مزدا

مزدا؛ کم‌مصرف‌ترین برند از دید EPA

مطابق گزارش سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، مزدا بهینه‌ترین مصرف سوخت را در بازار ایالات متحده دارد. این خودروساز ژاپنی متوسط مصرف سوختی معادل ۷/۸۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد و خروجی دی‌اکسید کربن محصولاتش به ۱۸۵ گرم در هر کیلومتر می‌رسد. این آمار نشان‌دهنده این است که مزدا برای اولین بار از مرز ۳۰ مایل برای هر گالن سوخت یا مصرف ۷/۸۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عبور کرده است.

2015 Mazda 2 SkyActive-G
۲۰۱۵ Mazda 2 SkyActive-G
البته چنین نتایجی برای سال ۲۰۱۵ به صورت مقدماتی هستند، ولی مزدا برای سال ۲۰۱۴ نیز با مصرف متوسط ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، در جایگاه نخست قرار داشته است. در جایگاه دوم رده‌بندی امسال، سوبارو قرار دارد که محصولاتش به طور متوسط ۸/۵۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کنند و با فاصله‌ای اندک پس از این کمپانی، هیوندای، هوندا و نیسان در این جدول دیده می‌شوند.
Mazda SkyActiv
Mazda SkyActiv
سه خودروساز بزرگ داخلی امریکا (فورد، جنرال‌موتورز و فیات-کرایسلر) در هر سه ارزیابی مدل سال ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در قعر جدول مربوط به مصرف سوخت قرار گرفته‌اند که البته چندان هم تعجب‌برانگیز نیست. فیات کرایسلر اتومبیلز (FCA) با مصرف متوسط ۱۰/۷۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، در رده‌بندی مقدماتی مدل‌های ۲۰۱۵ نیز همچنان در پایین‌ترین رتبه باقی مانده است. EPA در گزارشی که به این منظور منتشر کرده، در مورد بهترین پیشرفت‌های خودروسازان می‌گوید:

ب‌ام‌و بهترین پیشرفت را در بهبود عملکرد خودروها در تولید آلودگی CO₂ نسبت به مدل‌های سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ داشته است و پس از آن، کمپانی‌های مرسدس و مزدا قرار دارند. همچنین ب‌ام‌و بهترین رشد را در بهینه‌سازی مصرف سوخت بین مدل‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ داشته است. مزدا از این لحاظ، در جایگاه دوم است.

EPA-Fuel-Economy-Trends-report
EPA معتقد است که مصرف سوخت بسیاری از خودروسازان برای مدل ۲۰۱۵ بهبود خواهد یافت. این در حالی است که کاهش قیمت بنزین و افزایش آمار فروش خودروهای شاسی‌بلند، از عواملی هستند که می‌تواند بر بهینه‌سازی مصرف سوخت برای ۲۰۱۶ تأثیر منفی داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. مهرداد

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    یک موفقیت بزرگ برای مزدا ،،،با توجه به شاخص های آلایندگی در آمریکا این یک پیشرفت عالی برای مزدا محسوب میشه ..

  2. سامان اذری

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    دمش گرم
    I❤mazda

  3. ali ayat

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    حالا بعد از این هم رقابت بین هیبرید ها شروع میشه

  4. امیر.عارف

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    خدایا چرا من عاشق ماشینم ؟ و تو کشور توانمندی زندگی میکنم که مدیران خودروساز آن بسیار ناتوان هستند. و من باید با نگاه کردن به عکس واطلاعات ماشینها حسرت بدل بمونم

    1. ali ayat

      ۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      یا احساس و علاقتو سرکوب کن و با چیز های کوچیک حال کن یا از این کشور اگه توان مندی بروفعلا همین دوتا راه هست چون حتی اگه کارخونه هم داشته باشی تو اینجا باید کلی جون بکنی آخرم ماشین های لوکس با قیمت های فضایی میدن بهت آخرم نه خدمات پس از فروش داری نه خیابونا آسفالت داره همش هم دست انداز های غیر استاندار و پر از چاله و در چاه و اینا بعدم بنزین و روغنای ایران بد ترین نوع موجود در دنیا هستند و همه تقلبی و بد نمونش همینایی که بی ام و میخرنن هی یا موتور خرابی داره یا توربوشارژ یا میل لنگش و هزارن چیز دیگه

  5. جی تی ار

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    ببین بی ام و با اینکه لوکس ساز است و بالاترین عمکردها را در اختیر می گذارد چه نتایج شگفت انگیزی گرفته است. حتی از برندی مثل تویوتا هم کمتر co2 تولید می کند.به نظر من پدیده این لیست بی ام و است…

  6. ali ayat

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    دوستان یه سوال مثلا محصولات تویوتا رو با بنز مقایسه کرده الان یعنی یه موتور ای ام جی رو ور میدارن با موتور های تویوتا مقایسه میکنن میگن تویوتا بهتره ؟!

  7. مصطفی

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    دوستان بنده سه روز پیش در کشور نچندان توسعه پیدا کرده ی ترکیه حضور داشتم و یک روز کامل را به تحقیق از نمایشگاه های اتومبیل اختصاص دادم و به مراکز فروش برندهای رنو- داچیا- تویوتا- فیات- فورد – آئودی- فولکس واگن- فراری- رولز_رویس- اوپل- سیتروئن- سوبارو- جیپ و الفارومئو رفتم و اکثر مدل های موجود رو بررسی کردم و به این نتایج رسیدم
    تعرفه واردات خودروهای کم مصرف ارزان و با حجم موتور 45 درصد +18 درصد مالیات است در مورد خودروهای پرمصرف و گولاخ 90 درصد
    گیربکس اتوماتیک به شدت کم هست و یک آپشن لوکس به حساب میاد
    طراحی داخلی عموما از کیفیت بسیار پایین برخوردار است
    اکثر ماشین ها هاچبک هستن (نزدیک به 90 درصد)
    برندهای رنو و فیات خیلی زیاد و ارزون هستن و به شدت آشغال
    تویوتا برای کاهش قیمت دست به ساخت محصولات افتضاح زده به صورتی که یارس در حد پراید با گیربکس دستی و موتور سه سیلندر یک لیتری و طراحی افتضاح عرضه میشه و کرولا دسته کمی نداره (وای ولی هایلوکس چی هست!!!)
    فورد و فولکس و آئودی خیلی خوب هستن اونجا و البته کمی گران تر (این گلف نسل هفت عجب چیزیه)
    خرید اوپل منطقیه
    سیتروئن افتضاح در مقابل قیمت – داچیا که حرفش رو نزن
    جیپ به شدت گرون (احتمالا بخاطر مصرف و موتور)
    دیزلی محبوب تر از بنزینی و گرون تر
    رولز رویس و فراری و آستون مارتین هم از نزدیک دیدم خیلی حال داد

    1. luis

      ۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      یاریس در حد پراید ؟؟؟؟؟ من الان خودم دائمی مهاجرت کردم کانادا که کشور کاملا پیشرفتس چی میگی برادر؟؟؟؟؟
      یاریس همین بوده و هست ماشین قشر کم درامد و دانشجوهاست.
      جل الخالق.
      نکنه از داشبرد یاریس بنده خدا انتظار چوب و چرم داری؟؟؟؟؟

  8. AHMADREZA

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    ب ام و بهترین در لوکس ساز ها بوده آفرین

  9. احمد باقری

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    تلاش و پشتکار، موفقیت رو هم به دنبال داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا