مزدا

مزدا RX-7 چهار روتور با 1240 اسب بخار در نمایشگاه سما

«راب دام» مدت‌ها پیش پروژه‌ای برای ساخت یک دستگاه مزدا RX-7 چهارچرخ محرک با چهار روتور آغاز کرد. این خودرو که پیشتر قرار بود به‌عنوان یک خودروی ۳ روتوره توسعه پیدا کند، کم‌کم به یک خودروی مسابقه‌ای برای جاده به‌همراه یک روتور و یک محور محرک اضافه تبدیل شد. دام این پروژه را ۶ سال پیش آغاز کرد و سرانجام موفق شد تا آن را به پایان برساند.

دام در آخرین ویدئوی یوتیوبی خود این خودروی جدید را به نمایشگاه بین‌المللی تیونینگ سِما برد و در میان صدها خودروی تیون‌شده دیگر به نمایش درآورد. ممکن است در نگاه اول این مزدا را نشناسید اما اگر به فرم بدنه و محل قرارگیری اجزای آن دقت کنید متوجه خواهید شد که با یک RX-7 طرف هستید. رنگ زییای بدنه این مزدا ممکن است هر بیننده‌ای را اغوا کند و باعث شود که تصور کنند با یک مسابقه‌دهنده خیابانی به سبک قسمت‌های اول فیلم‌های سریع‌وخشن طرف هستند اما با روشن شدن موتور آن غافل‌گیر خواهند شد؛ چراکه بیشتر صدای شبیه به مسابقه‌دهندگان لمان در دهه ۹۰ میلادی را می‌دهد.

دام در انتهای ویدئو بخش موتور RX-7 خود را به نمایش می‌گذارد که به‌تنهایی جای تحسین دارد. پیشرانه ۴ روتوری توربوشارژ وانکل این کوپه ژاپنی قادر به تولید ۱۲۴۰ اسب بخار قدرت است که از 787B حدود ۳۰۰ اسب بخار بیشتر دارد. یکی از ویژگی‌های مهم دیگر این خودرو، سیستم چهارچرخ محرک آن است که درحقیقت همان نمونه موجود در نیسان GTR به شمار می‌رود و به RX-7 اجازه می‌دهد تا در هنگام حرکت از حالت ایستاده، مقدار زیادی درجا بزند و تایرهایش را مصرف کند. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا RX-7 دام هم‌تایی در این نمایشگاه داشت؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۸ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. SLR _ 722

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    خیلی عالی
    واقعا دم تیونر هایی که بجای گذاشتن یک LS یا 2jz روی RX-7 از موتور وانکل استفاده می کنند گرم هست . بنظر من بخشی از روح سری RX همین موتور وانکل هست

    موافقم 57
  2. Erfan

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    به جرات میشه گفت یکی از خوش صدا ترین موتور هایی هست که ساخته شده

    موافقم 51
    1. Royal Driver UK 70

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1291 ديدگاه)

      موتوره وی۱۰ نصب شده روی کررا جی‌تی و ال اف ای، موتوری که روی مزدا 787B بود، موتور ۷.۳ لیتری AMG مرسدس که روی پاگانی زوندا اف بود، اینا هم واقعا خوش صدا هستن، وی۱۰ لامبو هم واقعا خوش صداست

      موافقم 17
      1. hamidreza

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (329 ديدگاه)

        V12 لامبو و فراری یادت رفت
        V10 لامبو که عشق خالصه ولی V12ش میشه باهاش زندگی کرد
        در مورد موتور مرسدس روی زوندا اف هم که حرفی نمیمونه

      2. Payfast

        ۲۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (806 ديدگاه)

        و اما از مشهور ترین موتور ها که به دلال ابیوز طوری با تعداد سیلندر های بالایش صداش اندازه خودش نیست، W16QT 8.0L

    2. datsun

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      صدای کاتاف موتور روتوری آدم رو دیونه میکنه

      موافقم 20
      1. hamidreza

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (329 ديدگاه)

        مخصوصا وقتی باهاش دریفت میزنی😬

  3. Hadi

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    اسطوره مثلثی 😍👌🏼
    همیشه عاشق RX7 بودم…

    موافقم 30
    مخالفم 1
  4. سیدمهران+میرابوالقاسمی

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 10
  5. A.A.S

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    عالی
    رنگ و فقط🔥

    موافقم 10
  6. GMA

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (850 ديدگاه)

    وقتی حرف از چهار روتور میشه فکرم فقط روی مزدا 787b قفل میشه،خوش صدا ترین خودرو تاریخ لمانز،صداش دیگه هیچگاه تکرار نخواهد شد

  7. hamidreza

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (329 ديدگاه)

    مزدا RX_8 هم واقعا یه شاه بود واسه خودش نمیدونم چرا میگن بخاطر انجینش یه خودروی شکست خورده بوده در صورتی که تو خود ژاپن و حتی آمریکا هم استقبال ازش شده مخصوصا تو ژاپن که خیلی خوب بین راننده های خیابونی دیده میشد درسته به اندازه RX_7 محبوب نبود ولی به نوبه خودش خاص بود و خوراک تیونیگا بود

    موافقم 4
    مخالفم 2
  8. وی

    ۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (376 ديدگاه)

    هرچی میگذره یه نکته جدید از rx7 میفهمم که بیشتر عاشقش میشم
    مثلا نکته اخر اینکه فهمیدم مزدا همون سالا گفته ار ایکس ۷ باید رو دور ۶۰۰۰ رونده شه تا استهلاک کمتری داشته باشه درحالی که بقیه موتورو تو این دور تخت فشارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا