مزدا MX-5 میاتا یکی از دوستداشتنیترین خودروهای روباز دنیاست و در بین تیونرها محبوبیت زیادی دارد. یکی از تیونرهای بریتانیایی با نام BBR هماکنون دو کیت سوپرشارژر جدید را برای مدلهای سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ این خودرو معرفی کرده که میتوانند قدرت پیشرانه ۲ لیتری مزدا را به ۲۵۰ اسب بخار برسانند که بهبود قابلتوجهی را نسبت به خروجی ۱۵۵ اسبی مدل استاندارد نشان میدهد. قطعه اصلی هر دو کیت سوپرشارژر روترکس خواهد بود. این سوپرشارژر جمعوجور فضای کمی را زیر کاپوت اشغال میکند. یکی از مدیران BBR میگوید:
انتخاب سوپرشارژر روترکس به ما اجازه داد تا سرراستترین سیستم پرخوران را روی مزدا میاتا MX-5 میاتا نصب کنیم و بنابراین شاهد یک کیت راحت و ساده برای تمامی افراد حرفهای هستیم.
کیت مرحله اول قدرت ۲۲۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۷۱ نیوتون متری را به ارمغان میآورد. شایان ذکر است نسخه استاندارد این خودرو گشتاور ۲۰۱ نیوتون متری دارد. قدرت اضافی به میاتا اجازه میدهد تا در عرض ۵.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد که بهبود ۲ ثانیهای را نسبت به مدل استاندارد نشان میدهد. این کیت شامل سوپرشارژر یاد شده و تمامی سختافزارهای ضروری خواهد بود. کیت BBR همچنین با خنککننده روغن و اینترکولر عرضه میشود. به این موارد باید بهروزرسانی ECU را نیز اضافه کرد. قیمت این کیت ۳۸۹۵ پوند معادل ۴۳۶۶ دلار برای قطعات بوده و البته اگر خواهان برنامهریزی دوباره ECU هم باشید باید ۴۴۹۰ پوند معادل ۵۰۲۹ دلار بپردازید.
به گزارش پدال و به نقل از موتور وان، کیت مرحله دوم این تیونر تجهیزات بیشتری دارد. منیفولد اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ، مبدل کاتالیتیک اسپرت، خروجیهای اگزوز پولیش خورده و… جزو این موارد هستند. BBR میگوید مزدا MX-5 میاتا مجهز به این کیت در داینو قدرت ۲۴۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۹۳ نیوتون متری را نشان داده است.
خریدارانی که میخواهند مدت زیادی را در پیست حضور داشته باشند توانایی انتخاب اینترکولر موتور اسپرت را خواهند داشت که عملکرد بهتری دارد. ظاهراً در این صورت قدرت پیشرانه به ۲۵۰ اسب بخار رسیده و MX-5 میاتا در عرض ۵.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد. کیت مرحله دوم قیمت ۵۳۹۵ پوند معادل ۶۰۴۵ دلار برای قطعات دارد و اضافه شدن برنامهریزی ECU نیز قیمت آن را به ۵۹۹۰ پوند معادل ۶۷۰۹ دلار خواهد رساند. BBR میگوید هماکنون در حال کار روی پکیج سوپرشارژر برای نسل فعلی میاتا با پیشرانه ۲ لیتری ۱۸۱ اسب بخاری است. قبلاً اخباری درباره بهروزرسانی احتمالی مزدا MX-5 میاتا منتشر شده بود هرچند فعلی چیزی بهصورت رسمی تائید نشده است.
miladzm
۳۰ مهر ۱۴۰۱حقیقتا میاتا آنچنان هم ماشین بدی نیس و اگه سطح توقعات پایین باشه میتونه تا حدودی جوابگو باشه .
کرگدن باواریا
۳۰ مهر ۱۴۰۱سطح توقعات پایین باشه ؟ 😕 جواب گوی چی باشه ؟!
کامنتاتون اکثرا جنبه کوبیدن ژاپنی هارو داره
اغلب هم کره ایی رو کنار آلمان و آمریکا میذارین که همین باعث ایجاد التهاب ریکت منفی در بخش کامنت میشه.”یه بارم گفتم خودم کره ایی فن هم هستم” ولی همه میدونیم هنوز خیلی زوده کنار آلمانی قرار بگیره.
فقط یک نگاه به کامنت جناب “شامپو” بندازید ؛ مقایسش کنید با کامنت آقای میلآد زم !
miladzm
۳۰ مهر ۱۴۰۱الله اکبر . عجب گیری افتادیم ! من اسم کره رو اوردم ؟ عجبااا . من نظر خودم رو گفتم هیچ کوبیدنی هم در کار نیست ! شما هم در بهترین حالت میتونی بپرسی تحلیلت برا این نظر که دادی چیه و من هم توضیح میدم . نظر هم نمیشه داد دیگه !
کرگدن باواریا
۳۰ مهر ۱۴۰۱“حقیقتا میاتا ماشین بدی نیست”
معمولا اینطور تیپیکال برای محصولی گفته میشه که مدتی غرق اخبار منفی بوده تا اینکه از نزدیک ملاقات کردن و تجربه عکس بهتون دست داد اینو میگن.
“اگه سطح توقعات پایین باشه میتونه تا حدودی جواب گو باشه”
با اصطلاح jdm آشنایی دارین ؟ یه کوپه اسپورت در حد بی ام و زد فور برای بازار ژاپن با قیمت کمتر از رقبا !
یعنی همون کاری رو میکنه که از یه کوپه اسپرت انتظار داریم ! صفر تا صد قطعات ژاپن پس این حرفتون کم لطفی هست بهش.
غیر این نبود مطمئن باشید ریپلآی نمیکردمتون🌷
miladzm
۳۰ مهر ۱۴۰۱دلیل اینکه از این عبارت استفاده کردم به دلیل مشکلاتیه که این ماشین داره . درسته به نسبت قیمتش عملکرد فنی قابل قبولی رو به نمایش میزاره و به دلیل ارتفاع و مرکز ثقل پایین خوب میپیچه اما خب نمیشه از ایرادات سواری و ارگونومی ش چشم پوشی کرد . طبق بررسی هایی که دیدم توی بزرگراه ها صدای باد به شدت میاد داخل ( این یه یراد مهدسی خیلی بزرگیه . ماشین نه مال افروده نه کوه نوردی . چرا باید طراحی بدنه یه محصول که انقد ادعای پیست داره صدای باد بیاد داخل ؟ )و فضای داخلی ماشین خیلی محدود و تنگه . انقد توش کوچیکه پا و زانوی راننده میخوره به فرمون . از طرفی دامپر های بسیار سفتی داره که باعث بروز یه سواری ناراحت میشه . همه این موارد دست به دست هم میدن که ما نتونیم از این محصول با صفت بی نقص یا عالی نام ببریم . در مورد اون فلسفه jdm هم متاسفانه پروپاگاندای رسانه ای زیادی انجام شده و تصورات و توهمات زیادی در موردش ایجاد شده و گفتنی های زیادی در مورد این فلسفه وجود داره ( منظورم بد بودن این فلسفه نیست اصلا اتفاقا در حد و نوع خودش میتونه تا مدتی جذاب هم باشه ) که نمیتونم بگم چون اگه بگم خدا میدونه لشکر سامورایی قراره چندیدن گردان نظامی هم از اسمون هفتم یار کشی کنه بیاد به بنده تهمت و افترا بزنه و یا حق
miladzm
۳۰ مهر ۱۴۰۱دوست عزیز اینکه من کامنت های اول یا تعداد زیادی نظر میزارم به کسی ربطی نداره هر چقد هم بخوام کامنت میزارم و نظرم رو میگم و اینکه بقیه ریپلای کنن یا نکنن باور کن هیچ ارزشی واسم نداره :)))
mustangbrc
۳۰ مهر ۱۴۰۱بابا مگه نمیدونی این miladzm کره مربا فنه اگه ژاپنی ها رو نکوبه که دیگه کره مربا فن نیست
miladzm
۳۰ مهر ۱۴۰۱من کره مربا فن نیستم . صرفا پیشرفت چشمگیر کره ای ها رو تحسین میکنم . دیر یا زود باید همگی با این موضوع کنار بیایم که پادشاهان پیش روی این صنعت ایالات پرشکوه متحده و کره جنوبی هستن حالا شما نمیخوای قبول نکنی نکن چیزی عوض نمیشه . دوره تعصب گذشته . همین استفاده از الفاظی مثل کره مربا و … باعث شده کره جنوبی با محصولاتش توی صدر لیست مطالعه جی دی پاور قرار بگیره و در همه سگمنت هایی که رقبای گردن کلفتی هم اتفاقا داره جوایزه و تحسین مجلات رو درو کنه اما ما هنوز …..
مدافع حریم امنیت
۳۰ مهر ۱۴۰۱کره مربا فن چیه !؟ برادر عزیز . اصلا یک جنسیس بیست بیست و دو ، از نزدیک دیدی !؟ مخت سوت میکشه ، بنده خدا ، کجای کاری شما ، خدا بیامرزه ، پنج شیش سال پیشو .
علی
۳۰ مهر ۱۴۰۱کره مربا فن رویت شد
مهدی
۳۰ مهر ۱۴۰۱اگر قرار به پیشرفت باشه چیتی ها خیلی بیشتر پیشرفت کردن ولی آیا ژاپنی یا حتی کره ای میرسند؟ خیر(البته بعضی شرکت هاشون درحد کره و ژاپن هستن کلی گفتم)
Muty
۳۰ مهر ۱۴۰۱بله قطعا جوابگو هست
یه جنسیس کوپه + دو تا نون اضافه ( هیوندای کوپه های لگن مرحوم شده ی تاریخ!) را میخوره همین
یه کوکاکولا هم روش با یه باد اضافه برا شکر خوراش :-)
شامپو
۳۰ مهر ۱۴۰۱خوبی jdm اینه که مهندسی بی نظیر ژاپنی و کیفیت بالا بدون ترس بهت اجازه ارتقاع فنی سنگین میده و لذتش همینجاست مثل 2jz که انقدر خوبه که روی بی ام و سوارش میکنن
miladzm
۳۰ مهر ۱۴۰۱تا کی میخواید این بحث مزخرف اگه فلان چیز بده پس چرا روی فلان ماشین میبندن رو ادامه بدید ؟ الان افرود باز ها و طبیعت گرد های قاره افریقا و امریکای جنوبی پاترول های نسل های y61 , y60 رو بر میدارن با انجین های دیزلی شرکت بی ام و سواپ میکنن پس الان بگیم که انجین دیزلی بی ام و هم از انجین های افرودر های جاپنی بهتره ؟ خیلی از سواپ کردن ها بدون هیچ دلیل و منطقی و صرفا برای تفریح و نمایش و شو اف پشتش انجام میشه و معیار و ملاک مناسبی برای بهتر و بد تر بودن نیس . در ضمن برترین انجین های تیون خور هم انجین های پوشراد و به خصوص همی کرایسلره که تا 15000 اسب بخار قدرت تحل میکنن و همین تویوتا هم برای مسابقات تاپ فیول و شاخه های مختلفش از موپار انجین قرض میگییره .
بی خیال اسم
۳۰ مهر ۱۴۰۱مگه شاخص و ملاک یک انجین خوب خاصیت تیون خورش هست؟!
SLR _ 722
۳۰ مهر ۱۴۰۱سلام دوست عزیز ،
یک نکته ای که هست بعضی افراد فکر میکنن jdm یعنی ماشین ژاپنی اسپورت یا یک همچین مفهومی ولی در اصل یعنی Japan domestic market یا خودرو های که صرفا برای بازار داخلی ژاپن عرضه میشن . در نتیجه اگر میاتا توی بقیه کشور ها هم عرضه بشه دیگه jdm نیست ( و این اصلا ربطی به کیفیت نداره ) ولی اگر میاتا در داخل ژاپن ویژگی های متفاوتی از نسخه جهانی داشته باشه فقط به همون میاتا انحصار ژاپن میگن jdm که ممکنه حتی از بعضی نسخه های جهانی قوی تر یا ضعیف تر باشه ولی الزاما این کلمه معنی بهتر بودن نمیده و فقط به معنی مخصوص بازار ژاپن هست
شامپو
۳۰ مهر ۱۴۰۱سلام slr 722 ممنون بابت اینکه کامنت شما
باعث شد چیزی به اطلاعاتم افزوده بشه
SLR _ 722
۳۰ مهر ۱۴۰۱خواهش میکنم دوست عزیز . من خودم اتفاقی اینو فهمیدم و برام جالب بود گفتم دوستان هم بدونن
datsun
۳۰ مهر ۱۴۰۱حرف شما کاملا صحیحه slr ولی دیگه jdm یه اصطلاح شده برای تمام خودروهای ژاپنی مخصوصا اسپورتها ولی حرف شما کاملا صحیحه
Iman99
۱ آبان ۱۴۰۱به به ماشین بعدی من هرچی باشه دوسش دارم اشکالی نداره صدای باد بیاد تو کابین یا هرموردی دیگه داشته باشه مهم اینکه انتخاب منه و دوسش دارم
net
۳۰ مهر ۱۴۰۱طراحی دو اگزوز دایره ای خوبه ، دو اگزوز در وسط کنار هم چسبیده بد هست .اگر همین دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست جدا از هم بود قشنگتر میشد.جالبه محل قرار گیری دو اگزوز زیر سپر هست و سپر سوراخ نشده خوبه.اگر ائودی a8 و بی ام و سری ۸ همچین اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست زیر سپر داشت بدون سوراخ کردن سپر خیلی قشنگتر میشد
miladzm
۳۰ مهر ۱۴۰۱من واقعا احساس میکنم پشت این اکانت net یه بد افزار هست که محصول مذکور در مقاله هر چیزی که باشه باید از کوچک ترین پیچ و مهره ش گرفته تا ورق های فلزی بدنه ش بگه بد هست .
phonix
۳۰ مهر ۱۴۰۱مثل جناب عالی که نظر میدی ایشون هم نظر میده
خلاصه (نظر هم نمیشه داد دیگه !)
net
۳۰ مهر ۱۴۰۱چطوری احساس میکنی😃
d1123
۳۰ مهر ۱۴۰۱خوبه که نقد یک خودرو منطقی و بر اساس دلیل باشه، نه بر اساس برتری فضایی یه سازمان دولتی؛ توی یه کشور با اقتصاد آزاد
UNAS
۱ آبان ۱۴۰۱خوشم میاد ازت net
میای بی حاشیه حرفت و نظرت رو میگی میری…
ایوول
همین دست فرمون برو جلو
A.A.S
۳۰ مهر ۱۴۰۱واقعا زیباست
خودروساز بی حاشیه و کاربلد مزدا🔥
محمدعلی
۳۰ مهر ۱۴۰۱دقیقا
من خودم چند ساله مزدا دارم خدایی راضی هستم
meysam
۳۰ مهر ۱۴۰۱لذتی بالاتر از سواری این ماشین هست آیا؟؟
ماشین جمع و جور باشه، روباز باشه، پرقدرت باشه، دف عقب و دنده دستی باشه، ژاپنی باشه دیگه چی میخوایی؟؟
phonix
۳۰ مهر ۱۴۰۱با توجه به اهداف مزدا دیگه وقتشه نسل جدید میاتا بیاد و یا تبدیل به یه گرند تور خوب بشه یا تبدیل به یه ماشین اسپرت
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۳۰ مهر ۱۴۰۱ای کاش مزدا ار ایکس 7 تولید بشه
meysam
۳۰ مهر ۱۴۰۱یه دوست قدیمی بود تو پدال بنام مهران ابولقاسمی و عشق مزدا بود
همیشه هم فقط یک کامنت میداد: ((مزدا را عشق است))
نمیدونم چرا نیومد
MOHAMMAD.n.r
۳۰ مهر ۱۴۰۱به وقتش میاد
یخورده با تاخیر میاد ولی بالاخره میاد😂
بی خیال اسم
۳۰ مهر ۱۴۰۱جای هونداs2000 خالیه…
رقیب قابلی بود براش🥲
دانیال
۳۰ مهر ۱۴۰۱مزدا از اون شرکتهاس که داشتن یکی از محصولاتش بیشتر از پولی که میدی آش میخوری