خودروسازان دنیا بیشتر و بیشتر در آرزوی تبدیل شدن به برندهای لوکس هستند که دلیل اصلی این موضوع حاشیهٔ سود بیشتر است. به همین خاطر، مزدا با محصولات جدید بهتدریج در حال ارتقاء جایگاه خود به سطح بالاتری در بازار است که موج اصلی این حرکت با عرضهٔ مدلهای محرک عقب جدید ایجاد خواهد شد. رئیس بخش بریتانیایی مزدا «جرمی تامسون» به اتوکار گفته است هدف این خواهد بود که مزدا را به یک خودروساز لوکس کامل تبدیل کنیم. وی در این رابطه افزوده است:
آرزوی ما تبدیل شدن به جایگزینی معتبر برای برندهای پریمیوم سنتی است و این به معنای غیر آلمانی خواهد بود. ما به دنبال تقلید از برندهای پریمیوم آلمانی نیستیم زیرا احتمالاً شکست دادن آنها در بازی خودشان غیرممکن است
بهعبارتدیگر، مزدا نمیخواهد به مرسدس بنز، بامو یا آئودی بعدی تبدیل شود بلکه قصد دارد چیزی تازه را برای جلب خریداران خودروهای لوکس که به دنبال تغییر هستند ارائه کند. تامسون در ادامه گفته است که هنوز در بخش لوکس شلوغ بازار جا برای یک خودروساز سطح بالای ژاپنی وجود دارد. به گفتهٔ وی، لکسس از لحاظ میزان فروش تقریباً یکسوم مزدا است ولی هدف این است که مزدا فضای کمی متفاوتی از بازار را به خود اختصاص دهد. در ادامه از تامسون پرسیده شد که آیا مزدا میخواهد لکسس بعدی باشد و وی در پاسخ گفته است چرا که نه. رئیس بخش بریتانیایی این شرکت افزوده است که لکسس تنها برند لوکس ژاپنی است که با سهگانهٔ آلمانیها رقابت میکند. البته آکورا و اینفینیتی هم در این بازار حضور دارند اما آنها برندهای جهانی واقعی نیستند.
این اولین باری نیست که مزدا به دنبال ارتقاء جایگاه خود در بازار است زیرا این شرکت در اوایل دههٔ ۹۰ هم با ایجاد برند زیرمجموعهای بنام آماتی قصد انجام چنین کاری را داشت. بااینحال، این اتفاق هیچگاه رخ نداد و آماتی در نطفه خفه شد زیرا اقتصاد ژاپن در سال ۱۹۹۲ سقوط کرد و مزدا با کمبود نقدینگی مواجه شد. این برند بدفرجام قرار بود در سال ۱۹۹۴ وارد بازار شود اما مزدا در اکتبر سال ۱۹۹۲ لغو برند آماتی را اعلام کرد و خودروهایی که برای آن توسعه داده بود را با برند خودش به بازار فرستاد. حال اما در سال ۲۰۲۲، این برند ژاپنی قصد دارد با شاسیبلندهای جدیدی از CX-60 تا CX-90 که بر اساس پلتفرم محرک عقب ساخته و به پیشرانههای شش سیلندر خطی مجهز میشوند، به جنگ آلمانیها برود. البته برخی معتقدند که با وجود الکتریکیسازی صنعت خودرو، برای این کار کمی دیر شده اما بااینحال مزدا سرمایهگذاری زیادی در این زمینه انجام داده است.
Humer
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ایول تصور کنید کادیلاک مرسدس بی ام وه لوسید مزدا جنسیس
لوکس سازان همه سدان های مجلل خودرو برای مقایسه رو کنند
چه شود😋
NAVID۰۰۹۸
۱۲ اسفند ۱۴۰۰اما یه تفاوتی این وسط بین لوکسها با جنسیس هست !!!
جنسیس لوکس هست و اتفاقاً من عاشق طراحی داخل جنسیسها هستم بخصوص کراساوور جدیدش اما باید با ترس سوارش شد ، ولی ، ولی باقی لوکسها را میشه چشم بسته سوار شد و لذت برد !
اینکه ترسی باشد که یکی از شرکت و نمایندگی هیوندای زنگ بزنه و بگه هرجایی هستید و همانجا سریع پارک کنید و از خودرو فاصله بگیرید تا مبادا در آتش بسوزید و هنوز مشکلش مشخص نشده که عیب از کجاست ، وحشتناکه ، وحشتناک !
حسین
۱۲ اسفند ۱۴۰۰نوید،فکر نمی کنی داری زیادی بزرگش میکنی؟
NAVID۰۰۹۸
۱۳ اسفند ۱۴۰۰از اینکه هیوندای کیا سلطان یاتاقان و آتشسوزی هست بزرگش میکنم یا ازین که حقیقت تلخ هست !!!
کوبیده
۱۲ اسفند ۱۴۰۰چرا انقد دنبال حاشیه هستی مطلب درباره مزدا هست چ ربطی داره ب جنسیس
لطفا حرمت پست مزدا رو نگه دارید
seyedjavad.mercedesbenz
۱۲ اسفند ۱۴۰۰نوید کسی ندونه فکر میکنه ارتش های جهان به جای بمب از هیوندای استفاده میکنن😂 ، انقدر مبالغه هم زیاده رویه خداییش
STAN
۱۳ اسفند ۱۴۰۰اسمتو عوض کن بذار سلطان حاشیه و پرت گویی ایران
بهنام
۱۲ اسفند ۱۴۰۰کاملا برازنده ی این برند دوست داشتنی هست . به امید موفقیت مزدا .
F22RAPTOR
۱۲ اسفند ۱۴۰۰خداییش مزدا طلاس در حالی که برند مورد علاقه من کدیلاک، شاسی بلندشو بر اساس پلتفرم دف جلو بلیزر ساخته،
تو ژاپن مزدا داره ماشیناشو دف عقب میکنه
سرزمین آفتاب
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ژاپنی دوست داشتنی
حسین
۱۲ اسفند ۱۴۰۰نهههههههه!!.من دوست دارم مزدا اقتصادی باشه.
سیدمهران+میرابوالقاسمی
۱۲ اسفند ۱۴۰۰مزدا عشقه
ارین صاحب جمعی
۱۲ اسفند ۱۴۰۰خوشم میاد خودتونم میدونید شکستشون غیر ممکنه به نظر من مزدا همین الانم خیلی از آلفارومئو حداقل لوکس تره
جناب ایکس
۱۳ اسفند ۱۴۰۰فرق منطق و تعصب همینه
ارین صاحب جمعی
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ولی مزدا پتانسیل خیلی بالایی داره ولی باید خوب بدونه که بازی لوکس بودن خیلی با اقتصادی فرق داره و اگرنه لکسوس هیچ کم و کسری از بنز و بی ام و نداره ولی به گرد پای فروش ۲.۵ میلیونی بی ام و و ۲.۳ میلیونی بنز نمیرسه
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۲ اسفند ۱۴۰۰مزدا باید کلی وقت و هزینه بزاره تا پلت فرم دف عقب و انجین شایسته بسازه در حالی که یه احمقی به اسم ماری بارا یکی از بهترین پلتفرمهای دف عقب و انجینی انحصاری برای کدیلاک رو کلا گذاشت کنار.کاش حداقل میفروخت به یه خودرو ساز دیگه.برید پلتفرم امگا رو ببینید سدان 5.2 متری روش ساختن که وزنش از سری 5 ای کلاس کمتر بود.
1123
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ماری بارا بهترین مدیر جنرال موتورز بوده بنظرم، یکی کوروت جدید، کدیلاک های سی تی 4 و سی تی 5 بلک وینگ کدیلاک های الکتریکی آینده، پلتفرم پیکاپ الکتریکی و … چیز های دیگه در زمان مدیریت ایشون بدست اومده
Sina10
۱۲ اسفند ۱۴۰۰کم حاشیه و با کیفیت ، ماشینای زیبا و ارزون و با وجود رقابت در سطحی از بازار که جذابیت رانندگی کمترین اهمیتی نداره ، مزدا توی این زمینه از همه رقباش بهتره
از محبوب ترین و بهترین برند های بازاره
مهدی
۱۲ اسفند ۱۴۰۰واقعا مزدا از اون دست برندهاست که محصولاتش هیچ ایراد خاصی ندارن و همگی بالاترین سطح رانندگی رو تو کلاس خودشون ارائه میدن . از نظرم بهترین برند خودرویی تو ژاپن هست
مهدی
۱۲ اسفند ۱۴۰۰انگار فاتحه ی خودروهای اقتصادیه باکیفیت و هیجان انگیز خونده شده…
گلف کیفیت داخلیش خیلی بد شده
سیویک جدید طراحیش افت کرده و رانندگی تیزی ارائه نمیده
مزدا مونده بود که هم خیلی با کیفیت بود هم خیلی جوون پسند بود و هم ارزون ولی خب شاید باید باهاش خداحافظی کنیم
mm-yarlou
۱۲ اسفند ۱۴۰۰مزدا خیلی کارش درست واصلا حاشیه نداره
Aliasn
۱۲ اسفند ۱۴۰۰امیدوارم که موفق باشه وهمانند قبل بدرخشه .
رضا
۱۲ اسفند ۱۴۰۰مزدا یه برند دوست داشتنیه و میتونه خیلی موفق تر از امروز باشه
Jdm باز
۱۲ اسفند ۱۴۰۰واقعا حق مزداست که فروش خوبی رو تجربه کنه
همیشه کمتر بهش توجه میشده
به امید پیشرفت مزدا
امپراطوری خورشید
۱۳ اسفند ۱۴۰۰مزدا چون همیشه در سایه تویوتا حرکت کرده و الگویی چون تویوتا داره قطعا موفق تر از پیش خواهد شد . کلا ماشینای ژاپنی عشقه
محمد
۱۳ اسفند ۱۴۰۰مزدا تو تمام بازارهای دنیا با افت فروش و کاهش درآمد شدید همراه بوده ، برند خوبیه ولی آمار و توانایی خودروهای لوکس کنونیش چنگی به دل نمیزنه..این یه تصمیم برای خروج از این وضعیت در نظر گرفته شده که اصلاً هم جوابگو نیست
امیر
۲۰ اسفند ۱۴۰۰کاش ماشین های اسپورت سری rx رو احیا کنن
احمدرضا
۲۷ فروردین ۱۴۰۱مزدا همین الان توی نسل های حاضرش لوکس تر از رقباشه واقعا دوست داشتنیه