مدل ۲۰۱۶ از میاتا در نمایشگاه سال گذشته SEMA معرفی شد، ولی در جایی که مزدا از مدل MX-5 گلوبال کاپ ریسینگ رونمایی کرد، ND میاتا نتوانست سر و صدای زیادی به پا کند و تمام فضای نمایشگاه را تحتتأثیر قرار دهد. امّا نمایشگاه جدید SEMA، احتمالاً نخستین باری خواهد بود که پس از قرار گرفتن ND میاتا در دسترس مشتریان و همینطور تیونرها، نمایش بیشتری از این خودرو خواهیم دید. البته مزدا همه این وظیفه را به عهده تیونرهای خارجی نگذاشته و خودش دو نسخه ویژه از این رودستر آماده کرده است.
دو نسخه جایگزین مزدا از روی میاتا، کانسپتهای MX-5 اسپایدر و MX-5 اسپدستر هستند. مدل اسپایدر، به گفته مزدا، «تمام ویژگیهای شخصیتی یک رودستر ونتیج را دارا است». این موضوع، در کنار استفاده از یک چرم مخصوص داخلی و رنگ «نقره جیوهای»، تمام اطلاعاتی است که مزدا در مورد این مدل منتشر کرده است. از طریق تنها عکسی که از مدل اسپایدر ارائه شده، مشاهده میشود که این خودرو داری یک سقف نرم به رنگ قهوهای با طرح اسپورتی مشابه یک پورشه باکستر اسپایدر است. برای MX-5 اسپیدستر کانسپت، هیچگونه سقفی درنظر گرفته نشده است و مزدا این حالت را با عنوان «رویکردی غیرقابلسازش در جریان باد در بین موها در حین رانندگی» توصیف میکند. در همین حال، باید این جریان باد را به روی صورت راننده نیز درنظر گرفت؛ چرا که اسپیدستر به جای یک شیشه جلو، یک منحرفکننده باد استفاده کرده است. کاراکتر اسپیدستر به عنوان یک کانسپت در جهت افراط در وزن کمتر و ساختار مبتنی بر پرفورمنس تعریف شده است. البته در شرایط کنونی، شاید این کانسپت تنها نشاندهنده علاقه کمپانی برای به اشتراک گذاشتن اشتیاقش به میاتا باشد. ضمن اینکه رنگ آبی (Blue Ether) را برای بدنه اسپیدستر نمیتوان فراموش کرد. به نظر میرسد که از میان ایندو، مدل اسپایدر بتواند راهی به مرحله تولید برای خود متصور شود. با این حال، هنوز هم دانستن جزئیات و نماهای بیشتر از این کانسپتهای مزدا، بسیار جذاب خواهد بود. خوشبختانه این انتظار، طول چندانی نخواهد کشید.۱۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
فرزاد
۱۱ آبان ۱۳۹۴یه لحظه فکر کردم با کاغذ ساخته شده!!
فرزاد
۱۱ آبان ۱۳۹۴اصلا خوب نیست
king 918
۱۱ آبان ۱۳۹۴توجه کردین این مزدا مثل این نسخه ی کانسبت که جدیدا زده هیچ خط شکسته ایی روی بدنه نداره خیلی صافه …………….
در کل جالبه نه خیلی جالبه…….
كاپيتاليسم
۱۱ آبان ۱۳۹۴هر وقت به جلوپنجره میاتا نگاه میکنم انگار میگه :من باحال ترین و بامزه ترین ماشین دونفره با قیمت معقول هستم که میتونی بخری
یه جورایی ” لبخند مونالیزا” ی دنیای ماشینها رو داره :))
احمد باقری
۱۱ آبان ۱۳۹۴این طرح، میتونه یک طرح موفق باشه.
Nissan...Japan
۱۱ آبان ۱۳۹۴در کل طراحی یکدست و جذابیه یه خوبی دیگشم اینه که اگه بره زیر تریلی های قدیمی بنز خود ماشین از اونطرف سالم میاد بیرون و فقط کله رانندس که قطع میشه و خوشبختانه خود خودرو اسیبی نمیبینه????
سامان اذری
۱۱ آبان ۱۳۹۴شاید خیلی ها این ماشین رو با ماستنگ کامارو و چلنجر مقایسه کنند
اینو بگم که تو رنکینگ جهانی این ماشین از ماستنگ و کامارو و چلنجر رتبه خیلی بالا تری کسب کرده
تو کلاس خودش تو صدر جدوله
علتش ایمنی مناسب بسیار کم خرج و بسیار بسیار کم مصرف هستش . 4.7 لیتر مصرف بنزین داره
در حالی که تمامی ماستنگ و کامارو هایی که من تو تبریز از صاحبشون پرسیدم همشون گفتند که اگه تو شهر پرگاز برونی بالای 15 تا بنزین میسوزونه البته مدل 6 سیلندر رو میگم 8 سیلندر بماند
خیلیا میگن قدرتش کمه
اینو بگم که قدرتش 130 اسب بخار تو مدل 1.5 لیتری هست وزن ماشین رو در نظر بگیریم که حدود یک تن و با ایرو دینامیکی بسیار پیشرفته این ماشین سواری خیلی خیلی دلچسبی به ادم میده
از نظر استهلاک اینو بگم که عموی دوستم تو امریکاست اومده بود تبریز (قبل از اینکه تبریز منطقه ازاد بشه ) ازش پرسیدم که اونجا با ماشینهای امریکایی حال میکنید گفت اینجا تراکهای امریکایی فقط زیاد فروش میره وگرنه تو بخش سواری اکثرا ماشینهای ژاپنی میرونند
اون خودش میگفت که خود امریکایی ها هم قبول داشتند که ماشینهای امریکایی که تو دهه 70 ساخته میشدند یه چیز دیگه بودند ولی الان دیگه از اون ماشینها خبری نیست
حتی تو سایتهایی که باکیفیت ترین ماشینها رو اعلام میکنه همیشه ژاپنی ها اول هستند
ولی به ندرت برندهای امریکایی تو لیست نام برده میشن
sina
۱۱ آبان ۱۳۹۴155 اسبه بخار نه 130
سامان اذری
۱۱ آبان ۱۳۹۴من مدل 1.5 لیتری رو عرض کردم نه 2 لیتری
Archi KHAN
۱۱ آبان ۱۳۹۴حالا از همه چیزش بگذریم
بدون شیشه ی جلو ؟!!!!
اصلا 1 ساعت باهاش رانندگی کنی دیوونه میشی
یا مجبوری همیشه کلاه بزاری سرت !
این ژاپنی ها هم بعضی وقتا ( ! ) یه حرکت هایی میزنن ها …