حرفه‌ای و طراحی مینیمالیستی، قصد دارد جایگاه خود را در بازار رقابتی کراس‌اوورهای برقی چین تثبیت کند.

مشخصات کلیدی کابین و طراحی داخلی مزدا EZ-60

مزدا EZ-60 که نسخه تولیدی کانسپت ARATA به‌شمار می‌رود، در کلاس کراس‌اوورهای برقی میان‌رده تا پریمیوم قرار می‌گیرد. این خودرو با طراحی آیرودینامیک و سقف مشکی شناور، جلوه‌ای مدرن و پیشرفته دارد. مهم‌ترین ویژگی‌های کابین آن عبارت‌اند از:

ویژگی توضیحات
نمایشگر اصلی صفحه‌نمایش ۲۶.۵ اینچی فوق‌عریض با وضوح 5K، با ترکیب پنل کیلومتر، سیستم صوتی و تهویه مطبوع
سیستم صوتی سیستم صوتی حرفه‌ای ۷.۱.۴ کاناله با ۲۳ بلندگو و پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos
کنترل‌های کابین عقب پنل لمسی مجزا برای سرنشینان عقب جهت تنظیم تهویه و سرگرمی
حجم صندوق عقب ۳۵۰ لیتر (قابل افزایش تا ۲۰۳۶ لیتر با خواباندن صندلی‌ها) + صندوق جلو ۱۲۶ لیتری در نسخه تمام‌برقی
رنگ‌بندی کابین طراحی دو رنگ با تمرکز بر زیبایی مینیمالیستی و حذف دکمه‌های فیزیکی

مشخصات فنی و پلتفرم

EZ-60 بر پایه پلتفرم EPA شرکت چانگان ساخته شده؛ همان پلتفرمی که در مدل‌های دیپال S07 نیز استفاده شده است. این خودرو در دو نسخه عرضه می‌شود:

نسخه رِنج اکستندر:

  • موتور بنزینی ۱.۵ لیتری با توان ۷۲ کیلووات به عنوان ژنراتور
  • موتور الکتریکی ۱۹۰ کیلوواتی
  • باتری LFP با ظرفیت ۳۱.۷۳ کیلووات‌ساعت
  • برد تمام‌برقی: ۱۶۰ کیلومتر

🔧 مزدا هنوز مشخصات نسخه تمام‌برقی EZ-60 را منتشر نکرده است.

ابعاد خودرو

طول عرض ارتفاع فاصله محوری
۴۸۵۰ mm ۱۹۳۵ mm ۱۶۲۰ mm ۲۹۰۲ mm

ابعادی که EZ-60 را در رده شاسی‌بلندهای میان‌سایز شهری با فضای داخلی مناسب قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید: معرفی مزدا EZ-60، شاسی‌بلند برقی با پلت‌فرم چانگان برای رقابت با تسلا مدل Y

رقبا و قیمت احتمالی

این کراس‌اوور جدید با خودروهایی چون:

  • آواتر ۰۷
  • دیپال S07 که قرار است توسط سایپا وارد ایران شود
  • هوندا P7 و S7 برقی

رقابت خواهد کرد. انتظار می‌رود قیمت آن کمی بالاتر از دیپال S07 باشد که در محدوده ۱۴۹,۹۰۰ تا ۱۹۷,۹۰۰ یوان (۲۰,۵۰۰ تا ۲۷,۱۰۰ دلار) قیمت‌گذاری شده‌اند.

نام جهانی و مسیر صادراتی

پس از عرضه داخلی در چین، قرار است EZ-60 با نام مزدا CX-6e در بازارهای جهانی عرضه شود. با این حال، تجربه فروش نه‌چندان درخشان مدل قبلی (EZ-6 سدان با تنها ۴۳۲۹ دستگاه در ۴ ماه) نشان می‌دهد مزدا برای موفقیت در بازار رقابتی چین، باید فراتر از ظاهر لوکس و نمایشگرهای بزرگ حرکت کند و ترکیب قیمت‌گذاری هوشمند، عملکرد فنی بالا و خدمات پس از فروش را ارائه دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Yaghoob

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (519 ديدگاه)

    طراحی هم داخل و هم بیرون خوبه
    آینه ها هم خیلی با حال شده
    استراتژی همکاری با برند های چینی هم عاقلانه هست. چون چه قبول کنیم و چه نکنیم چین در خودروهای برقی داره روز به روز فاصله رو با رقبا بیشتر میکنه

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. peyman

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من مزدا تیپ4 دارم و نظر شخصی من این است که مدل قدیمی خیلی زیباتر از مدل جدیدش است از هر نظر که فکرش را میکنم چه از داخل و چه از طاهر بیرونی خیلی خیلی سرتر و زیباتر است

      موافقم 5
      مخالفم 14
  2. Puriya

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (636 ديدگاه)

    تا حالا ماشینی شبیه این ندیدم
    خیلی طراحی عجیبی داره مخصوصا بخش آینه بغلش
    اما من که بدم نیومد

    موافقم 6
    مخالفم 3
  3. ممد ژانگولر

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (4427 ديدگاه)

    خداوکیلی کیف کردم قشنگ معلوم به نیت ایران ساخته . فقط اون سولاخ گوده جلوی داشبورد پشت فرمون که تو عکس طرف دستشو کرده توش نفهمیدم چیه .جاسازه یا کول باکسه حالا هر چی هست خیلی خاک گیره لاکردار هی باید لنگ دستت بگیری تمیزش کنی

    موافقم 4
    مخالفم 3
  4. MehdiTurbo

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2483 ديدگاه)

    خیلییییی زشتههه
    خیلیییییی
    برای مزدا افتضاحه
    چند روز پیش زیر پست کیا نوشتم همین چندتا خودروی خوبه باقی مونده مثل نیسان و مردا و ائودی و پورش و استون مارتین هم رد خواهند داد
    چون داستان سیاست داستان بازی قدرت اگه باب میلشونم نباشه که قطع به یقین هم نیست مجبورند همسو بشند دستور از بالاست
    و اصلا ربطی به مشتری هم نداره و ترند بازار خودشان میدونند همون طراحی ماسل کارا و طراحی های سابق خیلیاش بیشتر پرفروش خواهد بود ولی مجبورند اگه نه توسط بالا خیلی در حفا حذف میشند از روزگار و کسی که سیاست های خودشان اعمال میکنه را مینشونند به جاش
    ائودی و پورش و نیسان هم به این ویروس مبتلا خواهند شد تا زمانیکه فروش میره و مردم از دنیای وی ار و متاورس و کاشت تراشه داخل مغزشون و چت جی پی تی استفبال میکنند
    تمام این هوشمند شدن رباتا داره از طریق همین استفاده مردم از چت جی پی تی که کلی ادم دارند با تبلیغای ساختگی نمیدونم رفتم دکتر چت جی پی تی اینجوری گفت صورت میگیره و کلی هم پول به جیب میزنند از اون طرف تموم رباتا به پیشرفت انسان ها خواهند رسید
    Ex. machine را ببینید بیست سال پیش ساخته شده یا کلی فیلم دیگه

    موافقم 6
    مخالفم 16
  5. Ali

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (178 ديدگاه)

    خودروسازا خوششون اومده
    ی مانیتور میذارن خودشونو از شر کلی دکمه ی فیزیکی خلاص میکنن.
    واقعا که هیچ جذابیتی توی طراحیه داخلیش نیست
    اینکه جای گذاریشون هم متقارن نیست اذیتم میکنه دوست دارم مانیتور سمت راستی رو از جا بکنم

    موافقم 12
    مخالفم 2
  6. Saeedfarshchian

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (345 ديدگاه)

    اینجور طراحیا برازنده همون ماشین های برقیه
    دکمه و پشت آمر آنالوگ اسپرت و سر دنده این حرفا برای درون سوزا باشه بهتره
    حالا هرکی برقی میخره باید مانیتور و این داستانارو تحمل کنه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. سامان

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نسخه هیبریدی یا REV برای بازار ایران بهتره مقرون بصرفه تره چون هنوز جایگاه های شارژ چندان زیاد نیست برای مسافرت های بین شهری هم بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا