مزدا

مزدا 2 جدید با پیشرانه هیبرید و طراحی اسپرت معرفی شد

برای رقابت با تویوتا یاریس، مدل هیبریدی مزدا ۲ در سال ۲۰۲۴ تولید می‌شود. این خودروها پلفترم مشترک دارند؛ اما مشخصات فنی متفاوت ارایه می‌شوند.

کلاس هاچبک، همچنان در آسیا و اروپا طرفداران پرشمار دارد. فروش بسیار خوب تویوتا یاریس در نسخه‌های مختلف، این مضوع را ثابت می‌کند. ابعاد مناسب برای رانندگی شهری و مصرف سوخت پایین، مهم‌ترین دلایل خریداران برای توجه به مدل‌های هاچبک کوچک هستند. پس عجیب نیست که پیشرانه هیبرید نیز برای این نوع خودروها ارایه شود.

مزدا 2 هیبرید 2024 نمای پشت

اولین مزدا ۲ سال ۲۰۰۲ معرفی شد و اشتراکات فنی با فورد فیستا داشت. این شرایط برای نسل دوم هم ادامه یافت اما از نسخه ۲۰۱۴ به بعد، مزدا ۲ و تویوتا یاریس با پلتفرم مشابه وارد بازار جهانی شدند. از آن زمان تاکنون، مزدا ۲ وفادار به نسل سوم باقی مانده و فیس‌لیفت‌های متعدد داشته است.

مزدا 2 هیبرید 2024 نمای اصلی

در جدیدترین نمونه، ظاهر بیرونی مزدا ۲ نیز شباهت بسیار زیاد به تویوتا یاریس دارد؛ اما به دلیل بهره‌گیری از فناوری هیبرید مزدا، تفاوتی مهم با رقیب هم‌وطنش فراهم می‌کند. البته در نمای روبرو، طرح اختصاصی برای جلوپنجره و سپر اصلی دیده می‌شود تا حس اسپرت مزدا ۲ تقویت شود.

مزدا 2 هیبرید 2024 نمای جانبی

مزدا به خوبی توانسته است فناوری هیبرید اختصاصی خود را توسعه دهد و تحسین کارشناسان را کسب کند. برای مزدا ۲، ترکیب پیشرانه سه سیلندر ۱/۵ لیتری ۹۰ اسب بخار با موتور برقی ۷۹ اسب بخار، وجود دارد. این مجموعه در عمل، ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند تا مزدا ۲  هیبرید، در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و نهایت سرعت ۱۷۵ کیلومتر برساعت داشته باشد. هاچبک هیبرید مزدا، میانگین مصرف سوخت ۳/۸ لیتر در صد کیلومتر دارد.

مزدا 2 هیبرید 2024 نمای کابین

ارزان‌ترین مدل با رینگ ۱۶ اینچ، نمایشگر لمسی روی داشبورد و رابط‌های اپل و اندروید، حسگر جلوگیری از برخورد جلو و عقب ارایه می‌کند. نسخه گران‌تر، از سری هومورا (Homura) نمایشگر لمسی بزرگ ۱۰/۵ اینچ، سقف پانورامیک، رینگ ۱۷ اینچ، چراغ LED و تهویه مطبوع دوگانه دارد. تمام مدل‌های مزدا ۲ هیبرید با گیربکس CVT تولید می‌شوند.

مزدا برای کاهش مصرف سوخت محصولات خود تلاش می‌کند. در آینده نزدیک، مزدا ۳ و کراس‌اورهای کوچک  شامل CX-30 و CX-50 هم با پیشرانه هیبرید معرفی خواهند شد. همچنین MX-30 مجهز به پیشرانه پلاگین هیبرید روتاری به زودی رونمایی می‌شود.

مزدا 2 هیبرید 2024

هم‌اکنون مزدا ۲ مجهز به موتور ۱/۵ لیتری غیرهیبرید با قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گیربکس دستی، ۱۵ هزار دلار قیمت دارد. نسخه دنده دستی، حدود ۱۰۰۰ دلار گران‌تر است. پیش‌بینی می‌شود مزدا ۲  هیبرید برای بازار اروپا، هزینه خرید ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. بردیا

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (140 ديدگاه)

    پشتش خوشگل ولی جلوشو نیستم !

    موافقم 10
    مخالفم 41
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (10302 ديدگاه)

      این جدیده‌هو با قبلیه بر پایه‌ی یاریس ساخته شدن تا مشتری پول برند رو بده و اگر نه هردو یه پلتفرم و ظاهر مشابهی دارند !

      موافقم 11
      مخالفم 51
    2. پیام

      ۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1725 ديدگاه)

      همون یاریس هست فقط آرمش عوض شده 😂😂😂😂

      موافقم 12
      مخالفم 7
  2. MK

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    نمیگم بده خیلی هم عالی
    اصلاهم شبیه تویوتانیست عملاچراقارواز جی آر اوردن

    موافقم 27
    مخالفم 4
  3. Muscle car

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    سلام خدمت آقای اشتری
    ببخشید یه سوال تقریبا اسپم داشتم
    بین چلنجر و ماستنگ و کامارو
    کدومشون رو انتخاب می‌کنید؟
    هم از لحاظ ظاهری هم از لحاظ انجین

    موافقم 4
    مخالفم 10
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2395 ديدگاه)

      من به عنوان یک ایرانی بهتره راجع به سلاطین امریکایی صحبت نکنم
      البته در کیش قسمت شد با موستانگ 2011 و کامارو 2012 هرکدوم صبح تا شب رانندگی کنم
      چلنجر سوار نشدم تا الان اما از نزدیک زیاد دیدم
      حسی که من از این سه خودرو گرفتم کاملا متفاوت هست ولی موستانگ خیلی بیشتر خوشم اومد

      موافقم 36
      مخالفم 4
      1. Muscle car fan

        ۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (42 ديدگاه)

        ممنون کاملا مفید بود با تشکر
        البته خودم هم موستانگ فن هستم

        موافقم 2
        مخالفم 0
  4. کیان

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1439 ديدگاه)

    از لحاظ فنی با توجه به مصرفش میشه گفت یه هاچبک عالی شهری هست، برای ترافیک، برای پارک، برای جمع و جور بودن و …
    بنزین هم ک نمیخواد انگار با این مصرف اعلامی

    موافقم 26
    مخالفم 2
  5. Enzo Ferrari 2008

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    تویوتا یاریس یا مزدا؟

    موافقم 16
    مخالفم 0
  6. علی جردن

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1188 ديدگاه)

    بازار ایران به شدت به یک هاچ بک سطح بالا استاندارد با قیمت اقتصادی مثل مزدا ۲ احتیاج داره تا از یک نواختی ۲۰۷i راحت شیم… قبلا نسل قبلی مزدا ۲ مونتاژ می شد مزدارو ول کردن چسبیدن به چه برندهای ناشناخته ی چینی …..

    موافقم 34
    مخالفم 1
  7. H2

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    مصرف سوخت، قیمت، طراحی، کیفیت، دوام از هر لحاظ عالیه
    یه کانال یوتوب هست تو اروپا اگه اشتباه نکنم به اسم cars 1001 که ماشینا رو تست میکنه و بیشتر تمرکزش هم مصرف سوخته. مصرف تویوتا یاریس هیبرید زیر ۳ لیتر بود.

    موافقم 14
    مخالفم 2
  8. Mehran Mirabolghasemi

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 8
    مخالفم 0
  9. Arshia m3csl

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1043 ديدگاه)

    اینکه ریبج تویوتا یاریسه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. Behnam1012

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (987 ديدگاه)

    چنین خودرو های پسندم نیست حتی از برند های مثل تویوتا یا مزدا باشه
    ترجیح میدم تویوتا یاریس سوار بشم تا تویوتا ای که لگوی مزدا داره

    موافقم 6
    مخالفم 6
  11. Siyavash

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (693 ديدگاه)

    یه لحضه فکر کردم یاریس هست…قیمتش خیلی خوبه..موتور خوبی هم‌داره هم کم استهلاک هم کم مصرف…برایه بازار داغون و شرایط فاجعه کشور ماشین خوبی به نظر میاد…

    موافقم 10
    مخالفم 0
  12. HesamS500

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    آخ که چقدر من از این کار ها بدم میاد که لوگوی یک شرکت رو برمیدارند می‌زارن رو اون یکی

    موافقم 5
    مخالفم 2
  13. Meysam

    ۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فقط یه آرم سایپا روش بچسبونن حله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ابراهیم

    ۱۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نسل قبلی مزدا ۲ رو یکی از دوستان داره بسیار ماشین کم مصرف، کم استهلاک و با کیفیت هست عاشق مزدا ۲ هست و هیچ وقت عوضش نکرده کاش توی لیست واردات بهمن موتور این خودرو هم باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا