برای رقابت با تویوتا یاریس، مدل هیبریدی مزدا ۲ در سال ۲۰۲۴ تولید میشود. این خودروها پلفترم مشترک دارند؛ اما مشخصات فنی متفاوت ارایه میشوند.
کلاس هاچبک، همچنان در آسیا و اروپا طرفداران پرشمار دارد. فروش بسیار خوب تویوتا یاریس در نسخههای مختلف، این مضوع را ثابت میکند. ابعاد مناسب برای رانندگی شهری و مصرف سوخت پایین، مهمترین دلایل خریداران برای توجه به مدلهای هاچبک کوچک هستند. پس عجیب نیست که پیشرانه هیبرید نیز برای این نوع خودروها ارایه شود.
اولین مزدا 2 سال ۲۰۰۲ معرفی شد و اشتراکات فنی با فورد فیستا داشت. این شرایط برای نسل دوم هم ادامه یافت اما از نسخه ۲۰۱۴ به بعد، مزدا ۲ و تویوتا یاریس با پلتفرم مشابه وارد بازار جهانی شدند. از آن زمان تاکنون، مزدا ۲ وفادار به نسل سوم باقی مانده و فیسلیفتهای متعدد داشته است.
در جدیدترین نمونه، ظاهر بیرونی مزدا ۲ نیز شباهت بسیار زیاد به تویوتا یاریس دارد؛ اما به دلیل بهرهگیری از فناوری هیبرید مزدا، تفاوتی مهم با رقیب هموطنش فراهم میکند. البته در نمای روبرو، طرح اختصاصی برای جلوپنجره و سپر اصلی دیده میشود تا حس اسپرت مزدا ۲ تقویت شود.
مزدا به خوبی توانسته است فناوری هیبرید اختصاصی خود را توسعه دهد و تحسین کارشناسان را کسب کند. برای مزدا ۲، ترکیب پیشرانه سه سیلندر ۱/۵ لیتری ۹۰ اسب بخار با موتور برقی ۷۹ اسب بخار، وجود دارد. این مجموعه در عمل، ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۲۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکنند تا مزدا ۲ هیبرید، در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و نهایت سرعت ۱۷۵ کیلومتر برساعت داشته باشد. هاچبک هیبرید مزدا، میانگین مصرف سوخت ۳/۸ لیتر در صد کیلومتر دارد.
ارزانترین مدل با رینگ ۱۶ اینچ، نمایشگر لمسی روی داشبورد و رابطهای اپل و اندروید، حسگر جلوگیری از برخورد جلو و عقب ارایه میکند. نسخه گرانتر، از سری هومورا (Homura) نمایشگر لمسی بزرگ ۱۰/۵ اینچ، سقف پانورامیک، رینگ ۱۷ اینچ، چراغ LED و تهویه مطبوع دوگانه دارد. تمام مدلهای مزدا ۲ هیبرید با گیربکس CVT تولید میشوند.
مزدا برای کاهش مصرف سوخت محصولات خود تلاش میکند. در آینده نزدیک، مزدا ۳ و کراساورهای کوچک شامل CX-30 و CX-50 هم با پیشرانه هیبرید معرفی خواهند شد. همچنین MX-30 مجهز به پیشرانه پلاگین هیبرید روتاری به زودی رونمایی میشود.
هماکنون مزدا ۲ مجهز به موتور ۱/۵ لیتری غیرهیبرید با قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گیربکس دستی، ۱۵ هزار دلار قیمت دارد. نسخه دنده دستی، حدود ۱۰۰۰ دلار گرانتر است. پیشبینی میشود مزدا ۲ هیبرید برای بازار اروپا، هزینه خرید ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار داشته باشد.
بردیا
۶ مهر ۱۴۰۲پشتش خوشگل ولی جلوشو نیستم !
NAVID۰۰۹۸
۶ مهر ۱۴۰۲این جدیدههو با قبلیه بر پایهی یاریس ساخته شدن تا مشتری پول برند رو بده و اگر نه هردو یه پلتفرم و ظاهر مشابهی دارند !
پیام
۶ مهر ۱۴۰۲همون یاریس هست فقط آرمش عوض شده 😂😂😂😂
MK
۶ مهر ۱۴۰۲نمیگم بده خیلی هم عالی
اصلاهم شبیه تویوتانیست عملاچراقارواز جی آر اوردن
Muscle car
۶ مهر ۱۴۰۲سلام خدمت آقای اشتری
ببخشید یه سوال تقریبا اسپم داشتم
بین چلنجر و ماستنگ و کامارو
کدومشون رو انتخاب میکنید؟
هم از لحاظ ظاهری هم از لحاظ انجین
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ مهر ۱۴۰۲من به عنوان یک ایرانی بهتره راجع به سلاطین امریکایی صحبت نکنم
البته در کیش قسمت شد با موستانگ 2011 و کامارو 2012 هرکدوم صبح تا شب رانندگی کنم
چلنجر سوار نشدم تا الان اما از نزدیک زیاد دیدم
حسی که من از این سه خودرو گرفتم کاملا متفاوت هست ولی موستانگ خیلی بیشتر خوشم اومد
Muscle car fan
۷ مهر ۱۴۰۲ممنون کاملا مفید بود با تشکر
البته خودم هم موستانگ فن هستم
کیان
۶ مهر ۱۴۰۲از لحاظ فنی با توجه به مصرفش میشه گفت یه هاچبک عالی شهری هست، برای ترافیک، برای پارک، برای جمع و جور بودن و …
بنزین هم ک نمیخواد انگار با این مصرف اعلامی
Enzo Ferrari 2008
۶ مهر ۱۴۰۲تویوتا یاریس یا مزدا؟
علی جردن
۶ مهر ۱۴۰۲بازار ایران به شدت به یک هاچ بک سطح بالا استاندارد با قیمت اقتصادی مثل مزدا ۲ احتیاج داره تا از یک نواختی ۲۰۷i راحت شیم… قبلا نسل قبلی مزدا ۲ مونتاژ می شد مزدارو ول کردن چسبیدن به چه برندهای ناشناخته ی چینی …..
H2
۶ مهر ۱۴۰۲مصرف سوخت، قیمت، طراحی، کیفیت، دوام از هر لحاظ عالیه
یه کانال یوتوب هست تو اروپا اگه اشتباه نکنم به اسم cars 1001 که ماشینا رو تست میکنه و بیشتر تمرکزش هم مصرف سوخته. مصرف تویوتا یاریس هیبرید زیر ۳ لیتر بود.
Mehran Mirabolghasemi
۶ مهر ۱۴۰۲مزدا عشقه
Arshia m3csl
۶ مهر ۱۴۰۲اینکه ریبج تویوتا یاریسه
Behnam1012
۶ مهر ۱۴۰۲چنین خودرو های پسندم نیست حتی از برند های مثل تویوتا یا مزدا باشه
ترجیح میدم تویوتا یاریس سوار بشم تا تویوتا ای که لگوی مزدا داره
Siyavash
۶ مهر ۱۴۰۲یه لحضه فکر کردم یاریس هست…قیمتش خیلی خوبه..موتور خوبی همداره هم کم استهلاک هم کم مصرف…برایه بازار داغون و شرایط فاجعه کشور ماشین خوبی به نظر میاد…
HesamS500
۶ مهر ۱۴۰۲آخ که چقدر من از این کار ها بدم میاد که لوگوی یک شرکت رو برمیدارند میزارن رو اون یکی
Meysam
۷ مهر ۱۴۰۲فقط یه آرم سایپا روش بچسبونن حله
ابراهیم
۱۲ مهر ۱۴۰۲نسل قبلی مزدا ۲ رو یکی از دوستان داره بسیار ماشین کم مصرف، کم استهلاک و با کیفیت هست عاشق مزدا ۲ هست و هیچ وقت عوضش نکرده کاش توی لیست واردات بهمن موتور این خودرو هم باشه