مزدا

مزدا MX-5 میاتا 12R سفارشی با قدرت 197 اسب بخار رونمایی شد

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، شرکت مزدا با رونمایی از خودروی سفارشی MX-5 میاتا 12R، قدرت این رودستر کوچک را بهبود بخشیده است.
مزدا MX-5 میاتا 12R

در نمایشگاه توکیو سال قبل بود که ژاپنی‌ها به تولید نسخه قوی‌تر از MX-5 میاتا اشاره کردند و حالا این برند به قول عمل کرده و شاهد رونمایی از نسخه تولیدی MX-5 میاتا سفارشی با پسوند 12R هستیم. این خودروی تولید محدود که برای بازار داخلی تدارک دیده شده بر پایه نسخه سقف نرم میاتا تولید می‌شود و از بهبودهای ظاهری و فنی سود می‌برد. سرانجام مهندسان مزدا پس از چندین سال قدرت بیشتری را از پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی این خودرو استخراج کرده‌اند. این دومین افزایش قدرت پیشرانه ۴ سیلندر مزدا به حساب می‌آید و اگر به خاطر داشته باشید نسل ND میاتا که سال ۲۰۱۵ رونمایی شد ۱۵۵ اسب بخار قدرت داشت اما حدود ۳ سال بعد خروجی آن به ۱۸۱ اسب بخار رسید و حالا نیز با تغییرات رخ داده، مزدا MX-5 میاتا 12R قدرت ۱۹۷ اسب بخار را ارائه می‌کند.

بی‌شک افزایش ۱۶ اسب بخاری قدرت خیلی چشمگیر نخواهد بود اما مزدا مطمئن است این رقم برای خودروی سبک‌وزن میاتا حس و حال متفاوتی را ایجاد خواهد کرد. رودستر دوست‌داشتنی مزدا به منظور دستیابی به قدرت بیشتر شاهد تغییراتی در ورودی هوا، اگزوز، سر سیلندرها، پیستون‌ها و میل بادامک‌ها بوده است. با اینکه هنوز تصاویر کامل این خودرو منتشر نشده اما می‌دانیم که MX-5 میاتا 12R از کیت بدنه آیرودینامیک و رنگ بدنه خاکستری جدید بهره خواهد برد.

از دیگر تغییرات خودروی موردبحث می‌توان به رینگ‌های سبک‌وزن TE37 و لاستیک‌های یوکوهاما ادوان AD09 و همچنین ترمزهای برمبو اشاره کرد. اگزوز فوجیتسوبو، اسپویلر عقب جدید، دامپرهای بیلشتین قابل تنظیم و صندلی‌های اسپرت ریکارو جزو دیگر بهبودهای میاتا 12R هستند. ژاپنی‌ها در کابین نیز از پوشش آلکانترا برای غربیلک فرمان، ترمز دستی، کنسول مرکزی و دسته‌دنده استفاده کرده‌اند. نشان 12R نیز باعث تمایز این خودرو از نسخه‌های استاندارد می‌شود. تنها ۲۰۰ دستگاه از مزدا MX-5 میاتا 12R تولید خواهد شد و هریک قیمت حدود ۴۴ هزار دلاری خواهند داشت. پیش‌فروش این محصول جدید از پاییز سال جاری میلادی در ژاپن آغاز می‌شود و اگر میزان تقاضا برای آن بیش از حد باشد مزدا برای تعیین ۲۰۰ خریدار نهایی قرعه‌کشی انجام خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۲۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (5353 ديدگاه)

    نوید عشقت اومد😂

    موافقم 31
    مخالفم 1
    1. .

      ۲۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (80 ديدگاه)

      عشق کمه.
      سوسیس عه ببخشید چیز… .
      ولی انصافا ماشین های ژاپنی خیلی اون کلمات براشون برازنده هستش اگر ساخت خود ژاپن باشه.

      موافقم 17
    2. NAVID@@98

      ۲۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1106 ديدگاه)

      عشق یعنی این چون با ۱۵۰ اسبشم راضی ام !!!!!!
      چه بسا ۱۹۷ اسب که برای این جثه زیادم هه
      باهاش یه چرخ بزنید این متوجه میشید
      با همون تجربه مختصری که داشتم
      فهمیدم که باید بگیرمش

      موافقم 25
    3. آرمان

      ۲۳ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (145 ديدگاه)

      موتور ۲لیتری بدون توربو نزدیک ۲۰۰اسب بخار قدرت
      مهندسی ژاپنی ها عالیه
      میدونم ربطی نداره ولی چرا ایران‌خودرو و سایپا از طریق شرکتهای چینی همین مزدا یا میتسوبیشی،یک خانواده از موتور ۴سیلندر ۱۵۰۰تا ۲۰۰۰ سی سی نخریدن و برای شاهین و ری را و تارا و ماشین های دیگه مثلا جدید داخلی،استفاده کنن؟ موتوری که هم کم مصرفه هم کم استهلاک و با دوام و مصرف سوخت هم پایین؟ اینا که پولش از مردن میگیرن،اگه اینکار میکردن فروش شون هم ۲،۳برابر میتونست بشه،صادرات میتونن بکنن و البته گرون تر هم بفروشن و مردم با رضایت پول میدادن؟؟؟
      نمیتونم درک کنم با این حجم تقاضای بسیار بالای بازار داخلی،چرا کیفیت بهتر تولید نمیکنن و فروش بیشتر نمیکنن؟

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. -امیرحسین

        ۲۳ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        وقتی براشون سود کلان داره و اینطور مردم برای خرید ماشیناشون صف میکشن و یه چهارتا ماشیم رقیب توی این رنج هم وارد نمیشه معلومه دیگه به فکر افزایش کیفیت تولیداتشون نمیوفتن!

  2. محمد

    ۲۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1422 ديدگاه)

    ۱۹۷ اسب کم نیست؟

    موافقم 15
    مخالفم 16
    1. amdbenz

      ۲۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (69 ديدگاه)

      خیلیم زیاده

      موافقم 17
      مخالفم 3
    2. .

      ۲۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (80 ديدگاه)

      اگر بازارش بازار ژاپن باشه که ۱۹۷ اندازش معقوله برای اونها.

      موافقم 10
    3. Ariya

      ۲۳ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (66 ديدگاه)

      اتفاقا خوبه با توجه به وزن سبکی که داره خیلی خوبه.بعضی وقتا میبینی یه ماشین ۴۰۰ اسب داره ولی بخواطر سنگین بودن و هماهنگ نبودن موتور گیربکس اون نتیجه ای که باید بده رو نمیده.مثلا الان دنا پلاس توربو جوانان با ۱۶۰ اسب بخار شتاب ۱۰/۵ ثانیه ای میده در صورتی که پیکان جوانان سی چهل سال قبل با قدرت کمتر شتاب ۹ ثانیه ای میده!
      برای استفاده روزمره همچین ماشینی راحتره بخواطر اینکه استهلاکشم قطعا پایین تره،در کل واسه کسایی که ماشین بازن و بودجشون متوسطه خوبه،حالا نظرتون راجبش عوض شد؟به فکر خریدش نیستید؟!😁

  3. Saeed farshchian

    ۲۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    کمترین توقع یک ماشین باز

    موافقم 17
    مخالفم 3
  4. Sina

    ۲۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    نمیدونم منظورمو درست منتقل می‌کنم یا نه
    ولی مزدا جز معدود کمپانی هاس که هنوزم طراحی هاش مزداس.

    موافقم 19
  5. مهران میرابوالقاسمی

    ۲۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    مزدا بهترینه

    موافقم 19
    مخالفم 2
  6. محمدهادی

    ۲۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2507 ديدگاه)

    یکی از هیجان انگیز ترین ماشینای حال حاضر در جهان
    فقط با ۲۰۰ اسب احساس راندن یک خودروی سرکش و تند و تیز رو بهت میده
    میاتا عالی بود همیشه عالی تر هم شد
    فقط امیدوارم فرمول جادویی این خودرو ینی وزن بسیار پایینش مثل خیلی ماشینای این روزها دستخوش تغیر و افزایش نشده باشه و دست نخورده مونده باشه.تمام نقطه قوتش همون وزن بسیار کمشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا