مزدا یک موتور دیزل دیگر به گزینههای پیشرانه مزدا ۳ اضافه کرده تا به این ترتیب مشتریان بیشتری را به خود جذب کند. موتور ۱/۵ لیتری اسکایاکتیو-دی دیزلی، قدرتی به میزان ۱۰۳ اسببخار در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید میکند و حداکثر گشتاورش نیز برابر ۲۷۰ نیوتنمتر است که در ۱۶۰۰ تا ۲۵۰۰ دور بر دقیقه در دسترس قرار میگیرد. در نتیجه، نسخههای هاچبک و فستبک از مزدا ۳ میتوانند در عرض ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب بگیرند و حداکثر سرعتی برابر ۱۸۷ کیلومتر بر ساعت داشته باشند. مزدا همچنین آپشن گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک را ارائه کرده که البته تنها در نسخه هاچبک میتواند مورد استفاده قرار گیرد.
جذابیت این گزینه پیشرانه جدید، مطمئناً برای عملکرد نیست؛ بلکه بیشتر به راندمان مصرف سوخت مربوط میشود. موتور ۱/۵ لیتری اسکایاکتیو-دی دیزلی مصرف سوختی معادل ۳/۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد و همچنین در هر کیلومتر، ۹۹ گرم دیاکسید کربن تولید میکند. این موتور که قبلاً در زیر کاپوت مدل کوچکتر مزدا ۲ و شاسیبلند CX-3 معرفی شده، دارای یک نسبت فشردگی پایین در حد ۱۴.۸:۱، نسبت پخش بالای سوخت در انژکتورها و یک طراحی منحصر به فرد در محفظه احتراق است. مطابق گفته مزدا، این ویژگیها باعث میشوند که راندمان و عملکرد بهتر و همینطور سطح آلودگی کمتری در موتور حاصل شود. قیمت مدل جدید مزدا ۳ با موتور ۱/۵ لیتری اسکایاکتیو-دی دیزل از ۱۸ هزار و ۸۹۵ پوند در بازار بریتانیا شروع میشود؛ جایی که از اوایل دسامبر سال جاری میلادی منتظر این مدل خواهند بود.۱۳ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
سامان اذری
۷ آذر ۱۳۹۴مصرف سوختش فوق العاده هست
بچه دیروز رفته بودم پیست 2 تا عکس گرفتم تقدیم میکنم برا همه بچه های پدال
http://s3.img7.ir/238OA.jpg
و
http://s3.img7.ir/obF1M.jpg
امیدوارم خوشتون بیاد
ALL CARS
۷ آذر ۱۳۹۴بله که خوشمون میاد آقا سامان عزیز
سامان اذری
۷ آذر ۱۳۹۴فدات
❤❤❤❤
Mehdi Turbo
۷ آذر ۱۳۹۴خیلی دوست داشتم منم تو این برنامها ک مربوط ب ماشین شرکت میکردم،تو ایران ک تفریح دیگ ای نیست،ممنون سامان جان.
احسان آرسنالی
۷ آذر ۱۳۹۴سامان پارسال که تبریز دانشجو بودم میومدم پیست جای خوبی بود دورهم جمع میشدیم یه ذره حال میکردیم.
شایان
۷ آذر ۱۳۹۴اوووف عجب مصرف سوختی عجب قیمتی خدایا ما چه گناهی کردیم با این قیمت باید چینی سوارشیم خدا شاهده اگه همین ماشین زیر پای مردم بود از صرفه جویی که تو بنزین میشد با صادراتش میشه حقوق ۱۰ تا کارخونه مثل ایران خودرو و سایپا رو داد.
سینا5445
۷ آذر ۱۳۹۴قیمتش 68 میلیونه :))
***که اگه بیاد 150 تومن میفروشن
Archi KHAN
۷ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز
” قیمت مدل جدید مزدا 3 با موتور ۱/۵ لیتری اسکایاکتیو-دی دیزل از ۱۸ هزار و ۸۹۵ پوند در بازار بریتانیا شروع میشود ”
با پوند 5500 تومان میشه ، 105-104 میلیون ، شما چطوری حساب میکنی که میشه 68 میلیون ؟؟!
تازه من فکر کنم این ماشین پاش به ایرانِ عزیز (!) برسه بالای 250-200 برا مردم آب میخوره
Ashkan
۷ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز در صورتی که از مبدا انگلیس بیاد به پوند حساب میشه
وگرنه شما الان برو پولتو از پوند به دلار چنچ کن فرقی نمیکنه برای مثال شما گیفت کارتهای پوند و دلار رو نگاه کن میفهمی
در ضمن اگه اشتباه نکنم نسخه 2 مزدا 20 یا 22 هزار شروع میشه پس آدم خر نیست بره 1.5 به پوند خره وقتی الان میشه 2 شو با دلار خرید در ضمن شما برو مزدا 6 نگاه کن از 90 تا 115 تو مناطق آزاد فروش میره
MaZi Zo0M Z0oM
۱۱ آذر ۱۳۹۴اصلا بیاد بشه 20 میلیون یا بیاد بشه 200 میلیون.مگه نسخه های دیزلی میتونه با گازوئیل های ما دووم بیاره که حالا حرص قیمتش رو بخوریم؟سمند 7-8 ساله قراره دیزلی بشه و بیاد تو بازار،با کدوم گازوئیل…؟
فرزاد
۸ آذر ۱۳۹۴قیمت مزدا 3 2015 .تو اهواز با پلاک اروند فول ابشن نزدیک 80میلیونه
احمد باقری
۷ آذر ۱۳۹۴ببینید چقدر برای کاهش مصرف سوخت، تلاش می کنن. کارشون واقعا جای تقدیر داره.
محسن دهقانیان
۱۷ آذر ۱۳۹۴موتورهای دیزلی به سه دلیل عمده راندمان خیلی بهتری نسبت به انواع بنزینی دارن
اول بدلیل نداشتن سیستم جرقه زنی وحذف تمام متعلقات ان
دوم بدلیل این که گازوییل درحقیقت یک نوع روغن سبک است وموتور درهنگام کارکردن روغن کاری میشود
سوم بدلیل این که دور موتور دیزل بسیار پایین است و حد اکثر گشتاور در حدود ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دور در دقیقه بدست میاید اصطحلاک موتور وقطعات ان خیلی کم است
بنابر این موتورهای دیزلی میتوانند مدتها بدون وقفه کار کنند
امید است با افزایش کیفیت گازوییل داخلی و تغییر سیاستهای صنعت حمل ونقل کشور شاهد ورود اتومبیلهای سواری دیزل باشیم